15 - Daniel Sturridge

Underkategori til tidligere LFC-spillere
Brugeravatar
Jesper

Re: 15 - Daniel Sturridge

Indlæg af Jesper » onsdag, 09. dec, 2015 10:19

Jeg er ved at skrive en artikel om Sturridge og jo mere man fordyber sig i hans skadeshistorik, jo mere tænker man at han er en kompleks størrelse. Det er faktisk ret vildt, hvor mange skader han har fået! Og det må immervæk være utroligt mentalt hårdt. Jeg føler virkelig for ham. Jeg håber virkelig at han på et eller andet tidspunkt får sin krop i orden, men jeg tror det faktisk ikke, for hans krop bliver jo også slidt og nedbrudt af alle skaderne. Og det sætter sig psykisk.

Jeg synes dog ikke man skal afskrive ham, for han har en kontrakt, der gælder en del år endnu og vi får ham alligevel ikke solgt, så vi kan lige så godt forsøge at få ham fikset, så han sporadisk kan komme ind og gøre en forskel. Det er jo det gode ved ham, for han kan ret hurtigt efter et skadesforløb gøre en forskel, så en joker-rolle får han vel.

Skal vi perspektivere det lidt, så synes jeg til gengæld vi står tilbage med en udfordring. Udfordringen består i, at sætte et hold sammen, hvor vi kan spille på vores styrker og ud fra Klopps filosofi (presbold mv) og få typerne til at passe sammen med filosofien. Måske er jeg en postgang for hurtigt ude, men jeg havde virkelig håbet på at Sturridge var ham, vi kunne bygge det dynamiske spil op omkring som spidsangriber. Origi er en rå diamant og det er ikke fair at stille de krav til ham. Ings er skadet og hvornår kommer han tilbage i vigør (og har han reelt kvaliteterne). Og så er der Benteke... Ham er jeg sørme i tvivl om, for til tider virker han som et monster, men andre gange er han så utroligt svingende og uskarp. Det er også fair nok i betragtning af at han er kommet til en ny klub, men det der bekymrer mig lidt, det er at han imø ikke rigtigt passer ind, når vi skal spille vores presspil uden bold og lave de her hurtige omstillinger. Essensen af den spillestil er, at man ikke er stærkere end det svageste led, og er det led svagt, så fungerer presset ikke og så bliver man overspillet, hvilket reelt gør at man oftest er i undertal et andet sted på banen. Man skulle måske tage Firmino med i ligningen, men jeg anser ham ikke som en egentlig angriber, men snarere som den der dynamiske 10er, som løber med og uden bold.

Nå, tilbage til Sturridge. Han får varme tanker herfra og skal ikke svines til eller latterliggøres. Jeg tror han lider nok i forvejen!
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Aggerdoo

Indlæg af Aggerdoo » onsdag, 09. dec, 2015 12:29

Han bør i min bog forsøges solgt. Han trækker en stor løn, og han spiller jo aldrig. Vi skal have en spiller ind, vi kan stole kontinuerligt på. Sturridge er klasse, når han er klar, men det her holder bare ikke.

Brugeravatar
Jesper

Indlæg af Jesper » onsdag, 09. dec, 2015 13:22

Aggerdoo skrev:Han bør i min bog forsøges solgt. Han trækker en stor løn, og han spiller jo aldrig. Vi skal have en spiller ind, vi kan stole kontinuerligt på. Sturridge er klasse, når han er klar, men det her holder bare ikke.
Hvem i alverden vil købe ham? Og hvem vil acceptere hans lønkrav? Jeg kan ikke forestille mig han vil gå meget ned i løn, da han har en super langtidskontrakt.
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Brugeravatar
Sledgehammer
Geografisk sted: The Klopp

Indlæg af Sledgehammer » onsdag, 09. dec, 2015 13:49

Jesper skrev:
Aggerdoo skrev:Han bør i min bog forsøges solgt. Han trækker en stor løn, og han spiller jo aldrig. Vi skal have en spiller ind, vi kan stole kontinuerligt på. Sturridge er klasse, når han er klar, men det her holder bare ikke.
Hvem i alverden vil købe ham? Og hvem vil acceptere hans lønkrav? Jeg kan ikke forestille mig han vil gå meget ned i løn, da han har en super langtidskontrakt.
Det er let at sidde her og spille hellig, men i hans sted ville jeg sq tilbyde klubben at gå betragteligt ned i løn, mens jeg sad udenfor. Jeg ville simpelthen - og kald mig så bare gammedags - være flov over at yde så lidt ift min (gigantiske) løn.

