Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Brugeravatar
Surf
Geografisk sted: København
Alder: 34

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Surf » søndag, 01. jun, 2014 17:21

Aggerdoo skrev:
Det er nok naivt af mig at tro, at klubben ønsker at tage næste skridt og blive en fast bestanddel af toppen i ligaen og CL.
Såmænd ikke. Men du må nok vende dig til tanken om, at vi forsøger at gøre det på en anden måde end klubber som Chelsea, manure, City m.fl.

Arsenal er nok et bedre forbillede, og de har sjældent splashed penge på nogen spektakulær måde. Så vil du sikkert sige, at de heller ikke har vundet noget i lang tid (før FA i år), og det er jo også rigtigt nok. Så må vi bare håbe, at vi er bedre i udførelsen end dem.
"Anybody who plays for me should be a bad loser."

Danie15turridge

Indlæg af Danie15turridge » søndag, 01. jun, 2014 17:25

Aggerdoo skrev:
Danie15turridge skrev:
Aggerdoo skrev:
Danie15turridge skrev:
Aggerdoo skrev: Vil være virkelig, virkelig skuffet, hvis vi gør det, du nævner. Tror i øvrigt ikke, det er Song, når vi nu tilsyneladende er ved at hente Emre Can
Pas nu på at du ikke får ondt i nakken af at bære rundt på den store nej-hat. Der er tilsyneladende ingen handler der er gode nok til dig. Folk der spiller fast for Real, Barca, Bayern o.l. er ikke realistisk.
Søde lille ven. Hvis du ser på. hvem jeg ønsker mig, så er det ikke sådanne spillere. Der er masser af handler, der kan være gode nok. Men ikke b-spillere, som vi også kunne få, selvom vi ikke var kvalificeret til CL.
Nu nævner du jo selv at vi var millimeter fra mesterskabet. Hvor var det lige det glippede? Det var vist ikke angrebet, da 3-0 føringen mod Palace blev smidt væk. Så hvorfor er det så fandens vigtigt at hente Pedro eller Sanchez? Jeg er godt tilfreds med at det tilsyneladende ser ud til at Rodgers vil have dækket de store mangler ind, frem for at bruge en hulens masse penge på en ligegyldig kantspiller, lille pus.
Nu spillede vi ikke CL i sidste sæson. Vi skal have en meget bredere trup - også i angrebet. Så langt må selv du vel kunne tænke. Og der ønsker jeg mig kvalitet, der er bedre end det, vi har, så vi kan tage næste skridt.
Først behøver du ikke at bekymre dig om min fatteevne, den har det helt fint. Bredden skal selvfølgelig styrkes, men hvad tror du der sker, hvis man har 6 spillere, som forlanger at spille de store kampe, til 3 pladser? Du skulle hellere prøve at holde med City eller Real med din savlen efter store navne. Jeg foretrækker et hold, hvor der er styr på hierarkiet og som spiller som en enhed.

