Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Robbie_God_Fowler

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Robbie_God_Fowler » onsdag, 11. apr, 2018 22:57

Hr. Drejer skrev:Har i bud på et nyt 'Robertson køb' hos en nedrykker? Altså et billigt køb, som viser sig at være et super godt køb, og langt flere penge værd.
Det bliver hos en oprykker. Ruben Neves!

AndersF
Geografisk sted: Århus
Alder: 31

Indlæg af AndersF » onsdag, 11. apr, 2018 23:07

Robbie_God_Fowler skrev:
Hr. Drejer skrev:Har i bud på et nyt 'Robertson køb' hos en nedrykker? Altså et billigt køb, som viser sig at være et super godt køb, og langt flere penge værd.
Det bliver hos en oprykker. Ruben Neves!
Hvad med ham der er Wolves anfører nede i midterforsvaret? Conor Coady ;) det er ikke mange år siden at han var anfører for vores reservehold

Sent from my iPhone using Tapatalk

AJ
Geografisk sted: København SV
Alder: 34

Indlæg af AJ » torsdag, 12. apr, 2018 09:53

@ Niels K

Enig mht. Gini. Hvis han kan spille sådan på 6'eren, er det måske ikke nødvendigt med yderligere alternativer end ham og Henderson. Milner kan sikkert også spille pladsen - han kan alt. Og så får vi endda Keita. Hvis vi holder fast i, at vi skal bruge 6 mand til de 3 pladser på midtbanen, kunne jeg dog godt forestille mig, at Lallana bliver luget ud, da han efterhånden ikke er pålidelig. Men mere en et enkelt indkøb til midtbanen bliver det formentlig ikke til.

Brugeravatar
perpig

Indlæg af perpig » torsdag, 12. apr, 2018 12:28

Niels K skrev:Om vi skal have en angriber mere, skal jeg ikke gøre mig klog på, men vi skal vel ikke umiddelbart have mere end 4: Firmino, Ings, Solanke, Brewster til 1 plads ? Så må det være Ings, der skal sælges, eller der skal lejes spillere ud og så hente en topspiller ind. Det kan bare ikke være så motiverende for de unge spillere ?
Jeg ved ikke om det er bevidst at du i den offensive afdeling kun nævner Firmino og udelader Mané og Salah fra din lille gennemgang?
For mig at se er der ingen tvivl om, at det er på de samlede offensive pladser vi virkeligt er sårbare. Vores fronttrio er helt fantastisk, men vi har ingen substitutter der når dem til sokkeholderne.
Jeg vil nødig gå ind til den nye sæson uden bedre alternativer (PS: Jeg kender kun Brewster af omtale, men knægten er lige fyldt 18 år, så at satse fuldt ud på ham i den kommende sæson er måske lige tidligt nok)

Filos of Isk
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 37

Indlæg af Filos of Isk » torsdag, 12. apr, 2018 13:16

perpig skrev:
Niels K skrev:Om vi skal have en angriber mere, skal jeg ikke gøre mig klog på, men vi skal vel ikke umiddelbart have mere end 4: Firmino, Ings, Solanke, Brewster til 1 plads ? Så må det være Ings, der skal sælges, eller der skal lejes spillere ud og så hente en topspiller ind. Det kan bare ikke være så motiverende for de unge spillere ?
Jeg ved ikke om det er bevidst at du i den offensive afdeling kun nævner Firmino og udelader Mané og Salah fra din lille gennemgang?
For mig at se er der ingen tvivl om, at det er på de samlede offensive pladser vi virkeligt er sårbare. Vores fronttrio er helt fantastisk, men vi har ingen substitutter der når dem til sokkeholderne.
Jeg vil nødig gå ind til den nye sæson uden bedre alternativer (PS: Jeg kender kun Brewster af omtale, men knægten er lige fyldt 18 år, så at satse fuldt ud på ham i den kommende sæson er måske lige tidligt nok)
Jeg er helt enig ang. Mané og Salah, der mangler et tredje alternativ og måske endda et fjerde, vi har en håndfuld talenter, så det fjerde-femte alternativ må for min skyld hjertens gerne være Woodie og Wilson eller lign. Men som tredjevalg håber jeg at vi kan finde rigtig god ung spiller, Lemar, Pulisic eller lign. Keita Balde er også en mulighed. Ellers så tror jeg stadig at Origi ville gøre det bedre lidt ude i siden end i midten, for han er mega atletisk så bliver svær at håndtere på bagerste stolpe og samtiddig er han god til at skyde på mellemdistancen, men mangler den taktise snilde til at lave Firmino'ske løb eller finde de der perfekte positioner at score fra. Salah og Mané har dog den ekstra playmaker kvalitet som jeg ikke har set så meget af fra Origi og deres driblinger sidder også lidt mere lige i skabet, men det er jo ikker sikkert at vi kan finde et trejdevalg, der har hele pakken.
Det skal lige siges at jeg tror, håber og forventer at vi(klubbens ledelse+Klopp) har en plan for at hente en ret god spiller til rollen som Mané og Salah's første konkurrent, men i det tilfælde at vi ikke får vores mand så tror jeg hellere vi skal satse på Origi end at hente en ny Markovic. Origi er måske ikke målfarlig nok som angriber, men som kant er det en anden historie, lidt som da Kuyt blev kant og pludselig begyndte at score flere mål, det virkede helt omvendt, men det gav jo ret god mening. Kuyt og Origi er meget forskellige og det er de to trupper, taktikker og trænere også, så derfor skal jeg ikke vade for meget i den sammenligning, men jeg tror det kunne blive ret fint, men nok ikke fantastisk.

