Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Filos of Isk
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 37

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Filos of Isk » onsdag, 28. jun, 2017 15:25

Poul E. skrev:
MP skrev:Er jeg den eneste som finder Aubameyang komplet usandsynlig :?:
Indtil jeg så at han skulle koste £65-70m så fandt jeg ham også usandsynlig. Men Mbappe finder jeg helt usandsynlig....det er spild af tid af klubben at bruge tid på ham!!
Fordi Real er ude med riven?

Han er jo så tilstrækkelig ung at han måske kan lokkes til med mere spilletid end han kan få f.eks. i Real, men der skal til gengæld også ret meget spilletid til tror jeg. Det kan godt være at Mbappe vil kræve et salg af mindst en angriber og nok også to.

Aubameyang tvivler jeg også lidt på, men vi er i CL og Klopp kan måske sælge projektet til ham. Det ville da være lidt vildt.

Hr. Drejer
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Hr. Drejer » onsdag, 28. jun, 2017 15:26

Hvis RM eller Barca kommer så er Aubemayang usandsynlig. Jeg tror hverken Mpabbé eller Aubemayang kommer til Liverpool.

Men noget må der ske. Det kan se ud som om at vores transferstrategi har fejlet. Vi får hverken VVD eller Keita, selvom vi var villige til at betale store summer. Nu må vi sandsynligvis gå en hylde ned, og prøve dér. Eller vi kan blive på hylde 1, og prøve, prøve og prøve.

Spørgsmålet er, hvad gør Klopp. Sidste år glippede Dahoud, men Klopp ventede ikke, han købte Gini i stedet, og placeret ham på midtbanen, og han har været en succes. Samme scenarie ser jeg lidt med Ox'en (selvom jeg ikke er for et køb af ham). Måske overrasker Klopp igen, og køber en spiller til en position, man ikke har set ham spille særlig meget.

ilusio
Geografisk sted: Midtjylland
Alder: 46

Indlæg af ilusio » onsdag, 28. jun, 2017 15:44

Det er ALT for tidligt at konkludere at vi ikke får Virgil (VVD).

Indtil videre er ingen af vores transfer targets røget til andre klubber, så skal vi ikke have bare lidt optimisme indtil da? :)
I support two teams: Liverpool FC and any team playing scum.

MP

Indlæg af MP » onsdag, 28. jun, 2017 15:44

Poul E. skrev:
Indtil jeg så at han skulle koste £65-70m så fandt jeg ham også usandsynlig. Men Mbappe finder jeg helt usandsynlig....det er spild af tid af klubben at bruge tid på ham!!
Forstår ikke hvorfor en given salgspris gør ham sandsynlig? Klopp er ikke på jagt efter en ny angriber, Aubameyang har ytret han gerne vil til Real og desuden er han 28 hvilket er uden for FSGs normale scope.
Der er ingen interesse i denne handel fra hverken spiller eller klub, så kan ikke se hvordan denne handel skulle være sandsynlig? Og selv med denne prisinflation så er £70m stadig ikke så billigt at man lige går ud og impuls køber en angriber til denne pris og så lader forsvaret sejle en sæson mere.

Mbappe finder jeg ligeså usandsynlig..

Brugeravatar
DAGGER!
Geografisk sted: Herning
Alder: 30

Indlæg af DAGGER! » onsdag, 28. jun, 2017 15:48

Van Djik sagen er da langt fra slut, selvom det pt. ser sort ud for Liverpool FC handler ham på nuværende tidspunkt... Kan være So'ton overgiver sig, og sælger i sidste sekund?
Måske Chelsea melder sig på banen, og giver et kæmpe bud som Liverpool så overbyder så Van Djik vælger Merseyside istedet for *Blue shit* i London.

Mbappe kan man godt glemme alt om, han ender i Monaco, eller Real Madrid 100%.

Følehornene på en VB må også sidde i Klopp, da det kan IKKE være holdbart med kun Milner ude på venstre backen - da man vil sælge Moreno for de 15. mio pund ifølge seriøse kilder.

