Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Brugeravatar
JudgeArdaStudge

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af JudgeArdaStudge » mandag, 13. feb, 2012 15:23

Jeg synes Adam Johnson gjorde en fin figur mod Villa igår. Hvertfald bedre end, hvad Stewie har præsteret for os.
Senest rettet af JudgeArdaStudge mandag, 13. feb, 2012 15:47, rettet i alt 1 gang.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

mawope

Indlæg af mawope » mandag, 13. feb, 2012 15:28

Arda skrev:Jeg synes Adam Johnson gjorde en fin figur mod Villa igår. Hvertfald bedre end, hvad Stevie har præsteret for os.
Jeg så kun 2 halvleg, men ja det så ud til at være én af hans bedre kampe. Synes blot der ofte går sådan lidt hovedløs kylling i den. Og min kommentar var ikke et forsvar af Downing på nogen måde, hvis det kom til at fremstå sådan.

Repsej
Geografisk sted: Aabybro
Alder: 53

Indlæg af Repsej » mandag, 13. feb, 2012 15:33

Hekkem skrev:
Alex Brockins skrev:Hver eneste gang, der er nogle, der poster et indlæg i denne tråd, og de ikke foreslår, at Downing skal sælges, så er det useriøst.
Skulle jeg også til at skrive.

Det er ufatteligt i ikke har ham på jeres liste. Han må være den første der skal ud af truppen.
Rolig rolig nu.

Han er nævnt nu ;)

Jeg synes personligt at han har været den største skuffelse af de ny indkøb der er kommet til. Og det gør endnu mere ondt på undertegnet da jeg mente det var et kanonkøb og vel den af de nye jeg troede havde størst mulighed for at brage igennem på holdet.

Det brag er bare blevet et negativt et, for han er da i den grad faldet total igennem negativt!
Bill Shankly :
"Some people believe football is a matter of life and death, I am very disappointed with that attitude.
I can assure you it is much, much more important than that."

Brugeravatar
Badooo

Indlæg af Badooo » mandag, 13. feb, 2012 15:35

Jeg har ikke Downing på min liste, fordi jeg et eller andet sted håber, at hele holdet på et tidspunkt får et boost i selvtillid og form, så alle kan komme igang. Jeg er ret sikker på, at vi underpræsterer ift. den trup vi har. Carroll er ikke igang. Downing er ikke igang. Folk dummer sig og laver fejl hele tiden. Hvis vi kommer ordentligt op i gear er jeg sikker på, at Downing nok skal komme igang.
Badooo siger, hvad han mener!

Repsej

Indlæg af Repsej » mandag, 13. feb, 2012 15:43

Downing har fået rigtig mange chancer og har på ingen måder grebet dem.
Hvor lang snor skal han have? Og især med tanke på at andre i klubben har fået mindre chancer end han har og deres hoved er hurtigere blevet forlangt på et fad.

Vi kan intet gøre før til sommer, men han skal i den grad tage skeen i den anden hånd hvis han ikke vil være marginal spiller næste sæson.
Bill Shankly :
"Some people believe football is a matter of life and death, I am very disappointed with that attitude.

Brugeravatar
JudgeArdaStudge

Indlæg af JudgeArdaStudge » mandag, 13. feb, 2012 15:44

mawope skrev:
Arda skrev:Jeg synes Adam Johnson gjorde en fin figur mod Villa igår. Hvertfald bedre end, hvad Stevie har præsteret for os.
Jeg så kun 2 halvleg, men ja det så ud til at være én af hans bedre kampe. Synes blot der ofte går sådan lidt hovedløs kylling i den. Og min kommentar var ikke et forsvar af Downing på nogen måde, hvis det kom til at fremstå sådan.
Nej, nej, sådan opfattede jeg det heller ikke. Det er i øvrigt, trist men sandt, utrolig svært at forsvare Downing i denne tid. Jeg synes i øvrigt også, der går hovedløs kylling/høne om man vil, i Downing fra tid til anden. Han træffer alt for ofte de forkerte beslutninger lidt ligesom Torres, der er blottet for selvtillid i Chelsea. Ikke at der skal være sammenligninger med Stewie og Torres.

