Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Aarde
Geografisk sted: København Ø

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Aarde » torsdag, 01. dec, 2011 19:43

Hr. Drejer skrev:Med den form Lucas har vist på det seneste er der kun Masch der kan komme på tale, nååå, vent, han vil jo ikke spille for os, hmmmm, jeg er pessimist lige nu. Men jeg kan ikke få øje på nogen som er lige så god som Lucas pt.

Keyta bliver 32 den 16. januar. Han har kontraktudløb i 2014, men hvis han er gratis, så ok, men ellers nej tak, så hellere Spearing.
Jeg forstår ikke din logik. Keita er jo klasser bedre end Spearing - hvad har alder så med sagen at gøre?

Vi har ikke brug for at tænke i Moneyball, udviklingspotentiale, aldersgrænser og videresalgspriser. Vi har brug for at finde en spiller, der kan træde direkte ind og erstatte Lucas i hans skadesperiode, så vi kan øge vores chancer mest muligt for en top fire placering. Og hvis Spearing ikke kan det (hvilket vi må gå ud fra, eftersom han ikke har fået lov at erstatte Lucas en eneste gang i denne sæson), så er Keita et oplagt bud på en måske tilgængelig og "betalelig" spiller, der kan - og så er hans alder for så vidt fløjtende ligegyldig.

AJ
Geografisk sted: København SV
Alder: 34

Indlæg af AJ » torsdag, 01. dec, 2011 20:06

Hvis vi kan få Keita til en ikke-astronomisk hyre og han kan spille resten af sæson for os, mens Lucas er væk, og dernæst et par sæsoner yderligere som nyttig trupspiller med CL-erfaring og det hele, så er det da snarere end no-brainer af dimensioner end det er en lappeløsning.

Det er da bedøvende ligegyldigt, at han derved blokerer for spilletid til Spearing og Coady, hvis de alligevel ikke er klar til at varetage en afgørende rolle på holdet.

Hr. Drejer
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Hr. Drejer » torsdag, 01. dec, 2011 20:22

Jeg har tro på Spearing, og jeg tror på han er klar. Og jeg er ikke alene. Rodolfo Borrell mener også Spearing er klar:

Jay Spearing spilte meget godt i 5-1-seieren mot Sunderland i forrige uke, men både han og Sebastian Coates er nok uaktuelle i dag ettersom de spilte for førstelaget mot Chelsea i går.
- Alle seniorspillerne som spilte mot Sunderland viste flott innstilling, men jeg vil nevne Jay Spearing spesielt. Han var enestående.

- Alle vet at han besitter kvalitet, men det var hans innsats og positive innstilling som imponerte meg. Han snakket hele tiden til de unge spillerne på laget, og han var fantastisk. Jay satte et godt eksempel med å vise dem hva de trenger å gjøre dersom de en dag kommer på førstelaget og så må spille for reservelaget. (den norske).

Det kan godt være Keita har større sexappeal, og kan tage flere på foden end vores lille scouser, men med Spearing får du løvehjerte; en som kæmper til sidste hjerteblod for Liverpool FC

Hvad skal vi med Keita? Han har vundet alt, og er gammel og træt, og han søge efter et sted, hvor han i fred og ro kan tjene de sidste basseøre. Hvis vi går efter Keita, så skal han være billig, som AJ er inde på. Han skal ikke koste mere end en skilling tobak.
Senest rettet af Hr. Drejer torsdag, 01. dec, 2011 20:24, rettet i alt 1 gang.

Tom_Jorsal
Alder: 37

Indlæg af Tom_Jorsal » torsdag, 01. dec, 2011 20:23

@AJ: ja, med den indstilling har vi fået.. hmm... 0 talenter igennem siden Steven Gerrard. Keita
eller Spearing er fuldstændig lige gode. Var det Spearing gjorde som fast mand sidste forår under Dalglish ikke godt nok til at overbevise jer?

Brugeravatar
Nicoen
Geografisk sted: Aarhus
Alder: 35

Indlæg af Nicoen » torsdag, 01. dec, 2011 20:30

Så I synes vi skal spille over en halv sæson med kun en defensiv midt i truppen? Keita ville være perfekt at få til, rutineret og klog spiller der kan give holdet noget ro og erfaring som vi mangler når Bellamy ikke spiller. Fordi Keita kommer til vil det jo ikke betyde at Spearing aldrig vil få chancen, men at satse på at Spearing kan spille alle kampe fra nu af og til sommer virker noget risikabelt.

