Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
liverpoolfc86
Indlæg: 1740
Tilmeldt: mandag, 11. aug, 2014 19:14

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af liverpoolfc86 » tirsdag, 06. apr, 2021 21:41

pingel skrev:Er der et link til de rygter, måske?
'Sign him' 'Top of my list': Some Liverpool fans in awe as reported target nets 8 minute hat-trick
https://www.rousingthekop.com/2021/04/0 ... hat-trick/

Sendt fra min SM-G950F med Tapatalk


pingel
Indlæg: 993
Tilmeldt: lørdag, 27. nov, 2010 21:22

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af pingel » onsdag, 07. apr, 2021 11:19

Spændende...

liverpoolfc86
Indlæg: 1740
Tilmeldt: mandag, 11. aug, 2014 19:14

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af liverpoolfc86 » torsdag, 08. apr, 2021 10:23

Det her er vildt.

Nu skal vi fanme slå til

Report: Liverpool want £30m Ajax wonderkid but face Chelsea competition
https://www.rousingthekop.com/2021/04/0 ... mpetition/

Derudover er der rygter om Ruben Neves og Pedro Neto.

Forestil jer alle 3 og ud med Ox, Gini.

Sendt fra min SM-G950F med Tapatalk


Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Hr. Drejer » torsdag, 08. apr, 2021 14:25

Fra den norske:

18 år gammel Ajax-spiller nevnes som mulig Wijnaldum-erstatter
Georginio Wijnaldums Liverpool-kontrakt løper ut i juni, og Barcelona er favoritter til å signere 30-åringen. Nå lanseres Wijnaldums 18 år gamle landsmann Ryan Gravenberch som en mulig erstatter for veteranen.

Både Liverpool og Chelsea rapporteres å være ute etter tenåringen, som til daglig spiller på midtbanen for Ajax. Han verdsettes til rundt 30 millioner pund.

18-åringen har fått sitt gjennombrudd denne sesongen, og har til sammen spilt 36 kamper for det nederlandske mesterlaget. Gravenberch har også allerede fått spille tre landskamper for Nederland.

Gazzetta dello Sport

Det må MEGET gerne være sandt! Et kæmpe talent, som allerede nu, har niveauet til at begå sig.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Kelly
Indlæg: 4627
Tilmeldt: søndag, 12. dec, 2010 15:53
Geografisk sted: Viborg
Alder: 55

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Kelly » fredag, 09. apr, 2021 08:13

Positivt med salg FSG salg af aktier og alle de gode rygter. Det kunne ligne et spændende vindue og en ny sæson med masser at stemning på Anfield igen.
Rygtet om Ajax-talentet er et eksempel.
Liverpool FC for ever. You will never walk alone.

Brugeravatar
Redtothebone
Indlæg: 2075
Tilmeldt: onsdag, 11. maj, 2011 10:32

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Redtothebone » fredag, 09. apr, 2021 11:00

Nu har vi fået nyt flot træningsanlæg hvor ungdomsspillerne også træner, er det ikke ved at være på tide vi får handlet en en hel masse af de her 17-18 årige talenter ind, så der kommer mere kvalitet ind fra egne række.

Tag en spiller som Haalands fætter - Albert Braut Tjåland - han er begyndt at banke mål ind på stribe i de lavere norske rækker, bør Liverpool ikke være en klub som begynder at støvsuge ungdomsrækkerne for spillere.

Jeg tror stadig ikke at Liverpool kommer til at være med i kampen om at købe de allerstørste spiller, det må vi bare sande at økonomien ikke er til endnu medmindre vi sælger først, vi køber længere nede, men vi burde også have bedre ungdomsrækker vores u23 levere ikke imponerende, der ligger City også på førstepladsen, så der halter vi også efter.
YNWA

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Hr. Drejer » fredag, 09. apr, 2021 12:50

Redtothebone skrev:
fredag, 09. apr, 2021 11:00
men vi burde også have bedre ungdomsrækker vores u23 levere ikke imponerende, der ligger City også på førstepladsen, så der halter vi også efter.
Jeg tror (ikke sikker) at Liverpools ungdomsakademi fokuserer på at skabe dygtige spillere, og ikke dygtige hold. Hvis vi ser på F.A. Youth Cup, så har Liverpool vundet den relativt få gange. Fokus er på at skabe gode spillere til 1. holdet, og ikke vinde ligaen eller pokaler - selvom det er fedt når det sker.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10260
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Thommo » fredag, 09. apr, 2021 13:42

