Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Brugeravatar
Hekkem
Alder: 51

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Hekkem » mandag, 05. dec, 2011 15:56

veffe69 skrev: Det vil vi jo skulle uanset hvad i December, da vi først kan hente fra 1 Januar af.
Så chancen vil de få, problemet ligger vel her i, at der ikke er nogle "store" kampe, men en masse kampe, hvor man under normale
omstændigheder alligevel ville ha set disse spillere i aktion. Så om de kan levere i større omfang, bliver vel stadig et gætværk.

Jeg er her helt enig med alex, der skal rutine ind og ikke et "sats" (alle spillere er vel sats til de har bevist andet).

Et andet aspekt som der ikke har været diskuteret omkring de nævnte spillere.
Vil de til Liverpool ???? (det er jo desværre ikke nogen garanti længere, at vi kan vælge og vrage efter forgodt befindende)
Ja, vi bliver nød til at prøve de unge af her og nu. Men ingen siger vi skal hente en ind 1/1-2012, men kan vente til 26. januar f.eks. såfremt de unge ikke har det fornødne niveau.

Jeg håber dog Kenny Dalglish sætter sig for én spiller, og prøver ham af i et længere run. Og ikke skifter, blot fordi han kikser én kamp.
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

Brugeravatar
Hekkem

Indlæg af Hekkem » mandag, 05. dec, 2011 16:19

Robbie_God_Fowler skrev:Jeg kan slet ikke forstå, at Henderson og Shelvey nævnes som mulige erstatninger for Lucas. De er langt fra defensive midtbanespillere, men har i stedet deres forcer i positionen som central/offensiv midtbane. Den eneste spiller, som jeg ser kan løse rollen som 6'er er Spearing. Adam, Shelvey, Henderson og Gerrard har ikke de defensive kvaliteter til at udføre den rolle.

Af den grund anser jeg det også for essentielt, at vi henter en erstatning for Lucas, eller en backup til Spearing. Om det så bliver en permanent signing, eller en låneaftale afhænger af så meget - underforstået hvilken spiller vi taler om.
At nævne Jorden Henderson og Jonjo Shelvey er fordi det er de spillere vi har i truppen. Og ja, det er andre typer end Jay Spearing og Lucas. Men med små ændringer i spilkonceptet og anvendelsen af to centrale midtbanespillere, kan de godt være erstatninger for Lucas. Ikke som en decideret Lucas rolle, men Lucas rolle bliver fordelt mellem Charlie Adam og Henderson/Spearing/Shelvey. Lucas havde også en lidt anderledes rolle på Gremios hold, inden han blev hentet til Liverpool.

I Brasilien opdrager de spillere på en lidt anden måde end de gør i Europa.

Hver spiller har en specifik rolle på holdet.

Nr. 2 og Nr. 3 = backs, men ikke backs som vi kender det i Europa. men mere ydere spillere der hele tiden går med frem.
Nr. 4 og Nr. 6 = Forsvarspillere, og skal hovedsageligt give bolden til 8+10 eller 2+3
Nr. 5 = Midtspiller, der trækker tilbage og afdækker, når 2+3 er fremme. Men skal hovedsageligt aflevere til 7+8+9+10
Nr. 7 = afleveringsspiller = har råderet til at operere offensivt, skal spille bolden i offensive positioner til 9+10+11
Nr. 8 = Offensiv midt = Har råderet til at blive fremme. Skal finde 9+10+11 til scoringsmuligheder
Nr. 10 = kreatøren = Skal score mål, udfordre modstanderes 4+5+6, skal aflevere til 9+11 til scoringsmuligheder
Nr. 9 = Målscore = Skal drible score mål, flytte sig fra modstanderes 4+5+6, skal score mål. Kan vandre i kanalerne og få bolden tilbage i banen. men hovedsageligt af 8+9+10. Afleverer oftest til 10 eller 11.
Nr. 11 = Målscore = Skal blive i midten og spilles af 10+8, dribler ikke så meget, og render ikke så meget rundt, men skal blot finde målet og sparke. Aflevere ikke så meget, da der skal afsluttes i stedet.