Mulige VBs til LFC?
Andrew Robertson:

https://www.whoscored.com/Players/11572 ... -Robertson

Benjamin Mendy:

https://www.whoscored.com/Search/?t=mendy

og den mest realistiske og har noget PL samt europærisk erfaren:
Gael Clichy, på en fri transfer :violin:

Ryan Bertrand er ved og ryge til Manchester City, ifølge de seriøse kilder - men er også flere års siden Liverpool skulle havde slået til.
You'r Never Walk Alone. ///

Poul E.

Indlæg af Poul E. » onsdag, 28. jun, 2017 16:13

Filos of Isk skrev:
Poul E. skrev:
Fordi Real er ude med riven?

Han er jo så tilstrækkelig ung at han måske kan lokkes til med mere spilletid end han kan få f.eks. i Real, men der skal til gengæld også ret meget spilletid til tror jeg. Det kan godt være at Mbappe vil kræve et salg af mindst en angriber og nok også to.

Aubameyang tvivler jeg også lidt på, men vi er i CL og Klopp kan måske sælge projektet til ham. Det ville da være lidt vildt.
2 grunde.....Real og prisen .....med de priser vi ser i dag (og antallet af klubber der er interesseret) så må Mbappe komme til at koste over £120m.....og det tror jeg ikke vi er klar til at give...

Poul E.

Indlæg af Poul E. » onsdag, 28. jun, 2017 16:22

MP skrev:
Poul E. skrev:
Forstår ikke hvorfor en given salgspris gør ham sandsynlig? Klopp er ikke på jagt efter en ny angriber, Aubameyang har ytret han gerne vil til Real og desuden er han 28 hvilket er uden for FSGs normale scope.
Der er ingen interesse i denne handel fra hverken spiller eller klub, så kan ikke se hvordan denne handel skulle være sandsynlig? Og selv med denne prisinflation så er £70m stadig ikke så billigt at man lige går ud og impuls køber en angriber til denne pris og så lader forsvaret sejle en sæson mere.

Hvis vi overhovedet bare overvejer at give £65-70m for Van Dijk hvorfor pokker skulle samme pris for Aubameyang så være for høj for os???? Jeg tror ikke Real går efter ham....jeg tror de satser på Mbappe i år eller næste år, så de får ikke brug for Aubameyang også. Kan se at en kinesisk klub har budt på Auba.....vil han virkelig hellere det end til Liverpool eller blive i Dortmund?? Jeg tror det ikke....
Det kan godt være Aubameyang lige er blevet 28 år for 10 dage siden, men det gør ham ikke gammel. Tværtimod har han vel næppe nogensinde været stærkere end nu. Han er mere eller mindre garant for mindst 20 mål pr sæson de næste 3-4 år og hans hurtighed sammen med Mane og Salah vil gøre os aldeles skræmmende på kontra. Han passer efter min mening perfekt til den måde Klopp gerne vil spille og er en kampafgørende type der kan give os de sidste point vi mangler for at komme helt op hvor det er rigtig sjovt.

Jeg synes på ingen måde at vi skal købe ham på bekostning af en venstre back som jeg stadig synes er den vigtigste position at få besat, men har vi pengene til både en VB, CB, CM og en angriber så er Auba manden for os. Så kan vi samtidigt med god samvittighed sælge Sturridge så Auba reelt kun koster os £30-40m

MP

Indlæg af MP » onsdag, 28. jun, 2017 17:32

Poul E. skrev:
MP skrev:
Poul E. skrev:

Hvis vi overhovedet bare overvejer at give £65-70m for Van Dijk hvorfor pokker skulle samme pris for Aubameyang så være for høj for os???? Jeg tror ikke Real går efter ham....jeg tror de satser på Mbappe i år eller næste år, så de får ikke brug for Aubameyang også. Kan se at en kinesisk klub har budt på Auba.....vil han virkelig hellere det end til Liverpool eller blive i Dortmund?? Jeg tror det ikke....
Det kan godt være Aubameyang lige er blevet 28 år for 10 dage siden, men det gør ham ikke gammel. Tværtimod har han vel næppe nogensinde været stærkere end nu. Han er mere eller mindre garant for mindst 20 mål pr sæson de næste 3-4 år og hans hurtighed sammen med Mane og Salah vil gøre os aldeles skræmmende på kontra. Han passer efter min mening perfekt til den måde Klopp gerne vil spille og er en kampafgørende type der kan give os de sidste point vi mangler for at komme helt op hvor det er rigtig sjovt.

Jeg synes på ingen måde at vi skal købe ham på bekostning af en venstre back som jeg stadig synes er den vigtigste position at få besat, men har vi pengene til både en VB, CB, CM og en angriber så er Auba manden for os. Så kan vi samtidigt med god samvittighed sælge Sturridge så Auba reelt kun koster os £30-40m
Prisen er for høj fordi Klopp ikke føler han mangler en angriber. Han mangler derimod en ny CB som Van Dijk. Og der er næppe penge til at smide +£200m efter Auba, Keita og VVD.
Og selvom økonomien overhoved ikke er grunden til at jeg finder ham usandsynlig, så kan den da godt lige vendes i forbindelse med hans alder. Aubameyangs hurtighed er uden tvivl hans farligste våben, men hvor længe har han den? Rooney er 31 og er færdig på topplan, så hvis vi antager det samme med Aubameyang så skal der afskrives £23,3m på ham om året (eksl eventuel salgspris). VVD er 25 og spiller en mindre krævende position end angriber. Kigger vi på Terry og Carragher osv så spillede de vel på top plan til de var omkring 34? Ergo afskrives der £7,8m på ham om året.
Nu er ovenstående regnestykke lidt firkantet sat op, da vi ikke kan vide om spillerne bliver skadet, spiller ligeså længe som Zlatan, eller bliver solgt videre, men alle indkøb bliver uden tvivl set som investeringer af FSG og de har desuden ikke købt en eneste profil over 28 siden deres ankomst.

Men den primære årsag til at jeg ikke finder denne handel sandsynlig, er at hverken FSG eller Klopp er interesseret i en ny angriber og Aubameyang har ikke et særligt ønske om at spille for lige netop os. Ergo hvis ingen parter ønsker at handle, så bliver der ikke handlet.

Kasper88

Indlæg af Kasper88 » onsdag, 28. jun, 2017 18:11

MP skrev:
Prisen er for høj fordi Klopp ikke føler han mangler en angriber. Han mangler derimod en ny CB som Van Dijk. Og der er næppe penge til at smide +£200m efter Auba, Keita og VVD.
Og selvom økonomien overhoved ikke er grunden til at jeg finder ham usandsynlig, så kan den da godt lige vendes i forbindelse med hans alder. Aubameyangs hurtighed er uden tvivl hans farligste våben, men hvor længe har han den? Rooney er 31 og er færdig på topplan, så hvis vi antager det samme med Aubameyang så skal der afskrives £23,3m på ham om året (eksl eventuel salgspris). VVD er 25 og spiller en mindre krævende position end angriber. Kigger vi på Terry og Carragher osv så spillede de vel på top plan til de var omkring 34? Ergo afskrives der £7,8m på ham om året.
Nu er ovenstående regnestykke lidt firkantet sat op, da vi ikke kan vide om spillerne bliver skadet, spiller ligeså længe som Zlatan, eller bliver solgt videre, men alle indkøb bliver uden tvivl set som investeringer af FSG og de har desuden ikke købt en eneste profil over 28 siden deres ankomst.