Hr. Drejer skrev:
fredag, 09. apr, 2021 12:50
Redtothebone skrev:
fredag, 09. apr, 2021 11:00
men vi burde også have bedre ungdomsrækker vores u23 levere ikke imponerende, der ligger City også på førstepladsen, så der halter vi også efter.
Jeg tror (ikke sikker) at Liverpools ungdomsakademi fokuserer på at skabe dygtige spillere, og ikke dygtige hold. Hvis vi ser på F.A. Youth Cup, så har Liverpool vundet den relativt få gange. Fokus er på at skabe gode spillere til 1. holdet, og ikke vinde ligaen eller pokaler - selvom det er fedt når det sker.
Det var ihvertfald filosofien for en 6-7 år siden, og min påstand dengang var at så taber man spillere som "den nye" Ste G(den nye X er lige så træls som LFC DNA pladder, men alligevel ;) ) Carra og Luis Suarez på gulvet, idet de vil vinde mere end 99% andre spillere. Man skal også lære at vinde, men okay der kommer jo spillere igennem til 1. holdet i tiden så det er jo fint nok, men giga vindere som Ste G,23 og Luis kommer der ikke gennem er min påstand. de gider da ikke rende rundt og tabe på LFC akademiet hele ungdommen, netop da man bare kan "shoppe" en ny klub som spillere rask væk gør som senior.

Brugte de 3 spillere da de havde det største vinder gen(og ikke lige meget talent) i min tid som LFC fan, set fra min trone ihvertfald.
Verden er smask fuld af hyklere....

Brugeravatar
Mads T.
Indlæg: 4630
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:44
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 39

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Mads T. » fredag, 09. apr, 2021 19:58

Thommo skrev:
fredag, 09. apr, 2021 13:42
Det var ihvertfald filosofien for en 6-7 år siden, og min påstand dengang var at så taber man spillere som "den nye" Ste G(den nye X er lige så træls som LFC DNA pladder, men alligevel ;) ) Carra og Luis Suarez på gulvet, idet de vil vinde mere end 99% andre spillere. Man skal også lære at vinde, men okay der kommer jo spillere igennem til 1. holdet i tiden så det er jo fint nok, men giga vindere som Ste G,23 og Luis kommer der ikke gennem er min påstand. de gider da ikke rende rundt og tabe på LFC akademiet hele ungdommen, netop da man bare kan "shoppe" en ny klub som spillere rask væk gør som senior.

Brugte de 3 spillere da de havde det største vinder gen(og ikke lige meget talent) i min tid som LFC fan, set fra min trone ihvertfald.
Det er nu filosofien i alle topklubber vil jeg vove at påstå, så jeg ved ikke helt hvor de så skulle skifte hen.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Filos of Isk » mandag, 12. apr, 2021 09:33

Mads T. skrev:
fredag, 09. apr, 2021 19:58
Thommo skrev:
fredag, 09. apr, 2021 13:42
Det var ihvertfald filosofien for en 6-7 år siden, og min påstand dengang var at så taber man spillere som "den nye" Ste G(den nye X er lige så træls som LFC DNA pladder, men alligevel ;) ) Carra og Luis Suarez på gulvet, idet de vil vinde mere end 99% andre spillere. Man skal også lære at vinde, men okay der kommer jo spillere igennem til 1. holdet i tiden så det er jo fint nok, men giga vindere som Ste G,23 og Luis kommer der ikke gennem er min påstand. de gider da ikke rende rundt og tabe på LFC akademiet hele ungdommen, netop da man bare kan "shoppe" en ny klub som spillere rask væk gør som senior.

Brugte de 3 spillere da de havde det største vinder gen(og ikke lige meget talent) i min tid som LFC fan, set fra min trone ihvertfald.
Det er nu filosofien i alle topklubber vil jeg vove at påstå, så jeg ved ikke helt hvor de så skulle skifte hen.
Pointen er vel også lidt at spillere med så stort talent, vinder hjerte osv. kommer hurtige på førsteholdet. Trent og Jones f.eks.

Problemet med U23 er jo også at grunden til de taber er ofte at deres bedste spillere bliver solgt, rykker op til førsteholdet eller bliver lejet ud. Springet fra U23 bold til PL er bare så enormt at det ikke giver mening at holde på spillerne for at vinde Premier League 2.
Men jeg har da også været skeptisk når vi lejer spillerne ud i januar, hvilket for et par sæsoner siden nok har kostet os en Premier League 2 titel, tror det var Wilson og Woodburn på det tidspunkt, kunne de have ventet 6 måneder?

Chelsea og City har selvfølgelig haft nogen succes med at købe mange talenter og leje dem ud, men der kommer så også restriktioner på i forbindelse med brexit.

