Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
bongfong

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af bongfong » torsdag, 02. maj, 2013 13:19

Kelly skrev:
bongfong skrev:Ind
Sakhto(100 mio), hvem er det ?.
Isco(150 mio),
Loic Remy(klausul: ca. 70 mio)
Mohammed Diame( klausul: ca. 30mio.). ikke god nok.

Ud:
Carroll(150 mio).
Spearing (20 mio).
Shelvey på lån.
Suso på lån.

+ 200 mio. fra sommer budget.

Bundlinie: +20 mio.
Sakho* (fra PSG)

Diame er super god til prisen. Han kan derudover sagtens give Lucas konkurrence og styrke vores midtbane. Han er et brød på midtbanen med overraskende god teknik, og er for mig at se bedre med bolden end Lucas er, og tillæger dermed det offensive spil en ekstra dimension ift. Lucas. Derudover er han om noget et væsentlig bedre back-up end Spearing.

Jeg vurderer personligt ikke Isco til at være mere end 175 værd reelt (150 var måske for optimistisk). Eneste klubber der vil gå over dette beløb ville være City, Chelsea, PSG og de russiske. Spørgsmålet er så om de vælger et stort talent eller de etablerede stjerner.

Kelly
Geografisk sted: Viborg
Alder: 56

Indlæg af Kelly » torsdag, 02. maj, 2013 13:59

bongfong skrev:
Kelly skrev:
Isco(150 mio),

Ud:
Carroll(150 mio).
Spearing (20 mio).
Shelvey på lån.
Suso på lån.

Sakho* (fra PSG)

Diame er super god til prisen. Han kan derudover sagtens give Lucas konkurrence og styrke vores midtbane. Han er et brød på midtbanen med overraskende god teknik, og er for mig at se bedre med bolden end Lucas er, og tillæger dermed det offensive spil en ekstra dimension ift. Lucas. Derudover er han om noget et væsentlig bedre back-up end Spearing.

Jeg vurderer personligt ikke Isco til at være mere end 175 værd reelt (150 var måske for optimistisk). Eneste klubber der vil gå over dette beløb ville være City, Chelsea, PSG og de russiske. Spørgsmålet er så om de vælger et stort talent eller de etablerede stjerner.

Ok super. De franske spillere syntes jeg nogle gange har lidt svært ved at slå til i PL. Eller tager jeg fejl. Det er 3 franske spillere, der er med i forslaget.
Liverpool FC for ever. You will never walk alone.

Brugeravatar
Xenne
Geografisk sted: Roskilde (:
Alder: 36

Indlæg af Xenne » torsdag, 02. maj, 2013 14:33

AJ skrev:Ligesom så mange andre, der bliver nævnt herinde, så tror jeg desværre, at James Rodríguez er uden for vores rækkevidde. Ifølge Wiki, der henviser til et par britiske og portugisiske medier, har Man Utd fået et bud på £25m afvist, da Porto mente, at det var for lavt. Kantspillere i starten af 20'erne, der scorer i hver anden kamp (og vist også laver mange assists), er da givetvis også i høj kurs. Porto solgte vel også kun Falcao, fordi de fik €40-50m for ham.
Det giver jeg dig tildels ret i, men vi skal jo have nogen fra de højere hylder.
Det er et udmærket bud på en spiller som ikke spiller i en top klub.
Ben Arfa og James Rodriguez er nogen af de to jeg ønsker mig allermest til den offensive, "af hvad jeg tror der er tilgængeligt :)"
Billede

AllanShore

Indlæg af AllanShore » torsdag, 02. maj, 2013 14:47

Isco vandt prisen som årets talent i verden for nogle måneder siden, og han er en spiller, som stort set alle klubber kigger på. Det er utopi at tro at han ryger for 150 mio. kr.. Også selvom han kommer fra en klub i økonomiske problemer.
Fan af Manchester United

Brugeravatar
Jensen
Geografisk sted: Frankrig
Alder: 38

Indlæg af Jensen » torsdag, 02. maj, 2013 14:50

http://www1.skysports.com/football/news ... im-Benzema

Rodgers' første signing til sommer ?! :D

....Det koster ikke noget at drømme :music:

Kelly

Indlæg af Kelly » torsdag, 02. maj, 2013 15:04

Jensen skrev:http://www1.skysports.com/football/news ... im-Benzema

Rodgers' første signing til sommer ?! :D

....Det koster ikke noget at drømme :music:
Linket virker ikke.