til den centrale plads i angrebet tror jeg at Brewster er 4. valg, får en del U23 kampe og forhåbentlig begynder han at bombe for dem på et tidspunkt, samtiddig træner han med de store drenge og lærer holdet at kende og som 4. valg til den ene plads så imø er det ikke et ret stort sats. Især når Firmino tilsyneladende er en evighedsmaskine.
Jeg ved godt der er delte meninger om Ings og Solanke, jeg tror at budgettet kan bruges bedre andre steder end at købe Timo Werner for gud ved hvor mange penge, men jeg arbejder ikke i regnskabsafdelingen i LFC, så ved ikke hvad der er at købe for. Jeg er slet ikke uenig i at det ville være rart at hente et bedre alternativ til Firmino, men jeg tror bare at det giver mere mening(flere PL point) at finde en spiller der kan gå ind og være en af de tre bedste på midtbanen, eller som kan være en konkurrent til Salah og Mané.

Men men men, vi har også et rigtig solidt hold i øjeblikket og for mange nye ansigter vil risikere at skubbe ved balancen på holdet. Jeg er også blevet lidt usikker på om vi skal gå ret meget efter Max Meyer netop fordi jeg frygter lidt at han bare bliver en ekstra spiller i truppen uden at gøre ret meget. Dog tror jeg kun Klopp vil signe ham hvis han har en plan for ham(jf. Oxlade-C) og jeg tror også kun at vi får ham hvis det er fordi Meyer gerne vil spille for Klopp.

Brugeravatar
Niels K
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Niels K » torsdag, 12. apr, 2018 14:36

AJ skrev:@ Niels K

Enig mht. Gini. Hvis han kan spille sådan på 6'eren, er det måske ikke nødvendigt med yderligere alternativer end ham og Henderson. Milner kan sikkert også spille pladsen - han kan alt. Og så får vi endda Keita. Hvis vi holder fast i, at vi skal bruge 6 mand til de 3 pladser på midtbanen, kunne jeg dog godt forestille mig, at Lallana bliver luget ud, da han efterhånden ikke er pålidelig. Men mere en et enkelt indkøb til midtbanen bliver det formentlig ikke til.
Det vil da give kontinuitet, og jeg mener nu, at Gini har den fornødne kvalitet til at være et vigtigt medlem af truppen. Jeg synes kun han falder lidt ud/er boldskubber i de kampe, hvor vi har meget boldbesiddelse, hvor jeg gerne så en mere offensiv/gennembrudsstærk spiller, da vi ikke behøver en balance spiller i samme omfang i disse kampe.
Jeg synes også, at det er svært at stole på Lallana's helbred efterhånden.

Brugeravatar
Niels K

Indlæg af Niels K » torsdag, 12. apr, 2018 14:41

perpig skrev:
Mané og Salah kan rigtignok også spille centralt, men vi står med lidt udfordringer ift, hvem der skal kunne agere (gerne alle ting) 10'er, wide man og striker/9'er. Optimalt var det en spiller, vi hentede til det, da jeg ikke tror på spilletid nok til, at 2 kommer ind, hvis de skal være højeste kvalitet, da jeg ikke tror på kampe nok til alle så.
Jeg postede ingenting, da jeg ikke troede på det, men det varmede lidt, da jeg så, vi blev linket til Dybala ;)
Lemar eller Pulisic eller for den sags skyld Wilfried Zaha er stærke bud på tilgang, og så må alternativer til Firmina være Salah/Mané eller en af Ings, Solanke, Brewster.