Beklager i øvrigt min type O i forrige indlæg. Jeg mente selvfølgelig Stewie og ikke Stevie! :oops:
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Brugeravatar
Alonso
Alder: 36

Indlæg af Alonso » mandag, 13. feb, 2012 15:56

zalcos skrev:
mawope skrev:Jeg må være én af de eneste herinde som ikke er fuldstændig forgabt i Adam Johnson. Synes han så rigtig lovende ud omkring skiftet til City, men det er godt nok lang tid siden, jeg har set ham spille en brandkamp. Han udfordrer oftest meget, men meget af det render ud i sandet. Kan godt savne lidt mere spilintelligens ved ham.
Hellere komme galt afsted, end slet ikke at komme afsted.
A. Johnson kan noget ingen andre i vores trup kan/gør udover vores egen Johnson.
Til gengæld er Adam Johnson svag defensivt, hvilket også er grunden til at han ikke rigtig er Mancinis kop the. Han er en spiller med meget højt topniveau, men dog også meget lavt bundniveau - en rigtig humørspiller.

Han er, efter min bedste mening, overvurderet, ligesom så mange andre britiske spillere. Vi skal have spillere med den rette mentalitet, med højt bundniveau og matchvinder kvaliteter i offensiven. Adam Johnson er for dyr ift. disse kvaliteter og derfor ikke en spiller vi bør gå efter.

Efter min bedste overbevisning bør vi gå all in på spillere i mindre klubber, der ønsker at komme til en klub med ambitioner og finansielle muskler. Cavani, Jovetic og Hazard er navne der falder mig ind.

Brugeravatar
Hekkem
Alder: 51

Indlæg af Hekkem » mandag, 13. feb, 2012 16:04

Vi skal ud og være kreative på transfermarkedet. Ikke flere boldflyttere, og ikke flere alt for dyre indkøb af spillere der ikke har modenheden eller talentet.

Vi skal hente spillere der vil Liverpool FC og vil tage de svære skridt fremad i deres udvikling. Spillere kan overse en enkelt sæson uden for det helt fine selskab, men se perspektiverne i en langsigtet plan, som Dalglish forhåbentlig ligger inde med.

Spillere som Hoilett, Adam Johnson springer kraftigt i øjnene som forstærkninger af kreativiteten på kanterne.

Men Sunderlands James McClean er en spiller jeg ser et stort potentiale i, og samtidigt virker til at have modenheden. Kreativ venstre benet spiller, der arbejder hårdt begge veje. Er kun 22 år, og har absolut den rette indstilling.

Derudover er jeg yderst imponeret over Stephane Sessegnon også fra Sunderland.

Man kan også se over imod Canariefuglene, hvor den offensive midtbanespiller Wes Hoolehan godt kan agere 10'er bag en enlig angriber, men også placeres på en af kanterne i en 4-2-3-1. Han er dog 29, men tror godt han kan forstærke os her, og samtidigt give noget bredde i truppen. Tror dagene med Steven Gerrard på 10'er positionen var en ære under Rafael Benitez der gik rigtig godt. Tror vi skal vende os til at se en mere tilbagetrukket Steven Gerrard, der derfor ikke længere er endegyldigt vores talisman. Men han har stadig flere rigtig gode sæsoner endnu for os, men tror det bliver på den bagerste del af midtbanen. I Norwich har også en lidt yngre spiller der er interessant og har imponeret mig. Elliot Bennet på højre kanten er blot 22 og minder lidt om James McClean.

Hvis Ben Arfa fra Newcastle ikke begynder at få noget mere spilletid, tror jeg også han efterhånden er en ganske fin mulighed at hente. Han har alle de rette redskaber offensivt vi kan bruge. Kan placeres på alle de tre pladser bag den ene angriber.

Så er der Wolverhamtons Matt Jarvis. Men måske er han lidt af et vildskud. Synes ikke han har præsteret i denne sæson, og han har tendens til at gemme sig, når det ikke kører. Vi skal jo ikke ud i en ny Downing.

Selvom Wigan er på sidste pladsen, så har de et par spillere jeg mener kan være interessante. James McCarthy gør det ganske fint. 20 år og kan spille alle de offensive pladser. Jeg ser dog hellere McClean, Ben Arfa, Adam Johnson, Stephane Sessegnon, Houilett, Bennett foran McCarthy. Ellers er Victor Moses yderst interessant spiller på også bare 20 år.

