Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Brugeravatar
Aarhus
Geografisk sted: Århus C
Alder: 109

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Aarhus » mandag, 21. maj, 2012 17:15

thefugle skrev:
Jan skrev:Man kan ikke altid blive enig med sig selv om AJ, men FSG kan være sikker på at den statistiske side af sagen er i orden, så måske en pay-as-you-play-deal? :lol:

Anyway - udover at jeg generelt har det svært med Silly Season - så kommer nyindkøbene jo helt an på hvordan manager/mand-til-at-stå-på-sidelinien-og-råbe-efter-linievogten-hvis-han-laver-en-fejl situationen kommer til at tage sig ud.

Jeg håber, at vi bygger videre på det Kenny allerede har grundlagt, dels spillemæssigt samt dels indkøbsmæssigt, hvor Hendo og Big Andy mod slutningen af sæsonen viste hvorfor Kenny købte dem. Suarez er jeg lidt mere i tvivl om. Han brænder for meget og skaber for mange overskrifter. Men en fantastisk spiller. Kan den nye manager styre ham?

Vi skal have noget cover på venstre back, afløser for Downing+muligvis Kuyt samt en ekstra angriber til at sætte ind.

Jeg ville først og fremmest ønske mig Baines, således vi ikke blot laver cover på venstre back, men komplimenterer GJ på den anden. Det ville være fint med GJ-Skrtel-Agger-Baines med Lucas lige foran. Så er der lukket af bagude og vi kan skabe noget fremadrettet i begge sider. Om et par år eller 3 er Flanno helt klar til at tage over efter Glen!

Sælg så meget dødvægt som muligt og skaf os Baines og en Downing-afløser. Det må være min prioritet nu og hér,
Ser ingen mening i at købe Baines, når vi har Enrique, som jeg ser som en bedre fodbold spiller.

This season Enrique has made more tackles and clearances per game than Baines. Last season Enrique had a better tackle completion (81%) than Baines (74%). Last season, Enrique was also culpable for fewer mistakes which directly led to goals (1) than Baines
Men kan man så bruge statistik til noget? Svaret er vel tvetydig, men det kan i hvert fald ikke indfange alle kvaliteter ved en spiller. Jeg vil til enhver tid sige, at Baines slår nogle vanvittig gode indlæg i forhold til Enrique, som kun slår middelgode indlæg.

Bondo

Indlæg af Bondo » mandag, 21. maj, 2012 17:16

thefugle skrev:
Jan skrev:Man kan ikke altid blive enig med sig selv om AJ, men FSG kan være sikker på at den statistiske side af sagen er i orden, så måske en pay-as-you-play-deal? :lol:

Anyway - udover at jeg generelt har det svært med Silly Season - så kommer nyindkøbene jo helt an på hvordan manager/mand-til-at-stå-på-sidelinien-og-råbe-efter-linievogten-hvis-han-laver-en-fejl situationen kommer til at tage sig ud.

Jeg håber, at vi bygger videre på det Kenny allerede har grundlagt, dels spillemæssigt samt dels indkøbsmæssigt, hvor Hendo og Big Andy mod slutningen af sæsonen viste hvorfor Kenny købte dem. Suarez er jeg lidt mere i tvivl om. Han brænder for meget og skaber for mange overskrifter. Men en fantastisk spiller. Kan den nye manager styre ham?

Vi skal have noget cover på venstre back, afløser for Downing+muligvis Kuyt samt en ekstra angriber til at sætte ind.

Jeg ville først og fremmest ønske mig Baines, således vi ikke blot laver cover på venstre back, men komplimenterer GJ på den anden. Det ville være fint med GJ-Skrtel-Agger-Baines med Lucas lige foran. Så er der lukket af bagude og vi kan skabe noget fremadrettet i begge sider. Om et par år eller 3 er Flanno helt klar til at tage over efter Glen!

Sælg så meget dødvægt som muligt og skaf os Baines og en Downing-afløser. Det må være min prioritet nu og hér,
Ser ingen mening i at købe Baines, når vi har Enrique, som jeg ser som en bedre fodbold spiller.

