Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Brugeravatar
Mads T.
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 40

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Mads T. » torsdag, 17. aug, 2017 14:58

Draxlers agent har dog været ude og sige, at PSG har ham i deres fremtidsplaner, så ingen grund til at gå amok over, at vi formentlig ikke henter ham.

Oomph242

Indlæg af Oomph242 » torsdag, 17. aug, 2017 15:41

Mads T. skrev:Havde vi gået de targets, som vi med sikkerhed har været interesseret i - Salah, VVD og Keita, så have vi brugt henholdsvis (ca.) £40 mil., £60 mil. og £70 mil. på de tra spillere. Derudover Solanke og Robertson for samlet ca. £15 mil. Det løber op i £185 mil. Så med salg af Markovic, Sakho + et par spillere mere, ser det ud til at vi kunne have haft et netspend på ca. £120 mil. såfremt klubberne ville sælge. Det er virkelig noget lort, og vel ikke noget man kunne have forudset, at hverken Southampton eller RBL vil sælge, selvom vi byder kæmpe store beløb på deres spillere (er klar over, at vi ikke har budt på VVD, men intentionen var der inden nogen fuckede den op).
Vi ved jo reelt ikke om vi ville byde £60m eller ej på VvD. Vi ved heller ikke om købet af Keita afhang af om vi solgte før vi købte. Der er så mange ubekendte. Indtil videre ser det mest ud til, at vi ikke har haft det helt store transferbudget.

AJJ

Indlæg af AJJ » torsdag, 17. aug, 2017 16:36

Oomph242 skrev: Vi ved heller ikke om købet af Keita afhang af om vi solgte før vi købte. Der er så mange ubekendte. Indtil videre ser det mest ud til, at vi ikke har haft det helt store transferbudget.
Vi ved da - det siger en række af de mest pålidelige kilder - at vi har budt £66M for Keita. Og RB Leipzig har også bekræftet, at de har fået to bud fra Liverpool på Keita. Man byder jo ikke, hvis man ikke har pengene. Og vi ved, at vi har lavet "tapping up" på VvD - hvorfor skulle vi gøre det, hvis vi ikke ville købe ham?

Kasper88

Indlæg af Kasper88 » torsdag, 17. aug, 2017 16:47

MP skrev:Når vi ikke engang kan lande navne som Keita og VVD, samt Dortmund er tæt på at miste Dembele, er der så nogen der seriøst mener Aubameyang er en mulighed?? Undskyld, men i mine øre lyder det en kende naivt
Det kan da godt være, at Aubameyang i sig selv lyder en kende naivt, ja, fordi han er en større stjerne end van Dijk og Keita, det er jeg sådan set helt enig i, men faktum er dog samtidig også, at Dortmunds CEO, Watzke, udtalte til pressen, at klubben var villige til at lytte til bud på £63 mio og op, så vidt de bud blev modtaget inden udgangen af Juli. Det har så ikke været tilfældet, men der er altså forskel på at lande spillere, andre klubber ikke vil sælge og så spillere, klubber er villige til at sælge.
Corner taken quickly...

Kasper88

Indlæg af Kasper88 » torsdag, 17. aug, 2017 16:50

Sivi skrev:Hvis vi kan hente både Draxler og Howedes ville jeg være fint tilfreds med vinduet. Tror dog ikke at det sker. Diverse rygter for lidt tid siden gik jo på at Klopp havde 200 mil pund at købe spillere for. Alle andre managere havde brugt de 200, pånær Klopp.
Enig. Det ville være et godkendt vindue og samtidig må man formode, at der vil være penge til rådighed til januar. Det er dog et spørgsmål om Klopp er interesseret i Draxler denne gang efter, at han afviste os for PSG. Det var Klopp jo noget utilfreds med og beskyldte ham for at være for fokuseret på penge og ikke det sportslige.

Howedes derimod er fremragende og ville virkelig være en kærkommen rutineret spiller, der kunne lede og dirigere vores rystende forsvar. Det er som om, at Matip bliver usikker af at have Lovren eller Klavan ved sin side. Jeg har i hvert fald set Matip udvise noget mere ro i Schalke end han ofte gør i LFC.

Jeg ved ikke om jeg tror på det rygte med det store transferbudget, men som det ser ud nu, er det sgu lidt underligt, at Everton har brugt flere penge end os.
Corner taken quickly...

