14 - Jordan Henderson

Her kan man løbende diskutere de enkelte spilleres præstationer, nyheder og historier. Transfer diskussioner hører fortsat under transfer nyt.
nrg
Geografisk sted: Egå
Alder: 57

Re: 14 - Jordan Henderson

Indlæg af nrg » lørdag, 02. aug, 2014 23:05

Jeg gir' mig ikke på Zenden, Hekkem :D

Han blev aldrig min mand på holdkortet...
I medgangstider, lever man i nuet og nyder tilværelsen. I modgangstider, tænker man proces og vejen mod noget større.

Brugeravatar
Hekkem
Alder: 51

Indlæg af Hekkem » søndag, 03. aug, 2014 14:10

nrg skrev:Jeg gir' mig ikke på Zenden, Hekkem :D

Han blev aldrig min mand på holdkortet...
:mrgreen: 8-) Der findes altid en 'Zenden' på holdet. Min var for nogle år siden Downing, og nu er det vist Joe Allen.
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

Brugeravatar
Hekkem

Re: Sv: 14 - Jordan Henderson

Indlæg af Hekkem » søndag, 03. aug, 2014 14:15

Jesper skrev:Jeg synes I kører manden og hans spillestil for meget op. Forstå mig ret, han gør det fantastisk, men et fodboldhold ville imø være kedeligt, hvis der kun var Henderson'er på. Dermed ikke sagt at han ikke kan blive rigtig, rigtig god, men så skal han blive bedre på den sidste tredjedel.
Der er altså mange løbemonstre rundt omkring, men det han skal have størst ros for (udover at altid at have hjertet med) set ift sidste sæson, var de kreative afleveringer, som der var mange af set ift året før igen.
Jeg ville ikke bytte ham for nogen, men jeg gad godt se flere mål, mere farlighed. I virkeligheden har han mange af de samme værktøjer som Vidal, bare i mindre skala (endnu).
Enig, enig. Henderson mangler endnu mere at vise sig som et fornuftigt end-product, hvor han enten selv scorer eller lægger op til scoringsmuligheder for medspillere. Det er blevet bedre. Nu kommer han ind i en face, hvor han begynder at tage mere ansvar, hvor han kommunikerer med medspillerne og viser vejen ved at arbejde hårdt. Elsker den type spillere, der altid er selvofrende for medspillere, men samtidigt tager ansvar, og bare arbejder det bedste han har lært. Og rigtigt, man vinder ikke mesterskaber med udelukkende denne type, det handler om et mix af forskellige typer, men Hendersontypen er bare så vigtig i vanskelige situationer, hvor man må smøge ærmerne op.

nrg

Re: Sv: 14 - Jordan Henderson

Indlæg af nrg » søndag, 03. aug, 2014 16:18

Hekkem skrev:
Jesper skrev:Jeg synes I kører manden og hans spillestil for meget op. Forstå mig ret, han gør det fantastisk, men et fodboldhold ville imø være kedeligt, hvis der kun var Henderson'er på. Dermed ikke sagt at han ikke kan blive rigtig, rigtig god, men så skal han blive bedre på den sidste tredjedel.
Der er altså mange løbemonstre rundt omkring, men det han skal have størst ros for (udover at altid at have hjertet med) set ift sidste sæson, var de kreative afleveringer, som der var mange af set ift året før igen.
Jeg ville ikke bytte ham for nogen, men jeg gad godt se flere mål, mere farlighed. I virkeligheden har han mange af de samme værktøjer som Vidal, bare i mindre skala (endnu).
Enig, enig. Henderson mangler endnu mere at vise sig som et fornuftigt end-product, hvor han enten selv scorer eller lægger op til scoringsmuligheder for medspillere. Det er blevet bedre. Nu kommer han ind i en face, hvor han begynder at tage mere ansvar, hvor han kommunikerer med medspillerne og viser vejen ved at arbejde hårdt. Elsker den type spillere, der altid er selvofrende for medspillere, men samtidigt tager ansvar, og bare arbejder det bedste han har lært. Og rigtigt, man vinder ikke mesterskaber med udelukkende denne type, det handler om et mix af forskellige typer, men Hendersontypen er bare så vigtig i vanskelige situationer, hvor man må smøge ærmerne op.
Det tror jeg de fleste er enige med jer i og jeg ser ikke noget modsætningsforhold i at være "oppe og køre" af Hendersons præstationer og så til at forvente mere af ham i den kommende tid.

