Jeg sidder stadig og savner lidt fokus på at få lukket en handel på venstre back.
Naturligvis kræver det stor fokus offensivt, hvis Suarez skal erstattes. Og Lallana, Markovic, Origi og især Sanchez vil da give os nogle muligheder og kavliteter, der er spændende.
http://www.telegraph.co.uk/sport/footba ... arget.html
Jeg kan dog virkelig ikke se, at nogen af de spillere på nogen måde vil kunne bidrage til 52 PL scoringer, som Suarez gjorde i denne sæson. Heller ikke, hvis man så forestiller sig, at andre byder ind med lidt mere end tidligere.
Lad os antage, at vi sælger Suarez og at Lallana er tiltænkt en startplads, mens Sanchez som udgangspunkt for Suarez' plads på holdet. I så fald overtager Lallana fra Coutinho. Det betyder i teorien, at Lallana og Sanchez skal bidrage med involvering i sammenlagt 64 scoringer. Det virker usandsynligt for mig, også selvom man måske kan forvente, at Sterling scorer og assisterer lidt mere i næste sæson samtidig med at Sturridge også napper et par mål mere.
Det er en af årsagerne til, at jeg næsten for alt i verden håber, at Suarez bliver.
Omvendt, så er Suarez 27 år. Der er ingen garanti for, at han nogensinde oplever en ligeså formidabel sæson, som den sidste igen. Han er muligvis påvirket af virakket fra hans seneste bid. Han er muligvis udelukket indtil slutningen af oktober. Med andre ord, så kan det godt være, at vi lige nu står ved det rigtige tidspunkt for at cashe ind på vores bedste spiller, på samme måde som vi gjorde med Torres, dengang vi købte Suarez.
Kan salget ikke undgås, så savner jeg dog endnu en spiller, der kan spille 9eren enten alene eller sammen med Sturridge/Lambert. Sanchez kan i mine øjne ikke spille den plads alene. Reus kan. Kan vi ikke droppe købet af Markovic (som jeg ellers tror kan blive en eminent spiller) og så smide de £20m plus hvad Barca måtte kaste oveni Sanchez (£30m?) efter Reus? Det ville være et beløb markant over den frikøbsklausul, som træder i kraft næste sommer, så måske Dortmund kunne trækkes til forhandlingsbordet?