TG12
Indlæg: 1592
Tilmeldt: tirsdag, 13. jun, 2017 09:50

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af TG12 » onsdag, 14. apr, 2021 11:36

Filos of Isk skrev:
mandag, 12. apr, 2021 09:33
Mads T. skrev:
fredag, 09. apr, 2021 19:58
Thommo skrev:
fredag, 09. apr, 2021 13:42
Det var ihvertfald filosofien for en 6-7 år siden, og min påstand dengang var at så taber man spillere som "den nye" Ste G(den nye X er lige så træls som LFC DNA pladder, men alligevel ;) ) Carra og Luis Suarez på gulvet, idet de vil vinde mere end 99% andre spillere. Man skal også lære at vinde, men okay der kommer jo spillere igennem til 1. holdet i tiden så det er jo fint nok, men giga vindere som Ste G,23 og Luis kommer der ikke gennem er min påstand. de gider da ikke rende rundt og tabe på LFC akademiet hele ungdommen, netop da man bare kan "shoppe" en ny klub som spillere rask væk gør som senior.

Brugte de 3 spillere da de havde det største vinder gen(og ikke lige meget talent) i min tid som LFC fan, set fra min trone ihvertfald.
Det er nu filosofien i alle topklubber vil jeg vove at påstå, så jeg ved ikke helt hvor de så skulle skifte hen.
Pointen er vel også lidt at spillere med så stort talent, vinder hjerte osv. kommer hurtige på førsteholdet. Trent og Jones f.eks.

Problemet med U23 er jo også at grunden til de taber er ofte at deres bedste spillere bliver solgt, rykker op til førsteholdet eller bliver lejet ud. Springet fra U23 bold til PL er bare så enormt at det ikke giver mening at holde på spillerne for at vinde Premier League 2.
Men jeg har da også været skeptisk når vi lejer spillerne ud i januar, hvilket for et par sæsoner siden nok har kostet os en Premier League 2 titel, tror det var Wilson og Woodburn på det tidspunkt, kunne de have ventet 6 måneder?

Chelsea og City har selvfølgelig haft nogen succes med at købe mange talenter og leje dem ud, men der kommer så også restriktioner på i forbindelse med brexit.
Problemet er jo lidt PL2 tæller nul og nix for en klub som os, eller andre topklubber.

Alt under PL truppen er i virkeligheden bare avlsvæg, med det formål at enten udvikle fremtidens spillere til førsteholdet, eller udvikle spillere der kan sælges videre til andre klubber med profit. Alt andet er sekundært, hvorfor lejeophold der vurderes at sætte skub i udviklingen, eller øge hans markedsværdi altid vil stå PL 2, U17 eller U21 trofæer.

Et velfungerende akademi skal i min optik ses ligeså meget som finansieringskilde til at købe spillere til førsteholdet, som reelt at udvikle spillere til førsteholdet. Særlig når vi er en topklub, er det meget svært (umuligt!?) at udvikle mere end en spiller hvert andet år med niveau til førsteholdet, fordi vi reelt kun har et behov for det aller størte talenter der kun findes få af i hver årgang. Derfor handler det ligeså meget om at udvikle spillere der kan sælges videre med profit, der kan bruges til at købe de spillere vi har behov for på førsteholdet.

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af texy » onsdag, 14. apr, 2021 23:38

Nu har vi flere gange skiftet Kabak ud og beholdt Phillips på banen. På den baggrund har jeg svært ved at tro, at vi ender med at bruge de £18M det koster at hente Kabak. Og reelt synes jeg heller ikke, at han er god nok.
Kloppite

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14340
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Emmy » torsdag, 15. apr, 2021 09:10

Kabak er færdig i klubben til sommer. Det er jeg ikke i tvivl om overhovedet.
"We're not racist, we only hate the mancs"

Brugeravatar
zalcos
Indlæg: 2465
Tilmeldt: fredag, 01. jun, 2007 07:04
Geografisk sted: Udlandet
Alder: 33

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af zalcos » torsdag, 15. apr, 2021 09:14