Brugeravatar
AndreasN
Geografisk sted: Valby
Alder: 31

Indlæg af AndreasN » torsdag, 02. maj, 2013 15:05

Det virker fint her.
Liverpool Football Klopp

Brugeravatar
tue69
Geografisk sted: Århus
Alder: 40

Indlæg af tue69 » torsdag, 02. maj, 2013 15:40

Bytte med Big Andy - kom så Real, bid på!
And when liverpool score, you will hear the kop roar: "oh it's Fowler - Robbie Fowler"

Brugeravatar
DaBonks
Geografisk sted: Århus
Alder: 34

Indlæg af DaBonks » torsdag, 02. maj, 2013 16:03

tue69 skrev:Bytte med Big Andy - kom så Real, bid på!
Efter igår, så trænger Barcelona vel også til en "Plan B"? ;)
Billede

bongfong

Indlæg af bongfong » torsdag, 02. maj, 2013 16:16

Kelly skrev:
bongfong skrev:
Kelly skrev:
Isco(150 mio),

Ud:
Carroll(150 mio).
Spearing (20 mio).
Shelvey på lån.
Suso på lån.

Sakho* (fra PSG)

Ok super. De franske spillere syntes jeg nogle gange har lidt svært ved at slå til i PL. Eller tager jeg fejl. Det er 3 franske spillere, der er med i forslaget.
Kun Sakho og Remy er franske. Diame er fra Senegal.
Franskmænd klarer sig ikke nødvendigvis dårligt. Se den franske koloni i Newcastle nu. Men navne som Pires, Viera, Henry og Cantona stråler nok mest igennem i PL's historie.

Brugeravatar
Fribytter

Indlæg af Fribytter » torsdag, 02. maj, 2013 16:21

Nu får Alonso lidt røg for ikke at kunne følge med, hvis det går stærkt, men har det ikke altid været Alonsos problem? Alonso var jo magtesløs overfor Peps barca-midtbane. Her kunne han netop ikke følge med. Alonso har også haft problemer med at følge med i et par sæsoner for LFC, hvor det nok tildels også skyldtes længerevarende skadesafbræk.

Han slog for mange fejlafleveringer imod Dortmund, og han var da nok et stykke fra sit bedste i den kamp, men en del af fejlafleveringerne skyldtes nu også, at RM's offensiv veksler mellem meget aggressive dybdeløb og løb ind mellem modstanderens midtbane og forsvar. Det er i mindre grad bygget op om, at spillere søger ned i banen for at modtage bolden. Risikoen i RM's form for fodbold er, at midtbanen kan "blitzes", og omvendt er risikoen for modstanderen ved et højt pres, at RM kan spille sig til store chancer, hvis ikke presset fungere. Man så eksempler på begge dele i kampene imod Dortmund imø..

Sammenligningen med Gerrard kan jeg godt følge, når det kommer til spilfordelingen. Men her ophører lighederne imø.. Alonso bør snarere sammenlignes med en spiller som Carrick eller Busquets, hvor Gerrard har mere tilfælles med en type som Scholes imø.. Hverken Carrick eller Busquets er de mest bevægelige spillere, men de har en god defensiv forståelse og har en god placeringsevne. Den manglende hurtighed kan selvfølgelig blive et problem, hvis resten af holdet ikke formår at kompensere for den, men mon ikke de potentielt set kan det?

Det, Alonso vil tilføre holdet, er et bedre omdrejningspunkt i det opbyggende spil end Lucas (eller potentielt set en Masch-type), og det har holdet brug for. Der har været utallige eksempler på fuldstændigt tåbelige fejl i det opbyggende spil, som har resulteret i gode omstillinger og chancer til modstanderen. I forhold til konceptet på papiret er det også nødvendigt, at to centrale midtbanespillere søger ned for at deltage i det opbyggende spil og være spilbare. Pt. kan modstanderen sådan set blot sidde tæt på Gerrard for at sænke tempoet i LFC's spil. Rodgers har så - til min overraskelse - i enkelte kampe eksperimenteret med en mere direkte spillestil, som springer det traditionelle opbyggende spil over, og det har hjulpet. Det var bl.a. den direkte stil plus oceaner af plads til Gerrard, der gjorde, at LFC var så ekstremt farlige på bolden imod NUFC, selvom man var mindre på bolden end NUFC. Men det er sjældent, at hold i PL lader Gerrard få så meget plads og samtidig er så taktisk ufleksible, når det viser sig, at modstanderen har valgt et overraskende taktik.

