Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Hr. Drejer
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Hr. Drejer » torsdag, 08. jun, 2017 09:37

Det er noget pis, at VVD ikke kommer. Klopp og hans staff har garanteret brugt måneder på at udarbejde en liste over hvilke positioner vi mangler forstærkninger på, hvilken type vi mangler - de har sikkert lavet en psykisk profil, en fysiks profil, en kompetence profil etc. De har lavet analyser, set utallige videoer, rejst til et utal af kampe, indgået i mange samtaler osv. Og nu er alt det arbejde spildt på grund af en eller anden lille nar med for meget kløe i Facebook-fingeren.

Det vi mangler er en commanding defender, som vi ikke har haft siden Carra stoppede for 5 år siden, og sådan en var VVD. Hverken Matip eller Lovren er det.

Edit: Hvilke alternativer er der? Koulibaly har de fysiske forudsætninger, men mangler fodboldhjerne. Keane og Gibson er den bløde mellemvare. De Vrij har en dårlig skadeshistorik. Jeg har svært ved at finde en forsvarspiller, som er fysisk stærk, god med bolden og har en god fodboldhjerne som vel og mærke er en commanding defender.

Oomph242

Indlæg af Oomph242 » torsdag, 08. jun, 2017 09:52

Hr. Drejer skrev:Det er noget pis, at VVD ikke kommer. Klopp og hans staff har garanteret brugt måneder på at udarbejde en liste over hvilke positioner vi mangler forstærkninger på, hvilken type vi mangler - de har sikkert lavet en psykisk profil, en fysiks profil, en kompetence profil etc. De har lavet analyser, set utallige videoer, rejst til et utal af kampe, indgået i mange samtaler osv. Og nu er alt det arbejde spildt på grund af en eller anden lille nar med for meget kløe i Facebook-fingeren.

Det vi mangler er en commanding defender, som vi ikke har haft siden Carra stoppede for 5 år siden, og sådan en var VVD. Hverken Matip eller Lovren er det.

Edit: Hvilke alternativer er der? Koulibaly har de fysiske forudsætninger, men mangler fodboldhjerne. Keane og Gibson er den bløde mellemvare. De Vrij har en dårlig skadeshistorik. Jeg har svært ved at finde en forsvarspiller, som er fysisk stærk, god med bolden og har en god fodboldhjerne som vel og mærke er en commanding defender.
Jeg synes nu ikke Frederik Sørensen fra Køln, vil virke helt skæv. Har haft en kanon sæson og er godt defentsivt opdraget i Juventus. Prisen vil nok også mere i FSG leje end en VvD pris.

Hr. Drejer

Indlæg af Hr. Drejer » torsdag, 08. jun, 2017 10:00

Jeg kender ikke hans udvikling, men du mener seriøst, at han opfylder de kriterier? Hvordan er han rated i Bundesligaen?

MP

Indlæg af MP » torsdag, 08. jun, 2017 10:09

Ifølge Transfermarkt var Frederik Sørensen rated som værende den 33' bedste i Bundesligaen 16/17. Skal indrømme jeg ikke har set ham spille, men det skriger ikke ligefrem af en Van Dijk kvalitet.

Aggerdoo

Indlæg af Aggerdoo » torsdag, 08. jun, 2017 10:22

Oomph242 skrev:
Hr. Drejer skrev:Det er noget pis, at VVD ikke kommer. Klopp og hans staff har garanteret brugt måneder på at udarbejde en liste over hvilke positioner vi mangler forstærkninger på, hvilken type vi mangler - de har sikkert lavet en psykisk profil, en fysiks profil, en kompetence profil etc. De har lavet analyser, set utallige videoer, rejst til et utal af kampe, indgået i mange samtaler osv. Og nu er alt det arbejde spildt på grund af en eller anden lille nar med for meget kløe i Facebook-fingeren.

Jeg synes nu ikke Frederik Sørensen fra Køln, vil virke helt skæv. Har haft en kanon sæson og er godt defentsivt opdraget i Juventus. Prisen vil nok også mere i FSG leje end en VvD pris.
Med al respekt kan en spiller, der ikke engang er fast på det danske landshold, nok ikke gå ind og være forsvarsprofil i Liverpool.

Phil

Indlæg af Phil » torsdag, 08. jun, 2017 10:30

Hvad med en spiller som Boateng fra Bayern?

Han har den rigtige alder, 28, kompetencer og vigtigst af alt noget erfaring og lederevne, som vi så åbenlyst mangler på vores hold. Desuden er han forholdsvis hurtig, god på bolden, dominerende i luftspillet og snakker godt engelsk fra hans tid i City.

Han har blot spillet 10 kampe for start i denne sæson efter, at Hummels er kommet til og overtaget hans plads på holdet, hvilket ikke er nok for en spiller af hans kaliber.

Han blev tidligere rygtet til blandt andre Chelsea, hvor Boateng selv kommer ind på, at han har været utilfreds over den manglende spilletid, men at der samtidig kun er nogle få klubber i verden, der kan tilbyde de samme traditioner og tiltrækningskraft som Bayern München. Lad os være den klub :love3:

https://www.google.dk/amp/s/www.express ... k-News/amp

Brugeravatar
Emmy
Geografisk sted: Gjessø
Alder: 47

Indlæg af Emmy » torsdag, 08. jun, 2017 10:34

Boateng er min favorit til pladsen og jeg har foreslået ham før. Han er ufattelig dygtig teknisk, taktisk og fysisk. Desværre har der været mange skader denne sæson og det er den helt primære grund til de få kampe. Jeg tror ikke han kan lokkes væk fra Bayern München men hvis han kan så skal vi bare åbne tegnebogen.
"We're not racist, we only hate the mancs"

sjampen
Alder: 34

Indlæg af sjampen » torsdag, 08. jun, 2017 10:37

Så skal man altså også lige slå koldt vand i blodet med De Vrijs skader. Han har ligesom alle fodboldspillere haft lidt småskader, den ene enda en brækket fod som jo kan ske for alle. Det eneste problematiske var vel at han sad ude stort set hele 15/16 sæsonen, men altså kom rigtig stærkt tilbage i år. Det problematiske havde naturligvis været hvis De Vrij havde siddet ude hele denne sæson eller havde set ualmindelig rusten ud efter sin skade.

