45 - Mario Balotelli

Underkategori til tidligere LFC-spillere
Brugeravatar
TomViolence
Alder: 36

Re: 45 - Mario Balotelli

Indlæg af TomViolence » lørdag, 27. sep, 2014 15:43

Jeg kan stadig ikke se, hvorfor han spiller i Liverpool ... Suk, altså.
Scouser by heart.

Siden 2009.

Brugeravatar
Bellamy_fever

Indlæg af Bellamy_fever » lørdag, 27. sep, 2014 15:58

så har han altså heller ikke været dårligere... bevares, han er ikke nogen Suarez anno 13/14 sæsonen... men jeg syntes der er adskillige lyspunkter, og jeg har en fornemmelse af at når Sturridge kommer på banen er vores konkurrenter tvunget til at skulle kigge efter både Sterling, Sturridge og Balo... så er der de to lynhurtige SAS der stormer rundt i højre og venstre, og Balo til at prikke kuglerne ind - som er det han er god til.
"Often in error, never en doubt!"
"I reject the reality, and substitute it with my own"

Smitse

Indlæg af Smitse » lørdag, 27. sep, 2014 16:00

TomViolence skrev:Jeg kan stadig ikke se, hvorfor han spiller i Liverpool ... Suk, altså.
Rolig nu, han er (i mine øjne) den bedste spiller efter Lallana i kampen mod Everton, han arbejder sten hårdt...

Regista

Indlæg af Regista » lørdag, 27. sep, 2014 16:14

Synes han spillede en god kamp i dag - han ville nogle gange for meget, sammen med sterling, men han var en yderst god spilstation oppe foran, og var uheldig med ikke at score.

Kelly
Geografisk sted: Viborg
Alder: 56

Indlæg af Kelly » lørdag, 27. sep, 2014 16:17

Enig han bliver bedre.
Meeen vi mangler en målscorer. Liverpool sidder jo på spillet og skal bare putte den ind.
Liverpool FC for ever. You will never walk alone.

Brugeravatar
Jesper

Indlæg af Jesper » lørdag, 27. sep, 2014 22:01

Jeg er virkelig ikke enig i de positive betragtninger ang Balotelli. Jeg kan virkelig godt lide drengerøven, men som fodboldspiller er jeg mere end skeptisk. Defensivt tager han ansvar på papiret, for langt det meste er alibi løb. Jeg vil give jer ret i, at når han slipper bolden hurtigt, så har han kvalitet, men alt for ofte bliver han en stopklods.
I forhold til hans placeringer, så er han mildest talt ikke en særligt skolet angriber og kombineret med at han meget sjældent tager kvalitative løb, så har man en skidt cocktail.
Og når han kommer til chancer, får han enten ikke afsluttet eller så er det slet og ret uskarpt.
Jeg får til tider fornemmelsen af, at det eneste manden vil/kan, er at få bolden lidt ude til venstre, så han kan trække ind og afslutte. Og den slags afslutninger har vel en succesrate på 1/25.

Jeg tror desværre at manden er mere navn end gavn.
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Oomph242

Indlæg af Oomph242 » lørdag, 27. sep, 2014 22:50

Jesper skrev:Jeg er virkelig ikke enig i de positive betragtninger ang Balotelli. Jeg kan virkelig godt lide drengerøven, men som fodboldspiller er jeg mere end skeptisk. Defensivt tager han ansvar på papiret, for langt det meste er alibi løb. Jeg vil give jer ret i, at når han slipper bolden hurtigt, så har han kvalitet, men alt for ofte bliver han en stopklods.
I forhold til hans placeringer, så er han mildest talt ikke en særligt skolet angriber og kombineret med at han meget sjældent tager kvalitative løb, så har man en skidt cocktail.
Og når han kommer til chancer, får han enten ikke afsluttet eller så er det slet og ret uskarpt.
Jeg får til tider fornemmelsen af, at det eneste manden vil/kan, er at få bolden lidt ude til venstre, så han kan trække ind og afslutte. Og den slags afslutninger har vel en succesrate på 1/25.

Men han er det bedste vi har pt. En Borini og Lambert kombi ville være rigtig slem.