Brugeravatar
Fribytter

Indlæg af Fribytter » torsdag, 01. dec, 2011 20:31

Tom_Jorsal skrev:@AJ: ja, med den indstilling har vi fået.. hmm... 0 talenter igennem siden Steven Gerrard. Keita
eller Spearing er fuldstændig lige gode. Var det Spearing gjorde som fast mand sidste forår under Dalglish ikke godt nok til at overbevise jer?
Dalglish har da stort set ikke brugt Spearing i denne sæson, så han formåede åbenbart ikke selv at overbevise Dalglish i sidste sæson, selvom han var fast mand...

Og hvorfor er det, at Coady, der er 18 år, ikke stadig kan udvikles som en brugbar spiller, hvis der hentes en ældre rutineret spiller som Keita? Bremser Carra Skrtel eller Coates pt.?
"Put a shit hanging from a stick in the middle of this passionate, crazy stadium and there are people who will tell you it's a work of art. It's not: it's a shit hanging from a stick."

bjarnereds

Indlæg af bjarnereds » torsdag, 01. dec, 2011 20:33

Jeg tror LFC har nok midtbaner til erstat Lucas, problemet er bare taktisk.... Jeg håber bare Henderson, Spearing og Shelvey skal grib chancen og træne hård og ikke mindste spiller godt på begge ender (Definsive og offensive). Jeg keder ikke snakke om Keita eller Mascherano fordi vi har også Aquilani :) King Kenny skal nok find en lysning ;) ;)

Tom_Jorsal

Indlæg af Tom_Jorsal » torsdag, 01. dec, 2011 20:36

Adam, Spearing, Henderson, Shelvey, Coady og forhåbentlig snart Gerrard bør være nok i mine øjne.
Hvis vi skal hente noget til central midt, skal det altså være et navn, der batter. ikke en ivorianer, der snart skal på pension. kun navne i størrelsesordenen Hamsik, Milner, Schweini, M'vila eller De Jong kan gøre det.

Brugeravatar
Hekkem
Alder: 51

Indlæg af Hekkem » torsdag, 01. dec, 2011 20:37

Aarde skrev:@Hekkem

Vi har været kædet en del sammen Seydou Keita over de sidste par måneder, og han har endda selv ytret klassikeren; "Liverpool is a great club, it is fantastic to hear that they are interested in me". Ville han ikke være et oplagt bud, vores aktuelle situation taget i betragtning?

- Får ikke mange kampe for Barca (se EDIT) og har selv givet udtryk for, at han snart har brug for førsteholdsbold samt er klar til at skifte omgivelser for at finde det.
- Er som antydet lidt overflødig i Barca samt lidt oppe i årene og derfor næppe uopnåelig (er måske endda i et ret overskueligt leje rent prismæssigt).
- Er alligevel en proven og utvivlsomt dygtig holdende midtbanespiller.
- Besidder qua sin alder og tidligere klub både masser af rutine og evnerne til at spille den aggressive og dynamiske højtempofodbold, der er påkrævet af et hold i toppen af Premier League (både defensivt og offensivt).
- Er så vidt jeg ved ikke nogen kontroversiel type, der skaber sig selv negativ opmærksomhed hverken på eller uden for banen.

Jeg kunne på kort sigt sagtens se ham steppe ind som direkte erstatning for Lucas. I næste sæson, når Lucas er tilbage, ville vi have to sikre kort til pladsen, så presset på Lucas ikke behøver være så stort (han har vel knappest siddet ude i denne sæson?). Det ville endvidere give plads til, at Spearing måske kunne tage en sæson på lån hos en mindre Premier League klub og få det sidste hår på brystet - naturligvis kun, hvis det findes nødvendigt, hvilket Lucas mange kampe i denne sæson dog godt kunne godt tyde på, at det gør.

Hvis det kan arrangeres med Barca, synes jeg det er en no-brainer. Men det kræver muligvis, at Barca omsider får hentet en midterforsvarer ind, så Masch og Busquets ikke hele tiden skal rende rundt dernede.