Ellers har han altså spillet over 30 kampe pr. sæson siden 2011, og er yderligere blevet sparet i omkring 5 kampe pr. sæson. Det svarer jo til at sige Kurt Zouma er skadesplaget, fordi han fik 1 slem skade. Matip har været mere småskadet end De Vrij, De Vrij kom bare rigtig slemt til skade, det er jo en risiko for alle fodboldspillere der jo kan rive korsbåndet over hver gang de træner.

De Vrij ville efter min mening, være et ligeså fremragende køb som Koulibaly og Manolas hvis vi kigger mod Serie A. Jeg er stadig mest interesseret i bare at betale Aymeric Laportes frikøbsklausul, men de forsvarer godt i Serie A, det kunne vi godt bruge. Med Atleticos situation, giver det nok ikke mening at teste deres pris på Jose Gimenez eller Lucas Hernandez længere. Davinson Sanchez og Jonathan Tah er også muligheder, imens det nok er for tidligt at sætte lid til De Light. Inigo Martinez fra Sociedad rygtes nu for hvad der virker som 10. vindue i træk til Barca, men ellers kan man kigge på ham.
Imod moderne fodbold.

Hr. Drejer

Indlæg af Hr. Drejer » torsdag, 08. jun, 2017 11:24

Tah er slet ikke i nærheden af VVD.
Davinson er et udviklingsprojekt.
Koulibaly mangler fodboldforståelse.

Aggerdoo

Indlæg af Aggerdoo » torsdag, 08. jun, 2017 11:55

Phil skrev:Hvad med en spiller som Boateng fra Bayern?

Han har den rigtige alder, 28, kompetencer og vigtigst af alt noget erfaring og lederevne, som vi så åbenlyst mangler på vores hold. Desuden er han forholdsvis hurtig, god på bolden, dominerende i luftspillet og snakker godt engelsk fra hans tid i City.

Han har blot spillet 10 kampe for start i denne sæson efter, at Hummels er kommet til og overtaget hans plads på holdet, hvilket ikke er nok for en spiller af hans kaliber.

Han blev tidligere rygtet til blandt andre Chelsea, hvor Boateng selv kommer ind på, at han har været utilfreds over den manglende spilletid, men at der samtidig kun er nogle få klubber i verden, der kan tilbyde de samme traditioner og tiltrækningskraft som Bayern München. Lad os være den klub :love3:

https://www.google.dk/amp/s/www.express ... k-News/amp
Hummels er ikke kommet ind og har slået Boateng af. Slet ikke. Boateng har spillet så få kampe pga. skader, ikke fordi han er blevet overhalet. Når han er klar, er han i min verden en af de tre bedste midterforsvarer, der findes, og han er uden for vores rækkevidde. Jeg er heller ikke interesseret i at få en kronisk skadet spiller til klubben, så er det lige meget, hvor god han er. Et andet eksempel på det er Reus, men det er en anden snak.

Brugeravatar
Emmy
Geografisk sted: Gjessø
Alder: 47

Indlæg af Emmy » torsdag, 08. jun, 2017 13:17

Boateng er ikke kronisk skadet
"We're not racist, we only hate the mancs"

Brugeravatar
Thommo
Geografisk sted: Randers
Alder: 49

Indlæg af Thommo » torsdag, 08. jun, 2017 13:37

Oomph242 skrev:

Sørensen spiller højre back, for Køln. Som back up for Clyne så jeg hellere Flanno, hvis det endelig skal være.
Verden er smask fuld af hyklere....

Oomph242

Indlæg af Oomph242 » torsdag, 08. jun, 2017 13:57

Thommo skrev:
Oomph242 skrev:

Sørensen spiller højre back, for Køln. Som back up for Clyne så jeg hellere Flanno, hvis det endelig skal være.
Han har nu spillet mest på midten i denne sæson. Men kan spille en glimrende højre back også... Olkowski og Klunter har primært taget sig af højre back...

AJ
Geografisk sted: København SV
Alder: 34

Indlæg af AJ » torsdag, 08. jun, 2017 14:03

Hvis man kigger mod Frankrig, så kan man finde bare 18-årige Malang Sarr, der har startet inde 25 gange for Nice, der blev nr. 3 i ligaen. Han havde nok ikke spillet ligeså meget, hvis ikke deres anfører havde været skadet, men det er alligevel flot at få så mange kampe for et hold, der har lukket mindre end ét mål ind pr. kamp.

Hvis man skal kigge mod nogle mere rutinerede folk, så har Villarreal igen lukket uhyre få mål ind, selvom de mistede Bailly. Víctor Ruiz kunne være et billigt alternativ til vores centrale forsvar. Så må Firmino (tror jeg det var) tilgive, at han blev skrællet i sidste sæsons semifinale.

Aggerdoo

Indlæg af Aggerdoo » torsdag, 08. jun, 2017 14:16

Emmy skrev:Boateng er ikke kronisk skadet
I denne sæson har han misset 19 kampe for Bayerne pga. skader. I forrige missede han 20.

Besvar