Hvem skal ind?
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Re: Hvem skal ind?
Synes Carraghers udtalelse sidder lige i skabet.
Ja den er vel logisk nok. De andre tophold styrker sig og hvis vi vil hænge på, så kræver det forstærkninger. Vi med lidt held og et godt efterår en kneben 4 plads i hus. Den bliver ikke nemmere, at få næste sæson hvor der også skal spilles CL. Dem som lå lige under os Everton, United og Arsenal ruster nok kraftigt op. Så vi skal ikke hvile på Laurbladene i dette transfer vindue.Aggerdoo skrev:Synes Carraghers udtalelse sidder lige i skabet.
Jeg synes det er for nemt at stå og sige. Alle ønsker da at købe de bedst mulige spillere. Men der er bare ikke altid de er tilgængelige, og skal vi så hellere stå med en tynd trup? Mange var utilfredse med, at vi ikke købte nogen som kunne være reserve for Mané i vinters, men de bedste var umiddelbart ikke tilgængelige. Så skulle vi have købt en spiller til truppen der?
Hele diskussionen har kørt her før, primært fordi de samme orakler gentager den efterhånden ret fortærskede pointe igen og igen. Er sgu bare lidt træt af at høre den. Alle vil da gerne have forstærkninger til start-11. Men det er ikke noget man bare hiver ned fra hylderne som man har lyst til.
Hele diskussionen har kørt her før, primært fordi de samme orakler gentager den efterhånden ret fortærskede pointe igen og igen. Er sgu bare lidt træt af at høre den. Alle vil da gerne have forstærkninger til start-11. Men det er ikke noget man bare hiver ned fra hylderne som man har lyst til.
"Anybody who plays for me should be a bad loser."
Surf skrev:Jeg synes det er for nemt at stå og sige. Alle ønsker da at købe de bedst mulige spillere. Men der er bare ikke altid de er tilgængelige, og skal vi så hellere stå med en tynd trup? Mange var utilfredse med, at vi ikke købte nogen som kunne være reserve for Mané i vinters, men de bedste var umiddelbart ikke tilgængelige. Så skulle vi have købt en spiller til truppen der?
Du har jo ret i meget af det. Men så skal vi også bare være taknemmelige for, at vi en hver 3-4 år kommer i top 4. Meget mere kan det nok ikke blive til med " den rette spiller, til den rette pris og som vil vær taknemmelig for at spille i Liverpool.
Ja ville skulle have købt mere end en kantspiller sidste sommer, eller reageret på at Mané manglede hele januar, i januar. Det er altså ikke et umuligt krav, og det er uden diskusion at vi savnede, udover selve Mané, de egenskaber han tilføjer til holdet, primært bredde, fart og mål/assist. Hvis vi havde været i stand til at kigge på vores trup og set, hov, i bedste fald har vi Coutinho og Mané til kanterne i et system der spiller med 2 kanter - dermed fraregnet Firmino, Origi og Lallana der alle har vist at de bare ikke er gode som kanter, og Woodburn, Ojo, Wilson etc. der vel bedst kan betegnes som ungdomsspillere der måske kunne overraske med spilletid, men er håbløse at ligge den slags pres på - så havde vi med al sandsynlighed haft en bedre januar måned, måske endda en bedre hel sæson, selvom en bedre januar kunne have været nok til at gøre sæsonen sjovere, omend det nok ikke havde været tilstrækkeligt til at hente Chelsea.Surf skrev:Jeg synes det er for nemt at stå og sige. Alle ønsker da at købe de bedst mulige spillere. Men der er bare ikke altid de er tilgængelige, og skal vi så hellere stå med en tynd trup? Mange var utilfredse med, at vi ikke købte nogen som kunne være reserve for Mané i vinters, men de bedste var umiddelbart ikke tilgængelige. Så skulle vi have købt en spiller til truppen der?
Og ja, der var da chance for at vi havde købt en lortespiller, det er der hver gang man handler, så lad os bare lade hver med det. Rigtige spiller til den rigtige pris, måske er problemet nærmere at man for ofte tror der kun er en rigtig spiller og kun vurderer ens egen rigtige pris. Det lyder altid meget flot at sige at vi ikke var villige til at gå på kompromis med vores egen vurdering, men det ændrer ikke på at hvis Føtex sælger mad dyrere end jeg vurderer korrekt, så skal jeg enten sulte eller finde det et andet sted, eller indrømme at det er min mening der er forkert og genoverveje om jeg vil købe noget mad.