Tror nu nok han kan blive god, når de andre lære at spille ham ordentligt og når ham og Sturridge bliver spillet sammen. Hvis altså Sturridge kommer over 20 kampe i denne sæson.

Brugeravatar
Aarhus
Geografisk sted: Århus C
Alder: 109

Indlæg af Aarhus » lørdag, 27. sep, 2014 23:18

Det virker til, han har brug for en angriber foran sig.

Selvom han i dag havde en god kamp, der burde have kastet et mål af sig, så sidder jeg gang på gang og undrer mig over, hvorfor han står så langt uden for feltet, når et indlæg tydeligvis er under opsejlning. Han skal være spydspidsen, og ham der vinder duellerne inde i straffesparksfeltet. Ikke udenfor. Det er alt for nemt at dække op.

L4

Indlæg af L4 » søndag, 28. sep, 2014 00:18

Jesper skrev:Jeg er virkelig ikke enig i de positive betragtninger ang Balotelli. Jeg kan virkelig godt lide drengerøven, men som fodboldspiller er jeg mere end skeptisk. Defensivt tager han ansvar på papiret, for langt det meste er alibi løb. Jeg vil give jer ret i, at når han slipper bolden hurtigt, så har han kvalitet, men alt for ofte bliver han en stopklods.

Jeg er helt enig, især med hans manglende kvalitet hvad angår løbemønstre. På et tidspkt. omkring den halve time løber han til bagstolpen hvor vi har et angreb fra højre side og gemmer sig bag 2 Everton spillere, ved ikke lige hvad der sker for ham.
Ved en anden chance ligger bolden nærmest i panden på ham, men han ligner en der er bange for at ødelægge sit nye hår.

bjarnereds

Indlæg af bjarnereds » søndag, 28. sep, 2014 00:33

Jeg tror han skal bliv bedrer efter sturridge kommer tilbage til banen, og han skal nok kom til at lære spille samme med sine ny hold kamerater. Sammen gælder for de ny signings. Jeg håber. Men f**k, hvor er jeg spænder mig over Origi. Origi Ballo og Sturridge på fronten? Spæn de de

Brugeravatar
Jesper

Re: Sv: 45 - Mario Balotelli

Indlæg af Jesper » søndag, 28. sep, 2014 07:16

bjarnereds skrev:Jeg tror han skal bliv bedrer efter sturridge kommer tilbage til banen, og han skal nok kom til at lære spille samme med sine ny hold kamerater. Sammen gælder for de ny signings. Jeg håber. Men f**k, hvor er jeg spænder mig over Origi. Origi Ballo og Sturridge på fronten? Spæn de de
Hvorfor tror du han bliver i bedre med en makker? Noget af det han mangler er jo noget man lærer i alderen 10-14 år og som nu skal tillæres. Det burde sidde på ryggraden.

Jeg kan ikke lade være med at tænke en smule på Adu, det amerikanske vidunderbarn, som på et tidspunkt var til prøvetræning i en dansk klub. Her sagde træneren, kan ikke huske hvem, at "vidunderet" lå i en meget tidlig veludviklet fysik, hvilket havde gjort at mange basale færdigheder aldrig var lært.
Det er ikke en direkte sammenligning, men jeg tror alligevel at visse dele går igen. Stor fysik, meget hype og hurtig stor berømmelse. Har de trænere og hjælpetrænere han har haft i sine ungdomsår klappet ham på ryggen eller har de givet ham et lods bagi og tvunget til de mere kedelige gentagelser i træningen?
For mig er det åbenlyst, at der er så store mangler i det grundlæggende i værktøjskassen, at det kun kan stamme fra ungdomsårene. Og det kan ikke rigtig læres nu.

Dermed ikke sagt at han ikke har kvaliteter, for selvfølgelig har han det, men det er bestemte typer af kvaliteter og ikke en "fuld" pakke, vi har fået.

Er jeg for hurtigt ude? Nej, det er jeg ikke. Det er ikke en spiller, der skal have tilvænningstid. Det er de basale færdigheder eller mangel på samme, som jeg adresserer og den slags kan hurtigt spottes.