Oomph242

Indlæg af Oomph242 » torsdag, 17. aug, 2017 17:01

AJJ skrev:
Oomph242 skrev: Vi ved heller ikke om købet af Keita afhang af om vi solgte før vi købte. Der er så mange ubekendte. Indtil videre ser det mest ud til, at vi ikke har haft det helt store transferbudget.
Vi ved da - det siger en række af de mest pålidelige kilder - at vi har budt £66M for Keita. Og RB Leipzig har også bekræftet, at de har fået to bud fra Liverpool på Keita. Man byder jo ikke, hvis man ikke har pengene. Og vi ved, at vi har lavet "tapping up" på VvD - hvorfor skulle vi gøre det, hvis vi ikke ville købe ham?
Jeg tror vi har pengene, men jeg tror ikke på et kæmpe transferbudget og jeg tror mange af vores indkøb afhænger af hvad vi sælger. Man kan jo godt bude med den option, at man lige skal have solgt noget andet først. Men lige meget hvad har vi ikke haft et transfervindue gør os til favoriter til, at blive i top 4...

Aggerdoo

Indlæg af Aggerdoo » torsdag, 17. aug, 2017 17:21

Har nævnt Höwedes før og har undret mig lidt over, at det ikke har været en spiller, vi er blevet sat i forbindelse med. Af det jeg kender til ham, er han en fin, solid spiller, der godt vil kunne skubbe Lovren ud på bænken. Jeg vil have det fint, hvis vi ender med at hente ham. Ikke nogen superstjerne, men umiddelbart en forstærkning.

Bojangles
Alder: 46

Indlæg af Bojangles » torsdag, 17. aug, 2017 17:26

Oomph242 skrev:
AJJ skrev:
Jeg tror vi har pengene, men jeg tror ikke på et kæmpe transferbudget og jeg tror mange af vores indkøb afhænger af hvad vi sælger. Man kan jo godt bude med den option, at man lige skal have solgt noget andet først. Men lige meget hvad har vi ikke haft et transfervindue gør os til favoriter til, at blive i top 4...
Det er muligt du tror det Oompf242 - og den tro er der ikke nogen, der kan tage fra dig. Men vi har ind til videre handlet for godt og vel 30mio pund - og vi har budt 66mio pund + alt peger på, at vi har været villige til at byde stort på VVD også - så sandheden er, at det i høj grad ser ud til, at vi har haft et kæmpe transferbudget - det har bare været et umuligt marked at handle i, da de spillertyper vi mangler ikke har været til rådighed på markedet og de klubber der havde de spillere vi vil have, ikke har haft brug for at sælge, fordi de på ingen måde mangler penge.

Brugeravatar
Cynwal
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 61

Indlæg af Cynwal » torsdag, 17. aug, 2017 17:34

texy skrev:2: Dette er den der rigtigt emmer af poker agurke-logik. Vi byder på Alderweireld nu med slet skjulte undertoner om, at vores alternativ er Davinson (selvom han er Cynwal's prioritet). Det tvinger enten Spurs til at prioritere eller muligvis ende med at betale langt mere for Davinson, end de havde planlagt, hvis vi ikke kan skal ende med at få ham.
Hvis du har nogen internationale brugerprofiler - Twitter account eller andet nymodent stads, må du gerne citere en moden dansk ITK for et udtalt ønske om at tilknytte Davinson Sanchez til Liverpool :D
Vi SMADRER det PIShold !

Oomph242

Indlæg af Oomph242 » torsdag, 17. aug, 2017 17:41

Bojangles skrev:
Oomph242 skrev:
AJJ skrev:
Det er muligt du tror det Oompf242 - og den tro er der ikke nogen, der kan tage fra dig. Men vi har ind til videre handlet for godt og vel 30mio pund - og vi har budt 66mio pund + alt peger på, at vi har været villige til at byde stort på VVD også - så sandheden er, at det i høj grad ser ud til, at vi har haft et kæmpe transferbudget - det har bare været et umuligt marked at handle i, da de spillertyper vi mangler ikke har været til rådighed på markedet og de klubber der havde de spillere vi vil have, ikke har haft brug for at sælge, fordi de på ingen måde mangler penge.
Jamen men må vi jo bare tage til takke med, at være fucked. Da vi ikke kan få nogen spillere, selvom vi har 1,5 millard tilrådighed. På mig virker det stadig mærkeligt og noget amatør agtigt.

mawope

Indlæg af mawope » torsdag, 17. aug, 2017 18:05

Robbie_God_Fowler skrev: Jeg har set en del BL kampe over de sidste år, og således også en håndfuld Schalke kampe. Höwedes har i denne periode været den Schalke spiller jeg helst så i LFC. Matip og Höwedes udgjorde et solidt makkerpar, hvor jeg synes Höwedes var den mest stabile af de to.

