Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Brugeravatar
Redtothebone
Indlæg: 2075
Tilmeldt: onsdag, 11. maj, 2011 10:32

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Redtothebone » torsdag, 15. apr, 2021 11:10

texy skrev:
onsdag, 14. apr, 2021 23:38
Nu har vi flere gange skiftet Kabak ud og beholdt Phillips på banen. På den baggrund har jeg svært ved at tro, at vi ender med at bruge de £18M det koster at hente Kabak. Og reelt synes jeg heller ikke, at han er god nok.
Synes faktisk han gør det ganske fornuftigt og han bliver mere og mere rolig for hver kamp han spiller imø, jeg håber stadig vi henter en Konate eller ligende ind som førstevalg til pladsen ved siden af Van Dijk og så kunne jeg godt se Kabak som 4 valg i truppen han vil også bliver bedre hvis han får en styrmand som Van Dijk ved siden af.

Philips gør det også så godt han kan men han har et kæmpe problem og det er at han mangler fart, han tager sig til gengæld fantastisk af alle indlæg, jeg tror godt vi kunne ende med at have 5 midtstopper til næste sæson.

Det positve er at de nu har 7 kampe til at overbevise om de har en fremtid i klubben, jeg synes vi har langt større problemer i den anden ende hvor den eneste der levere er Salah, Mane er fuldstændig blottet for selvtillid - 1 mål de sidste 14 kampe i PRL det er jo en katastrofe og stort set det samme kan siges om Firmino.
YNWA

TG12
Indlæg: 1592
Tilmeldt: tirsdag, 13. jun, 2017 09:50

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af TG12 » torsdag, 15. apr, 2021 12:41

texy skrev:
onsdag, 14. apr, 2021 23:38
Nu har vi flere gange skiftet Kabak ud og beholdt Phillips på banen. På den baggrund har jeg svært ved at tro, at vi ender med at bruge de £18M det koster at hente Kabak. Og reelt synes jeg heller ikke, at han er god nok.
En anden mulighed er at Kabak er diabetiker og måske han tages ud for at sikre hans blodsukker ikke bliver for lavt, imod slutningen af kampen. Hvis hans blodsukker bliver kritisk lavt kan det givetvis påvirke hans præstation ganske kraftigt.

https://schalketotal.de/2020/04/30/ozan ... zt-werden/

Om det reelt er årsagen til at han udskiftes ved jeg ikke, men det kunne være.

Selvom han ikke har slået benene væk under mig, så synes jeg oftest han ser bedre ud end Phillips, hvorfor jeg ikke synes hans præstationer forklarer Phillips bliver og Kabak udgår.

Brugeravatar
Mads T.
Indlæg: 4630
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:44
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 39

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Mads T. » torsdag, 15. apr, 2021 13:34

Der er kun en grund til at Phillips bliver inde i stedet for Kabak og det er hovedspillet. Her er Phillips nødvendig ved dødbolde og lange bolde.

Jeg er faktisk ret sikker på, at vi henter Kabak. Det er lidt uden risiko, da han rigeligt er de £18 mil. værd og kan sælges uden tab. Han vil formentlig være vores 4. valg i forsvaret næste sæson og han ville efter min mening være et enormt stærkt 4. valg, med masser af udviklingspotentiale. Jeg er dog også ret sikker på, at der hentes endnu en midterforsvarer, hvilket betyder et farvel til Matip eller Gomez. Her er jeg sikker på, at Matip trækker det korteste strå, da vi har behov for englændere i truppen.

Og så er Phillips ved at spille sig til et skifte i en Premier League midterklub.

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Hr. Drejer » torsdag, 15. apr, 2021 17:50

Enig i at Kabak er et risikofrit køb. Han regnes for et af de største talenter i Europa, og vi skal kun give £18 M. fordi Schalke er i dyb krise. Husk på at da vi spurgte til ham i sommers var prisen £25 M. Phillips er enormt begrænset i sit spil. Han er en duel spiller, og ikke meget andet.

En anden ting er at vores køb sidste år - Jota og Thiago begge startede ude mod RM. En kamp vi skulle vinde. Det er bemærkelsesværdigt synes jeg. De blev altså ikke regnet gode nok.

Chris Bascombe skriver at dette hold vandt Cl i 2019 - de eneste ændringer var Phillips, Kabak og Hendo som var ude med en skade. Det er tankevækkende.