Alonso vil selvfølgelig ikke være en langsigtet løsning, og han vil måske heller ikke være en ideel starter i alle kampe. Jeg kunne eks. godt forestille mig, at LFC til tider ville have større gavn af en flittigt tacklende Lucas end Alonso, men Lucas mangler bare meget i pasningsspillet i forhold til de krav, der stilles til den bageste midt i Rodgers' system. Han nærmede sig et højt stabilt niveau som spilfordeler inden skaderne, men om han når det niveau igen, og hvor lang tid det eventuelt vil tage, er svært at spå om. Desuden kan Alonso spille begge de centrale midtbaneroller i Rodgers' system, selvom han imø. øjne passer bedst til den defensive rolle, og det gør ham mere alsidig end Allen, Lucas og tildels Gerrard.

Alonso vil heller ikke være løsningen på alle holdets problemer. Det er selvfølgelig helt åbenlyst, at LFC bør få anskaffet sig en forsvarsspiller, der er mere tryg ved at støde op end Skrtel, og man bliver også nødt til at have tilpas mange offensive spillere, som forstår ideerne i det hurtige genpres. Pt. synes Suarez, Downing og Henderson at fungere bedst i presspillet, hvor Sturridge, Coutinho, Shelvey og Suso ikke altid er de mest ihærdige eller kløgtige presspillere, selvom Coutinho nu har til tider har sat sig overraskende godt igennem. Og så mener jeg på trods af de mange scoringer, at Suarez har haft et for stort ansvar foran mål. Der mangler lidt ekstra foran mål.
"Put a shit hanging from a stick in the middle of this passionate, crazy stadium and there are people who will tell you it's a work of art. It's not: it's a shit hanging from a stick."

AJ
Geografisk sted: København SV
Alder: 34

Indlæg af AJ » torsdag, 02. maj, 2013 16:58

Xenne skrev:Det giver jeg dig tildels ret i, men vi skal jo have nogen fra de højere hylder.
Du mener ikke-topklubben Porto, der spiller CL hvert evigt eneste år, og ligger nr. 8 på Uefas koefficientliste :)
Selvfølgelig kan han købes fri af Porto, men det kræver store penge. Penge som vi nok ikke kan/vil give.

Brugeravatar
Xenne

Indlæg af Xenne » fredag, 03. maj, 2013 08:38

AJ skrev:
Xenne skrev:Det giver jeg dig tildels ret i, men vi skal jo have nogen fra de højere hylder.
Du mener ikke-topklubben Porto, der spiller CL hvert evigt eneste år, og ligger nr. 8 på Uefas koefficientliste :)
Selvfølgelig kan han købes fri af Porto, men det kræver store penge. Penge som vi nok ikke kan/vil give.
Jo de er en top klub, men Porto vil jo altid være et springbræt ud i Europa.
Det er jo ikke der alle de store navne stiler efter at komme hen, det er jo der de oftest bliver udklækket også tager de ud til andre stor klubber.

Chancen for vi køber ham er minimal det er jeg godt klar over, men det vil samtidig også være sådan en transfer hvor man vil spærre øjnene op og sige Wow de mener det sku' i år.
Billede

Kelly

Indlæg af Kelly » fredag, 03. maj, 2013 09:11

Alonso kommer ikke.
Higuaín kommer ikke.
Eriksen kommer ikke.
Tom Ince er en mulighed.
Der kommer helt sikkert en angriber mere.
Luis bliver.
Andy bliver solgt.
Skrtel bliver.
Der hentes en midterforsvarer.

Ind. Midterforsvarer. Kant og en angriber.
Ud. Andy, og Suso på leje.

Mht. angriberen er jeg helt blank. Men det bliver en ung spiller med et stort talent.

Brugeravatar
Xenne

Indlæg af Xenne » fredag, 03. maj, 2013 09:21

Jeg tror heller ikke det bliver en af de helt store ala Higuain, et godt bud vil være:

Loic Remy fra QPR
Pierre Emerick Aubameyang Fra St. Etienne Nr.2 på Topscorer listen i Frankrig
Bony Wilfried Fra Vitesse Topscorer i Holland med 31 Mål
Billede

Besvar