Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Brugeravatar
LFC_20

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af LFC_20 » søndag, 11. aug, 2013 00:41

MrBoywunder ‏@MrBoywunder 21m
L'Equipe say both #LFC & AC Milan want Sakho, price is €13m. (@GFN_France)

Sakho er mit favorit alternativ til Papa.
https://twitter.com/MrBoywunder

Brugeravatar
Thommo
Geografisk sted: Randers
Alder: 49

Indlæg af Thommo » søndag, 11. aug, 2013 00:53

McHelmer skrev:Nej, det tror jeg ikke mere på. Klubben arbejder nok stadig på diverse muligheder, men derfra til at en klub vil sælger og at en spiller vil skifte er langt når vi taler om en spiller fra hylde 1.
Hylde et består af to spillere, Messi og ronaldo, hylde to ligger noget under efter min mening, for nu at være flueknepper. hylde 2 består af 1-200 spillere velsagtens, og Steven,Agger,Coutinho og lille luis er på den hylde. Om ikke andet er Cou og lille luis på hylde 2, men mon ikke Agger er der lige så.
Verden er smask fuld af hyklere....

Brugeravatar
Fribytter

Indlæg af Fribytter » søndag, 11. aug, 2013 09:58

Skrtel lader til at have det svært med at spille med så høj risiko, som man gør i et højt forsvar, og imø. er det mest af alt et mentalt problem, han render rundt med. Han føler sig ikke tilpas og bliver derved usikker, og når han føler sig usikker, tør han ikke tage det nødvendige ansvar eller laver overilede og desperate aktioner. Selvfølgelig er det også et spørgsmål om, at han er dårlig til at vurdere, hvornår han skal støde op, og hvor han skal placere sig, men i bund og grund har han imø. det, der skal til for at være en god duelspiller, hvis man ser bort fra de nævnte svagheder. Og der findes bestemt eksempler på klasseforsvarsspiller, som laver nogle af de fejl, Skrtel ind imellem begår, hvor Pique og Luiz er de spillere, jeg umiddelbart kommer i tanke om. Men en afgørende forskel er, at de simpelthen ikke lader sig gå på af enkelte fejl, hvor Skrtel virker mere skrøbelig og selvfølgelig ikke på helt samme fodboldmæssige niveau. Hvis man går et trin ned, så har Vermaelen og Koscielny også lavet deres andel af fejl i Arsenal, men hvor Koscielny lader til at have fået mere styr på sine præstationer, præsterede Vermaelen næsten en ligeså fejfyldt sæson som Skrtel i sidste sæson. Jeg tror ikke, at Skrtel på nogen måde kan vokse i Rodgers' system.

Coates' primære problemer er, at han mangler erfaring og ikke er hurtig. Han er heller ikke decideret tung, men kombinationen af ikke at være decideret hurtig - især over de længere distancer - og den manglende erfaring gør, at han ikke har mulighed for på nogen måde at kompensere for det ene eller andet, og det afholder ham samtidig for at få mere spilletid og derved blive mere erfaring. Tim Vickery påpegede også overfor BBC inden købet, at Coates har en tendes til at falde meget langt tilbage i banen, før han foretager et udfald, af frygt for at blive sat af angriberne, og det går ikke i PL og slet ikke i Rodgers' system. Jeg synes ellers, at han har nogle spændende facetter i sit spil. Imø. er sammenligningerne med Hyypia ikke langt ude. Coates har, når han spiller godt, lidt af den samme rolige stil som Hyypia. Han går ikke konsekvent efter at dominere modstanderen fysisk, men forsøger også at læse spillet og foretage de mere elegante indgreb. Hans teknik er også ganske fin, men han mangler en smule overblik i opspillet. Et yderligere problem er, at der pt. er mest konkurrence om, hvem der skal være Aggers makker, og her er det tydeligt, at det er en hurtig og kraftfyld duespiller, som er idealet, hvilket gør Coates' afventende og tilbageholdende stil problematisk.

Touré er den spiller, som jeg umiddelbart har mest tiltro til som Aggers makker. Han er ikke længere den klasseforsvarsspiller, som han var på et tidspunkt, men han er stadig ganske habil og imø. en forbedring i forhold til Carra. Han har erfaringen med at spille i den type forsvar, Rodgers ønsker, og han er i stand til og ønsker at tage det ansvar, som Skrtel synes at have det lidt svært med, og som Coates slet ikke er i stand til at tage. Rodgers har udskudt det akutte behov for indkøb til forsvaret, men behovet er der stadig, og i tilfælde af skader ser det ikke godt ud.

