Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Brugeravatar
zalcos
Geografisk sted: Udlandet
Alder: 34

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af zalcos » tirsdag, 01. aug, 2017 19:17

Med den trup vi har i dag kan jeg ikke se andet end at vi får en rigtig godt begyndelse, men får det umådeligt svært omkring november/december/januar når bredden skal i spil og flere turneringer kører. Jeg kan ikke se en fast og solid midterakse på holdet. Med fast og solid mener jeg at de samme spillere gennem midten kan stille til start næsten hver gang og har et højt bundniveau. Jeg aner ikke hvem der er førstevalg på midtbanen og førstevalgene til forsvaret er de mest skadesplagede forsvarsspillere vi har... Der skal kontinuitetet til at vinde titler. Vi skal somend nok vinde en god håndfuld brandkampe.
Bill Shankly:
"At a football club, there's a holy trinity - the players, the manager and the supporters. Directors don't come into it.

Brugeravatar
Niels K
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Niels K » tirsdag, 01. aug, 2017 20:15

Hr. Drejer skrev:Jeg er stadig skuffet over, at det ser ud til at Keita og VVD ikke kommer i dette vindue. Jeg vil lige høre hvad jeres start-11 er og hvad er jeres skygge hold?

Vi har jo tre pladser på midten, og vi har Can, Gini, Hendo, Lallana, Grujic, Ejaria og måske også Coutinho. Fremme har vi også en del at vælge i mellem; Origi, Sturridge, Solanke, Frimino, Salah, Mane, Woodburn, Ojo, Ings. Jeg synes de bagerste geledder giver sig selv.

Mit bud på en start-11

-----Mignolet-----
Clyne-Matip-Lovren-Milner
-------Gini---Hendo-------
-------Coutinho-------
Mane---Firmino---Salah

Skygge hold

-----Karius-----
Arnold--Klavan--Gomez--Robertson
----Can---Grujic------
-------Lallana-------
Woodburn---Sturridge---Origi--

Hvis Sturridge er i super form, så vil jeg bytter rundt på ham og Firmino. Jeg tror ikke Klopp tilgiver Sakho, derfor er han udeladt.
Enig og ganske kompetente hold. Jeg vil dog smide Ings ind i stedet for Woodburn på "skyggeholdet". Der er dog flere fra "skyggeholdet", der lige så vel kan indgå i start 11, så det må bero på modstander og kampform.
Senest rettet af Niels K tirsdag, 01. aug, 2017 20:17, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Niels K

Indlæg af Niels K » tirsdag, 01. aug, 2017 20:16

MP skrev:Mod top 6 hold
Mignolet
Clyne-Matip-Lovren-Milner
Gini-Hendo-Coutinho
Salah-Firmino-Mané

Mod hold der pakker sig
Mignolet
Clyne-Matip-Lovren-Robertson
Lallana-Hendo-Coutinho
Mané-Firmino-Salah
Det er måske ikke dumt at prøve Trent af mod hold, der pakker sig ?
Senest rettet af Niels K tirsdag, 01. aug, 2017 21:25, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Niels K

Indlæg af Niels K » tirsdag, 01. aug, 2017 20:19

nikand skrev:Det dufter ikke af at vinde PL de hold der er sat.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Det gik da meget godt mod top 6 holdene, så hvis vi har løsninger klar ift at få de nødvendige point mod de ringere modstandere og få tætnet defensiven på omstillinger og dødbolde, så er jeg ganske fortrøstningsfuld.
Senest rettet af Niels K tirsdag, 01. aug, 2017 21:25, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Emmy
Geografisk sted: Gjessø
Alder: 47

Indlæg af Emmy » tirsdag, 01. aug, 2017 20:21

Enhver idealopstilling med Moreno kan jeg simpelthen ikke tage seriøs. Han er en defensiv katastrofe og så bliver det simpelthen sekundært hvad han evt kan bidrage med i det offensive
"We're not racist, we only hate the mancs"

Bojangles
Alder: 46

Indlæg af Bojangles » tirsdag, 01. aug, 2017 21:24

Emmy skrev:Enhver idealopstilling med Moreno kan jeg simpelthen ikke tage seriøs. Han er en defensiv katastrofe og så bliver det simpelthen sekundært hvad han evt kan bidrage med i det offensive
Ser du kampen imod Bayern? Bedre end alt der blev leveret på venstre-backen sidste år. (ja, specielt inklusiv det han selv leverede)

Brugeravatar
Emmy

Indlæg af Emmy » tirsdag, 01. aug, 2017 22:15

Bojangles skrev:
Emmy skrev:Enhver idealopstilling med Moreno kan jeg simpelthen ikke tage seriøs. Han er en defensiv katastrofe og så bliver det simpelthen sekundært hvad han evt kan bidrage med i det offensive
Ser du kampen imod Bayern? Bedre end alt der blev leveret på venstre-backen sidste år. (ja, specielt inklusiv det han selv leverede)
Nej desværre. Men det vil ikke ændre noget som helst omkring min holdning til ham.