Jeg føler mig i øvrigt mere og mere overbevist om, at Wilson vil presse alvorligt på i pre season for at være en seriøs kandidat til en alternativ wide man.

http://www.goal.com/en/news/how-liverpo ... hi53wrwu63
Senest rettet af Niels K torsdag, 12. apr, 2018 15:27, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Niels K

Indlæg af Niels K » torsdag, 12. apr, 2018 15:15

Måske kunne Maddison være en afløser for Lallana ?

https://liverpooloffside.sbnation.com/l ... ddison-30m

Filos of Isk

Indlæg af Filos of Isk » fredag, 13. apr, 2018 08:22

Niels K skrev:Måske kunne Maddison være en afløser for Lallana ?

https://liverpooloffside.sbnation.com/l ... ddison-30m
30 millioner er meget for en spiller der skal bryde igennem når han så kommer :shock:

Men jeg helt sikkert et fint bud på en spiller der kan starte med kan være på bænken og være et offensivt alternativ til midten, i de vigtigste kampe med stærkeste 11 fra start. Og så hvis han gør det godt vil han få nogle flere starter.

Der er Dani Ceballos også stadig med i opløbet måske, det ville være et rigtigt Klopp køb at hente ham fra Real og hjælpe ham til at blive noget særligt. Men måske var det kun i januar at man overvejede den mulighed da han var billig og måske desperat for at komme væk.

Lallana er stadig en god spiller, men med en usikker fremtid. Han har haft en forfærdelig sæson med skader, så en god pause og langsom opbygning igennem preseason kunne stadig give ham en rigtig god 18/19 sæson, men jeg forstår også fint hvis han beslutter sig for at træde et niveau ned så han kan forlænge karrieren med nogle år.

Maddison er nok den mest sikre transfer af de to, kender kulturen osv. imens Ceballos har haft en skidt tid i Real og det kan sætte sig på selvtilliden hos en ung mand. der tror jeg så bare at Klopp kunne være trænere der kunne banke noget selvtillid tilbage i knægten.

ilusio
Geografisk sted: Midtjylland
Alder: 46

Indlæg af ilusio » fredag, 13. apr, 2018 09:35

Som det ser ud lige nu er vores største svaghed vel midtbanen og bredden.

Karius - Ward (har mangler en ny enten 3. målmand eller en endnu bedre end Karius)
RB: TAA + Clyne (ser ud til at være "nok")
LB: Robbo + Moreno (godkendt)
CB1: VVD + Matib
CB2: Lovren + Gomez (fint topniveau, bredde og fremtid)
Def midt: Ny mand + Hendo
CM1: Milner + Gini (Milner stadig god på trods af alder og Gini en ok bredde spiller)
CM2: Keita + AOC (godkendt)
RW: Salah + ?
LW: Mane + ?
CF: Firmino + Ings/Solanke

Vi mangler noget kvalificeret bredde i det offensive. Lallana kan potentielt godt ramme niveauet igen, men man begynder at frygte at det er slut med topniveauet fra ham.
Ings/Solanke er i skrivende stund ikke gode nok når Firmino er ude. Enten skal Solanke udvikle sig eller også skal vi have en ny ind. Ings er ok som 3. valg.
Og den nok vigtigste signing til sommer: ny def midt samt mindst en god offensiv spiller.
I support two teams: Liverpool FC and any team playing scum.

Filos of Isk

Indlæg af Filos of Isk » fredag, 13. apr, 2018 15:53

ilusio skrev:Som det ser ud lige nu er vores største svaghed vel midtbanen og bredden.

Karius - Ward (har mangler en ny enten 3. målmand eller en endnu bedre end Karius)
RB: TAA + Clyne (ser ud til at være "nok")
LB: Robbo + Moreno (godkendt)
CB1: VVD + Matib
CB2: Lovren + Gomez (fint topniveau, bredde og fremtid)
Def midt: Ny mand + Hendo
CM1: Milner + Gini (Milner stadig god på trods af alder og Gini en ok bredde spiller)
CM2: Keita + AOC (godkendt)
RW: Salah + ?
LW: Mane + ?
CF: Firmino + Ings/Solanke

Vi mangler noget kvalificeret bredde i det offensive. Lallana kan potentielt godt ramme niveauet igen, men man begynder at frygte at det er slut med topniveauet fra ham.
Ings/Solanke er i skrivende stund ikke gode nok når Firmino er ude. Enten skal Solanke udvikle sig eller også skal vi have en ny ind. Ings er ok som 3. valg.
Og den nok vigtigste signing til sommer: ny def midt samt mindst en god offensiv spiller.
Jeg føler ikke Lallana tilfører ret meget til de to fine spørgsmålstegn du har på den liste der.