Jeg håber meget, at Kelly kan holde sig skadesfri. Jeg tror, Rodgers har tænkt tanken, at Kelly måske med tiden kan få en rolle i det centrale forsvar, men her og nu handler det om, at Kelly får lagt skaderne bag sig, og jeg tror, at det umiddelbart er bedst, at Kelly kun er i spil til den vante højreback umiddelbart. Kelly skal presse Johnson i næste sæson, for Johnson havde bestemt ikke sin bedste sæson. Den var dog heller ikke katastrofal - afslutningen var, men han var virkelig god i efteråret og et godt stykke af vinteren - efter Suarez var han imø. den bedste spiller på det tidspunkt. På samme måde er det fint, hvis Enrique kan få lidt konkurrence af en rigtig venstreback.

Midtbanen er, som den er. Rodgers kommer ikke til at købe forstærkninger direkte til den, og derfor skal en gardering for Lucas eks. komme gennem et køb af en central forsvarsspiller som Papa. Jeg gruer lidt for, at Lucas igen skal blive skadet eller rende ind i et formdyk, for han er en nøglespiller pga. den manglende bredde og et lidt vakkelvornt forsvar. En konstellation, der dog ikke er blevet prøvet meget pga. den manglende tillid til Henderson og senere Allen og Gerrards skader, er Allen, Henderson og Gerrard som en tremandsmidtbane uden Lucas. Eller blev det forsøgt imod Man. Utd. på Anfield? i hvert fald kunne jeg godt forestille mig, at det kunne fungere mod enkelte hold, eller hvis LFC skal lægge et pres i anden halvleg.

Angrebet er også ok. Aspas ser ud til at være i spil til højrekanten, Sturridge er den foretrukne angriber, og Coutinho playmakeren med et udgangspunkt i venstre side. Senere hen kommer Suarez så i spil igen, og det giver flere kombinationsmuligheder. Borini ved jeg ikke, hvor meget man skal forvente sig af. Han har ikke rigtig vist noget i preseason, og han lader til at være gået lidt i stå. Det er ikke en spiller, jeg forventer, kommer til at gøre en forskel. Sterling bliver derimod spændende at følge, hvis ikke han roder sig ud i for meget ballade. Downing er den ene dag på vej væk, og den anden dag ser han ud til at blive. Jeg forstår sagtens, hvis Rodgers gerne vil sælge ham, men han er stadig brugbar, og det vil bestemt ikke gøre mig noget, hvis han bliver i klubben. Alberto bliver også spændende at følge.

Problemet er dog, at hvis man udelukkende ser på vinduet, skulle man tro, at det handlede om en fintuning af holdet og om at komme af med noget dødvægt. Men i virkeligheden kunne stort set alle kæder godt bruge en profil. En central forsvarsspiller, en offensiv midt og muligvis en højrekant. Man kan selvfølgelig indvende, at en offensiv midt og en højrekant ville være lidt af et overkill, da det ville umuliggøre, at alle de nuværende profiler, Suarez, Sturridge og Coutinho, ville kunne være på banen samtidig med de nye profiler, og i en sæson uden europæiske kampe er det nok også lidt overdrevet at investere så massivt. Omvendt handler det jo om at være i en så god position som mulig, hvis det skulle lykkes at nuppe fjerdepladsen, og med en sur Suarez ville det imø. klart være at foretrække, at eventuelle erstatninger allerede kunne blive spillet ind på holdet i næste sæson uden, at det var nødvendigt, at de ville være bærende spillere til at begynde med.

De to store udfordringer i dette vindue har været og er stadig at få styr på defensiven og finde løsninger, som rækker ud over de næste par sæsoner og at gøre holdet mindre afhængigt af Suarez. Ingen af delene er rigtig lykkedes, og det er skuffende. Der er selvfølgelig stadig tid, men det lader til, at klubben konsekvent skyder over målet, når de forsøger at lande de store navne, og umiddelbart tror jeg ikke, at det ville have betydet det store, om LFC havde haft EL at lokke med, og derfor kan jeg ikke se, at det skulle være anderledes næste sæson, selvom LFC måske ender på en sjetteplads og kommer i EL (selvfølgelig afhængig af cup-turneringerne). Og jeg kan simpelthen ikke se LFC lukke hullet op til Arsenal med det nuværende hold. Man kommer dog nok pointmæssigt tættere på, men fjerdepladsen er uden for rækkevidde - især hvis man ser på, hvordan Spurs har købt ind. Det er trods alt tre hold, LFC skal gå forbi.