This season Enrique has made more tackles and clearances per game than Baines. Last season Enrique had a better tackle completion (81%) than Baines (74%). Last season, Enrique was also culpable for fewer mistakes which directly led to goals (1) than Baines
hold da helt op..

troede virkelig ikke at jeg ville høre dette nogensinde..

tænk, jeg syntes (udover midtbanen) at venstre-back er det vigtigste sted at forstærke truppen... Enrique har givet mig grå hår hele sæsonen..

han skal have ALT ALT ALT for mange berøringer inden han skiller sig af med bolden.. det smadre alle vores kontra-angreb fra ventresiden.. derudover har han efter min mening for mange hjerneblødninger rent defensivt..

jeg kan forstå at man kan være uenig med mig i, at han er et af liverpools svageste punkter, men at mene at Enrique er bedre end Baines, her kan jeg simpelthen ikke forstå at man kan se fodbold på en sådan måde?

Brugeravatar
Pede
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Pede » mandag, 21. maj, 2012 17:16

thefugle skrev:

Det giver jeg ikke en fløjtende fis for. :)
Imo er Baines klart en bedre og ikke mindst mere intelligent fodboldspiller end Enrique. Hvis muligheden for at bytte Baines med Enrique opstod, burde vi ikke tøve et splitsekund. At det så er dybt urealistisk og der nok er andre steder på banen, vi skal forstærke os først, er en anden snak.

EDIT: Too late.

thefugle

Indlæg af thefugle » mandag, 21. maj, 2012 17:21

Aarhus skrev:
thefugle skrev:

Men kan man så bruge statistik til noget? Svaret er vel tvetydig, men det kan i hvert fald ikke indfange alle kvaliteter ved en spiller. Jeg vil til enhver tid sige, at Baines slår nogle vanvittig gode indlæg i forhold til Enrique, som kun slår middelgode indlæg.
Lad nu være med at bedømme om en BACK er bedre end en anden ved hvor gode indlæg han laver. Enrique er OVERALL en bedre offensiv back end Baines, det siger facts. Lad nu først og fremmest få nogle offensive spillere, så som vores WINGS der kan slå nogle ordentlige indlæg før vi begynder at kræve det fra vores forsvar ik sandt? Baines slår procentmæsssigt et mere præcist indlæg men det skal du veje op imod hvor mange indlæg han laver kontra enrique.
- Den der siger et billede siger mere end 1000 ord....Ja han er da godt nok ordblind.

thefugle

Indlæg af thefugle » mandag, 21. maj, 2012 17:22

Pede skrev:
thefugle skrev:

Det giver jeg ikke en fløjtende fis for. :)
Imo er Baines klart en bedre og ikke mindst mere intelligent fodboldspiller end Enrique. Hvis muligheden for at bytte Baines med Enrique opstod, burde vi ikke tøve et splitsekund. At det så er dybt urealistisk og der nok er andre steder på banen, vi skal forstærke os først, er en anden snak.

EDIT: Too late.
Han er først og fremmest forsvarsspiller
- Den der siger et billede siger mere end 1000 ord....Ja han er da godt nok ordblind.

thefugle

Indlæg af thefugle » mandag, 21. maj, 2012 17:26

Bondo skrev:
thefugle skrev:

hold da helt op..

troede virkelig ikke at jeg ville høre dette nogensinde..

tænk, jeg syntes (udover midtbanen) at venstre-back er det vigtigste sted at forstærke truppen... Enrique har givet mig grå hår hele sæsonen..

han skal have ALT ALT ALT for mange berøringer inden han skiller sig af med bolden.. det smadre alle vores kontra-angreb fra ventresiden.. derudover har han efter min mening for mange hjerneblødninger rent defensivt..

jeg kan forstå at man kan være uenig med mig i, at han er et af liverpools svageste punkter, men at mene at Enrique er bedre end Baines, her kan jeg simpelthen ikke forstå at man kan se fodbold på en sådan måde?
HELE SÆSONEN? Så du første halvdel af sæsonen? Han var en af de bedre spillere på holdet. Bevares, han blev dårligere. Men det gjorde hele holdet vist. Hvis vi skal snakke om grå hår, så tror jeg vi skal ud omkring, Carroll, Adam, Henderson og Downing? De har jo været skræmmende dårlige næsten hele sæsonen. Carroll er den eneste der oppede sig og viste nogle stones.