Lucas var 8'er i Gremio, men er blevet 5'er på landsholdet og indtager jo også den position - lidt mere offensivt placeret, da han ikke går ned og er forsvarsspiller sammen med 4+6, som en 5'er ellers gør i Brasilien - for Liverpool.

5'erens rolle i Europæisk fodbold deles ofte af to spillere. Det er den rolle, jeg snakker om, der kan fordeles mellem Charlie Adam og en normaltvis mere offensiv indstillet central midtbanespiller, som Jorden Henderson og Jonjo Shelvey.

NB: Det med rollerne i Brasilien, er noget jeg har fået forklaret af en Brasilianer som jeg har lidt kontakt med via et mere internationalt forum. Jeg spurgte ham om hvorfor Lucas ikke aflevere noget mere i offensive baner, og skaber chancer for Liverpool. Og hvordan han blev opdraget i Gremio. Meget spændene tilgang til fodbold - og interessant at få forklaret af en der lever og ånder for Brasiliansk fodbold - hvor offensiven og teknisk fodbold ofte kun er tilegnet til 7+8+9+10, mens de andre blot skal kunne aflevere til de 4-5 forreste spillere.

Robbie_God_Fowler

Indlæg af Robbie_God_Fowler » mandag, 05. dec, 2011 16:54

Hekkem skrev:
Robbie_God_Fowler skrev:Jeg kan slet ikke forstå, at Henderson og Shelvey nævnes som mulige erstatninger for Lucas. De er langt fra defensive midtbanespillere, men har i stedet deres forcer i positionen som central/offensiv midtbane. Den eneste spiller, som jeg ser kan løse rollen som 6'er er Spearing. Adam, Shelvey, Henderson og Gerrard har ikke de defensive kvaliteter til at udføre den rolle.

Af den grund anser jeg det også for essentielt, at vi henter en erstatning for Lucas, eller en backup til Spearing. Om det så bliver en permanent signing, eller en låneaftale afhænger af så meget - underforstået hvilken spiller vi taler om.
At nævne Jorden Henderson og Jonjo Shelvey er fordi det er de spillere vi har i truppen. Og ja, det er andre typer end Jay Spearing og Lucas. Men med små ændringer i spilkonceptet og anvendelsen af to centrale midtbanespillere, kan de godt være erstatninger for Lucas. Ikke som en decideret Lucas rolle, men Lucas rolle bliver fordelt mellem Charlie Adam og Henderson/Spearing/Shelvey. Lucas havde også en lidt anderledes rolle på Gremios hold, inden han blev hentet til Liverpool.

I Brasilien opdrager de spillere på en lidt anden måde end de gør i Europa.

Hver spiller har en specifik rolle på holdet.

Nr. 2 og Nr. 3 = backs, men ikke backs som vi kender det i Europa. men mere ydere spillere der hele tiden går med frem.
Nr. 4 og Nr. 6 = Forsvarspillere, og skal hovedsageligt give bolden til 8+10 eller 2+3
Nr. 5 = Midtspiller, der trækker tilbage og afdækker, når 2+3 er fremme. Men skal hovedsageligt aflevere til 7+8+9+10
Nr. 7 = afleveringsspiller = har råderet til at operere offensivt, skal spille bolden i offensive positioner til 9+10+11
Nr. 8 = Offensiv midt = Har råderet til at blive fremme. Skal finde 9+10+11 til scoringsmuligheder
Nr. 10 = kreatøren = Skal score mål, udfordre modstanderes 4+5+6, skal aflevere til 9+11 til scoringsmuligheder
Nr. 9 = Målscore = Skal drible score mål, flytte sig fra modstanderes 4+5+6, skal score mål. Kan vandre i kanalerne og få bolden tilbage i banen. men hovedsageligt af 8+9+10. Afleverer oftest til 10 eller 11.
Nr. 11 = Målscore = Skal blive i midten og spilles af 10+8, dribler ikke så meget, og render ikke så meget rundt, men skal blot finde målet og sparke. Aflevere ikke så meget, da der skal afsluttes i stedet.