Han var i starten af Rodgers' regime dømt ude - både af BR og de fleste af os fans. Han valgte at kæmpe for sin plads, hvilket vi isoleret set altid synes er sympatisk. Ydermere har han så lagt flere lag på sit spil, så han ikke kun er en løbemaskine, men faktisk også vist at han er en god fodboldspiller.

...og efter at hævet niveauet markant, sætter vi nu bare endnu større krav til ham, hvilket er helt naturligt. Rodgers har også været ude med udtalelser om, at han skal score mere(min. 10 mål)

Så han er vel bare i god gammeldags forstand vokset med opgaven.
I medgangstider, lever man i nuet og nyder tilværelsen. I modgangstider, tænker man proces og vejen mod noget større.

Brugeravatar
Mambo
Geografisk sted: København N
Alder: 35

Indlæg af Mambo » søndag, 03. aug, 2014 16:56

nrg skrev:
LR75 skrev:
nrg skrev:
Mambo skrev:Han har for dårlig løbestil til at blive til noget som helst.
Er det en del af dit nye standup-show? ;)
Måske nærmere en hilsen til rødtuden, der i sin selvbiografi har skrevet noget om, at Hendo ville få problemer i sin karriere pga. en speciel løbestil.

Personligt må jeg dog sige, at det eneste specielle, jeg ser i Hendo's løbestil, er evnen til at omstille sig ekstremt hurtigt, og at gøre samtlige andre medspillere meget bedre... Men alt det ved vi meget bedre om 20 år, når Duracell-kaninen er brændt ud... eller måske er det nærmere om 40 år. Der er god energi i den knægt.
Ahhr, den fangede jeg ikke.

Ja, jeg har selv i starten af hans Liverpool karriere været meget på nakken af Henderson, men den negative kritik er forlængst forstummet. Jeg er forlænge siden hoppet med på Hendo-vognen :-)
Det er helt ok, nrg, men du får stadig et plask:

Det er i øvrigt en del år siden at jeg sidst lavede stand up. Men skulle jeg gøre comeback, så skal jeg nok overveje den. Måske ville den falde i god jord til open mike på Den Glade Gris.

Brugeravatar
JTN
Geografisk sted: Kbh
Alder: 39

Indlæg af JTN » søndag, 03. aug, 2014 16:59

Hekkem skrev:Henderson mangler endnu mere at vise sig som et fornuftigt end-product, hvor han enten selv scorer eller lægger op til scoringsmuligheder for medspillere.
Han har trods alt lavet 7 assists, hvilket er ganske pænt for en spiller på hans position. Til sammenligning lavede Yaya Touré 9 assists. Coutinho lavede tilsvarende 7 assists fra en mere fremskudt position, dog i to kampe færre og i færre minutter samlet set. Dertil skal det vel også bemærkes, at vores formation gjorde at mange assists blev fordelt mellem angrebsduoen. For mig er det som sagt målene, der er det springende punkt. Især i denne sæson hvor jeg forventer flere mål fra midtbanen efter Suárez exit.

I øvrigt enig med nrg, at Henderson ikke blot kan reduceres til en løbemaskine. Der er kommer mange flere facetter i hans spil - ja selv i hans løbearbejde er han blevet en mere intelligent spiller som beskrevet tidligere.
A trip to Anfield is the closest defenders will get to understand how a fox feels when a pack of bloodhounds is on its trail

Brugeravatar
Hekkem

Indlæg af Hekkem » søndag, 03. aug, 2014 17:03

JTN skrev:
Hekkem skrev:Henderson mangler endnu mere at vise sig som et fornuftigt end-product, hvor han enten selv scorer eller lægger op til scoringsmuligheder for medspillere.
Han har trods alt lavet 7 assists, hvilket er ganske pænt for en spiller på hans position. Til sammenligning lavede Yaya Touré 9 assists. Coutinho lavede tilsvarende 7 assists fra en mere fremskudt position, dog i to kampe færre og i færre minutter samlet set. Dertil skal det vel også bemærkes, at vores formation gjorde at mange assists blev fordelt mellem angrebsduoen. For mig er det som sagt målene, der er det springende punkt. Især i denne sæson hvor jeg forventer flere mål fra midtbanen efter Suárez exit.

I øvrigt enig med nrg, at Henderson ikke blot kan reduceres til en løbemaskine. Der er kommer mange flere facetter i hans spil - ja selv i hans løbearbejde er han blevet en mere intelligent spiller som beskrevet tidligere.
Men for at komme helt op i en højere klasse, så skal der mere end 7 oplæg til.

