For at svare på dit spørgsmål, er jeg nødt til at starte bagfra. For det hele handler om Klopp, forstået på den måde, at vi som klub skal være mere end almindeligt glade for at en træner med den kapacitet sagde 'ja' til os. Får han ikke succes, pga. manglende evner hos enten ham eller FSG's evne/mulighed for at handle stort ind og det hele ender med at Klopp om tre år havner samme sted som Rodgers, så er vi for alvor havnet i middelmådighedens dynd. Så er vi på godt dansk virkelig på skideren. For mig handler det ikke nødvendigvis om et mesterskab. Det handler om at vi er med til at spille om det, at vi er med, hvor det er sjovt. Så gør det mindre, at det lykkes. Vi skal være der, år efter år. Vi skal regne med det og det skal omgivelserne også. Ingen skal være i tvivl om, at Liverpool er med i toppen.
Jeg er for så vidt enig i, at det er midteraksen, der skal styrkes, som du også nævner, men det gøres nok ikke over et transfervindue. Så første step må helt klart være at styrke forsvaret/målmandspladsen. Jeg tror meget reddes ved blot at at styrke det område på banen. Det sejler dernede og det bedst illustreret, at ingen Liverpool fans føler sig sikre, selvom vi fører 2-0 og når vi så bliver bekræftet i den antagelse, forstærkes nervøsiteten bare. Ikke kun hos fansene, men i høj grad også hos spillerne. Vi kan nævne en masse spillere, vi vil have ind, men den nuværende brandslukning handler om tre ting:
1: Stabilitet af forsvaret/målmand
2: Hvad vil Klopp?
3: ...og er FSG villige til at støtte ham økonomisk?
For skal vi fortsætte i samme rumle med at sælge de bedste spillere for at købe nye middelmådige, så er vi lige vidt. Vi skal holde på Coutinho, Firmino, måske Sturridge og et par stykker mere, vi vil satse på og så bygge ovenpå. Ellers bliver vi ved med at cykle rundt i det her. Så det håber jeg er gået op for ejerne. Det giver også bedre arbejdsbetingelser for Klopp.
I medgangstider, lever man i nuet og nyder tilværelsen. I modgangstider, tænker man proces og vejen mod noget større.