Dagens Kampe

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Hr. Drejer » onsdag, 16. mar, 2016 22:49

@Jesper:

Har du et crush på Pep? Jeg har aldrig set et så engageret forsvar for en manager på dette forum.

Men jeg tror at der hentydes til at Pep's hold har tabt disse kampe på stort set samme måde.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
Sivi
Indlæg: 1979
Tilmeldt: søndag, 27. apr, 2014 21:36
Geografisk sted: En by ved æ' Vesterhaw
Alder: 27

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Sivi » onsdag, 16. mar, 2016 22:51

Hr. Drejer skrev:
Emmy skrev:
Robbie_God_Fowler skrev:Han var med tanke på priserne nu til dags ganske billig. Jeg mindes, at han kostede €30 milllioner eller lignende.
Det var mindre endnu, omkring de 20 mio euro
Det var ikke meget. Vi gav mere for Benteke! Måske en byttehandel :)
Det var 21£ mil, og ikke euro. Men alligevel er 200 millioner små penge for ham
Justice for the 96! <3

Robbie_God_Fowler
Indlæg: 3629
Tilmeldt: onsdag, 15. jun, 2011 19:00

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Robbie_God_Fowler » onsdag, 16. mar, 2016 22:52

Jesper skrev:
Aarde skrev:
Robbie_God_Fowler skrev:Noget af et bjerg Bayern München skal bestige her i 2. halvleg.

Der begynder at tegne sig et billede, hvor de bedste trænere fælder Pep Guardiola på taktisk snilde. Både i Barcelona og nu Bayern er Guardiola's mandskaber blevet overrumplet i omstillingerne. I Bayern tiden mod Ancelotti's Real Madrid og nu igen mod Allegri's Juventus. I Barcelona var det Mourinho's Inter, der i hjemmekampen straffede Barcelona i kontrafasen.
Du glemmer endda den mest iøjnefaldende. Heynckes' Bayern smadrede hans Barcelona-hold hårdere, end jeg nogensinde har set så godt et hold blive.
Der tegner et billede ud fra 3-4 kampe????? Og hvad med de der xx antal sejre??
Altså det er jo ikke dårligere hold, de ind i mellem møder. I fodbold taber man nogle gange! Og da Peps hold spiller offensivt, så vil de jo unægteligt oftest tabe til hold der spiller på kontra, det er jo logik. Men ligefrem et mønster! !
@Aarde: Var det ikke Tito - mindes Guardiola tog et sabatår i den sæson?

@Jesper: Der kan drages mange paralleller mellem de tre fremhævede kampe (Inter, Real og Juve). Du vil sikkert kunne finde flere kampe, hvor lignende mønster går igen. Men det er nu en gang de tre der står klarest for mig i hukommelsen. Nederlaget til Real Madrid i Copa Del Rey 2012, hvor man benyttede Di Maria og Ronaldos fart er et andet eksempel.

Nej, der er intet unikt ved at straffe et boldbesiddelse hold i omstillingerne. Men der er nu en gang tegn på, at dette er én af de få svagheder, der findes i Guardiola's ellers så fantastiske system. Og det har en række toptrænere formået at udnytte henover de seneste år i denne turnering.

Det har ikke noget at gøre med antal sejre og antal nederlag. Eller hvorvidt man nogle gange taber i fodbold. Barca tabte til Chelsea i 2012, men det var ren overlevelse fra Chelsea's side, hvor modstanderens træner slet ikke matchede Guardiola's taktiske snilde. De tre førnævnte eksempler er dog en helt anden sag - Guardiola's hold matches fordi modstanderens træner har fundet en revne i muren. Og vel og mærke den samme revne.

Aarde
Indlæg: 7229
Tilmeldt: lørdag, 26. jan, 2008 15:29
Geografisk sted: København Ø

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Aarde » onsdag, 16. mar, 2016 23:19

Gud jo. Du har selvfølgelig ret. Brain fart.

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Jesper » torsdag, 17. mar, 2016 06:07

Hr. Drejer skrev:@Jesper:

Har du et crush på Pep? Jeg har aldrig set et så engageret forsvar for en manager på dette forum.