Når det så er sagt, er det for nemt at sige at man bare skal købe ind til startopstillingen, eksemplificeret ved at de fleste af os vel godt kan se det er smart at få en kantspiller med fart ind i truppen, men samtidig er Mané og Coutinho vores bedste spillere der altså har spillet på kanten, også selvom det er logisk at rykke på Coutinho. Ligeledes så de fleste af os nok en Henderson tilbage i storform på banen, men når vi trækker Bayern eller Real i CL, så kunne det godt være det var en OK ide at kunne sætte en defensiv midtbanespillet ind, når nu vi har trukket Coutinho tilbage som 8'er.
I virkeligheden er det vel mere korrekt at sige, at vi skal have 15 spillere der egentligt alle kunne have et argument for at indgå i den stærkeste opstilling baseret på forskellige kvaliteter til forskellige modstandere. Og det har vi ikke, selvom jeg så også synes at købe Salah til kanten og rykke Coutinho som 8'er vil være et købt til startopstillingen, primært ved at give os fart og bredde på begge kanter og en playmaker på midten, en rigtig win-win situation overall. Endda endnu bedre ved at vi så kan skubbe Can eller Wijnaldum på bænken og blive endnu stærkere der.
Imod moderne fodbold.
Men det er dælme heller ikke noget Liverpool har praktiseret i lang tid - i hvert fald før Klopp - det der med at hente spillere, der er gode nok til at overtage pladsen fra en af de eksisterende. Vi har i ufatteligt mange år ment, at "processen" krævede mange indkøb, hvilket har betydet, at vi sommer efter sommer har handlet spillere, som konkurrenterne ikke var interesserede i, mens vi lagde os ned, hvis konkurrenterne meldte deres interesse på banen.Surf skrev:Jeg synes det er for nemt at stå og sige. Alle ønsker da at købe de bedst mulige spillere. Men der er bare ikke altid de er tilgængelige, og skal vi så hellere stå med en tynd trup? Mange var utilfredse med, at vi ikke købte nogen som kunne være reserve for Mané i vinters, men de bedste var umiddelbart ikke tilgængelige. Så skulle vi have købt en spiller til truppen der?
Os, der har krævet startelverindkøb, har jo aldrig krævet, at vi løser det hele i et vindue. Vi foretrækker (eller jeg gør i hvert fald) bare to gode indkøb i stedet for 4 rimeligt god indkøb.
Skulle vi bruge denne sommer som eksempel, så havde jeg været fint tilfreds med Van Dijk og Salah som vores eneste reelle indkøb - og så Solanke som et af måske to næsten gratis talenter.
I forhold til de store navne, har Klopp dog vundet min fulde tillid med indkøbene af Mané og Matip, forstået på den måde, at jeg har tillid til, at de spillere han i sidste ende henter, vil være gode nok til at forstærke os. Også i startelveren.
Kloppite
@sjampen
Jeg synes også vi skulle have købt en kantspiller i vinters (EDIT: Altså når jeg kigger tilbage og evaluerer. Mener ikke, at jeg synes det tilbage i januar). Også selvom det var en, der ikke var bedre end Mané, og dermed er mere en trupspiller end en start-11 spiller (idet start-11 spillerne angiveligt ikke var tilgængelige). Min pointe er bare, at det eksempel i sig selv bryder med hele ideen om, at man kun skal købe ind til start-11. Såfremt alle potentielle start-11 indkøb ikke er tilgængelige, kan man ikke argumentere for, at vi død og pine skulle have haft en erstatning for Mané, og samtidig fastholde at vi kun skal købe ind til start-11.
Enig omkring de 15 spillere, men vil måske tilføje at vi skal op på 16-17.
@texy
Jeg tror du misforstår lidt, hvad jeg mener. Jeg er enig i, at vi hellere skal lave 2 gode (læs: dyre) indkøb til start-11 end 4 halvsløje (læs: billigere) til "truppen". Men igen: man er jo nødt til at forholde sig til, hvad vi skal gøre, hvis vi ikke kan købe en spiller der forstærker start-11, men har en position hvor vores back-up er for langt fra niveau. Mané er jo et perfekt eksempel, fordi hans fart er en kvalitet vi ikke har i andre spillere. Når han var ude, blev holdet enormt hæmmet af at mangle hans gennembrudskraft. Her var det måske en god ide, at købe en spiller til bænken, der havde samme kvaliteter, men måske på et lidt lavere niveau, fordi netop de kvaliteter er vigtige for holdet.