Aggerdoo

Indlæg af Aggerdoo » søndag, 01. jun, 2014 17:29

Danie15turridge skrev:
Aggerdoo skrev:
Danie15turridge skrev:
Aggerdoo skrev:
Danie15turridge skrev:
Aggerdoo skrev: Vil være virkelig, virkelig skuffet, hvis vi gør det, du nævner. Tror i øvrigt ikke, det er Song, når vi nu tilsyneladende er ved at hente Emre Can
Pas nu på at du ikke får ondt i nakken af at bære rundt på den store nej-hat. Der er tilsyneladende ingen handler der er gode nok til dig. Folk der spiller fast for Real, Barca, Bayern o.l. er ikke realistisk.
Søde lille ven. Hvis du ser på. hvem jeg ønsker mig, så er det ikke sådanne spillere. Der er masser af handler, der kan være gode nok. Men ikke b-spillere, som vi også kunne få, selvom vi ikke var kvalificeret til CL.
Nu nævner du jo selv at vi var millimeter fra mesterskabet. Hvor var det lige det glippede? Det var vist ikke angrebet, da 3-0 føringen mod Palace blev smidt væk. Så hvorfor er det så fandens vigtigt at hente Pedro eller Sanchez? Jeg er godt tilfreds med at det tilsyneladende ser ud til at Rodgers vil have dækket de store mangler ind, frem for at bruge en hulens masse penge på en ligegyldig kantspiller, lille pus.
Nu spillede vi ikke CL i sidste sæson. Vi skal have en meget bredere trup - også i angrebet. Så langt må selv du vel kunne tænke. Og der ønsker jeg mig kvalitet, der er bedre end det, vi har, så vi kan tage næste skridt.
Først behøver du ikke at bekymre dig om min fatteevne, den har det helt fint. Bredden skal selvfølgelig styrkes, men hvad tror du der sker, hvis man har 6 spillere, som forlanger at spille de store kampe, til 3 pladser? Du skulle hellere prøve at holde med City eller Real med din savlen efter store navne. Jeg foretrækker et hold, hvor der er styr på hierarkiet og som spiller som en enhed.
Så bedre spillere end Lallana, Can og Song kan ikke bidrage til, at holdet spiller som en enhed. Godt nok.

Og selvom du igen prøver på at få mig til at ligne en, der kun vil have store navne, så er det stadig ikke tilfældet. Jeg vil bare have mere kvalitet. Men det forstår du nok ikke forskellen på.

Danie15turridge

Indlæg af Danie15turridge » søndag, 01. jun, 2014 17:31

Aggerdoo skrev:
Så bedre spillere end Lallana, Can og Song kan ikke bidrage til, at holdet spiller som en enhed. Godt nok.
Så Pedro og Sanchez gavner os defensivt? Godt nok.

PS Ignore. Imponerende at du ikke kan argumentere for din sag uden at skulle blive personlig. Og så snakker du om kvalitet?

Aggerdoo

Indlæg af Aggerdoo » søndag, 01. jun, 2014 17:34

Danie15turridge skrev:
Aggerdoo skrev:
Så Pedro og Sanchez gavner os defensivt? Godt nok.
Hvor har jeg sagt det? Nu har jeg ikke kun nævnt spillere som Pedro og Sanchez - også spillere til den anden ende af banen. Men fint forsøg på endnu engang at fordreje det, jeg mener.

Robbie_God_Fowler

Indlæg af Robbie_God_Fowler » søndag, 01. jun, 2014 17:52

Aggerdoo skrev:
Surf skrev:
Aggerdoo skrev:
Surf skrev:
Aggerdoo skrev:
Vil være virkelig, virkelig skuffet, hvis vi gør det, du nævner. Tror i øvrigt ikke, det er Song, når vi nu tilsyneladende er ved at hente Emre Can
Hvor får du egentlig dine sindssygt høje forventninger fra? Altså udover, at Rodgers har sagt at vi gerne vil forstærke vores start-11 (hvilket f.eks. et køb af Moreno jo er nok til at tilfredsstille).
Vi var millimeter fra mesterskabet, og vi er i CL. Så skal man gå efter de bedste. Det synes jeg ikke, det lader til, at vi gør.

Moreno vil jeg sådan set være fint tilfreds med. Men Song, Can, Lallana og Lambert er ikke ligefrem noget, der løfter os gevaldigt. Med det sagt synes jeg, at det billige køb af Lambert er ok.
Fair nok. Men hvis man har lidt viden om vores generelle strategi på transfermarkedet, så ville man måske vide, at vi ikke kommer til at hente spillere til £50M, der koster halvdelen af Fyn i løn om ugen.