Han er, når han er på toppen, et rigtig godt offensivt alternativ til CM1 og CM2. Lidt firkantet sagt er han en hurtig og teknisk dygtig midtbanespiller, der ikke er hurtig og teknisk dygtig nok til kanten. Så har han nogle andre kvaliteter der hjælper ham på midten.

Origi, Wilson, Woodie og Kent er bedre bud på interne løsninger på kanterne end Lallana imø. Men vi kan ikke nøjes med hvem som helst, der skal en rigtig god og talentfuld knægt ind, der kan konkurrere med Salah og Mané. Kan vi ikke finde den spiller så kan jeg egentlig godt lide ideen med Origi og Wilson som reserverne for Mané og Salah.

Grujic kan også forstærke den defensive midt, men når Hendo har så mange skader som han har, så er det farligt kun at have Grujic i baghånden.

Brugeravatar
Niels K

Indlæg af Niels K » fredag, 13. apr, 2018 16:44

Jeg ved ikke, om Betfair ved mere end os andre, der også blot kan læse i rygtemøllen, men her er deres 5 bedste bud på, hvem vi henter ind til sommer (og så lige en lille Dybala-historie :D ):

https://www.express.co.uk/sport/footbal ... ino-gossip

Filos of Isk

Indlæg af Filos of Isk » fredag, 13. apr, 2018 17:04

Niels K skrev:Jeg ved ikke, om Betfair ved mere end os andre, der også blot kan læse i rygtemøllen, men her er deres 5 bedste bud på, hvem vi henter ind til sommer (og så lige en lille Dybala-historie :D ):

https://www.express.co.uk/sport/footbal ... ino-gossip
Kerem Demirbay er et lidt modigt bud, hvis de kun går efter diverse rygter. Mahrez virker dog noget usandsynlig som jeg ser det. Skal det forstås sådan at vi ligger lunt i svinget i Sessegnon jagten?

det er jo trods alt ganske fint.

Jeg kan godt forstå at Atletico gerne vil have Firmino billigt hvis vi erstatter ham med Dybala, men øhm. der tror jeg så artiklen har ret i at de nok må fortsætte drømmeriet i Madrid for virkelighed bliver det nok ikke til lige med det første.

Dybala er jo en spændende spiller, jeg tror dog ikke rigtig på ham som et Klopp indkøb og jeg tør slet ikke tænke på hvad Juve skal have for ham.

sjampen
Alder: 34

Indlæg af sjampen » fredag, 13. apr, 2018 17:32

Det bliver et kæmpe ja tak til Dybala, men samtidig er det også komplet urealistisk. Men selv hvis vi leger med tanken, så kan jeg overhovedet ikke se hvorfor det skulle være på bekostning af Firmino. Jeg kan tværtimod ikke se noget mere tiltalende end at parre Dybala med Firmino, Mané og Salah. Reelt 4 spillere der kan spille samtlige af hinandens pladser. Den svageste er vel nærmest Firmino på kanten, hvilket vel siger lidt.

Det må være de folk, der stadig ikke har forstået at Firmino har spillet 9'er for os i snart rigtig lang tid, og at Dybala har spillet 10'er/hængende angriber for Juve i ligeså lang tid, med enkelte afstikkere på hver kant. Jeg tror oprigtig talt ikke at Dybala har spillet Higuains plads siden sidstnævnte kom til Juve. De få gange Higuain ikke har spillet, har Mandzukic spillet 9'er for dem.

Det kommer dog aldrig til at ske.
Imod moderne fodbold.

Brugeravatar
Jesper

Indlæg af Jesper » fredag, 13. apr, 2018 18:12

God analyse, sjampen. Men hvorfor er Dybala kæmpet urealistisk? Er det pga klubbens transferstrategi? Vi har da trods alt købt verdens dyreste forsvarsspiller. Og vi er i en CL semifinale og efter alt at dømme også i CL næste år. Jeg synes vi efterhånden på så mange plan nærmer os de virkelige giganter i Europa.

Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Besvar