Men den primære årsag til at jeg ikke finder denne handel sandsynlig, er at hverken FSG eller Klopp er interesseret i en ny angriber og Aubameyang har ikke et særligt ønske om at spille for lige netop os. Ergo hvis ingen parter ønsker at handle, så bliver der ikke handlet.
Ja, det må du nok sige.
Jeg kan slet ikke følge den tankegang og sammenligning med Rooney. I øvrigt skrev journalisterne tidligere på året, at FSG var villig til at forsøge at hente, hvem Klopp vil have. Ergo handler det ikke om en spillers alder, men om Klopp ønsker spilleren. Der er ingen, der skal bilde mig ind, at FSG ville lægge veto mod en spiller, fordi han er i sin prime-alder, hvor han peaker.

Jeg forstår slet ikke det der du skriver med, at FSG ikke er interesseret. Det er Klopp, der har forstand på spillere og det er Klopp, der kommer med sin liste af ønsker, ikke omvendt. Du får det til at lyde som om, at Henry og Werner også har forstand på spillere.

Hvis Aubameyang kan gøre os til titeludfordrere og fast bestanddel i Champions League, så er han alle pengene værd og tænk bare på det trøjesalg en spiller af den kaliber kan generere. Med al respekt for Van Dijk osv. så er det ikke forsvarsspillere, der ryger bag på de fleste unge knægtes fodboldtrøjer.
Corner taken quickly...

MP

Indlæg af MP » onsdag, 28. jun, 2017 18:37

Kasper88 skrev:
MP skrev:

Ja, det må du nok sige.
Jeg kan slet ikke følge den tankegang og sammenligning med Rooney. I øvrigt skrev journalisterne tidligere på året, at FSG var villig til at forsøge at hente, hvem Klopp vil have. Ergo handler det ikke om en spillers alder, men om Klopp ønsker spilleren. Der er ingen, der skal bilde mig ind, at FSG ville lægge veto mod en spiller, fordi han er i sin prime-alder, hvor han peaker.

Jeg forstår slet ikke det der du skriver med, at FSG ikke er interesseret. Det er Klopp, der har forstand på spillere og det er Klopp, der kommer med sin liste af ønsker, ikke omvendt. Du får det til at lyde som om, at Henry og Werner også har forstand på spillere.

Hvis Aubameyang kan gøre os til titeludfordrere og fast bestanddel i Champions League, så er han alle pengene værd og tænk bare på det trøjesalg en spiller af den kaliber kan generere. Med al respekt for Van Dijk osv. så er det ikke forsvarsspillere, der ryger bag på de fleste unge knægtes fodboldtrøjer.
Så du mener Klopp er interesseret i at hente Aubameyang?

Hr. Drejer
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Hr. Drejer » onsdag, 28. jun, 2017 20:12

God artikel fra den norske. Alle mestrene i de store europæiske ligaer havde en angriber som scorede over 20 mål. Kun to ud af 15 klubber som havnede i top 3 havde det ikke. Tankevækkende!

http://www.liverpool.no/innsikt/2017/6/ ... il-felles/

Poul E.

Indlæg af Poul E. » onsdag, 28. jun, 2017 22:34

Jeg tror heller ikke selv på at vi henter Aubameyang, men det ændrer ikke på at hvis vi gjorde så ville vi med ét slag være seriøse bejlere til PL titlen. Vi mangler som flere skriver en angriber der nærmest kan garantere mindst 20 mål på en PL sæson.

Jeg synes selvfølgelig også at vi mangler en CB, en VB og en CM, men ingen af disse 3 positioner er SÅ vigtige at en signing der kan gøre os til titeludfordrere. Tror dog at gode spillere på alle 3 positioner kan....selvom vi stadig mangler en topangriber med mål i støvlerne. Jeg synes personligt det er vanvittigt hvis vi skal give lige så meget for Van Dijk som for Aubameyang. Førstnævnte er en god forsvarsspiller i sin bedste alder. Men Auba er en verdensklasseangriber der er topscorer i Bundesligaen....
Jeg vil vildt gerne have Van Dijk til Liverpool, men er godt nok ikke vild med at vi skal give £60-70m for ham....til de penge bliver han verdens dyreste forsvarsspiller og det er han langtfra (endnu)....jeg synes stadig vi mangler at se ham præstere på allerhøjeste niveau.