Jeg vil mene, at Höwedes største forcer er hans spilforståelse. Hans taktiske forståelse medfører, at han ofte er forudseende og får placeret sig i de korrekte positioner. Dette betyder også, at han er stærk i duelspillet, da han er kløgtig nok til at skabe sig det mest mulige udgangspunkt.

Höwedes er samtidig en habil pasningsspiller, hvilket man også så under WM14, hvor Löw benyttede ham som venstre back under hele turneringen. Vi vil således også tilføre mere ro til vores spil, når vi er på bolden, skulle vi ende med at købe Höwedes. Sidst men ikke mindst er Höwedes bundrutineret og har spillet med på højeste niveau for Schalke og Tyskland i en række år. Det er tydeligt, at Höwedes er lederen hos Schalke og han er ikke bange for at kommandere med sine spillere - han er dog ikke nogen Carragher på dette punkt.

Der er selvfølgelig også svaghedstegn, og her ser jeg de fysiske facetter som de mest udprægede. Höwedes er ikke noget lyn, og han er samtidig ikke specielt høj af en midterforsvar at være. I en høj og aggressiv forsvarslinje kan dette risikere at være en dårlig kombination, da disse mangler risikerer at blive udstillet i endnu højere grad. I hvert fald hvis makkeren hedder Matip, der ligeledes ikke er et lyn.

Nu så jeg, at du havde nævnt Max Meyer som en mulig løsning og kunne ikke lade være med lige at knytte en bemærkning. Jeg synes ikke Meyer har flyttet sig nævneværdigt se seneste par sæsoner. Han er givetvis teknisk meget velfunderet og er som sådan heller ikke bange for at levere en habil arbejdsindsats. Men det er ofte yderst ineffektivt, hvilket ikke går godt i spænd med den position Meyer spiller. Han minder mig faktisk en del om Lewis Holtby, der ligeledes var spået en stor fremtid, men som aldrig sidenhen har formået at forløse sit talent. Skal vi kigge efter løsninger til denne position i Bundesligaen tror jeg langt mere på Demirbay og på sigt Julian Brandt.
Tak for beskrivelsen RGF. Den bekræfter mig nok i min indledende opfattelse af idéen med at hente ham. Han vil tilføre midterforsvaret noget bredde og et lille kvalitetsløft, men det er en midlertidig løsning, indtil vi kan lande en VvD eller lignende.

Ja, én af mine egne anker ved at hente Max Meyer er også, at han jo stadig er i en alder, hvor kvaliteten kan svinge meget. Det har vi jo også set med netop Coutinho tidligere. På den måde er det jo lidt at starte forfra for os, hvis Meyer gik hen og blev en direkte erstatning. Forhåbentligt bliver han så nemmere for os at holde på i fremtiden.

Demirbay og Julian Brandt er også gode bud. Men jeg ser dem ikke som helt samme type som Coutinho. Måske det har noget med staturen at gøre, at de lige er det højere. Da jeg så Demirbay forleden, mindede han mig om Mahrez. Noget af det jeg synes gør Coutinho så speciel er hans lynhurtige vendinger/retningsskift. Det synes jeg, Meyer har mere af end de to andre. Han er helt sikkert en stadig usleben diamant, men jeg tror, han kan blive en spiller lig Coutinho for os. Mine tanker om det arbejder også ud fra, at en evt. erstatning skal være mere i retning af Coutinhos nye rolle centralt end ude på venstresiden. Synes det var tydeligt i tirsdags, vi manglede dét bindeled mellem midtbanen og angrebet. Vi havde det kun, når Firmino lod sig falde tilbage i banen.