Lucas var 8'er i Gremio, men er blevet 5'er på landsholdet og indtager jo også den position - lidt mere offensivt placeret, da han ikke går ned og er forsvarsspiller sammen med 4+6, som en 5'er ellers gør i Brasilien - for Liverpool.

5'erens rolle i Europæisk fodbold deles ofte af to spillere. Det er den rolle, jeg snakker om, der kan fordeles mellem Charlie Adam og en normaltvis mere offensiv indstillet central midtbanespiller, som Jorden Henderson og Jonjo Shelvey.

NB: Det med rollerne i Brasilien, er noget jeg har fået forklaret af en Brasilianer som jeg har lidt kontakt med via et mere internationalt forum. Jeg spurgte ham om hvorfor Lucas ikke aflevere noget mere i offensive baner, og skaber chancer for Liverpool. Og hvordan han blev opdraget i Gremio. Meget spændene tilgang til fodbold - og interessant at få forklaret af en der lever og ånder for Brasiliansk fodbold - hvor offensiven og teknisk fodbold ofte kun er tilegnet til 7+8+9+10, mens de andre blot skal kunne aflevere til de 4-5 forreste spillere.
Jeg læste tilsvarende et indlæg om brasiliansk fodbold på RAWK for et par måneder siden, hvor en brasilianer uddybede hver enkelt position. Ved ikke om det er samme indlæg du refererer til, men jeg er enig i, at det er et interessant indblik i brasiliansk fodbold. Ovenstående kan sagtens være en forklaring på, hvorfor Lucas havde svært ved at tilpasse sig rollen som defensiv midtbane, da den taktiske indgangsvinkel til fodbold er noget anderledes i Brasilien, samtidig med, at Lucas som du nævner det havde en mere offensiv rolle i Gremio. Jeg tror dog også, at der lå visse fysiske faktorer til grund for hans svage præstationer i starten.

Men jeg synes lidt referencen til brasiliansk fodbold er unødvendig i denne diskussion, da vi ikke spiller efter et sådant koncept i LFC. Jeg er enig med dig i, at Lucas defensive forpligtelser kan deles mellem Adam/Henderson/Shelvey, hvis vi stiller i en formation, hvor der indgår tre spillere på den centrale midtbane. Hvis du henviser til, at Adam og Henderson/Shelvey kan dele disse forpligtelser imellem sig, så mener jeg ikke, at vi bør vi kigge længere væk end til Norwich kampen, hvor Adam og Gerrard i den grad blev løbet over ende. Indtil videre i sæsonen har Lucas og Adam haft det svært på den centrale midtbane, da vi ofte har mødt konstellationer, hvor der var tre midtbanespillere centralt. Da hverken Spearing, Henderson, Adam eller Shelvey matcher Lucas på de defensive kompetencer anser jeg ikke en central midtbane bestående af to mand som værende ideel.

bjarnereds

Indlæg af bjarnereds » tirsdag, 06. dec, 2011 00:48

Når, lad også nu være realistisk, Vi mangler to angreber hvis vi skal med til earopeanske league til næste season. Jeg smider Suarez til siden, Højrer wing fordi han er ringe til afslutning men fandme god til små driblinger og lav noget assist. han er nok op til næsten 60 forsøg til målet og 4 mål? ikke bare godt nok til en "verdensklasse angreber" som i andrer siger, de kan være han er bedrer i højrer wing som Kuyt. erstatter Lukas Podolski som måske kan købes til januar? Han er meget bedrer til afslut end Suarez og Carroll. Anden angreber jeg vælger Fernando Torres, der allerede kom noget rygter at han kan være tilbage til liverpool. Når han er i top form, så er der ingen definsive spiller der kan stop ham (Som vi har set føre). Måske LFC kan hente ham med "små penge" Istedet for 50millioner pund. aller vigtigste erstat kongen med Rafael Benitez, De kan være han kan gøre de godt med de hold vi har nu, og med pengene som lfc har nu. TAG HAM TILBAGE! fra min side efter januar tranfer burde ser sådan ud:

---------Reina----------
Johnson-Agger-Skrtel-Enrique
Suarez-Adam-Hendo-Downing
-----Torres---Podolski----

Manager:Rafael Benitez

CL og PL mester hold hvad? :headbang:

Brugeravatar
Fribytter

Indlæg af Fribytter » tirsdag, 06. dec, 2011 02:17

Nå, nu bliver Dalglish ikke meget klogere på Spearings niveau inden januar-vinduet, men vurderet på aftenens kamp, hvilket er et tyndt grundlag, så skal Lucas' afløser være i stand til i højere grad at dominere lommen foran forsvaret end Spearing. Ellers skal Spearing kombineres med andre typer end Henderson og Adam, og de typer er ikke i truppen pt.
"Put a shit hanging from a stick in the middle of this passionate, crazy stadium and there are people who will tell you it's a work of art. It's not: it's a shit hanging from a stick."

Brugeravatar
Hekkem

Indlæg af Hekkem » tirsdag, 06. dec, 2011 08:22

Robbie_God_Fowler skrev:
Jeg læste tilsvarende et indlæg om brasiliansk fodbold på RAWK for et par måneder siden, hvor en brasilianer uddybede hver enkelt position. Ved ikke om det er samme indlæg du refererer til, men jeg er enig i, at det er et interessant indblik i brasiliansk fodbold. Ovenstående kan sagtens være en forklaring på, hvorfor Lucas havde svært ved at tilpasse sig rollen som defensiv midtbane, da den taktiske indgangsvinkel til fodbold er noget anderledes i Brasilien, samtidig med, at Lucas som du nævner det havde en mere offensiv rolle i Gremio. Jeg tror dog også, at der lå visse fysiske faktorer til grund for hans svage præstationer i starten.

Men jeg synes lidt referencen til brasiliansk fodbold er unødvendig i denne diskussion, da vi ikke spiller efter et sådant koncept i LFC. Jeg er enig med dig i, at Lucas defensive forpligtelser kan deles mellem Adam/Henderson/Shelvey, hvis vi stiller i en formation, hvor der indgår tre spillere på den centrale midtbane. Hvis du henviser til, at Adam og Henderson/Shelvey kan dele disse forpligtelser imellem sig, så mener jeg ikke, at vi bør vi kigge længere væk end til Norwich kampen, hvor Adam og Gerrard i den grad blev løbet over ende. Indtil videre i sæsonen har Lucas og Adam haft det svært på den centrale midtbane, da vi ofte har mødt konstellationer, hvor der var tre midtbanespillere centralt. Da hverken Spearing, Henderson, Adam eller Shelvey matcher Lucas på de defensive kompetencer anser jeg ikke en central midtbane bestående af to mand som værende ideel.
Det var ikke fra RAWK at jeg fik det forklaret, men så godt et lignende indlæg efterfølgende blev skrevet på RAWK.

Nu var det Jay Spearing der blev valgt igår, og mener også det er det rette valg. En ufortjent udvisning gør så, han netop ikke får dette run på flere kampe i streg, der udgør en rytme, hvorpå man kan fornemme hans egentlige niveau. Desværre tror jeg ikke han slipper for 3 spilledages karantæne.

veffe69

Indlæg af veffe69 » tirsdag, 06. dec, 2011 09:10

Hekkem skrev:
Robbie_God_Fowler skrev:

Det var ikke fra RAWK at jeg fik det forklaret, men så godt et lignende indlæg efterfølgende blev skrevet på RAWK.