Jeg forsøger slet ikke at forsvare vores ageren på transfermarkedet - den har bare ikke været god nok generelt under FSG, langt fra. Det er bare den der floskel med, at vi kun skal købe ind til start-11, fordi så styrkes bænken automatisk, som jeg er ved at blive lidt allergisk over for. Det er da rigtigt i den ideelle verden, men desværre bare ikke sådan realiteterne står. Med mindre man måske er Barca/Real eller City/Chelsea - men de køber altså også ind til truppen. At fastholde den logik er altså at fastholde et unuanceret verdensbillede.
Jeg synes også vi skulle have købt en kantspiller i vinters (EDIT: Altså når jeg kigger tilbage og evaluerer. Mener ikke, at jeg synes det tilbage i januar). Også selvom det var en, der ikke var bedre end Mané, og dermed er mere en trupspiller end en start-11 spiller (idet start-11 spillerne angiveligt ikke var tilgængelige). Min pointe er bare, at det eksempel i sig selv bryder med hele ideen om, at man kun skal købe ind til start-11. Såfremt alle potentielle start-11 indkøb ikke er tilgængelige, kan man ikke argumentere for, at vi død og pine skulle have haft en erstatning for Mané, og samtidig fastholde at vi kun skal købe ind til start-11.
@texy
Jeg tror du misforstår lidt, hvad jeg mener. Jeg er enig i, at vi hellere skal lave 2 gode (læs: dyre) indkøb til start-11 end 4 halvsløje (læs: billigere) til "truppen". Men igen: man er jo nødt til at forholde sig til, hvad vi skal gøre, hvis vi ikke kan købe en spiller der forstærker start-11, men har en position hvor vores back-up er for langt fra niveau. Mané er jo et perfekt eksempel, fordi hans fart er en kvalitet vi ikke har i andre spillere. Når han var ude, blev holdet enormt hæmmet af at mangle hans gennembrudskraft. Her var det måske en god ide, at købe en spiller til bænken, der havde samme kvaliteter, men måske på et lidt lavere niveau, fordi netop de kvaliteter er vigtige for holdet.
Jeg forsøger slet ikke at forsvare vores ageren på transfermarkedet - den har bare ikke været god nok generelt under FSG, langt fra. Det er bare den der floskel med, at vi kun skal købe ind til start-11, fordi så styrkes bænken automatisk, som jeg er ved at blive lidt allergisk over for. Det er da rigtigt i den ideelle verden, men desværre bare ikke sådan realiteterne står. Med mindre man måske er Barca/Real eller City/Chelsea - men de køber altså også ind til truppen. At fastholde den logik er altså at fastholde et unuanceret verdensbillede.
"Anybody who plays for me should be a bad loser."
Enig, et havde været et godt eksempel på at man ikke altid kan købe til startopstillingen eller konkret købe 2 spillere, Mané værende den ene, til samme position, selvom jeg ville argumentere for at man kunne lave samme nummer som vi er i gang med at lave lige nu, men det er semantik. Jeg synes også det er er for overvejende nemt kun at ville køb til startopstillingen, navnlig fordi man ret hurtigt når en punkt, hvis man altså er succesfuld, hvor man har købt en spillet med løftet om at starte, og nu er han på bænken. Det er ikke sundt for en trup, og naturligvis heller ikke realistisk at tro man hver gang kan forstærke en position.Surf skrev:@sjampen
Jeg ved ikke hvad det perfekte antal er, det kommer meget an på typerne og mandskabsbehandling, for i sidste ende hvis man har 17 spillere der alle er blandt de 11 bedste, skal man også være i stand til at give dem den spilletid det kræver, hvorfor man så står i en position hvor man bliver nødt til at køre et noget rigidt rotationssystem, og derudover at den spiller der er nr. 18 skal være meget tilfreds med ikke at være starter specielt ofte, anderledes sagt, at der er stort forskel i niveau, hvorfor man så står med en tynd trup. Hvis man har flere åbne pladser, enten i startopstillingen eller på bænken, kan man bære en bredere trup, fordi de alle kan få spilletid.