Man har selvfølgelig lov til at være uenig i strategien. Men selve indretningen af vores strategi, og viden herom, burde imø. være nok til, at man ikke skruer sine forventninger så højt op, som dine tilsyneladende er. Så undgår man måske også at blive grumt skuffet.
Det er nok naivt af mig at tro, at klubben ønsker at tage næste skridt og blive en fast bestanddel af toppen i ligaen og CL.
Dortmund og senest Atletico har bevist, at man ikke nødvendigvis behøver at handle fra hylde 1 for at kunne konkurrere i toppen af CL og den hjemlige liga.

Vi har ikke de finansielle muskler til at kunne konkurrere med klubber som Chelsea, City, Real etc. Af den grund er det også urealistisk og lettere naivt at kræve etablerede verdensklassespillere til klubben, da disse spilleres salgspris og lønkrav ligger udenfor vores økonomiske råderum.

Brugeravatar
Alonso
Alder: 36

Indlæg af Alonso » søndag, 01. jun, 2014 18:04

Med kontrakten til Suarez har vi dog bevist, at vi gerne vil og kan betale store penge for de bedste spillere. Mener dog ikke Fabregas er vejen frem i dette henseende, da han altid har været meget skadet. Dermed ikke sagt, at jeg ikke vil have Fabregas - de økonomiske detaljer omkring ham skal bare afspejle alt ved ham, hvilket er rigtig mange positive og nogle få negative ting.

Brugeravatar
Jesper

Re: Sv: Hvem skal ind?

Indlæg af Jesper » søndag, 01. jun, 2014 18:18

Aggerdoo skrev:
Surf skrev:
Aggerdoo skrev:
Vil være virkelig, virkelig skuffet, hvis vi gør det, du nævner. Tror i øvrigt ikke, det er Song, når vi nu tilsyneladende er ved at hente Emre Can
Hvor får du egentlig dine sindssygt høje forventninger fra? Altså udover, at Rodgers har sagt at vi gerne vil forstærke vores start-11 (hvilket f.eks. et køb af Moreno jo er nok til at tilfredsstille).
Vi var millimeter fra mesterskabet, og vi er i CL. Så skal man gå efter de bedste. Det synes jeg ikke, det lader til, at vi gør.

Moreno vil jeg sådan set være fint tilfreds med. Men Song, Can, Lallana og Lambert er ikke ligefrem noget, der løfter os gevaldigt. Med det sagt synes jeg, at det billige køb af Lambert er ok.
Det har du ret i. Småklubsmentaliteten har sat sig fast og vi blev endda næsten nummer to. Özil skiftede da til Arsenal. Grov generalisering vedrørende rygtestrøm og fanfora, men nu er billedet malet.
Så vil det måske lyde hyklerisk, idet jeg har sagt "nej" til Fabregas, men det er slet og ret fordi jeg ikke mener at han er god nok ift den kategori, han tilhører. Ikke fordi vi ikke skal gå efter det sublime.
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Brugeravatar
JudgeArdaStudge

Indlæg af JudgeArdaStudge » søndag, 01. jun, 2014 18:23

Alonso skrev:Med kontrakten til Suarez har vi dog bevist, at vi gerne vil og kan betale store penge for de bedste spillere. Mener dog ikke Fabregas er vejen frem i dette henseende, da han altid har været meget skadet. Dermed ikke sagt, at jeg ikke vil have Fabregas - de økonomiske detaljer omkring ham skal bare afspejle alt ved ham, hvilket er rigtig mange positive og nogle få negative ting.
Men han har vel stort set ikke været skadet i denne sæson, har han? Derimod spillede han dog sjældent alle 90 minutter.

Apropos Fabregas: http://www.telegraph.co.uk/sport/footba ... -move.html
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Robbie_God_Fowler

Indlæg af Robbie_God_Fowler » søndag, 01. jun, 2014 18:25

Ja, vi strækker os selvfølgelig i de tilfælde, hvor det giver mening, hvilket kontraktudspillet til Suarez ved juletid var et fint eksempel på.