Nu var det Jay Spearing der blev valgt igår, og mener også det er det rette valg. En ufortjent udvisning gør så, han netop ikke får dette run på flere kampe i streg, der udgør en rytme, hvorpå man kan fornemme hans egentlige niveau. Desværre tror jeg ikke han slipper for 3 spilledages karantæne.
Nu er reglerne altså blevet strammet mht disse taklinger og jeg har set 4-5 røde kort efterhånden i lignende situationer i denne sæson i de 2 bedste rækker, så den kan altså godt forsvares af dommeren, der bare følger den linie, hvilket andre dommere så bare ikke gør.
At han skulle ha vist Dempsey og Senderos ud også er en helt anden snak, samt vi skulle ha haft et straffe, som dog bør hænge ligeså meget på liniedommeren der bør være i den rette position til at kunne se det var i feltet.

Mht Spearing så er jeg enig med Fribytter, han udnyttede ikke den chance og nu får han vel ikke mere end 1 måske 2 kampe mere før Nytår.
Det hang dog ikke kun på ham, da jeg også synes Jordan og Adam ikke var gode nok til at støtte op.
Og man kan jo mene hvad man vil, men hvis det ikke fungere i en kamp som denne, hvordan skal det så ikke komme til at se ud, når det bliver de store hold vi skal spille imod.

Imo kan der slet ikke være nogen tvivl, der SKAL være en aftale på plads med en spiller af karat, som kan tiltræde 1 Januar.
Og så kan man for min skyld også godt gøre det samme med en angriber (eller en højrekant og så flytte Bellamy frem)
“Now I feel Liverpool is my English club, the way Atletico is my Spanish club. I would not like to play for another English or Spanish club. This feeling is very important to me.”

Brugeravatar
Hekkem

Indlæg af Hekkem » tirsdag, 06. dec, 2011 10:03

veffe69 skrev: Nu er reglerne altså blevet strammet mht disse taklinger og jeg har set 4-5 røde kort efterhånden i lignende situationer i denne sæson i de 2 bedste rækker, så den kan altså godt forsvares af dommeren, der bare følger den linie, hvilket andre dommere så bare ikke gør.
At han skulle ha vist Dempsey og Senderos ud også er en helt anden snak, samt vi skulle ha haft et straffe, som dog bør hænge ligeså meget på liniedommeren der bør være i den rette position til at kunne se det var i feltet.
Spearing tackler blot på bolden, hvor Fulham spilleren kommer for sent ind i tacklingen. Fribytter kalder det en clearing, og det kan jeg også godt se hensigten i, hvor Spearing blot vil have bolden væk fra en farefuld position på banen, og Fulham spilleren vil have et frit spark fra 18-20 meter centralt for mål. Fulham spilleren kommer for sent ind i tacklingen. Spearing tackler rent på bolden, og kan da ikke gøre for at Fulham spilleren kommer for sent, og rammer efter bolden Fulham spilleren. Tacklingen var ikke af grov karakter overhovedet. Fulham spilleren var da ej heller kommet tilskade, selvom det umiddelbart ser voldsomt ud.
veffe69 skrev: Mht Spearing så er jeg enig med Fribytter, han udnyttede ikke den chance og nu får han vel ikke mere end 1 måske 2 kampe mere før Nytår.
Det hang dog ikke kun på ham, da jeg også synes Jordan og Adam ikke var gode nok til at støtte op.
Og man kan jo mene hvad man vil, men hvis det ikke fungere i en kamp som denne, hvordan skal det så ikke komme til at se ud, når det bliver de store hold vi skal spille imod.