Brugeravatar
Surf
Geografisk sted: København
Alder: 34

Indlæg af Surf » torsdag, 29. jun, 2017 02:45

Nu er det ikke et stort grundlag at konkludere ud fra. Men tænkte jeg lige ville tjekke hvordan tallene så ud hvis man trækker straffespark fra (som texy vist flere gange har påpeget forvrider tallene lidt). Man kunne sikkert også med en del af spillerne trække frisparkmål fra og få endnu lavere tal.

På baggrund af nedenstående, og afhængigt af om man ligger snittet ved minimum 20 eller over 20, kan man konstatere at det ligger og svinger omkring både halvdelen af mestrene og halvdelen af holdene i top tre, der havde topscorere med "mange" mål. Så kan man jo selv tænke over, om det er meget eller lidt.

Mestrene i 3/5 af de store ligaer havde en topscorer med minimum 20 mål. Tallet er 2/5 hvis vi taler over 20 mål.
Hvad angår top 3 havde 9/15 af de store ligaer en spiller med minimum 20 mål. Tallet 8/15 hvis vi taler over 20 mål.

Spiller: [ligamål i alt] – [ligamål på straffe] = x

Diego Costa: 20-0 = 20
Harry Kane: 29-5 = 24
Aguero: 20-4 = 16

Ronaldo: 25-6 = 19
Messi: 37-6 = 31
Griezmann: 16-0 = 16

Higuain: 24-0 = 24
Mertens: 28-2 = 26
Dzeko: 29-2 = 27

Falcao: 21-4 = 17
Cavani: 35-7 = 28
Balotelli: 15-3=12

Lewandowski: 30-5 = 25
Werner: 21-2 = 19
Aubameyang: 31-2 = 29
"Anybody who plays for me should be a bad loser."

texy
Geografisk sted: København
Alder: 49

Indlæg af texy » torsdag, 29. jun, 2017 07:37

Hr. Drejer skrev:God artikel fra den norske. Alle mestrene i de store europæiske ligaer havde en angriber som scorede over 20 mål. Kun to ud af 15 klubber som havnede i top 3 havde det ikke. Tankevækkende!

Tankevækkende? Måske. Brugbart i forhold til at konkludere, at Liverpool skulle have brug for en ny angriber? Overhovedet ikke.

Hvor mange af de 15 klubber havde 3 spillere, der scorede over 10 mål? Af mestrene var det kun Real og Monaco.

Og igen. Havde Mané taget vores straffespark, så havde vi også en angriber på over 20 mål, med mindre han af en eller anden grund slet ikke kan ramme kassen, når han upresset får chancen.
Kloppite

MP

Indlæg af MP » torsdag, 29. jun, 2017 08:07

texy skrev:
Hr. Drejer skrev:God artikel fra den norske. Alle mestrene i de store europæiske ligaer havde en angriber som scorede over 20 mål. Kun to ud af 15 klubber som havnede i top 3 havde det ikke. Tankevækkende!

Tankevækkende? Måske. Brugbart i forhold til at konkludere, at Liverpool skulle have brug for en ny angriber? Overhovedet ikke.

Hvor mange af de 15 klubber havde 3 spillere, der scorede over 10 mål? Af mestrene var det kun Real og Monaco.

Og igen. Havde Mané taget vores straffespark, så havde vi også en angriber på over 20 mål, med mindre han af en eller anden grund slet ikke kan ramme kassen, når han upresset får chancen.
Enig med Texy. Man kan også omvendt sige at følgende hold har haft en +20 mål topscore, men det har da ikke hjulpet dem synderlig meget til en topplacering?

Arsenal - 5
Everton - 7
Torino - 9
Inter - 7
Lazio - 5
Köln - 5
Marseille - 5

Jeg er nu ganske fint tilfreds med vores offensiv. Også selvom vi ikke køber nogen ny angriber i dette vindue

Besvar