Og selvom han skulle gå ned på halvdelen eller en trediedel af sin løn vil han næppe lide nød. Allerhøjst må han vel "nøjes" med at udskifte Ferrari´en hvert andet år fremfor hver sommer.
Anfield Iron

Liverpool Football Klopp

Bojangles
Alder: 46

Indlæg af Bojangles » onsdag, 09. dec, 2015 17:44

Johnny Football skrev:
Jesper skrev:
Det er let at sidde her og spille hellig, men i hans sted ville jeg sq tilbyde klubben at gå betragteligt ned i løn, mens jeg sad udenfor. Jeg ville simpelthen - og kald mig så bare gammedags - være flov over at yde så lidt ift min (gigantiske) løn.

Og selvom han skulle gå ned på halvdelen eller en trediedel af sin løn vil han næppe lide nød. Allerhøjst må han vel "nøjes" med at udskifte Ferrari´en hvert andet år fremfor hver sommer.
Præstationsbaseret - Som så kunne blive højere end den nuværende, hvis det lykkedes ham at spille et hvis antal kampe/score et hvis antal mål.

Oomph242

Indlæg af Oomph242 » onsdag, 09. dec, 2015 18:50

Johnny Football skrev:
Jesper skrev:

Diskuter din løn under sygdom, med en fra Congo. Han vil nok også mene, du sagens ville kunne nøjes med en trediedel.

Det er lavet en kontrakt med Sturridge fra klubbens side på XXX.XXX om ugen, velvidende at manden er skadet rigtig rigtig meget. Den last synes jeg bør ligge på klubben og ikke på spilleren. Alt det med speciel kontrakt baseret på spilletid, burde klubben have haft på plads før underskriften på kontraktforlængelsen.

Brugeravatar
Bellamy_fever

Indlæg af Bellamy_fever » onsdag, 09. dec, 2015 19:17

Johnny Football skrev:
Jesper skrev:

Gu ville du da ej :laughin:
Det FØRSTE jeg gjorde da jeg måtte sygemelde mig med depression+ stress var da at sikre mig at jeg stadig var dækket og fik fuld løn , så skulle jeg da ihvertfald ikke tænke på det- og jeg lider altså heller ligefrem lønmæssigt. Det kan og skal ALDRIG blive lagt Sturridge til last at klubben har indgået en aftale med ham hvor han hyre en fed hyre grundløn, beklageligvis for både ham og os, uden at udføre sit arbejde.

Man kan med rette sige han var alle sine lønkroner værd i 13/14 sæsonen (hvor han, mener jeg, fik 70.000) og mere til.. Skulle klubben så betale ham ekstra for den sæson ?

Der er nu engang lavet en aftale som begge parter har underskrevet , så skal den seævfølgelig overholdes. Skulle Sturridge på EGET initiativ vælge at gå ned i løn er han et fjols, et venligt fjols som jeg ville respektere, men dog et fjols. Vi må bide i det sure æble, forsøge at holde ham skadesfri så meget som mulig og lade kontrakten løbe ud - tvivler ganske simpelt på vi KAN sælge ham da ingen vil betale den pris på en spiller af glas, og selv hvis vi valgte at sælge til højest bydende skulle Sturridge højst sandsynlig acceptere en klækkelig lønnedgang - hvilket jeg jo så absolut ikke kan bebrejde ham hvis han ikke vil.

Dybeste set er det samme situation som med Borini - Klubben har lavet en kontrakt med en spiller , færdig. At spilleren ikke kan udføre sit arbejde hvad enten er det grundet skade eller manglende udtagelse ja det bør spilleren ikke bebrejdes for - så længe det er ikke spillerens egen skyld. Og det er en skade nu engang ikke

Viser det sig så at lykkedes med at få stabiliseret ham bedre ham, kan vi ves næste kontraktforhandling lave forskellige klausuler.

Man skal ji huske at samligne Sturridge løn med andre fodboldspillere, og der er den ikke specielt høj for en angriber , spørg du bare Scum eller Real Madrid om det ekswmpelvis. Begynder su at samligne ham med en menig mand eksempelvis tømmer, så ser det voldsomt ud.. Men i det tilfælde ser set også voldsomt ud hvis man vælger at samligne ingeniørena løn som tegnede huset kontra tømreren der byggede det - tømmeren laver alt arbejdet, ingeniøren hyre kassen.
"Often in error, never en doubt!"
"I reject the reality, and substitute it with my own"

Brugeravatar
Mads T.
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 40

Indlæg af Mads T. » onsdag, 09. dec, 2015 21:49

Jeg er stadig overbevist om, at vores spillere er dækket af en forsikring der dækker dele af spillernes løn under skader. Alt andet ville i min verden være underligt. Der er også firmaer der tilbyder forsikringer der dækker en spillers fald i værdi grundet skader, samt klubbens tab i indkomst grundet tabte point, salg af spillertrøjer m.v.