Brugeravatar
nikand
Alder: 45

Indlæg af nikand » tirsdag, 01. aug, 2017 22:18

Niels K skrev:
nikand skrev:Det dufter ikke af at vinde PL de hold der er sat.

Det gik da meget godt mod top 6 holdene, så hvis vi har løsninger klar ift at få de nødvendige point mod de ringere modstandere og få tætnet defensiven på omstillinger og dødbolde, så er jeg ganske fortrøstningsfuld.
Ja, men vi blev nummer fire i PL. Bedste resultat i er par år.

We need a new Fowler...

texy
Geografisk sted: København
Alder: 49

Indlæg af texy » onsdag, 02. aug, 2017 07:54

zalcos skrev:Med den trup vi har i dag kan jeg ikke se andet end at vi får en rigtig godt begyndelse, men får det umådeligt svært omkring november/december/januar når bredden skal i spil og flere turneringer kører. Jeg kan ikke se en fast og solid midterakse på holdet. Med fast og solid mener jeg at de samme spillere gennem midten kan stille til start næsten hver gang og har et højt bundniveau. Jeg aner ikke hvem der er førstevalg på midtbanen og førstevalgene til forsvaret er de mest skadesplagede forsvarsspillere vi har... Der skal kontinuitetet til at vinde titler. Vi skal somend nok vinde en god håndfuld brandkampe.
Hvis vi antager at opstillingen imod Bayern var Klopps foretrukne startelver (tror der vil være et par ændringer - men reelt ligegyldigt), så har vi disse "breddespillere", der sad udenfor.

Mignolet
Sakho (som nok sælges og erstattes med en anden)
Klavan
Clyne
Robertson
Milner
Gini
Lallana
Sturridge
Origi
Ings (hvis fremtid er svær at spå om efter hans lange skadeshelvede)

Og derudover disse talenter.

Ward
Grujic
Woodburn
Kent (der virkelig har overrasket positivt i pre-season)
Gomez
Flanno (som jeg dog ikke tror så meget på)
Wilson
Ejaria
Solanke

Jeg har seriøst svært ved at se, at vi skulle have et breddeproblem med mindre vi render ind i mange skader på samme position.
Kloppite

Oomph242

Indlæg af Oomph242 » onsdag, 02. aug, 2017 07:58

texy skrev:
zalcos skrev:Med den trup vi har i dag kan jeg ikke se andet end at vi får en rigtig godt begyndelse, men får det umådeligt svært omkring november/december/januar når bredden skal i spil og flere turneringer kører. Jeg kan ikke se en fast og solid midterakse på holdet. Med fast og solid mener jeg at de samme spillere gennem midten kan stille til start næsten hver gang og har et højt bundniveau. Jeg aner ikke hvem der er førstevalg på midtbanen og førstevalgene til forsvaret er de mest skadesplagede forsvarsspillere vi har... Der skal kontinuitetet til at vinde titler. Vi skal somend nok vinde en god håndfuld brandkampe.
Hvis vi antager at opstillingen imod Bayern var Klopps foretrukne startelver (tror der vil være et par ændringer - men reelt ligegyldigt), så har vi disse "breddespillere", der sad udenfor.

Mignolet
Sakho (som nok sælges og erstattes med en anden)
Klavan
Clyne
Robertson
Milner
Gini
Lallana
Sturridge
Origi
Ings (hvis fremtid er svær at spå om efter hans lange skadeshelvede)

Og derudover disse talenter.

Ward
Grujic
Woodburn
Kent (der virkelig har overrasket positivt i pre-season)
Gomez
Flanno (som jeg dog ikke tror så meget på)
Wilson
Ejaria
Solanke

Jeg har seriøst svært ved at se, at vi skulle have et breddeproblem med mindre vi render ind i mange skader på samme position.

Hvis vi vil forbedre os i forhold til sidste sæson og klare os godt i CL. Så tror jeg vi kommer til, at mangle mere kvalitet i truppen. Vi skal spille minimum 10 kampe mere end i sidste sæson, det er altså meget.

Hr. Drejer

Indlæg af Hr. Drejer » onsdag, 02. aug, 2017 08:44

texy skrev:har seriøst svært ved at se, at vi skulle have et breddeproblem med mindre vi render ind i mange skader på samme position.
Hvilket vel ikke er helt utænkeligt eftersom vi skal spille flere kampe. Men vi kan også rende ind i et regulært formdyk, som det skete i januar og februar i sidste sæson.