Imo kan der slet ikke være nogen tvivl, der SKAL være en aftale på plads med en spiller af karat, som kan tiltræde 1 Januar.
Og så kan man for min skyld også godt gøre det samme med en angriber (eller en højrekant og så flytte Bellamy frem)
Man kan ikke dømme en spiller på 70 minutter, men ellers korrekt han placerede sig lidt forkert i få situationer. Problemet bestod i han ville være for mange steder hele tiden, og derved kom noget ud af sin position. Oplægget var at Spearing skulle placeres en smule bag Henderson og Adam, således trekanten var vendt om - altså 4-1-2-3

Brugeravatar
HolmusMaximus
Geografisk sted: Kbh Ø

Indlæg af HolmusMaximus » tirsdag, 06. dec, 2011 10:22

Hekkem skrev: Man kan ikke dømme en spiller på 70 minutter, men ellers korrekt han placerede sig lidt forkert i få situationer. Problemet bestod i han ville være for mange steder hele tiden, og derved kom noget ud af sin position. Oplægget var at Spearing skulle placeres en smule bag Henderson og Adam, således trekanten var vendt om - altså 4-1-2-3
Sjovt du siger det, jeg bed meget mærke i et par enkelte situationer igår, hvor det lykkedes Spearing at blive liggende lidt bag Hendo og Adam også i vores opspil. I disse situationer fik han faktisk, ved boldtab på deres banehalvdel, ret hurtigt brudt modstanderens spil og generobret bolden, præcist som Lucas over tiden er blevet nok PLs bedste til.. Med andre ord tror jeg i et begrænset omfang godt på at Spearing kan være en 'Lucas Lite' så længe han ud fra det taktiske oplæg får begrænset sine opgaver nok..

Langt hen af vejen kan det samme siges om Hendo, der ligner et rådyr fanget i lygternes lys hver eneste gang han får bolden på højre kant.. forstår slet slet ikke at han skal derud..
“Take that bandage off. And what do you mean about YOUR knee? It’s Liverpool’s knee!” Bill Shankly

Brugeravatar
Hekkem

Indlæg af Hekkem » tirsdag, 06. dec, 2011 10:30

HolmusMaximus skrev:
Sjovt du siger det, jeg bed meget mærke i et par enkelte situationer igår, hvor det lykkedes Spearing at blive liggende lidt bag Hendo og Adam også i vores opspil. I disse situationer fik han faktisk, ved boldtab på deres banehalvdel, ret hurtigt brudt modstanderens spil og generobret bolden, præcist som Lucas over tiden er blevet nok PLs bedste til.. Med andre ord tror jeg i et begrænset omfang godt på at Spearing kan være en 'Lucas Lite' så længe han ud fra det taktiske oplæg får begrænset sine opgaver nok..

Langt hen af vejen kan det samme siges om Hendo, der ligner et rådyr fanget i lygternes lys hver eneste gang han får bolden på højre kant.. forstår slet slet ikke at han skal derud..
Ja, det tog Lucas 2 år at lære, hvad Spearing skal ind og gøre på dag 1,han har fået muligheden.

Spearing er ikke Lucas, men kan overtid godt spille en Lucas lignende rolle.

Robbie_God_Fowler

Indlæg af Robbie_God_Fowler » onsdag, 07. dec, 2011 00:36

Hvis man sammenligner Lucas og Spearing kommer wee Jay til at se skidt ud, da Lucas er en verdensklassespiller og Spearing er en habil PL spiller.

Isoleret set gjorde Spearing det igår nogenlunde defensivt. Han fik nogle gange brudt modstanderens opspil og kæmpede i hele kampen bravt. En af grundene til at Spearings præstation ikke var til UG var efter min mening, at hverken Henderson eller Adam er nogen ørn når det kommer til det defensive arbejde. Stiller vi i sådan en formation er det derfor påkrævet, at den defensive midtbanespiller er en spiller af høj klasse (Lucas), som kan kompensere for Adam og Hendersons manglende defensive evner -dette er Spearing (endnu) ikke.