For at det overhovedet giver mening at tale om fjerdepladsen, skal følgende spillere ind (og forstærke holdet):
En central forsvarsspiller, der er hurtig og god i duellerne (som starter)
En central forsvarsspiller, som har kvaliteterne til på sigt at konkurrere om en af de to pladser i forsvaret (som reserve)
En målfarlig offensiv midt (som starter)
En venstreback (ikke nødvendigvis som starter)

Og følgende spillere må gerne forlade klubben (hvis ovennævnte spillere købes):
Skrtel
Coates
Assaidi
Downing
"Put a shit hanging from a stick in the middle of this passionate, crazy stadium and there are people who will tell you it's a work of art. It's not: it's a shit hanging from a stick."

texy
Geografisk sted: København

Indlæg af texy » søndag, 11. aug, 2013 10:27

LFC-Aaby skrev:Tror folk stadig der kommer en stor signing? PrL begynder om en uge. Og vi burde da starte op med den optimale trup. IMO burde de vigtige signings komme så hurtigt som muligt.
Nu hvor jeg er ret overbevist om, at Suarez bliver, så har jeg det lidt ambivalent i forhold til nye offensive signings. Det skal godt nok være nogle wow-navne. Ellers har jeg det næsten bedre med, at vi blot bruger de spillere vi har nu.

Det hænger sikkert sammen med, at jeg har været overordentligt imponeret af Sterling og Ibe i pre-season. Jeg anser det for ganske sandsynligt, at som minimum en af de to bliver en decideret profil i Premier League i denne sæson. Og når vi også allerede har Coutinho, Downing, Henderson, Borini og måske Aspas, der kan starte på kanterne, så ser jeg ikke det store behov for at hente en kantspiller (Bernard blev nævnt inden Shaktar snppede ham. Ben Arfa er også blevet nævnt).

Til angrebspladsen har vi Sturridge, Suarez, Aspas og måske Borini. Jeg har svært ved at komme på spilleren der slår en af de to første af. Derfor giver et indkøb næsten kun mening for mig, hvis det handler om forberede sig på tiden efter Suarez (som måske kan komme allerede i Januar). Jeg kan bare ikke selv komme på mange navne, der her sidst i vinduet skulle være mulighed for at hente. Damiao finder jeg interessant, men deres direktør har udtalt, at han ikke får lov at skifte før efter VM. Costa har været nævnt, men jeg kan ikke lade være med at tænke, at der muligvis vil være bedre muligheder i januar eller næste sommer.

Til pladsen umiddelbart bag angriberen har vi Coutinho, Suarez, Aspas, Alberto Henderson og Gerrard. Om en sæson vender den formidable Suso tilbage fra lån. Han kan også spille pladsen, med mindre han bliver fuldstændigt omskolet til at være den nye Alonso. Dette er igen en plads som Damiao muligvis også kunne spille, men kender vi hans kvaliteter godt nok?

Jeg er derfor nået til den konklusion, at jeg sagtens kan være tilfreds og endda forhåbningsfuld i forhold til den nye sæson uden nye offensive indkøb.

Defensivt er jeg heller ikke desperat. Det ville dog være rart med en ny venstre back. Jeg er tilfreds med Enrique, men kan godt se, at der af og til er plads til forbedring på pladsen.

Centralt er vi ikke dårligt besat, men hvis Skrtel sælges, så skal vi have en ny. Uden at kende meget til manden, er jeg blevet overbevist om, at Papa er manden, der skal hentes. Især fordi han også kan fungere som alternativ til Lucas. Han ville altså kunne bidrage med konkurrence til to positioner.