Den ubekendte er vel om truppen har kvalitet i dybden til at kunne konkurrere i både PL og CL. Det finder vi snart ud af. Men jeg vil gerne være på den sikre side, så en 2-3 klassespillere mere, vil gøre mig glad :)

Brugeravatar
Emmy

Indlæg af Emmy » onsdag, 02. aug, 2017 08:49

Kvalitet frem for kvantitet. Der er flere positioner hvor truppen kan forbedres ret markant.

Brugeravatar
Mambo
Geografisk sted: København N
Alder: 35

Indlæg af Mambo » onsdag, 02. aug, 2017 11:09

Emmy skrev:Kvalitet frem for kvantitet. Der er flere positioner hvor truppen kan forbedres ret markant.
Enig. Der var nærmest fuldkommen konsensus om, at vi skulle bruge dette vindue på at hente en midterforsvarer, en venstreback og en central midtbanespiller. Alle til startopstillingen. Vi har indtil videre hentet en venstre fløj, samt et angrebstalent og en backup til venstrebacken - en position hvor vi i den grad mangler kvalitet! Og nu ser man optimismen blomstre til trods for, at vi ikke har løst ét eneste af de mest presserende problemer endnu. Vi har fuldstændigt glemt Lovrens nedsmeltninger, Milners store mangler som venstreback, at Can i langt størstedelen af sidste sæson var middelmådig og tandløs, og det faktum at vi i flere kampe havde så ringe og uerfaren en bænk, at Moreno var den klart mest erfarne udskifter (Og jeg mener ikke at Solanke og Robertson ville forstærke den bænk væsentligt). Det er simpelthen så typisk Liverpool fans. Vi bliver igen igen spist af med, at der ikke bliver brugt penge fra FSG's side, til trods for at der mangler kvalitet i både bredde og dybde. Og alligevel blomstrer optimismen - der er snak om mesterskabschancer og sammenligninger med 08/09-holdet.

Vi kom med i Champions League med nød og næppe, på trods af en trup med store mangler. Vi står der hvor vi gerne vil stå, så det er NU truppen skal forstærkes og vi skal bide os fast. Kommer forstærkningerne ikke, frygter jeg en gentagelse af faldet i 14/15-sæsonen.

Aggerdoo

Indlæg af Aggerdoo » onsdag, 02. aug, 2017 11:15

Mambo skrev:
Emmy skrev:Kvalitet frem for kvantitet. Der er flere positioner hvor truppen kan forbedres ret markant.
Enig. Der var nærmest fuldkommen konsensus om, at vi skulle bruge dette vindue på at hente en midterforsvarer, en venstreback og en central midtbanespiller. Alle til startopstillingen. Vi har indtil videre hentet en venstre fløj, samt et angrebstalent og en backup til venstrebacken - en position hvor vi i den grad mangler kvalitet! Og nu ser man optimismen blomstre til trods for, at vi ikke har løst ét eneste af de mest presserende problemer endnu. Vi har fuldstændigt glemt Lovrens nedsmeltninger, Milners store mangler som venstreback, at Can i langt størstedelen af sidste sæson var middelmådig og tandløs, og det faktum at vi i flere kampe havde så ringe og uerfaren en bænk, at Moreno var den klart mest erfarne udskifter (Og jeg mener ikke at Solanke og Robertson ville forstærke den bænk væsentligt). Det er simpelthen så typisk Liverpool fans. Vi bliver igen igen spist af med, at der ikke bliver brugt penge fra FSG's side, til trods for at der mangler kvalitet i både bredde og dybde. Og alligevel blomstrer optimismen - der er snak om mesterskabschancer og sammenligninger med 08/09-holdet.

Vi kom med i Champions League med nød og næppe, på trods af en trup med store mangler. Vi står der hvor vi gerne vil stå, så det er NU truppen skal forstærkes og vi skal bide os fast. Kommer forstærkningerne ikke, frygter jeg en gentagelse af faldet i 14/15-sæsonen.
Enig i essensen af det du skriver. Vi mangler kvalitet, og jeg kan heller ikke følge, at vi på nuværende tidspunkt skulle være i nærheden af at være mesterskabsbejler. Tværtimod ser jeg os have en stor udfordring med igen bare at komme i top 4. Skal der laves om på det, skal der hentes to-tre spillere med starterkvalitet.

MP

Indlæg af MP » onsdag, 02. aug, 2017 11:37

Man skal ikke glemme at en af de væsentligste grunde til at der blev efterspurgt en ny CM, var grundet manglende kreativitet. Gennem købet af Salah kan Coutinho rykkes derned og ihvertfald løse dét problem på midten.
Central forsvarsspiller må alt andet lige være den vigtigste position at få styrket i dette vindue. Af den grund ser jeg også VVD handelen som værende den afgørende faktor om hvorvidt dette vindue er en succes eller fiasko. Lander vi ham, så er jeg fint tilfreds og føler vi er tilpas styrket i alle kæder. Så kan Keita komme til næste sommer

Besvar