Men vores økonomiske råderum er bare ikke sammenlignelig med City, Chelsea, Manchester United og endda Arsenal. Vi skal givetvis hente en de spillere for at ruste os til europæisk fodbold og vi må derfor også acceptere, at vi går efter at signe talenter og habile spillere i Moreno og Lallana klassen, fremfor etablerede verdensklasse i Fabregas og Marcelo, der, hvis de overhovedet ønsker at komme til klubben, vil kræve en enorm hyre, der ligger langt over førnævnte spillere.

Brugeravatar
Surf
Alder: 34

Indlæg af Surf » søndag, 01. jun, 2014 18:34

Jesper skrev: Det har du ret i. Småklubsmentaliteten har sat sig fast og vi blev endda næsten nummer to. Özil skiftede da til Arsenal. Grov generalisering vedrørende rygtestrøm og fanfora, men nu er billedet malet.
Så vil det måske lyde hyklerisk, idet jeg har sagt "nej" til Fabregas, men det er slet og ret fordi jeg ikke mener at han er god nok ift den kategori, han tilhører. Ikke fordi vi ikke skal gå efter det sublime.
Det synes jeg ikke helt er fair. For at være ærlig, så har vi ikke været i top 4 siden 08/09. Man kunne lige så vel vende den om og sige, at storhedsvanviddet allerede har sat sig fast efter vi blev nummer 2. Der er ingen garanti for, at vi nu er topklub, der skal konkurrere med City, Chelsea, manure i næste sæson. Derfor er det, imø. selvfølgelig, bedre at holde sig til den langsigtede strategi og ikke handle overilet. Ikke dermed sagt, at jeg ikke ønsker kvalitet, men jeg forventer ikke af den grund flere superstjerner.

Özil skiftede til Arsenal, ja. Har du andre eksempler på, at Arsenal har forstærket sig med den slags spillere?

Synes R_G_F har en god pointe. Såfremt vi havde truppen til samtlige turneringer, så var det nok mere sandsynligt at vi kunne finde på at hente 1-2 spillere i stjerne-klassen. Men når vi skal ud og hente 4-5 for at styrke truppen, er der bare ikke råd til den slags spillere. Med mindre man vil have 1 i Özil-klassen og 4 i Aspas-klassen. Og her kan vi vist godt blive enige om, at vi hellere vil have 3-4 i Lallana-klassen. Groft sat op, men pointen er vist tydelig nok.
"Anybody who plays for me should be a bad loser."

Brugeravatar
Jesper

Indlæg af Jesper » søndag, 01. jun, 2014 18:36

En stor stjerne indebærer formentlig stærkt øget brandværdi, hvilket øger merchandise-salg, øger sponsorindtægter og formentlig også bidrager til øget kvalitet, der fremmer muligheden for flere tv-penge og andres stjerners lyst til at spille for klubben, hvilket igen forbedrer brandet. Jeg siger ikke det skal være strategien, jeg siger kun at regnskabet rummer flere facetter.
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Robbie_God_Fowler

Indlæg af Robbie_God_Fowler » søndag, 01. jun, 2014 19:22

Jesper skrev:En stor stjerne indebærer formentlig stærkt øget brandværdi, hvilket øger merchandise-salg, øger sponsorindtægter og formentlig også bidrager til øget kvalitet, der fremmer muligheden for flere tv-penge og andres stjerners lyst til at spille for klubben, hvilket igen forbedrer brandet. Jeg siger ikke det skal være strategien, jeg siger kun at regnskabet rummer flere facetter.
Der er mange ubekendte i ovenstående, hvorimod vi med sikkerhed ved, at stjernespillere er meget dyre i drift. Angiveligt tjener Mata og Ozil eksempelvis mellem 150-200.000 pund ugentligt.

Jeg er enig med dig i, at køb af en stjernespiller vil sende et positivt signal, der kan have positive indvirkninger på ovenstående. Jeg håber derfor også, at vi trækker en kanin op af hatten.