Så alt i alt mener jeg, at vi kan nøjes med at hente 1-2 spillere, hvorefter det vindue godt kan lukkes. Optimalt hedder de to spillere Baines og Papa, men det er nok at håbe lidt for meget :D
Kloppite

Brugeravatar
Niels K
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Niels K » søndag, 11. aug, 2013 10:35

@ Fribytter

Uden at ville give afkald på muligheden for en Top 4 placering, da jeg mener, at vores start 11 er til det, og da jeg mener, at vi er løftet kvalitetsmæssigt i bredden, så giver jeg dig ellers ret i det hele.

Det burde bare ikke være urealistisk at indfri de sidste ting, du nævner, selvom der ikke er lang tid tilbage. Man har tidligere set, at meget falder på plads til allersidst.

Jeg skilte mig gerne af med både Skrtel og Coates for enten Papadopoulos eller Sakho, hvor sidstnævnte meget vel kan søge ny klub til allersidst i vinduet, da han afvented en afklaring med PSG, hvor han ikke ser ud til at ville få meget spilletid. Alderweireld ville også være en forbedring men måske ikke rigtig godt ?

En venstre back burde kunne findes, men vi ser ikke ud til at være interesserede i at ville bruge en transfersum på det i dette vindue, hvor vi kun er interesserede i at leje med forkøbsret.

Den offensive spiller kunne i min verden sagtens være Ben Arfa, som burde være interesseret i et skifte, og som ikke er voldsom dyr. Her kunne Assaidi, Pacheco og Downing finansiere købet, hvilket i sidste ende burde betyde en minimal udskrivning fra LFC i dette vindue og faktisk så lidt, at man burde købe en venstre back f.eks. Ale Cissokho, så det ligesom var på plads, da der skal være konkurrence.
Jeg tror også, at en spiller som Muriel kunne være opnåelig, men han er dyrere, og Ben Arfa er proven i PL, så ham ville jeg gå efter nu og her.

Ind: Papadopoulos / Sakho / Alderweireld.
Ud: Skrtel og Coates
Udgift: Fra 0 - 5 mio £

Ind: Aly Cissokho
Udgift: 3,5 mio £

Ind: Ben Arfa, Muriel
Ud: Assaidi, Pacheco, Downing
Udgift: Fra 7 - 17 mio £

Da jeg ville vælge Ben Arfa, så kunne vi samlet betale ca. 15,5 mio £ for dette 3-kløver, hvor 5 lønudgifter ville forlade vores regnskab.
Det burde altså ikke være umuligt, at få dette til at ske.

mortenbak

Indlæg af mortenbak » søndag, 11. aug, 2013 11:10

Hvordan er Sakho ?

Jeg følger ikke meget med i andre hold end Liverpool, så kender ikke meget til andre spillere end vores.

Kan se at der er en artikel om at vi vil byde på ham. Der står så også at Monaco vil byde og med deres penge har vi vel ikke mange chancer, med mindre han ser en bedre mulighed for spilletid hos os.

http://plbold.dk/liverpool-klar-med-bud-pa-sakho/

Hvis alt glipper må vi overtale Carragher til at tage endnu en tørn indtil januar :D

Offensivt er der vel også den mulighed at lille barnagtige luis suarez pludselig bliver glad igen, når han kan se at vi ligger på 1.pladsen ved juletid - sådan er det jo med børn.... de bliver meget sure og meget glade. LOL

Brugeravatar
Fribytter

Indlæg af Fribytter » søndag, 11. aug, 2013 11:22

@ Niels K

Jeg tror heller ikke, at det er økonomisk umuligt.

Sakho virker spændende, og sammen med Papa er han den eneste, som LFC har været rygtet til i dette vindue, som passer på den ønskede profil til forsvaret. Ja, Sakho har jeg vel egentlig mere tiltro på den korte bane, men jeg tror også, at han er dyrere og forlanger mere i løn. Men som skrevet: der burde være råd til det, men om Sakho kan passes ind i lønpolitikken og den slags, ved jeg ikke. Alderweireld, Lovren og Williams passer ikke på den type, som skal spille ved siden af Agger imø.. De ville have været mere oplagte som erstatninger for Agger.

Aly Cissokho rygtes nærmest konstant tættere og tættere på LFC. En udmærket breddespiller imø., så på papiret også en godkendt handel hvis den går igennem.

Ben Arfa er en mulighed, men jeg synes bare ikke, at han passer helt så godt til det nuværende setup. Han scorer for det første ikke nok mål imø., og dernæst arbejder han ikke hårdt nok for holdet. Costa og Mkhitaryan er begge målfarlige og hårdtarbejdende. Bernard er måske ikke helt så målfarlig, men han blev beskrevet som arbejderen, der tog de lange løb uden bold i firhold til Ronaldinho, der havde en firere rolle i Brasilien.