Så ja det er noget lort at Sturridge er skadet, men økonomisk tror jeg ikke det er nogen kæmpe belastning.

Brugeravatar
Sledgehammer

Indlæg af Sledgehammer » torsdag, 10. dec, 2015 11:08

Bellamy_fever skrev:
Johnny Football skrev:
Jesper skrev:

Det er jo heldigvis kun MIG, der kan svare på, hvordan JEG ville reagere i en given situation ;)

Imo er det lidt urimeligt at sammenligne din egen situation - eller en person fra Congo som en anden forsøger sig med - med Sturridges. De bedst betalte fodboldspillere hæver en så astronomisk hyre, at de næppe bliver truet på liv og velfærd ved at gå betragteligt ned i løn. Mon ikke Sturridge stadig kunne få det til at løbe rundt, selv hvis han måtte "nøjes" med sølle £75k OM UGEN isf 150? Jeg tror det. Altså en ganske anden situation end en gennemsnitlig dansk lønmodtager, der næppe i det lange løb kan opretholde sin levefod ved at gå 50% ned i løn.
Anfield Iron

Liverpool Football Klopp

MP

Indlæg af MP » torsdag, 10. dec, 2015 11:50

Johnny Football skrev:
Bellamy_fever skrev:
Johnny Football skrev:
Jesper skrev:

Det er jo heldigvis kun MIG, der kan svare på, hvordan JEG ville reagere i en given situation ;)

Imo er det lidt urimeligt at sammenligne din egen situation - eller en person fra Congo som en anden forsøger sig med - med Sturridges. De bedst betalte fodboldspillere hæver en så astronomisk hyre, at de næppe bliver truet på liv og velfærd ved at gå betragteligt ned i løn. Mon ikke Sturridge stadig kunne få det til at løbe rundt, selv hvis han måtte "nøjes" med sølle £75k OM UGEN isf 150? Jeg tror det. Altså en ganske anden situation end en gennemsnitlig dansk lønmodtager, der næppe i det lange løb kan opretholde sin levefod ved at gå 50% ned i løn.
Vi kan hurtigt blive enige om at det er astronomiske lønninger fodboldspillere får, men nu skal man også regne med at en spiller som Sturridge kan risikerer at skulle gå på "pension" som 30 årig. Han skal altså leve af den opsparing han har skrabet sammen på 10-15 år de næste 60 år, da jobs efter en fodbold karriere ikke ligefrem hænger på træerne.
Nu er der ingen af os der kender til hans forbrugsadfærd, men jeg tvivler på at han kan opretholde den samme levestandard som han har nu, over de næste 60 år.

Så nej lige nu ville Sturridge næppe mærke en effekt af en løn nedgang, men set ud fra en livsindkomst betragtning, så kan hans fremtidige levestandard blive reduceret.
Og egoistiske som vi mennesker af natur er, hvorfor skulle man så frivilligt gå med til det ;)

Brugeravatar
Surf
Geografisk sted: København
Alder: 34

Indlæg af Surf » torsdag, 10. dec, 2015 12:08

Omvendt er det jo også sådan, at hvis du har en tilstrækkelig stor opsparing, så kan du leve af afkastet såfremt du bare kan få det investeret nogen lunde fornuftigt. Så skal vi nu ikke bare lade være med at have ondt af spillerne, fordi de allerede går på pension som 30-35 årige? Et enkelt år for Sturridge med hans nuværende løn er vel sagtens omkring 3-5 gange livsindkomst for os normale dødelige.

Når det er sagt, så var jeg sgu heller ikke gået ned i løn hvis jeg var i Sturridges sted.
"Anybody who plays for me should be a bad loser."

Brugeravatar
Sledgehammer

Indlæg af Sledgehammer » torsdag, 10. dec, 2015 12:27

Surf skrev:Omvendt er det jo også sådan, at hvis du har en tilstrækkelig stor opsparing, så kan du leve af afkastet såfremt du bare kan få det investeret nogen lunde fornuftigt. Så skal vi nu ikke bare lade være med at have ondt af spillerne, fordi de allerede går på pension som 30-35 årige? Et enkelt år for Sturridge med hans nuværende løn er vel sagtens omkring 3-5 gange livsindkomst for os normale dødelige.

