MP skrev:
Prisen er for høj fordi Klopp ikke føler han mangler en angriber. Han mangler derimod en ny CB som Van Dijk. Og der er næppe penge til at smide +£200m efter Auba, Keita og VVD.
Og selvom økonomien overhoved ikke er grunden til at jeg finder ham usandsynlig, så kan den da godt lige vendes i forbindelse med hans alder. Aubameyangs hurtighed er uden tvivl hans farligste våben, men hvor længe har han den? Rooney er 31 og er færdig på topplan, så hvis vi antager det samme med Aubameyang så skal der afskrives £23,3m på ham om året (eksl eventuel salgspris). VVD er 25 og spiller en mindre krævende position end angriber. Kigger vi på Terry og Carragher osv så spillede de vel på top plan til de var omkring 34? Ergo afskrives der £7,8m på ham om året.
Nu er ovenstående regnestykke lidt firkantet sat op, da vi ikke kan vide om spillerne bliver skadet, spiller ligeså længe som Zlatan, eller bliver solgt videre, men alle indkøb bliver uden tvivl set som investeringer af FSG og de har desuden ikke købt en eneste profil over 28 siden deres ankomst.
Men den primære årsag til at jeg ikke finder denne handel sandsynlig, er at hverken FSG eller Klopp er interesseret i en ny angriber og Aubameyang har ikke et særligt ønske om at spille for lige netop os. Ergo hvis ingen parter ønsker at handle, så bliver der ikke handlet.
Ja, det må du nok sige.
Jeg kan slet ikke følge den tankegang og sammenligning med Rooney. I øvrigt skrev journalisterne tidligere på året, at FSG var villig til at forsøge at hente, hvem Klopp vil have. Ergo handler det ikke om en spillers alder, men om Klopp ønsker spilleren. Der er ingen, der skal bilde mig ind, at FSG ville lægge veto mod en spiller, fordi han er i sin prime-alder, hvor han peaker.
Jeg forstår slet ikke det der du skriver med, at FSG ikke er interesseret. Det er Klopp, der har forstand på spillere og det er Klopp, der kommer med sin liste af ønsker, ikke omvendt. Du får det til at lyde som om, at Henry og Werner også har forstand på spillere.
Hvis Aubameyang kan gøre os til titeludfordrere og fast bestanddel i Champions League, så er han alle pengene værd og tænk bare på det trøjesalg en spiller af den kaliber kan generere. Med al respekt for Van Dijk osv. så er det ikke forsvarsspillere, der ryger bag på de fleste unge knægtes fodboldtrøjer.