Jesper skrev:
Med henblik på Torres-rygtet.........
At han skal være backup for Sturridge er en forsimple måde at se det taktiske oplæg på, for Rodgers er givetvis mere pragmatisk og hvis man eks. spiller med en Roma-model med tre på midtbanen og hvor de 3 forreste fungerer som toppen på juletræet (trekanten kan vendes) uden brug af kanter. Det er også en måde at få integreret en ekstra rendyrket angriber.
Jeg ser primært Torres som en superstærk kontraspiller, som passer i et koncept, hvor man satser på at vende spillet hurtigt, og så spille i tomrum bag en fremrykket forsvarskæde. Det er vel også en af årsagerne til, at han ikke har været den store succes i Chelsea. Spørgsmålet er, om hans spidskompetencer passer til den spillestil, som er under implementering.
Bortset fra det, så synes jeg dog vi mangler noget på fronten med hensyn til højt oppres og hurtige vendinger af spillet. Det er som om tendensen er, at vi for hurtigt går i stå fremadrettet efter en bolderobring. Det foresvæver mig, at jeg på et tidspunkt så en helt vild statistik over hvor stor en andel af samtlige mål i fodboldkampe, som bliver scoret inden for de første 7 sekunder efter en bolderobring. Kan ikke huske procenten, men kan huske, at jeg tænkte: "W...t.. f...?"
Der er måske nogen, som kan være behjælpelige med den statistik?