Spiller Kabak så ringe? Jeg studsede lidt over at Nat får gult, Kabak bliver taget ud.
Men det kan jo være at han har lidt småskavanker og bliver skånet når muligheden byder sig. Dermed ikke sagt at jeg håber han bliver til sommer - det har jeg egentlig ingen holdning til endnu.
Bill Shankly:
"At a football club, there's a holy trinity - the players, the manager and the supporters. Directors don't come into it.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Filos of Isk » torsdag, 15. apr, 2021 10:20

texy skrev:
onsdag, 14. apr, 2021 23:38
Nu har vi flere gange skiftet Kabak ud og beholdt Phillips på banen. På den baggrund har jeg svært ved at tro, at vi ender med at bruge de £18M det koster at hente Kabak. Og reelt synes jeg heller ikke, at han er god nok.
Det er jeg også lidt bange for. Det kan være at Klopp bare vurderer at Phillips bedre kan holde 90 min, eller fungerer bedre med Fabinho i midterforsvaret. Klopp har jo ikke den luksus at han kan træffe langsigtede beslutninger under kampene, hvis Phillips får lov at blive på banen fordi han er bedre til engelsk eller kender Fabinho bedre, så er det jo bare surt for Kabak, men så kunne han jo godt have en chance på længere sigt.
Og Schalke skal snart have deres svar, så der er ikke super lang tid tilbage.

Det afhænger selvfølelig også af andre faktorer;
-hvor sandsynligt er det at vi sælger andre forsvarsspillere(Phillips og Matip)?
- hvilke alternativer kan vi selv købe
-Kan man forhandle prisen med Schalke?
-Hvor klar vurderer man egentlig at Matip, VvD, Gomez vil være i August måned?

Kabak er ihvertfald ikke god nok, indenfor overskuelig fremtid, til at udfordre for en start plads når alle er friske. Og bruger man penge på en transfer vil man jo helst betale lidt mere, for en der måske kan forbedre holdet uanset om der er skader eller ej.

TG12 skrev:
onsdag, 14. apr, 2021 11:36
Problemet er jo lidt PL2 tæller nul og nix for en klub som os, eller andre topklubber.

Alt under PL truppen er i virkeligheden bare avlsvæg, med det formål at enten udvikle fremtidens spillere til førsteholdet, eller udvikle spillere der kan sælges videre til andre klubber med profit. Alt andet er sekundært, hvorfor lejeophold der vurderes at sætte skub i udviklingen, eller øge hans markedsværdi altid vil stå PL 2, U17 eller U21 trofæer.

Et velfungerende akademi skal i min optik ses ligeså meget som finansieringskilde til at købe spillere til førsteholdet, som reelt at udvikle spillere til førsteholdet. Særlig når vi er en topklub, er det meget svært (umuligt!?) at udvikle mere end en spiller hvert andet år med niveau til førsteholdet, fordi vi reelt kun har et behov for det aller størte talenter der kun findes få af i hver årgang. Derfor handler det ligeså meget om at udvikle spillere der kan sælges videre med profit, der kan bruges til at købe de spillere vi har behov for på førsteholdet.
ja, det er jo sådan det er. Jeg syntes egentlig også det er positivt for fodbold at blodsugere som Raiola har fået øjnene op for at han skal placere sine guldæg i andre ligaer end Premier League indtil de er helt klar.

Og en vigtig del er jo også at Klopp kan hive reservespillere op til at træne med de voksne, hvis der er huller pga. skader og man mangler et par ekstra spillere, det er jo også rigtig god erfaring i forhold til at spille en PL2 kamp. Det er også lidt skævt at UEFA Youth LEague f.eks. er en U19 turnering, mens PL2 er U23(plus evt. et par ældre spillere) og så har man U18 og FA Youth Cup, der også er U18 og nogle år EFL Trophy.

Det er helt rigtigt at det er mega svært at udvikle en ok spiller, giga talenterne udvikler jo nærmest sig selv har man indtryk af, men det er måske også en forfejlet opfattelse. Vi har set med Neco Williams og Jones i år at de kan gå i perioder og være sultet for spilletid, men pludselig skal de spille alle kampe på en måned og så gasser de hurtigt ud. Men Premier League er bare så tæt at der sjældent rigtig er plads til lige at designe en god plan for at køre en ung spiller ind på holdet. Vi så med Trent, der startede 17/18 med at rotere rigtig meget med Gomez, men der var vi på sin vi også i gang med at sluse to mega gode unge spillere ind samtidig, så det gav lidt mere mening. Det gav en masse debat blandt fans, men jeg tror at for begge spillere var det super vigtigt at de kunne få en del kampe under bæltet inden de blev kastet ud i at skulle spille to kampe om ugen i længere perioder.

Men ja, akademiet betaler jo sig selv og lidt til, man kan godt nok have lyset tændt i nogle år hvis man sælger Wilson for 10 millioner. Jeg håber lidt at der bliver stoppet den der aggressive teenage talent jagt, men tror især det bliver fordi agenterne lærer at de også tjener flere penge på lang sigt ved at sende de unge spillere til mellemstore ligaer, hvor en 16-årig kan se frem til førsteholdsfodbold inden for 2 år, i stedet for i England, hvor de kan se frem til et lejeophold i en lavere liga i samme periode.

Besvar