Muriel kunne være spændende, og det samme med Ljajic, men det er som om, at det ville give mere mening at købe dem efter, at den hårdtarbejdende og målfarlige spiller var sikret (og for at der var råd efter, at Suarez er blevet solgt).

Som det ser ud nu, så skal der sikres nogle helt bestemte typer til startelleveren, og det kan vise sig, at der simpelthen ikke er nok spændende og realistiske emner. Jeg er ikke overbevist om, at LFC er Sakhos næste klub, eller at det lykkes at hente den ønskede offensive forstærkning efter, at Mkhitaryan, Costa og Bernard glippede.
"Put a shit hanging from a stick in the middle of this passionate, crazy stadium and there are people who will tell you it's a work of art. It's not: it's a shit hanging from a stick."

Brugeravatar
LFC-Aaby
Geografisk sted: Herning
Alder: 32

Indlæg af LFC-Aaby » søndag, 11. aug, 2013 11:33

texy skrev:
LFC-Aaby skrev:Tror folk stadig der kommer en stor signing? PrL begynder om en uge. Og vi burde da starte op med den optimale trup. IMO burde de vigtige signings komme så hurtigt som muligt.
Nu hvor jeg er ret overbevist om, at Suarez bliver, så har jeg det lidt ambivalent i forhold til nye offensive signings. Det skal godt nok være nogle wow-navne. Ellers har jeg det næsten bedre med, at vi blot bruger de spillere vi har nu.

Det hænger sikkert sammen med, at jeg har været overordentligt imponeret af Sterling og Ibe i pre-season. Jeg anser det for ganske sandsynligt, at som minimum en af de to bliver en decideret profil i Premier League i denne sæson. Og når vi også allerede har Coutinho, Downing, Henderson, Borini og måske Aspas, der kan starte på kanterne, så ser jeg ikke det store behov for at hente en kantspiller (Bernard blev nævnt inden Shaktar snppede ham. Ben Arfa er også blevet nævnt).

Til angrebspladsen har vi Sturridge, Suarez, Aspas og måske Borini. Jeg har svært ved at komme på spilleren der slår en af de to første af. Derfor giver et indkøb næsten kun mening for mig, hvis det handler om forberede sig på tiden efter Suarez (som måske kan komme allerede i Januar). Jeg kan bare ikke selv komme på mange navne, der her sidst i vinduet skulle være mulighed for at hente. Damiao finder jeg interessant, men deres direktør har udtalt, at han ikke får lov at skifte før efter VM. Costa har været nævnt, men jeg kan ikke lade være med at tænke, at der muligvis vil være bedre muligheder i januar eller næste sommer.

Til pladsen umiddelbart bag angriberen har vi Coutinho, Suarez, Aspas, Alberto Henderson og Gerrard. Om en sæson vender den formidable Suso tilbage fra lån. Han kan også spille pladsen, med mindre han bliver fuldstændigt omskolet til at være den nye Alonso. Dette er igen en plads som Damiao muligvis også kunne spille, men kender vi hans kvaliteter godt nok?

Jeg er derfor nået til den konklusion, at jeg sagtens kan være tilfreds og endda forhåbningsfuld i forhold til den nye sæson uden nye offensive indkøb.

Defensivt er jeg heller ikke desperat. Det ville dog være rart med en ny venstre back. Jeg er tilfreds med Enrique, men kan godt se, at der af og til er plads til forbedring på pladsen.

Centralt er vi ikke dårligt besat, men hvis Skrtel sælges, så skal vi have en ny. Uden at kende meget til manden, er jeg blevet overbevist om, at Papa er manden, der skal hentes. Især fordi han også kan fungere som alternativ til Lucas. Han ville altså kunne bidrage med konkurrence til to positioner.