Listen udgør således i prioteret rækkefølge.
Ben Arfa
James McClean
Stephane Sessegnon
Adam Johnson
Junior Houilett
Victor Moses
Wes Hoolehan
Elliot Bennett
James McCarthy
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

Robbie_God_Fowler

Indlæg af Robbie_God_Fowler » mandag, 13. feb, 2012 16:10

Downing har i mine øjne ikke mentaliteten til at begå sig på et hold, hvor presset er stort og kravet er toppræstationer over hele linjen uge efter uge - dertil er Downing for sky af natur. På papiret er Downing ellers en udmærket spiller, han er forholdvis hurtig, har et godt venstreben, er ihærdig og god i pasningsspillet. Men udover hans sky natur har Downing også en tendens til at træffe den forkerte beslutning. Han dribler når han skal aflevere, slår et indlæg for tidligt eller for sent, skyder når han bør aflevere osv. Om dette er mangel på spilintelligens eller selvtillid skal jeg ikke kunne sige, men det virkede til han traf flere "rigtige" beslutninger i sin tid i Middlesbrough og Villa.

Ud fra ovenstående bør man ikke skele til Downings indkøbspris, da denne er sunk cost, men i stedet erkende, at man har begået en fejl ved at signe Downing, og nu må vi så videre i teksten.

Nu er sæsonen ikke slut, så det er lidt tideligt at forudsige, hvem vi kan hente og hvem er der uopnåelige, da meget af dette formentlig vil afhænge af om vi slutter i top fire eller ej. Det er derfor lettere at vurdere på hvilke positioner vi skal forstærke os.

Såfremt ejerne er villige til at stille den fornødne kapital til rådighed vurderer jeg, at vi bør forstærke os på følgende positioner:

-Central midtbane (kreativ spiller)
-Kantspiller (højre eller venstre)
-Angriber

Jeg mener vi begik en fejl, da vi skildte os af med Meireles i sommers. Ikke på grund af, at Meireles var uundværlig for LFC, men på grund af, at vi svækkede vores bredde på den centrale midtbane. Meireles havde gjort det fint igennem sæsonen, og var ret beset en af de få lyspunkter i en ringe sæson. Han var alsidig og viste, at han passede godt ind i Kennys pass and move koncept, da hans store force specielt lå i hans bevægelse uden bold. Den centrale midtbane i nuværende situation er ikke noget at råbe hurra for - Adam har et fint end product og sørger for mange assists, men er også desværre ofte en faktor i et for langsomt opbyggende opspil. Gerrard har evnerne, men en langvarig skade har i denne sæson sat sit præg på hans præstationer, og vi kan vel først rigtigt vurdere i næste sæson, om skader og alderen for alvor har sat sine spor hos ham. Henderson viser i glimt sit potentiale, men det er meget ansvar at lægge på så ung en spiller. Spearing er en rigtig klubmand og giver alt hvad han har, når han er på banen. Evnerne rækker dog ikke pt. (og måske heller ikke på sigt, han er 23) til mere, hvorfor vi ikke kan være trygge ved at have ham fast i startopstillingen, hvis vi vil være et tophold.

Vi bør hente en kreativ midtbanespiller, som kan agere chanceskaber og spilopbygger. Dette vil gøre Adam til en squadplayer, hvilket også vil være fint, da han har kvaliteter, som kan være nyttige i visse kampe. Dette vil også lette noget af presset på Henderson og Gerrard. Lucas tilbagekomst vil automatisk skubbe Spearing ud som reserve, hvilket jeg også mener, at han er god nok til at være.

Jeg ser gerne, at vi henter en eller to kantspillere, som har den fornødne hurtighed og kreativitet til at udgøre en trussel overfor deres direkte oppasser. Vi har i lang tid manglet en spiller, som kunne snøre en mand eller to fra disse positioner (vel ikke siden Macca?). Dette vil selvfølgelig styrke vores offensive spil grundet farligere kanter, men også give mere plads til angribere og central midtbane, da vi nu kan true fra flere positioner.