Brugeravatar
JTN
Geografisk sted: Kbh
Alder: 39

Indlæg af JTN » søndag, 28. sep, 2014 08:58

Kunne du ikke prøve at beskrive de mangler, som du refererer til? Det er svært at forholde sig til dit indlæg uden at vide, hvilke begrænsinger i hans spil du mener at have iagttaget.
A trip to Anfield is the closest defenders will get to understand how a fox feels when a pack of bloodhounds is on its trail

Brugeravatar
Jesper

Indlæg af Jesper » søndag, 28. sep, 2014 09:10

JTN skrev:Kunne du ikke prøve at beskrive de mangler, som du refererer til? Det er svært at forholde sig til dit indlæg uden at vide, hvilke begrænsinger i hans spil du mener at have iagttaget.
Læs mit tidligere indlæg lidt tilbage i tråden

L4

Indlæg af L4 » søndag, 28. sep, 2014 10:10

Larry Dillman skrev:
L4 skrev:
Larry Dillman skrev:L4, din sædvanlige anti-Liverpool'ske trolling virker ganske fint...dog må du regne med, at dine indlæg bliver læst, som fanden læser biblen (eller hvad det nu hedder?)
Iøvrigt scorer han (Balo) hattrick i dag mod de bitre blå :laughin:
Jeg smider 50kr på hattricket
Det var en god og positiv trolling :D
Ja, men det er pudsigt at fordi man ytre sig kritisk herinde så er man anti-Liverpool, sågar United-fan. Jeg ved ikke hvor du har det fra, men mangeandre og nu også dig antyder det fordi man ikke falder I svime over en fodboldspiller der trækker I Liverpooltrøjen. Jeg har været kritisk overfor mange spillere (Carroll, Lucas, Ballotelli mm.) men det er ikke ensbetydende med at man er ANTI-Liverpool, tingene her på forum er sort/hvidt og det falder jeg altså ikke for.
Se f.eks. med Gerrard hvordan han er blevet haglet ned de sidste 10-14 dage og blevet erklæret færdig. om 2-3 uger når han igen har spillet en stribe gode kampe, så bliver han erklæret for at være den bedste igen. Det skete I sidste sæson og det sker igen I denne. Agger blev også dømt "død og begravet" flere gange I hans Liverpool-karriere, men 1-2 kampe I streg så er de fantastiske, hukommelsen herinde er ELENDIG, og mange lyder som rygklappere, der følger strømmen, ingen mister sit talent "overnight", heller ikke Gerrard som havde en fantastisk 2013/14 ,dog i en anden rolle end sædvanligt, men læser man herinde skulle man sku tro det.

Brugeravatar
JudgeArdaStudge

Indlæg af JudgeArdaStudge » søndag, 28. sep, 2014 14:43

Jesper skrev:
JTN skrev:Kunne du ikke prøve at beskrive de mangler, som du refererer til? Det er svært at forholde sig til dit indlæg uden at vide, hvilke begrænsinger i hans spil du mener at have iagttaget.
Læs mit tidligere indlæg lidt tilbage i tråden
Og hvilket indlæg er det? Hvis det er dit 8 linjers indlæg fra d. 27 september (i går), så synes jeg virkelig, du sætter tingene på spidsen og overdriver, hvis du påstår, at han ikke kan lære at positionere sig korrekt og tage de rigtige løb - Selvfølgelig kan han det, og mht. til defensive alibi-løb, så passer det jo ikke - Jeg talte 3, 4, 5 gange, hvor han løb ned på egen banehalvdel og med list, nuppede bolden fra en Everton spiller i går. Det var decideret fremragende og stærkt af en angriber (Sturridge er jo heller ikke ligefrem garant for defensivarbejde) og med lidt fornuftig dommerarbejde, havde Balo tilmed sågar fået sendt Barry tidligt i bad, hvilket blot understøtter det defensive arbejde, som han lagde for dagen og generelt har været god til indtil videre.

Så måske læser jeg ikke det korrekte indlæg, men refererer du til dit 8-linjers indlæg lidt længere oppe, så synes jeg, du har en tynd sag.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Besvar