EDIT: Har lige tjekket lidt stats, og det viser sig, at jeg nok har ladt mig rive lidt med af de mange tabloidskriverier, der snakker om hans "limited first team opportunities" og "out of favour" status i klubben. Han har faktisk startet 16 kampe for Barca i denne sæson og er endvidere kommet ind fra bænken i otte. Så førsteholdsbold skorter det alligevel ikke så meget på, som pressen har givet indtryk af. Det er bare spøjst, at han så bliver linket så meget væk fra klubben, som det har været tilfældet de sidste par måneder. Jeg holder fast i, at han ville være et rigtigt godt bud, hvis der skulle være hold i rygterne.
Kanon. Havde jeg helt overset ham
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

Aarde

Indlæg af Aarde » torsdag, 01. dec, 2011 20:42

Tom_Jorsal skrev:@AJ: ja, med den indstilling har vi fået.. hmm... 0 talenter igennem siden Steven Gerrard. Keita
Sidste år var han fast mand sammen med Lucas - det er meget vigtigt at huske på. Jeg gruer mildt sagt ved tanken om ham med Adam ved sin side; så frygter jeg for alvor, at vi ender tilbage hvor vi var i begyndelsen af sæsonen, hvor midtbanen konstant blev overløbet. Spearing har slet ikke samme disciplin i sit spil, som Lucas har, og en 100% disciplineret balancespiller som Lucas lader til at være altafgørende for, at vores ofte noget satsede midtbanekonstellationer kan fungere. Denne rolle har jeg uendeligt meget større tro på, at Keita kan udfylde, end at Spearing kan det. Hvor meget jeg end holder af lille Wee-Jay.
Hr. Drejer skrev:Det kan godt være Keita har større sexappeal, og kan tage flere på foden end vores lille scouser, men med Spearing får du løvehjerte; en som kæmper til sidste hjerteblod for Liverpool FC

Hvad skal vi med Keita? Han har vundet alt, og er gammel og træt, og han søge efter et sted, hvor han i fred og ro kan tjene de sidste basseøre. Hvis vi går efter Keita, så skal han være billig, som AJ er inde på. Han skal ikke koste mere end en skilling tobak.
Til første afsnit: Du lyder som Harvey på sine værste dage.
Til andet: Jeg (og AJ, og Nicoen) har argumenteret for, hvad vi skal med Keita. Hvad med om du argumenterede lidt mere sagligt for, hvorfor vi ikke skal have ham? Medmindre du af uransagelige årsager ved, at hans intention med et eventuelt skifte udelukkende er, at lunte ugideligt rundt og hæve en fed hyre, så kan jeg ikke se, hvad der taler imod. At han har vundet alt, har jeg svært ved at se som et problem (snarere tværtimod - hvis der er noget vi mangler, er det den slags rutinerede ledertyper), og at han er gammel og træt er jo et direkte latterligt postulat.

Tom_Jorsal

Indlæg af Tom_Jorsal » torsdag, 01. dec, 2011 20:52

bare vent og se, når Spearing har gjort det fremragende hele december og se om I vil hente en spiller som Keita ind, en alt for kortsigtet løsning. kan godt være, vi skal hente noget for at dække os ind ifht Lucas fravær, men så skal der altså være en langsigtet ide med investeringen også. ellers har vi syv centrale midtbanespillere til sommer, hvor der ikke er nogen af dem, der skiller sig særligt ud fra de andre. Spearing gjorde det rigtig godt sidste år, og det var ikke afhængigt af Lucas tilstedeværelse. Tror også han skal ligge mere bagved to boks-til-boks spillere som Henderson og Adam og en mand alene på toppen. Desuden er Spearos pasningsspil mindst lige så godt som Lucas', hvis ikke bedre.