Brugeravatar
JTN
Geografisk sted: Kbh
Alder: 39

Indlæg af JTN » søndag, 03. aug, 2014 17:20

Hekkem skrev:
JTN skrev:

Men for at komme helt op i en højere klasse, så skal der mere end 7 oplæg til.
Hvis han laver 10-15 mål og gentager de syv assists, så har han rykket sig gevaldigt i mine øjne. Men er det Gerrards 20/20-sæson du måler ham op imod, er det klart han har langt igen. Vidal, som en anden bruger har sammenlignet ham med, har lavet mellem 4-9 assists de sidste tre sæsoner. Det er under alle omstændigheder det samlede billede, der tæller, og ikke kun nogle isolerede stats, og her indikerer meget heldigvis, at Henderson har en interessant sæson i vente.
A trip to Anfield is the closest defenders will get to understand how a fox feels when a pack of bloodhounds is on its trail

Larry Dillman

Indlæg af Larry Dillman » søndag, 03. aug, 2014 18:54

Hekkem skrev:
Jeg synes netop, at det er befriende, at det ikke altid er 'end product'-spillerne, der bliver talt op, men at også unsung hero-typer som Hendo får kredit for deres ofte usynlige værdi for et hold!
Klassikeren, der altid bliver hevet frem, er selvfølgelig, da Makelele blev solgt fra Galacticos-mandskabet i 2003 (hvor det dog også bør tilføjes, at der forsvandt en stor del af deres bænk-bredde til fordel for Becks!), og hvor rygraden forsvandt...og selvom de som typer ikke minder om hinanden, synes jeg der er en vis analogi mellem dem!
Heldigvis virker det generelt til at arbejdsomme typer, der brillerer i presspil fremfor i step-overs og lignende, bliver vurderet højere af eksperter, kommentatorer og fans efterhånden

Normalt lægger jeg dog heller ikke så meget mærke til den type spillere på andre hold, så gad egentlig godt vide hvordan tilhængere fra andre klubber vurderer en spiller som Hendo?

Men selvfølgelig ovrordnet enig - eksta mål og assists vil selvsagt gøre ham endnu vigtigere :dance:
Tonic wa'er...did you say tonic wa'er? If it's tonic wa'er you want, it's tonic wa'er you get!

AllanShore

Indlæg af AllanShore » søndag, 03. aug, 2014 20:07

Jeg synes Liverpoolfans efter sidste sæson har haft en tendens til at overvurdere Henderson, men det skal ikke tage fra ham, at han har udviklet sig gevaldigt det sidste år hvilket gjorde, at man kunne karakterisere ham som en af de bedste midtbanespillere i Premier League.
Fan af Manchester United

nrg

Indlæg af nrg » søndag, 03. aug, 2014 20:46

Mambo skrev:
nrg skrev:
LR75 skrev:
nrg skrev:
Mambo skrev:Han har for dårlig løbestil til at blive til noget som helst.
Er det en del af dit nye standup-show? ;)
Måske nærmere en hilsen til rødtuden, der i sin selvbiografi har skrevet noget om, at Hendo ville få problemer i sin karriere pga. en speciel løbestil.

Personligt må jeg dog sige, at det eneste specielle, jeg ser i Hendo's løbestil, er evnen til at omstille sig ekstremt hurtigt, og at gøre samtlige andre medspillere meget bedre... Men alt det ved vi meget bedre om 20 år, når Duracell-kaninen er brændt ud... eller måske er det nærmere om 40 år. Der er god energi i den knægt.
Ahhr, den fangede jeg ikke.

Ja, jeg har selv i starten af hans Liverpool karriere været meget på nakken af Henderson, men den negative kritik er forlængst forstummet. Jeg er forlænge siden hoppet med på Hendo-vognen :-)
Det er helt ok, nrg, men du får stadig et plask:

Det er i øvrigt en del år siden at jeg sidst lavede stand up. Men skulle jeg gøre comeback, så skal jeg nok overveje den. Måske ville den falde i god jord til open mike på Den Glade Gris.
Aejjj, det er ikke fair. :D

Brugeravatar
Hekkem

Indlæg af Hekkem » søndag, 03. aug, 2014 20:49

nrg skrev:Aejjj, det er ikke fair. :D
Sådan er det når man er jyde og kan holde med Næstved ;)

Brugeravatar
LFC_20

Indlæg af LFC_20 » tirsdag, 05. aug, 2014 17:15

Haha - Ingen udfordring er for stor for Henderson :laughin: :lol:

Brugeravatar
lasse.j
Geografisk sted: Randers
Alder: 52