Når det er sagt, så var jeg sgu heller ikke gået ned i løn hvis jeg var i Sturridges sted.
Som jeg også lægger lidt op til i mit første indlæg, så er og bliver det jo spekulationer, al den stund jeg eller vi ikke står i Sturridges situation. Men stadig har jeg en fornemmelse af, at jeg ville være "flov" over at hæve så mange penge uden at yde nogen for dem. Jeg er altså så gammeldags indrettet, at jeg heller ikke melder mig syg fra jobbet uden at der er en reel grund til det, altså ikke bare pga en bullen finger eller lidt hovedpine efter for meget rødvin aftenen før.

Og så kan der vist ikke koges mere suppe på den pølsepind :)
Anfield Iron

Liverpool Football Klopp

Brugeravatar
Surf
Geografisk sted: København
Alder: 34

Indlæg af Surf » torsdag, 10. dec, 2015 12:41

Jeg pjækker da heller ikke fra arbejde. Jeg respekterer blot den kontrakt, jeg har skrevet.

I øvrigt er det jo ikke helt sandt, at Sturridge ikke arbejder. Han træner vel hver dag for at blive klar igen. Jeg er sikker på, at han ikke blot ligger der hjemme og dovner den mens han tæller millionerne der triller ind på hans konto.
"Anybody who plays for me should be a bad loser."

Oomph242

Indlæg af Oomph242 » torsdag, 10. dec, 2015 12:51

Surf skrev:Jeg pjækker da heller ikke fra arbejde. Jeg respekterer blot den kontrakt, jeg har skrevet.

I øvrigt er det jo ikke helt sandt, at Sturridge ikke arbejder. Han træner vel hver dag for at blive klar igen. Jeg er sikker på, at han ikke blot ligger der hjemme og dovner den mens han tæller millionerne der triller ind på hans konto.
Det Sturridge har, kan vel betragtes som arbejdsskader.

Brugeravatar
Bellamy_fever

Indlæg af Bellamy_fever » torsdag, 10. dec, 2015 13:05

johnny@ præmissen i mit argument mener jeg ellers holder ganske rimeligt, som nævnt tjener jeg også en ganske glimrende hyre, jeg kunne sagtens gå på halv løn og stadig tjene betragtelig mere end hva jeg levede pænt for, for nogle år siden på SU.

Bevares det er kun dig der ved det, osv. Men NÆGTER ganske simpelt at tro på at du eller nogen anden i det firma villa frivilligt gå betragtelig ned i løn under sygeperiode - det er let at sidde og påstå over internettet, men det ved su jo også godt selv aldrig ville finde sted i den virkelige verden.
- men jeg skal da komme med forslaget næste gang mit firma snakker om besparelser; at vores ingeniøre og ledere som tjener mere end jeg kunne gå betragtelig ned i løn ved sygdom.. De for trods alt enormt meget mere i løn end ham i Polen der udføre arbejdet .. Det vil de more sig vældigt over :laughin:

Igen skal du ikke samligne Sturrisge løn med sin egen , det kan vi godt blive enige om at idiotisk højt, men det er en helt anden diskussion - du skal samligne ham med andre top fodbold spillere der spiller som angriber, med det niveau Sturrisge havde ved kontraktens indgåelse. Og der er da altså tale om en relativ billig løn udgift faktisk.

Sturridge har INTET at være flov over, det er altså ikke med vilje han går i stykker og ingen havde en pistol for panden for Liverpool da vi skrev under på den kontrakt som gav ham en vanvittig høj løn. Din påstand har simpelthen INGEN substans i den virkelige verden, jeg nægter simpelthen at tro på din påstand og har heller ikke hørt om fortilfælde med mennesker der har gjort det .. Men ja lad os lade den ligge - i sidste ende er det påstand mod påstand - jeg forbeholder mig dig retten til at stå tvivlende overfor din påstand. Kan du derimod få din arbejdsgiver til at bevidne at du rent faktisk frivilligt kom ind på hans kontor og bad om mindre i løn - så vil jeg gerne give mog så langt, at jeg i såfald anser dig for et fjols, et venligt og stort menneske, men dog stadig et fjols ;)

Oomph@ jeg er OVERBEVIST at det netop er at betragte som en arbejdsskade , og der på den måde bliver lønmæssigt godtgjort overfor Liverpool - enten gennem en speciel a-kasse/sygedagpenge lignende ordning udformet som en slags forsikring hvad ved jeg, men er ret sikker på at dette er der styr på med så store beløb der er på spil, både for spiller og klubber
"Often in error, never en doubt!"
"I reject the reality, and substitute it with my own"

Besvar