Vi skal handle fra allerøverste hylde til sommer, ellers kommer vi ikke i nærheden af hverken PL eller Cl titel. Og gerne en supersigning til hver kæde.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14340
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Emmy » torsdag, 15. apr, 2021 18:05

Men de 18 mio han koster kan bruges så meget bedre. Behold Phillips og spar sammen til de helt store transfers
"We're not racist, we only hate the mancs"

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Filos of Isk » fredag, 16. apr, 2021 08:45

Emmy skrev:
torsdag, 15. apr, 2021 18:05
Men de 18 mio han koster kan bruges så meget bedre. Behold Phillips og spar sammen til de helt store transfers
Så er vi også inde på hvad Phillips evt. ville kunne sælges for. for det er jo reelt forskellen på det og de 18 millioner der er vigtig.

Men helt overordnet så er jeg enig, hvis de 18 millioner kan bruges på at opgradere et godt indkøb til et meget godt, så skal vi da kigge på det.

Brugeravatar
Redtothebone
Indlæg: 2075
Tilmeldt: onsdag, 11. maj, 2011 10:32

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Redtothebone » fredag, 16. apr, 2021 10:27

Hr. Drejer skrev:
torsdag, 15. apr, 2021 17:50

En anden ting er at vores køb sidste år - Jota og Thiago begge startede ude mod RM. En kamp vi skulle vinde. Det er bemærkelsesværdigt synes jeg. De blev altså ikke regnet gode nok.
Jeg ved ikke om Jota kan affinde sig med det, men jeg ser ham lidt som en super sub, lidt ligesom United havde Solskjær, Solskjær spillede 235 kampe for united men spillede i gennemsnit kun 59 minutter pr kamp. Nu er Jota jo stadig ny i klubben, men det er som om gassen ofte går af ham når han har spillet 30-40 minutter. Men han er fantastisk at sætte ind efter feks 60 minutter som han gjorde mod Atalanta og Arsenal, det må være modbydeligt som forsvarsspiller først at skulle stå overfor Mane i en time for derefter at se Jota komme ind og brænder raketten af i 30 minutter, også fordi de spiller ret forskelligt. Jeg synes heller ikke Jota er god nok på den forreste plads.
YNWA

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11144
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Cynwal » fredag, 16. apr, 2021 11:01

Redtothebone skrev:
fredag, 16. apr, 2021 10:27
Hr. Drejer skrev:
torsdag, 15. apr, 2021 17:50

En anden ting er at vores køb sidste år - Jota og Thiago begge startede ude mod RM. En kamp vi skulle vinde. Det er bemærkelsesværdigt synes jeg. De blev altså ikke regnet gode nok.
Jeg ved ikke om Jota kan affinde sig med det, men jeg ser ham lidt som en super sub, lidt ligesom United havde Solskjær, Solskjær spillede 235 kampe for united men spillede i gennemsnit kun 59 minutter pr kamp. Nu er Jota jo stadig ny i klubben, men det er som om gassen ofte går af ham når han har spillet 30-40 minutter. Men han er fantastisk at sætte ind efter feks 60 minutter som han gjorde mod Atalanta og Arsenal, det må være modbydeligt som forsvarsspiller først at skulle stå overfor Mane i en time for derefter at se Jota komme ind og brænder raketten af i 30 minutter, også fordi de spiller ret forskelligt. Jeg synes heller ikke Jota er god nok på den forreste plads.
Blev Jota ikke også i høj grad anvendt som "impact spiller" fra bænken i Wolves?
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Filos of Isk » fredag, 16. apr, 2021 13:26

Redtothebone skrev:
fredag, 16. apr, 2021 10:27
Hr. Drejer skrev:
torsdag, 15. apr, 2021 17:50

En anden ting er at vores køb sidste år - Jota og Thiago begge startede ude mod RM. En kamp vi skulle vinde. Det er bemærkelsesværdigt synes jeg. De blev altså ikke regnet gode nok.
Jeg ved ikke om Jota kan affinde sig med det, men jeg ser ham lidt som en super sub, lidt ligesom United havde Solskjær, Solskjær spillede 235 kampe for united men spillede i gennemsnit kun 59 minutter pr kamp. Nu er Jota jo stadig ny i klubben, men det er som om gassen ofte går af ham når han har spillet 30-40 minutter. Men han er fantastisk at sætte ind efter feks 60 minutter som han gjorde mod Atalanta og Arsenal, det må være modbydeligt som forsvarsspiller først at skulle stå overfor Mane i en time for derefter at se Jota komme ind og brænder raketten af i 30 minutter, også fordi de spiller ret forskelligt. Jeg synes heller ikke Jota er god nok på den forreste plads.
Jeg syntes også bare at det var ret tydeligt at presspillet ikke fungerede i den første Real kamp og Jota var et af problemerne i den sammenhæng. Ikke så vildt, han har ikke været i klubben og kom kun for relativt nyligt tilbage fra en lang skade.
Det er lidt mere kritisk for Thiago, der jo ikke er gammel, men han har jo heller ikke fire år tilbage på toppen heller.

