Mads T. skrev:texy skrev:Jeg ved godt, at det er taget fra et hamrende useriøst medie, men der er bare noget komplet galt med det her scenario, hvis det skulle ende med at blive en realitet.
United are launching a fresh bid to sign highly-rated Dortmund defender Hummels.
Red Devils chiefs are planning to swoop for the German international with a £20m offer.
Liverpool have been told to pay £25m for Southampton defender Dejan Lovren.
http://www.dailystar.co.uk/sport/footba ... ll+Feed%29
Det er som om, at det ikke er gået op for os, at vi er med i CL og godt må opføre os som en storklub på transfermarkedet igen. Gå dog efter klassespillerne først, og hvis de handler så fejler, så kan vi gå efter alternativerne. Lige nu virker det som om, at vi ikke engang gider at prøve i forventning om, at vi alligevel ikke får spilleren.
Hummels bliver jo heller ikke solgt for £20 mil. Og Lovren er da helt sikkert også en Champions League spiller. Ved ikke hvorfor en af de bedste forsvarer i Premier League i sidste sæson, skal undervurderes sådan herinde..
Måske fordi det overhovedet ikke er et faktum, at han var en af PL's bedste forsvarere i sidste sæson, men blot er din mening. Måske fordi man godt kan have sin tvivl om en spiller, der kun blev brugt i under halvdelen af Lyon's liga-kampe i de sidste to sæsoner, inden hans skifte til Saints (var han ikke god nok til at starte fast?). Måske fordi han lige har spillet et ret ringe VM, kan man også have tvivl om, hvordan han vil klare sig dag ud og dag ind på den store scene, som Liverpool er.
Måske er der i virkeligheden slet ikke tale om at undervurdere spilleren, men snarere en ret velbegrundet skepsis. Det er i hvert fald sådan, som jeg ser det.
Hvis du vil tale om en spiller, der bliver undervurderet, så synes jeg, at du kan bringe Agger på banen. Før Rodgers var Agger en del af et af PL's tre bedste forsvar. Efter Rodgers er forsvaret blevet ringere (sikkert på grund af dejlig offensiv fokus), bortset fra når Agger starter. Hvordan det er blevet alment accepteret, at Agger pludselig ikke har nok fysik til PL, er mig en gåde. Og det er mig en endnu større gåde, at vi lader til at være klar på at sælge Agger og købe en erstatning med et ret stort økonomisk tab til følge, når vi allerede har unge spillere i kulissen, der står klar til at tage over (Sakho, Ilori og Wisdom).
Men det er ikke engang sikkert, at det er Agger, som Lovren skal erstatte, men Skrtel. Og selvom Skrtel havde nogle hjerneblødninger i feltet (dem laver Lovren dog også), så havde han altså en kanon sæson. Vil det give mening at bytte Skrtel med Lovren? Ikke for mig.
Det ser ud til, at vi skifter så ufatteligt meget ud i truppen denne sommer. Jeg kunne godt ønske mig, at man satsede på kontinuitet i centerforsvaret om ikke andet. Og indtil videre synes jeg ikke, at rekruteringen af spillere bærer præg af, at vi hellere vil have få absolutte topspillere ind, end mange spillere hvis niveau vi er usikre på. Faktisk tværtimod.
Brendan Rodgers skrev:"I don't want to put a figure on how many but I would rather have one or two absolute top players than seven that might not help us.
"It's about the quality. We can't be going into the Champions League this year with doubts about players. We have to be going in knowing what the players' capacity to play is and their capabilities."
http://www.liverpoolfc.com/news/latest- ... his-summer