Men jeg tror at der hentydes til at Pep's hold har tabt disse kampe på stort set samme måde.
Næ, jeg er stor beundrer. Men det er jeg også af andre innovative trænere - inklusiv vores egen - og den eneste jeg nogensinde får et crush på er den som skaffer et mesterskab til os.
Nej, jeg forstod simpelthen ikke logikken i de analyser, som kom før og sidenhen efter mit lille indlæg. Eller sagt med andre ord, jeg er lodret uenig, men det må man vel også være, for det giver debat og interessante indlæg efterfølgende.
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Jesper » lørdag, 19. mar, 2016 17:01

Leicester fører...gad vide om de kan fuldføre det her mirakel. De har min fulde støtte! Sidder lige nu og hepper [WINKING FACE]
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Brugeravatar
Sledgehammer
Indlæg: 5545
Tilmeldt: onsdag, 07. sep, 2011 14:38
Geografisk sted: The Klopp

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Sledgehammer » lørdag, 19. mar, 2016 17:24

Så scorede Big Andy lige til 2-1 for WHam :gunfire: Holder nu stadig af den store mand (så længe han ikke scorer mod os selv...) :love3:
Anfield Iron

Liverpool Football Klopp

Oomph242
Indlæg: 5649
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Oomph242 » lørdag, 19. mar, 2016 17:28

Johnny Football skrev:Så scorede Big Andy lige til 2-1 for WHam :gunfire: Holder nu stadig af den store mand (så længe han ikke scorer mod os selv...) :love3:

Pisse irriterende, hvis de vinder. Chelsea må godt lige, få scoret et par gange.

Aarde
Indlæg: 7229
Tilmeldt: lørdag, 26. jan, 2008 15:29
Geografisk sted: København Ø

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Aarde » lørdag, 19. mar, 2016 17:49

Og tak til Fabregas. Dejligt resultat.

Scherwin
Indlæg: 6635
Tilmeldt: tirsdag, 29. nov, 2011 22:22

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Scherwin » lørdag, 19. mar, 2016 17:54

kan slet ikke vente til tottenham skal til liverpool og vi knækker den sidste lille drøm de havde omkring mesterskabet på anfield.

bare se ulykken i deres øjne når de bliver sønder knust 4 - 0 og ikke længere kan nå at vinde mesterskabet men skal håbe at de stadig kan blive i top 4.
Klopp “Defend like a soldier, attack like a scouser.”

nordjysk redman
Indlæg: 250
Tilmeldt: torsdag, 06. aug, 2015 12:42

Re: Dagens Kampe

Indlæg af nordjysk redman » lørdag, 19. mar, 2016 18:00

Leicester er godt nok et af de mest atypiske mesterhold vis de altså løber med det, de bliver jo presset i bund i næsten alle kampe selv mod bundholdene de har haft alt det held man skal bruge for at ligge hvor de gør.

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14340
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Emmy » lørdag, 19. mar, 2016 18:09

Jesper skrev:Leicester fører...gad vide om de kan fuldføre det her mirakel. De har min fulde støtte! Sidder lige nu og hepper [WINKING FACE]
Er det fordi det er charmerende og romantisk? Jeg synes de spiller en gang pis fodbold og kan ikke se det sjove i at sådan et hold bliver mestre.
"We're not racist, we only hate the mancs"

Oomph242
Indlæg: 5649
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Oomph242 » lørdag, 19. mar, 2016 18:20

Emmy skrev:
Jesper skrev:Leicester fører...gad vide om de kan fuldføre det her mirakel. De har min fulde støtte! Sidder lige nu og hepper [WINKING FACE]
Er det fordi det er charmerende og romantisk? Jeg synes de spiller en gang pis fodbold og kan ikke se det sjove i at sådan et hold bliver mestre.

Jeg må ærligt indrømme, jeg helst heller ikke ser Leicester som mestre.

Brugeravatar
Sledgehammer
Indlæg: 5545
Tilmeldt: onsdag, 07. sep, 2011 14:38
Geografisk sted: The Klopp

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Sledgehammer » lørdag, 19. mar, 2016 19:41

Puuuuh det kører ikke for Villa. Selv ikke på en dårlig dag kunne Simon Mignolet have set værre ud end Guzan gjorde der.... :shock: :shock:
Anfield Iron

Liverpool Football Klopp

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Jesper » lørdag, 19. mar, 2016 22:36

Oomph242 skrev:
Emmy skrev:
Jesper skrev:Leicester fører...gad vide om de kan fuldføre det her mirakel. De har min fulde støtte! Sidder lige nu og hepper [WINKING FACE]
Er det fordi det er charmerende og romantisk? Jeg synes de spiller en gang pis fodbold og kan ikke se det sjove i at sådan et hold bliver mestre.

Jeg må ærligt indrømme, jeg helst heller ikke ser Leicester som mestre.
Jeg elsker at man kan få det optimale ud af at have et koncept på og uden for banen. Jeg synes det er fantastisk, når man med begrænsede midler kan drille de store, så det ikke kun er penge, der afgør mesterskaberne. Jeg kan godt lide deres indædte fight og jeg kan godt lide at de spiller med de midler de nu engang har. Og det er en accept af at man ikke nødvendigvis skal have bolden for at vinde. Er det smukt fodbold? Nej, det er det ikke, men det vil altid være en smagssag. Derudover så er der ind til flere spillere, der faktisk er fremragende spillere. Så den her eventyrhistorie, der er undtagelsen der bekræfter reglen, det er jeg vild med.
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Besvar