Så alt i alt mener jeg, at vi kan nøjes med at hente 1-2 spillere, hvorefter det vindue godt kan lukkes. Optimalt hedder de to spillere Baines og Papa, men det er nok at håbe lidt for meget :D
Jeg har det egenlig på samme måde. Hvis man kigger på vores 3 forreste(Coutinho-Sturridge-Suarez) så synes jeg ikke man kan forbedre det. Men for at forbedre selve holdet, synes jeg opstillingen skal laves så Coutinho spiller på 10'er positionen og så skal en ny hentes til højrekanten.
Jeg synes derfor at vi for at komme bedst muligt ud af vinduet skal hente en ny højrekant/højreangriber. Hvis der er salg på positioner skal de selvfølgelig dækkes ind(læs: Skrtel, Agger og suarez)
Hellere en god trekant end en ond cirkel

thefugle

Indlæg af thefugle » søndag, 11. aug, 2013 11:35

Kunne godt se ud som en "Liverpool left short" situation igen denne sommer
- Den der siger et billede siger mere end 1000 ord....Ja han er da godt nok ordblind.

texy
Geografisk sted: København

Indlæg af texy » søndag, 11. aug, 2013 11:40

thefugle skrev:Kunne godt se ud som en "Liverpool left short" situation igen denne sommer
Hvordan?
Kloppite

Robbie_God_Fowler

Indlæg af Robbie_God_Fowler » søndag, 11. aug, 2013 11:45

Vi kan stille en stærk start 11'er, men vi er imø pt. 2-3 skader fra at være virkelig hårdt ramt. Lucas, Agger og Sturridge har alle døjet med deres skader, og specielt i Lucas og Aggers tilfælde synes jeg, at erstatningerne mangler kvalitet. Man kan sågar argumentere for, at der ikke er et alternativ til Lucas, da Allen og Henderson kun til nød kan bestride positionen som 6'er.

Slutteligt mener jeg vi burde kunne forstærke vores start 11'er ved at søge efter en målfarlig og dygtig højre yderangriber. Downing leverer ikke nok mål på denne position. Han skaber balance i form af sit store løbepensum, men det er ikke spilleren der tager sagen i egen hånd, når der står 0-0 imod West Ham i det 85 tyvende minut. Sterling og Ibe har gjort det fint, men vi skal også huske, at modstanden i preseason ikke tilnærmelsesvis har matchet det niveau vi kan forvente i Premier League. Jeg forventer derfor ikke, at Rodgers har tiltænkt disse to en nøglerolle. Specielt Syerling synes jeg mangler meget i forhold til at kunne træffe den rette beslutning på det rette tidspunkt. Jeg synes faktisk Ine udviser større spilintelligens end Sterling, men det er også vurderet på meget få kampe.

Kunne vi hente en Papa, der kunne bestride den defensive midtbane og styrke midterforsvaret, ja så er vi langt. En Lamela lignende spiller til offensiven ville endvidere være prikken over i'et.

StevenCarragher

Indlæg af StevenCarragher » søndag, 11. aug, 2013 11:59

texy skrev:
thefugle skrev:Kunne godt se ud som en "Liverpool left short" situation igen denne sommer
Hvordan?
Fordi der stadig bliver taget udgangspunkt i Suarez kommer tilbage for fuld styrke. Det er en variabel man ikke kan regne med, og faktisk synes jeg ikke man burde have ham i efterårsplanerne - kommer han tilbage, så er det en bonus, men det er ikke noget man kan regne med. Og hvad hvis han ikke gør? Er vores offensiv så Coutinho - Sturridge - Downing? Eller Aspas?

Der synes jeg at samtlige hold over os er bedre. Med Suarez ser det anderledes ud.

Og når det er sagt, og selvom jeg elsker Coutinho allerede, så er det også i år, at han skal holde niveauet, før vi skriger prædikater som verdensstjerne ud omkring ham. Det samme med Sturridge.

Brugeravatar
Fribytter

Indlæg af Fribytter » søndag, 11. aug, 2013 12:38

Ok, jeg er så ikke helt enig i, at startelleveren er god nok til topfire. Touré ser jeg ikke som en topfirespiller. Det svarer lidt til, da Spurs fik fat i Gallas. En udmærket spiller, men han gjorde ikke holdet afgørende bedre, og selvom Touré stadig indeholder en masse kvalitet, kan jeg også huske, at han havde sine problemer imod Sterling i sidste sæson.

