Endelig kom dagen hvor jeg igen skulle til Liverpool . Denne gang Liverpool - Chelsea .
Min kamp nummer 5 på hjemmebane lå for døren , og jeg glædede mig meget !
Fly ruten gik denne gang fra Kbh - Manchester , til ca 2200 for en retur . Kommer fra Jylland , men var kørt lidt træt i stanstead turen , så noget nyt skulle prøves ..
Vi var 4 gutter der skulle afsted, mig selv og en ande havde været på Anfield før , de to andre skulle have taget deres mødom . Så der var spændinger i luften da vi lettede fra Kastrup , to timer forsinket fredag eftermiddag , og ramte Manchester ved 17 tiden .
Efter en god flyvetur magter vi egentlig ikke rigtig og skal køre i tog da vi er ved at være lidt sultne og trætte , så vi snupper en taxa . Vi synes selv de 90 pund, som vi fik ned i 80 lød ok , så vi hoppede ind og kørte de 45 minutter ind til området omkring Anfield hvor vi skulle bo . Vi havde for første gang bestilt igennem tage frs TIA travels , da det skulle gøres så nemt som muligt da en af os ikke er medlem af klubben . Twelth man pub var stedet , en pub i tre etager , hvor Man sover på den øverste. Ganske fint hvis man er en flok knejter, men nok ikke noget jeg ville tage konen med på udsigten fra værelset var Anfield 50 meter væk , så det var sgu meget fedt vi fik vores værelse , tog ned på carraghers restaurant og brugte et par timer i Matthew street .
Lørdag stod vi op og smuttede ned i byen og fik breakfast . Derefter tog vi entaxa ud til mellwood som ingen af os havde været ved før . 10 pund , fair nok . Fik sludderet lidt med taxa chaufføren om lidt Liverpool spillere . Vi blive sat af ved hoved indgangen , og går hen til muren og finder de første par sprækker som man kan lure ind af . Træningen var i fuld gang . Vi besluttede os for at vi vil blive der til de var færdige , for at se om man kunne være heldig at få en autograf eller et billede vi nåede en runde hele vejen om mellwood , og tilbage til hovedingangen , da den første lækre øse kører ud derfra . Vi stod vel samlet en 40-50 stykker . Da de første par stykker kører ud uden at stoppe op eller noget tænkte man at det nok bare blev ved synet af stjernerne , men det endte i en autograf fra talentet , Conor Coady , Coutinho , og Reina som endda gik ud af sin bil og skrev desværre ikke alle der nåede at få , men jeg gjorde da Agger , suarez , og Gerrard havde desværre travlt med at komme hjem , men sådan er det jo . Super ide at tage der ud , det var super på en rigtig god forårsdag . Også selvom man ikke skulle få nogle autografer ... Bare det at se alle de lækre biler , og være helt tæt på når de ruller forbi alle gutterne var sgu fedt .
Resten af dagen blev et smut i den officielle i Liverpool one , hvor Skrtel var et smut inde med hans kone (av av ) og en dreng som så ud til at være syg og som fik lov at rive ned fra hylderne ( go stil Skrtel og Liverpool FC) ellers stod den på Matthew street igen og et smut i den lokale bar på twelt man igen inden senge tid .
Så blev det matchday , og skulle hente billetterne hos tage ved 13 tiden , det gjorde vi så . Det blev til The kop . 2 sammen og to 5 meter fra hinanden , super . En stadion rund tur og museum , inden en enkelt inden kampen .
45 min før kampstart sad vi på vores pladser . Lidt rod med mit sæde som åbenbart var reserveret til en anden , så jeg måtte snakke med en kontrollør 5 min inden kampen som fandt et andet sæde til mig . Det sæde var så det som min kammerat havde , så der blev lidt panik på lige inden kampen . Han rykkede dog en række længer op hvor der var et ledg sæde , så gad vi ikke gøre med ved det . Hvad der lige var gået galt der ved vi ikke ! Men kampen fik vi da set 2-2 med et overtids mål i 97 minut , og en faktisk rigtig god stemning , bedre end sidst jeg var afsted mod norwich , selvom der egentlig ikke var det vilde på spil nu. Rafa Benitez blev hyldet en del , det gjorde Fernando Torres ikke ...
Efter kampen afleverede vi kortene igen til tage og smuttede ned i byen og fik en god bøf . Tidlig i seng , da vi skulle op 4.20 og have en taxa mod Manchester airport . Denne gang slap vi med 40 pund ,
Så et godt råd til de lange ture , brug delta , og ikke de klassiske sorte med gult skilt ovenpå, som kører over alt
Vi ramte lufthavnen og fløj hjem efter min måske bedste tur til England .
Liverpool - Chelsea 21 april 2013
Re: Liverpool - Chelsea 21 april 2013
Lyder sku til at have været en fed tur. Tage er næsten garant for gode billetter