Sidst men ikke mindst har vi brug for en angriber. Gerne en komplet type alla Torres, som er hurtig, kropstærk, træfsikker, teknisk dygtig og har blik for spillet. Disse hænger selvfølgelig ikke på træerne og er monster dyre - men det vil i den grad løfte vores spil, hvis vi igen kunne have en enmandshær i front. Med dette mener jeg også, at Carroll aldrig bliver et hit, hvilket jeg ikke vil uddybe, da det er gjort i utallige andre tråde. Til trods for en opadgående formkurve ser jeg ikke, at hans kvaliteter passer ind med resten af holdets. Carroll bør derfor på sigt sælges. Det samme bør Kuyt. Jeg elsker hans mentalitet og arbejdsiver, men hans slutprodukt er i denne sæson forringet markant, hvorfor han er en for dyr herre at have siddende på bænken. Bellamy mener jeg stadig er value for money - han kan i højere grad end Kuyt benyttes med succes som angriber eller kantspiller. Bellamy er en større impact player end Kuyt og jeg tror også, at Bellamy i højere grad kan acceptere dette end Kuyt.

Repsej

Indlæg af Repsej » mandag, 13. feb, 2012 16:38

Der bliver skrevet meget om at vi skal hente en kantspiller og en kreativ midtbanespiller.
Og det er jeg ganske enig i.

Men hvad med Joe Cole og Vandmanden er de helt afskrevet?

Joe Cole har såvidt jeg ved rimelig med succes i Lille, følger meget lidt med i fransk bold indrømmet.
Og ud over at Vandmanden vist igen er skadet, så har han da også fået en del spilletid i Milan.

Så kunne de være en mulighed inden vi brugte mio på andre spillere?
Bill Shankly :

AJ
Geografisk sted: København SV
Alder: 34

Indlæg af AJ » mandag, 13. feb, 2012 19:23

Jeg synes lige så vel man ville kunne argumentere for, at det er useriøst at ville sælge Downing allerede. Specielt fordi han er den eneste kantspiller i truppen. Bellamy kan vel efterhånden kategoriseres som ren kantspiller, men I får mig ikke til at betegne Kuyt eller Henderson som kantspillere. Maxi vender nok hjem til Argentina, så ham kan vi - dette forudsat - afskrive.

Ja, gu helved har han været dårlig. Og man kan altid bruge undskyldningen om uheld, men han har altså været uheldig med stolperne et par gange, især mht. assists der ikke er blevet materialiseret.

Vi skal da være åbne for eventuelle bud på £10-13m, men vi skal også ligge i det lav, for det kan jo være Downing tager sig sammen i sin anden sæson. Det er trods alt hans første sæson, og i modsætning til andre man hurtigt har solgt videre, så har Downing jo rent faktisk vist sit værd i ligaen over flere år (hvor Robbie Keane er undtagelsen der bekræfter reglen). Hvis man ser over de sidste årene 2001-2011, så er Downing i top 10 over antal assists i de fem store ligaer. Det borger immervæk for kvalitet, specielt fordi han i modsætning til de andre der ligger højt på listen, har spillet for primært middelmådige hold.

Brugeravatar
Hekkem

Indlæg af Hekkem » mandag, 13. feb, 2012 19:24

Vi skal sælge Downing, og hente 2 kantspillere der er mere moderne i deres tilgange og anvendelsesmuligheder.

AJ
Geografisk sted: København SV
Alder: 34

Indlæg af AJ » mandag, 13. feb, 2012 19:59

Jo, men så er der det med pengene. Downing salget i sig selv giver nok ikke det vilde provenu.

Brugeravatar
Hekkem

Indlæg af Hekkem » mandag, 13. feb, 2012 20:10

AJ skrev:Jo, men så er der det med pengene. Downing salget i sig selv giver nok ikke det vilde provenu.
det giver nok mere end ingenting. Og det er værd at tage med

Brugeravatar
Alex Brockins

Indlæg af Alex Brockins » mandag, 13. feb, 2012 20:26

AJ skrev:Jo, men så er der det med pengene. Downing salget i sig selv giver nok ikke det vilde provenu.
Det giver mere end at sælge Maxi, der giver nul.

Men vi kan da også bare beholde Downing og spille om 10. pladsen næste år.
Best in the world at everything I do.

Besvar