Aspas mangler vi vel også at se lidt mere an, inden startelleveren udråbes til topfire-standard? Og så er jeg spændt på, hvad der skal ske med midtbanen. Suarez er i hvert fald ude de første seks kampe, så formentlig bliver det en tremandsmidtbane med Gerrard, LUcas og enten Allen eller Henderson, og for både Allen og Hendersons vedkommende gælder det, at jeg stadig mangler at se, at de er gode nok til at spille fast på et topfirehold.

Sammenlignet med Arsenal og Spurs mener jeg ikke, at midtbanen ser decideret stærk ud. Capoue, Sandro, Paulinho, Holtby, Gylfi, Parker, Huddlestone og Dembele er både hvad angår de startende og bredden bedre end LFC' - også selvom Huddlestone og Parker måske sælges. Arteta, Wilshere, Cazorla, Ramsay, Frimpong, Oxlade-Chamberlain og Rosicky er også et niveau over LFC', hvad angår de startende og bredden.

Den centrale akse i forsvaret og midtbanen er uhyre vigtig i de fleste koncepter - og særligt i Rodgers', og der er simpelthen for få profiler i truppen til, at jeg vil kalde de startende spillere topfirestandard.

Brugeravatar
LFC_20

Indlæg af LFC_20 » søndag, 11. aug, 2013 12:48

http://indkast.dk/index.php?nyhed=107348

Kunne det være os der har lagt et bud ind ved Alderweirald, eller Spurs?

- Alderweirald er min 3. prioritet efter Sakho & Papa.

Brugeravatar
Niels K
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Niels K » søndag, 11. aug, 2013 12:55

Fribytter skrev:Ok, jeg er så ikke helt enig i, at startelleveren er god nok til topfire. Touré ser jeg ikke som en topfirespiller. Det svarer lidt til, da Spurs fik fat i Gallas. En udmærket spiller, men han gjorde ikke holdet afgørende bedre, og selvom Touré stadig indeholder en masse kvalitet, kan jeg også huske, at han havde sine problemer imod Sterling i sidste sæson.

Aspas mangler vi vel også at se lidt mere an, inden startelleveren udråbes til topfire-standard? Og så er jeg spændt på, hvad der skal ske med midtbanen. Suarez er i hvert fald ude de første seks kampe, så formentlig bliver det en tremandsmidtbane med Gerrard, LUcas og enten Allen eller Henderson, og for både Allen og Hendersons vedkommende gælder det, at jeg stadig mangler at se, at de er gode nok til at spille fast på et topfirehold.

Sammenlignet med Arsenal og Spurs mener jeg ikke, at midtbanen ser decideret stærk ud. Capoue, Sandro, Paulinho, Holtby, Gylfi, Parker, Huddlestone og Dembele er både hvad angår de startende og bredden bedre end LFC' - også selvom Huddlestone og Parker måske sælges. Arteta, Wilshere, Cazorla, Ramsay, Frimpong, Oxlade-Chamberlain og Rosicky er også et niveau over LFC', hvad angår de startende og bredden.

Den centrale akse i forsvaret og midtbanen er uhyre vigtig i de fleste koncepter - og særligt i Rodgers', og der er simpelthen for få profiler i truppen til, at jeg vil kalde de startende spillere topfirestandard.
Nu er det jo også lige, hvad man tager med som midtbanespillere, og om kanter er en del af angrebsrækken eller midtbanespillerne.

Vores 3 forreste: Suarez, Sturridge, Aspas, Sterling, Borini, Downing - Ibe

Det er ikke skidt, men jeg ville gerne have en ind, der gik før Aspas, hvor Downing måske så forlader os. Det er latså godkendt og meget konkurrencedygtigt imo, også selvom forstærkningen ikke kommer i dette vindue.

Til de 3 midtbanepladser: Lucas, Stevie, Coutinho, Hendo, Allen, Alberto

Det kan jeg heller ikke være utilfreds med - hverken ift start 11 eller bredde, selvom en skade til Lucas kan gøre ondt på os.

I forsvaret vil jeg dog meget gerne se en mand ind som CB og LB og gerne forstærkning af start 11 ift Touré og Enrique men igen - det er altså ikke skidt, det vi har, og der kan handles i januar, hvis der ikke er ordentlige, tilgængelige spillere lige nu og her.

Vi har altså ikke Europa Cup kampe i år, så bredden bør ikke være en bekymring med den nuværende trup, og vi skal da være mere end almindeligt uheldige, hvis vi skal komme ud i tvivlsomme spillere til start 11.

Besvar