Brugeravatar
Mr. wright

Indlæg af Mr. wright » mandag, 21. maj, 2012 17:46

thefugle

Det er en yderst mærkværdig måde du forsøger at diskutere på. Du har fundet noget statistik, som passer ind i din overbevisning, og så pludselig bliver det ophøjet til facts.

Statistik er jo en dejlig størrelse for det er ikke så svært at finde noget, der passer til ens synspunkter. Eksempelvis har de begge 2 assist, men Baines har scoret 4 mål, og Enrique 0.

Mon så det i din verden er sådan at det er facts, at Baines er bedre eller kunne der være andre parametre, man skulle kigge på.

AllanShore

Indlæg af AllanShore » mandag, 21. maj, 2012 18:27

Mht. Rossi, så er det to alvorlige skader han er ramt ind i lige oven i hinanden. Det betyder altså ikke at han er skadesplaget, han har bare fået en ordentlig dosis uheld samlet i en vælling. Og så er han en helt vild klinisk afslutter. Men så vidt jeg husker, så har hans drøm altid været at spille for en topklub i Italien.
Fan af Manchester United

steffanp

Indlæg af steffanp » mandag, 21. maj, 2012 18:29

thefugle skrev:
steffanp skrev:
thefugle skrev:
steffanp skrev:Syntes bare vi skal gå ben hårdt efter:

Adam johnson ( vi kan tilbyde ham fast spilletid, som han ikke får )
Luuk de Jong ( Twente skal ikke spille EL/CL næste sæson, vi kan tilbyde EL og bedre løn)
Giuseppe Rossi ( fordi villareal er rykket ned, ved godt han er meget skadet, men kunne være vi kunne nuppe ham)
David Hoilett ( fordi vi kan tilbyde bedre løn samt EL )

Ved godt det er wings og angriber, Men går ud fra det er dem vi skal ud og hente, hvis maxi og kuyt er væk samt en forstærkning i angribet.

Hvis rygtet som siger at skrtel vil væk, sælg ham for en god pris også komme videre.

så syntes jeg vi skal købe Raúl Albiol, da han altid er bænke varmer for Real madrid.

Alt i alt syntes jeg disse køb er fornuftige og realistiske. :) stave fejl forekommes.
AJ - Ja tak
Luuk De Jong - Har scoret lette mål i Holland, ved ikke om han er målscoreren vi mangler. Men ja tak os
G. Rossi - Nej tak! For skadesplaget
D. Hoilett - Hmm, overvurderet. Der er bedre alternativer.

Syntes ellers D. Hoilett har været fornem i de kampe jeg har set ham i. Hvem foreslår du istedet for Rossi.
Hoilett er da os en god spiller, misforstå mig ikke. Han er bare lidt af en lotto kupon i mine øjne, for synes ikke jeg ser "lyset" i ham som så mange andre åbenbart gør :). Jamen ved ikke om jeg umiddelbart har nogle gode foreslag til dig istedet for Rossi. Han er bare så meget skadet det er overhovedet ikke det vi har brug for.

Syntes bare vi skal hente Hoilett, da han kommer på free tranfer. Men vi mangler godt nok noget dynamisk, samt hurtigt spil på kanterne.

En Younes Belhanda ville være et super køb, men tror bare han koster kassen også er der flere store klubber som står foran os :(.

steffanp

Indlæg af steffanp » mandag, 21. maj, 2012 18:33

AllanShore skrev:Mht. Rossi, så er det to alvorlige skader han er ramt ind i lige oven i hinanden. Det betyder altså ikke at han er skadesplaget, han har bare fået en ordentlig dosis uheld samlet i en vælling. Og så er han en helt vild klinisk afslutter. Men så vidt jeg husker, så har hans drøm altid været at spille for en topklub i Italien.