Det er en balancegang på en knivsæg, hvor man hurtigt risikere at der sker relativt stor udskiftning i truppen, også selvom det ofte er i bunden udskiftningen sker, hvorfor man så skal være endnu dygtigere på transfermarkedet og til at planlægge langt frem, også selvom det betyder man siger farvel til enten store talenter eller rutinerede spillere der har en position som leder i truppen og favorit hos fans'ne.
Imod moderne fodbold.
En del twitter feeds rapportere at Klopp har haft kontakt til dortmund for Aubameyang efter hans 70mil move til PSG er mere usikker nu. (vi skulle være klar til at matche det)
anyway, twitter feed reaction: Klopp har haft kontakt til dortmund og aubameyang, vi er ikke blevet afvist men aubameyang ser hellere ikke Liverpool som et "første" valg.
Så hvis og hvis så bliver det nok MEGET sent i dette transfer vindue hvis noget kommer ud af denne her sag.
Gætter på klubber som PSG, Real madrid, barcalona(?), Bayern (?), City (?) vil stå højere på hans liste.
Personligt, så er det min drømmesigning,
Jeg mener han er den bedste angriber i verden efter Suarez, syntes han er minimum 90 mil værd.
Han er 28 og har nok 4 gode år tilbage.
Netop hans alder gør nok også han leder efter en klub som har en reel chance for at vinde ChL meget snart.
anyway, twitter feed reaction: Klopp har haft kontakt til dortmund og aubameyang, vi er ikke blevet afvist men aubameyang ser hellere ikke Liverpool som et "første" valg.
Så hvis og hvis så bliver det nok MEGET sent i dette transfer vindue hvis noget kommer ud af denne her sag.
Gætter på klubber som PSG, Real madrid, barcalona(?), Bayern (?), City (?) vil stå højere på hans liste.
Personligt, så er det min drømmesigning,
Jeg mener han er den bedste angriber i verden efter Suarez, syntes han er minimum 90 mil værd.
Han er 28 og har nok 4 gode år tilbage.
Netop hans alder gør nok også han leder efter en klub som har en reel chance for at vinde ChL meget snart.
Klopp “Defend like a soldier, attack like a scouser.”
-
- Geografisk sted: Nordsjælland
Vi har ikke brug for en målscorer. Vi har Firmino.
Er du seriøs ?Hr. Drejer skrev:Vi har ikke brug for en målscorer. Vi har Firmino.
- Cynwal
- Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
- Alder: 61
Jeg betragter historierne om Aubameyang til LFC som den foreløbige kulmination på agurketid/silly season. Jeg kan slet ikke se et indkøb af en 28 årig til £60-70 mill. passe ind i strategien, da gensalgsværdien vil vise en meget kraftigt nedadgående kurve. Dermed vil afskrivningen være ultra høj, og et sådant indkøb er kun noget for "cashburn"-klubber som Man. City, PSG og andre milliardær-legetøjsbutikker.
Vi SMADRER det PIShold !
Jeg er helt enig i, at det ikke ligger til højrebenet i forhold til den hidtidige strategi, og jeg tror heller ikke, det kommer til at ske, men dermed ikke sagt, at der ikke kan være noget om historien... Det kan være, at Kopp er interesseret, og det kan være, at PEA kunne forestille sig at spille under Kopp igen, men sandsynligt er det desværre nok ikke...Cynwal skrev:Jeg betragter historierne om Aubameyang til LFC som den foreløbige kulmination på agurketid/silly season. Jeg kan slet ikke se et indkøb af en 28 årig til £60-70 mill. passe ind i strategien, da gensalgsværdien vil vise en meget kraftigt nedadgående kurve. Dermed vil afskrivningen være ultra høj, og et sådant indkøb er kun noget for "cashburn"-klubber som Man. City, PSG og andre milliardær-legetøjsbutikker.
Tror bare, det er en lettere nedladende kommentar rettet mod andre forumister jævnfør debatten, der har kørt, omhandlende en 20+ målscorer contra mange målscorere med færre mål i støvlerne...Valdemax skrev:Er du seriøs ?Hr. Drejer skrev:Vi har ikke brug for en målscorer. Vi har Firmino.