Vi står dog efter sigende til at skulle hente en venstre back, en midterforsvarer, en central midtbane, en kantspiller samt en angriber. Skal alle disse spillere være fra hylde 1-2 vil vores faste udgifter stige markant, hvilket vil være risikabelt med tanke på, at vi vores gode sæson til trods, ikke nødvendigvis vil være at finde i toppen igen næste sæson.

Vi skal derfor kalkulere med en risiko der hedder, at vi ikke er at finde i CL i sæsonen 2015/2016. Vi skal derfor have et øje på vores lønstruktur. Set i det lys er handler som Moreno og Lallana fornuftige, da de en relativ høj salgspris til trods, ikke kræver tilnærmelsesvis samme løn som Mata, Ozil etc. Vi er således ikke så sårbare over en eventuel misset CL kvalifikation og kan lettere skalere op såfremt Moreno etc tager skridtet til verdensklassespillere og sementerer os i toppen over en længerevarende periode.

Afkastet i form af præstationer er formentlig lavere, men jeg vil hellere have, at klubben drives sundt, end at vi satser alt på et bræt og bliver knockoutet såfremt det går galt.

texy
Alder: 49

Indlæg af texy » søndag, 01. jun, 2014 19:54

Aggerdoo skrev:
texy skrev:
Aggerdoo skrev:

Kom med Pedro eller Sanchez.
Vores store interesse i Lallana taget i betragtning, så kunne jeg godt forestille mig, at vores Barca target (hvis vi har et) er Song.

Song vil heller ikke være et skidt emne at fokusere på. Det er altid sjovere for os fans at blive sat i forbindelse med spændende offensive spillere i disse transfervinduer, men helt ærligt så var det jo vores defensiv, der haltede. Hvis Moreno og eksempelvis Song hentes, så er man nået virkelig langt i forhold til at skabe en bedre kvalitet OG balance i truppen.

Og krydres det med Lambert (hvilket lader til at være helt sikkert) og Lallana, så er vi jo nærmest færdige med at handle, før VM overhovedet starter.

Men ja, jeg vil også gerne have Pedro eller Sanchez...
Jaja, Song-gætteriet står jo også helt for min egen regning. Fordi jeg har kendskab til Song har jeg nok mere fidus til ham end til Can.

Din skuffelse, hvis vi skulle foretage disse fire handler, den deler jeg ikke.

Moreno træder direkte ind i startopstillingen og kan ende med at forstærke os på to pladser, hvis Flanno viser sig så god i højre side, at han slår Johnson (hvis niveau jeg personligt synes er dalet dramatisk) af.

Lallana tror jeg også vil være at finde i startopstillingen ofte. Med ham i truppen forestiller jeg mig, at vi vil se en hel del rotation imellem Lallana, Sterling, Coutinho og måske endda Sturridge.

Song ville også få kampe fra start. Færre end Lallana formentligt, men stadig rigeligt. Han ville kunne rotere med både Henderson og Gerrard samtidig med, at han i nogle kampe måske kunne bruges sammen med dem af taktiske årsager.

Og endelig er der Lambert. Han vil spille i Capital One og FA Cup. Han vil komme ind ofte i PL og CL. Han vil spille ved skader og karantæner til Suarez og især Sturridge. Han vil måske også få kampe fra start i både PL og CL, hvis en af de to andre skal spares til næste opgave. Og han er i mine øjne dygtig nok til at udfylde opgaven.

To startere og to backups eller taktiske alternativer. Det ville ikke skuffe mig. Heller ikke selvom mit foretrukne indkøb stadig hedder Griezmann.
Kloppite

Scherwin

Indlæg af Scherwin » søndag, 01. jun, 2014 20:01

Der er masser af twitter som rapportere at Moreno er så godt som et lægetjek væk fra liverpool men der er ingen som rapportere hvor de har det fra.
Klopp “Defend like a soldier, attack like a scouser.”

Besvar