ElTorro

Indlæg af ElTorro » torsdag, 17. aug, 2017 18:43

Cynwal skrev:
texy skrev:2: Dette er den der rigtigt emmer af poker agurke-logik. Vi byder på Alderweireld nu med slet skjulte undertoner om, at vores alternativ er Davinson (selvom han er Cynwal's prioritet). Det tvinger enten Spurs til at prioritere eller muligvis ende med at betale langt mere for Davinson, end de havde planlagt, hvis vi ikke kan skal ende med at få ham.
Hvis du har nogen internationale brugerprofiler - Twitter account eller andet nymodent stads, må du gerne citere en moden dansk ITK for et udtalt ønske om at tilknytte Davinson Sanchez til Liverpool :D
Jeg må indrømme, at jeg kendte meget lidt til Davinson Sanches, inden Cynwal begyndte at skrige hans navn ud her på forummet tidligere i år. Men altså. Han ville i mine øjne være et suverænt køb, også selvom van Dijk måske er førsteprioriteten. Vores bagkæde halter, så det ville være oplagt at tilknytte dem begge, hvis det endelig skulle være ;) Jeg ser ikke det store lys i Lovren-Matip-konstellationen... Jeg håber virkelig, at vi arbejder drønhårdt i kulissen på at finde alternativer til de spillere (Keita), som vi tilsyneladende ikke kan få fingrene i. Hvis vi mister Coutinho, tror jeg ikke nødvendigvis, at løsningen er at erstatte ham 1:1, eller at prøve på dette, men derimod at forstærke de led, der ikke har niveauet; navnlig bagkæden og måske den centrale midt, hvis den rigtige spiller bliver tilgængelig. Jeg kan utrolig godt lide Henderson, Can og Wijnaldum, men de er på en måde ret ensidige spillere - på trods af netop deres alsidighed. Jeg synes, det er sjældent, at jeg sætter min lid til netop dem, når det enten brænder på, eller når vi står og mangler et afgørende mål.

EDIT: Et alternativ til enten Sanchez eller van Dijk kunne måske være Jerry St. Juste fra Heerenveen. Han er blot 20 år, men besidder mange af de samme kvaliteter som ovenstående. Derudover er han formentlig betragtelig billigere.

Kasper88

Indlæg af Kasper88 » torsdag, 17. aug, 2017 19:13

Tottenham er åbenbart ude efter ham Davinson Sanches, der i øvrigt spillede en miserabel Europa League finale mod Man U, han satte ikke en fod korrekt, men så igen, det gjorde stort set ingen Ajax-spillere. Men hvis Spurs henter ham, så kan vi passende hente Alderweireld - Tak, som byder. Så kan han tilmed komme til at tjene lige så meget som Lovren, for lige nu tjener han kun det halve... :roll:
Corner taken quickly...

Brugeravatar
RedRedRed
Alder: 36

Indlæg af RedRedRed » torsdag, 17. aug, 2017 19:24

Kasper88 skrev:
Sivi skrev:Hvis vi kan hente både Draxler og Howedes ville jeg være fint tilfreds med vinduet. Tror dog ikke at det sker. Diverse rygter for lidt tid siden gik jo på at Klopp havde 200 mil pund at købe spillere for. Alle andre managere havde brugt de 200, pånær Klopp.
Enig. Det ville være et godkendt vindue og samtidig må man formode, at der vil være penge til rådighed til januar. Det er dog et spørgsmål om Klopp er interesseret i Draxler denne gang efter, at han afviste os for PSG. Det var Klopp jo noget utilfreds med og beskyldte ham for at være for fokuseret på penge og ikke det sportslige.

Howedes derimod er fremragende og ville virkelig være en kærkommen rutineret spiller, der kunne lede og dirigere vores rystende forsvar. Det er som om, at Matip bliver usikker af at have Lovren eller Klavan ved sin side. Jeg har i hvert fald set Matip udvise noget mere ro i Schalke end han ofte gør i LFC.

Jeg ved ikke om jeg tror på det rygte med det store transferbudget, men som det ser ud nu, er det sgu lidt underligt, at Everton har brugt flere penge end os.
Nu har Everton jo rent faktisk heller ikke brugt særligt mange penge, hvis man ser på net spend.

Ifølge transfermarkt har de en net spend på ~£40M. https://www.transfermarkt.com/fc-everto ... on_id/2017

Vores net spend ligger på ~£38M. https://www.transfermarkt.com/fc-liverp ... on_id/2017

Jovist, det er da ca. £2M i Evertons favør. Meen. ;)

Men holder man de blå udenfor, så kan man jo synes Liverpool burde bruge flere penge end tilfældet har været i år.

Scherwin

Indlæg af Scherwin » torsdag, 17. aug, 2017 19:33

Tror det var rimlig velkendt at liverpool vill bruge op til 200 mil (før salg) i dette vindue, HVIS de rette spillere havde været der til en pris som ikke var "Latterlig"

Men klubberne er åbenbart blevet så rige at ingen vil slippe deres spillere pga de ikke har brug for pengene.
Klopp “Defend like a soldier, attack like a scouser.”

Besvar