Aarde

Indlæg af Aarde » torsdag, 01. dec, 2011 21:08

Tom_Jorsal skrev:bare vent og se, når Spearing har gjort det fremragende hele december...
Jeg håber virkelig, at du får ret. Det gør jeg virkelig. Jeg tror bare ikke på det.
Tom_Jorsal skrev:...og se om I vil hente en spiller som Keita ind, en alt for kortsigtet løsning. kan godt være, vi skal hente noget for at dække os ind ifht Lucas fravær, men så skal der altså være en langsigtet ide med investeringen også.
Det ville da netop være perfekt med en kortsigtet løsning. Vi har lovende unge gutter på vej frem i Spearing, Coady og Flanagan, men i hvert fald de to unge (og til dels også Spearing) mangler et par år, før de rigtigt kan blive aktuelle på førsteholdet. De år kan et køb af Keita give dem. Vi har ikke brug for et dyrt verdensklassenavn - det har vi allerede i Lucas.
Tom_Jorsal skrev:ellers har vi syv centrale midtbanespillere til sommer, hvor der ikke er nogen af dem, der skiller sig særligt ud fra de andre.
Rystende udtalelse. Vil du seriøst vove at påstå, at Lucas ikke skiller sig særligt ud fra eksempelvis Henderson? Hvor får du i øvrigt syv centrale midtbanefolk fra? Lucas, Spearing, Adam, Henderson og Gerrard (og måske Shelvey, hvis man vurderer ham som klar) er de eneste, jeg kan komme på.
Tom_Jorsal skrev:Spearing gjorde det rigtig godt sidste år, og det var ikke afhængigt af Lucas tilstedeværelse.
Åh jo det var. Det vil jeg vove at påstå præcis ligeså skråsikkert, som du tydeligvis påstår det modsatte.
Tom_Jorsal skrev:Tror også han skal ligge mere bagved to boks-til-boks spillere som Henderson og Adam og en mand alene på toppen. Desuden er Spearos pasningsspil mindst lige så godt som Lucas', hvis ikke bedre.
Spearing offensiv midt? :shock: Bedre pasningsspiller end Lucas? :shock: Igen; rystende.

Brugeravatar
Thommo
Geografisk sted: Randers
Alder: 49

Indlæg af Thommo » torsdag, 01. dec, 2011 21:19

Jeg nævnte ham for 1-2 sider siden, og gør det gerne igen, Lass Diarra på en leje, ville være fint. Han har fået 7 kampe i ligaen, men nu da Nuri Sahin er klar igen, tror jeg har ryger endnu en tand ned i hierakiet. Jeg foretrækker klart en leje, hvis overhovedet noget, til Lucas positionen.
Spearing er fin erstatning tror jeg, men hvad nu hvis han også skades? Carra har dog haft pladsen i gamle dage, nogle gang. Men tvivler på han ville virke i den position idag.
Verden er smask fuld af hyklere....

Hr. Drejer
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Hr. Drejer » torsdag, 01. dec, 2011 21:19

@aarde:

Vi kan da sagtens købe Keita. Han skal bare ikke koste mange £. Jeg foretrækker Spearing til hver en tid. Med Spearing får du bare en klubmand, som har ventet på sin chance, og ejg tror han vil gøre alt og mere til, for at bevise sit værd. Keita kan da være en fin back-up til Spearing.

Spearing kender spillestilen, og kan hurtigt glide ind i start-11, det tror jeg ikke Keita kan, men som sagt, han kan være en fin back-up til Spearing - men kun til ganske få £

Jeg synes Spearing gjorde det godt mod Chelsea, og sammenholdt med Borrells meget rosende ord om Spearing, så synes jeg han fortjener vores tillid.

Tom_Jorsal

Indlæg af Tom_Jorsal » torsdag, 01. dec, 2011 21:31

Jeg ser det også som at du ikke har tillid til vores ungdomsspillere, Aarde. Og "spearing bagved to boks-til-boks spillere" betyder at han skal ligge som defensiv midt, ved ikke om du forstår? Lucas er da klart bedre end Henderson og de andre, det siger jeg ikke, jeg siger bare, der findes en del bedre midtbanespillere end Lucas og når Adam ikke spiller over niveau, så er central midt altså stadig et svagt punkt hos os - også med Lucas på banen, primært når vi spiller 4-4-2. med tre mand på midten er vi blandt de bedre. jeg talte conor coady med, fordi jeg ser ham som berrettiget til en førsteholdsplads. det giver syv, hvis vi henter endnu en central midt til januar. jeg vil nævne Wilshere i Arsenal som eksempel. Han blev brugt da, Fabregas var skadet og nu er han en af PLs bedste. Fordi han fik en hel sæson, og Wenger ikke hentede en etableret spiller ind og ventede med at kaste Wilshere for ilden.
som en anden på forumet nævner, så synes jeg ideen med at leje lass i real madrid for et halvt år er en meget bedre ide. billigere og mere konkret ifht. det aktuelle problem. Det minder meget om den lejehandel, Real lavede sidste år, da de manglede en angriber efter Higuain blev skadet og hentede Adebayor for at sende ham tilbage igen efter et halvt år. problem løst uden brug af for mange penge og for meget bøvl.

Besvar