Hvis vi sammenligner os med eksempelvis Chelsea og Arsenal, som tilsvarende spiller med tre centrale midtbanespillere er spillere som Ramires, Lampard, Ramsey, Arteta stærkere defensivt end Adam og Henderson. Presset på Mikel/Romeu og Song er derfor ikke så stort, da de i højere grad får opbakning fra de to andre omkring dem.

Derudover er Spearing ikke så stærk i det fremadrettede pasningsspil. Han bremser ofte spillet ved enten at spille bolden tilbage til den station hvorfra han modtog bolden. Ellers har han ofte lidt for mange berøringer inden bolden sendes sikkert videre over en kort distance til en medspiller.

Jeg elsker Spearings engagement og gejst, men hvis vi virkelig vil kæmpe med om CL pladserne bliver vi nødt til at hente en bedre og mere erfaren spiller til en så vital plads. Som det ser ud nu får Spearing ikke rigtig muligheden for at vise sit værd inden vinduet åbner, da han formentlig får tre spilledages karantæne. Men jeg tror også folk er tilbøjelige til at glemme, at Spearing inden Lucas skade jo reelt set ikke har spillet det der minder om PL bold. Kenny ser dagligt wee Jays evner på træningsbanen, så han må da om nogen være klar over, hvor langt Spearings evner rækker. Indtil videre har det "kun" afkastet Carling Cup bold. Dette indikerer ikke lige frem, at Kenny har tiltro til, at Spearing magter at udfylde en så ansvarsfuld position på holdet. Desuden er én spiller til en så vital plads meget meget risikabelt, hvilket vi nu ser.

Som tidligere nævnt ser jeg gerne, at vi forsøger os med en lejeaftale af en proven defensiv midtbanespiller - gerne med stor erfaring. Lass ville være ønskesigningen, men jeg tror desværre, at Mourinho anser Lass som en vigtig brik i hans trup.

Brugeravatar
SørenK
Geografisk sted: Frederiksberg
Alder: 32

Indlæg af SørenK » onsdag, 07. dec, 2011 14:42

Ønskeliste til januar:

- Lass Diarra på lejeaftale evt. med købsoption
- En målræv, der står det rigtige sted og sparker bolden i kassen uden så meget pis. (Gomez er drømmen, men mindre kan også gøre det)

Robbie_God_Fowler

Indlæg af Robbie_God_Fowler » onsdag, 07. dec, 2011 21:49

Kunne man eventuelt forsøge sig med et januarkøb af Shaqiri fra Basel. Jeg synes han virker som en meget lovende spiller. Han har et godt drive, er driblestærk og skyder godt med venstreskøjten. Han ville give os noget dynamik på den sidste tredjedel af banen, og han er kun 20 år. Jeg tror ikke han er vanvittig dyr, og han vil passe godt ind i vores indkøbsstrategi og koncept.

athomsen
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af athomsen » onsdag, 07. dec, 2011 21:50

Har en Spurs kammerat som i deres nedgangsperiode for et par år siden sagde: Spurs har et hav af centrale midtbane spillere, men ingen som kan tackle.

Det fik de så købt med Palacios, som startede som lyn og torden (er dog efterfølgende faldet vildt i niveau). Ser man dem i dag, så er en spiller som Parker vildt vigtig for dem - det er en spiller ala ham vi behøver for resten af sæsonen (han kan tackle men også spille pass and move).

Hvor usympatisk han iøvrigt er, så vil en spiller som Barton pynte gevaldigt på vores hold - jeg vil dog have et noget ambivilent forhold til ham, såfremt han skiftede til os.

Jeg har svært ved, at sætte navn på den holdning midfielder, vi skal købe - synes at de rigtig gode af dem er en mangelvare, hvilket bare understreger hvor stort tabet af Lucas egentlig er.

Brugeravatar
LFC_20

Indlæg af LFC_20 » onsdag, 07. dec, 2011 22:37

Syntes godt, vi kunne tage et kig på nogle af basels spillere, som xhaka, shaqiri & sommer!

Besvar