Ja okay, Men han burde ikke interreseret i at spille for den gule ubåd, når den er druknet. Hvis vi kunne hente ham billigt, og stille krav med han løn / kontrak skader ( hvad han kan leve op til ), ellers kommer han jo til og spille i segunda division.

Robbie_God_Fowler

Indlæg af Robbie_God_Fowler » mandag, 21. maj, 2012 19:29

Rossi er sat til at være ude i 9 måneder. Det ville sige, at han var klar igen i foråret 2013. Læg deri de 2x korsbåndskader, og pilen vender i den grad nedad. I vores nuværende situation ville det være en hjerneblødning af dimensioner, hvis vi valgte at gå efter et så usikkert kort, som Rossi pt. er.

AJ
Geografisk sted: København SV
Alder: 34

Indlæg af AJ » mandag, 21. maj, 2012 20:50

thefugle skrev:- A tackle success of 88.89%, second only to Patrice Evra, but a distance away from the rest.
- Dribbled past the least, 3 times in ten games.
- Shields the ball out of play the more than his rivals, displaying his strength (best I could do!).
- Plays the majority of his game in the oppositions half – 65% of all of his passes to be precise.
- Plays the highest amount of passes in the Final Third as compared to his rivals.
- Astonishingly plays 78% of his passes forward, a higher percentage than his rivals.
- Has already created more goals for Liverpool FC in comparison to last season at Newcastle United.
- Is well on the way to create a lot more chances than last year (19 in 10 games with LFC, 30 in 36 games with NUFC).
- Has achieved the most successful dribbles out of those compared so far this season.[/i]
Den statistik dækker kun over de første ti kampe. Ikke hvordan han siden har klaret sig. Og det er vel i denne periode de fleste er enige om, at han er gået ned.

Brugeravatar
Jan
Geografisk sted: Rødkærsbro
Alder: 53

Indlæg af Jan » mandag, 21. maj, 2012 21:24

Nu gik jeg lige og troede at de bitre blå's Leighton Baines var en god venstre back... damn it. Det er også forkert af Mølby at have ham på årets hold i Onside i går.
Jeg tror iøvrigt slet ikke vi kan få Baines lokket fra Neverton, tror sgu ikk' de vil sælge.
Iøvrigt synes jeg Jose Enrique gjorde det rigtig flot for os i efteråret, hvor det var som om vi havde fået en back for første gang siden JAR rejste. I foråret har vores spanske ven bare skuffet os meget, og da Robbo nok ikke helt er klar til PL m.v. endnu så jeg muligheden for at forstærke os på venstre back, så vi ikke spilder Agger derude.
Men det var bare en lille ydmyg mening ;)
Up The RedMen... we go again!

Rush363

Indlæg af Rush363 » mandag, 21. maj, 2012 22:44

Synes faktisk Enrique er en rigtig fornuftig PL back, både offensivt og definsivt. Men af en eller anden grund har han spillet langt under eget niveau begge veje på banen og været helt forfærdelig siden december. Det jeg kan godt lide ved ham er hans enorme styrke og hurtighed. Minusen er det forvirrede fumlen med bolden til tider når selvtilliden er i bund. Så kan han faktisk også godt slå nogenlunde indlæg, når han kommer op til baglinien.

Jeg vil sige at den allervigtigste position er højre wing/midtbane alt efter hvem der bliver den nye boss, og hvilket system vi kommer til at spille.

Men det er svært at diskutere hvem der skal ind, når det er så meget tvivl om hvem der kommer til at tage over og hvordan konceptet bliver. Håber jo på et navn der kan trække store navne med sig, det sted vedkommende kommer fra eller har været.

Hr. Drejer
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Hr. Drejer » mandag, 21. maj, 2012 22:53

Enriques problem er at han træffer de forkerte valg, når han er i offensiven. Meget ofte løber han, når han skal aflevere, og omvendt. Meget ofte falder hans afleveringer til Downing forsent, eller også komme bolden slet ikke til Downing. Udover at Downing ikke har noget 'end product', så har det offensive samarbejde med Downing slet ikke fungeret optimalt, og heri ligger lidt af skylden til at Downing har underpræsteret big time. Defensivt er Enrique fornuftig, men ikke offensivt.

Besvar