TG12
Indlæg: 1592
Tilmeldt: tirsdag, 13. jun, 2017 09:50

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af TG12 » fredag, 16. apr, 2021 17:18

Filos of Isk skrev:
fredag, 16. apr, 2021 13:26
Redtothebone skrev:
fredag, 16. apr, 2021 10:27
Hr. Drejer skrev:
torsdag, 15. apr, 2021 17:50

En anden ting er at vores køb sidste år - Jota og Thiago begge startede ude mod RM. En kamp vi skulle vinde. Det er bemærkelsesværdigt synes jeg. De blev altså ikke regnet gode nok.
Jeg ved ikke om Jota kan affinde sig med det, men jeg ser ham lidt som en super sub, lidt ligesom United havde Solskjær, Solskjær spillede 235 kampe for united men spillede i gennemsnit kun 59 minutter pr kamp. Nu er Jota jo stadig ny i klubben, men det er som om gassen ofte går af ham når han har spillet 30-40 minutter. Men han er fantastisk at sætte ind efter feks 60 minutter som han gjorde mod Atalanta og Arsenal, det må være modbydeligt som forsvarsspiller først at skulle stå overfor Mane i en time for derefter at se Jota komme ind og brænder raketten af i 30 minutter, også fordi de spiller ret forskelligt. Jeg synes heller ikke Jota er god nok på den forreste plads.
Jeg syntes også bare at det var ret tydeligt at presspillet ikke fungerede i den første Real kamp og Jota var et af problemerne i den sammenhæng. Ikke så vildt, han har ikke været i klubben og kom kun for relativt nyligt tilbage fra en lang skade.
Det er lidt mere kritisk for Thiago, der jo ikke er gammel, men han har jo heller ikke fire år tilbage på toppen heller.
Thiago ligner for mig lidt for meget en "skak-spiller" hans afleveringer er sjældent lagt som sidste aflevering før et skud/mål, men snarere at han ser 2-5 træk frem, og hans aflevering er blot første i en kæde af afleveringer.
Eftersom vi siden Klopp kom har spillet langt mere direkte, med få drekte afleveringer tror jeg ikke de andre er helt med på hans ideer.

Spørgsmålet er så om Klopp mener Thiago spille mere direkte, eller de andre blive mere orienterede imod at spille bolden rundt.

Brugeravatar
Mads T.
Indlæg: 4630
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:44
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 39

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Mads T. » fredag, 16. apr, 2021 17:59

Hr. Drejer skrev:
torsdag, 15. apr, 2021 17:50
Chris Bascombe skriver at dette hold vandt Cl i 2019 - de eneste ændringer var Phillips, Kabak og Hendo som var ude med en skade. Det er tankevækkende.

Vi skal handle fra allerøverste hylde til sommer, ellers kommer vi ikke i nærheden af hverken PL eller Cl titel. Og gerne en supersigning til hver kæde.
Ovenstående fjerner jo fuldstændig træthed, mentalt og fysisk fra ligningen over en hel sæson. Vi har haft så mange skader hele sæsonen, ikke kun til vigtige spillere der burde spille fra start og dermed har svækket vores opstilling, men også over længere tid, hvor vores spillere ikke har fået nok hvile, da vi ikke har kunne rotere. Derudover skal man ikke undervurdere hvor hård de sidste to sæsoner har været for spillerne, først med CL triumfen og jagten på City og derefter med sidste sæsons liga og world cup triumf. Imellem de to sæsoner havde spillerne en meget kort pause, ligesom de efter sidste sæson, igen havde en meget meget kort pause og optakt til sæsonen (særligt Mané virker nu fuldstændig udkørt). Derudover så var det netop de signings, som skulle gøre forskellen for os i denne sæson og så ud som om de var ved at kommer godt i gang, som blev skadet i længere perioder (Thiago og Jota). Hermed er vi så igen tilbage ved de manglende rotationsmuligheder.

Hvis vi kommer i top fire i denne sæson, vil jeg nærmest anse det som et mirakel. Selv uden signings, skal vi nok performe langt bedre næste sæson er jeg overbevist om, men det er klart at der selvfølgelig skal handles. Særligt skal vi erstatte Wijnaldum. Der kan heller ikke være tvivl om, at der mangler noget firepower foran. Her kunne det godt blive til en udskiftning af en af Firmino, Salah og Mané, for at kunne hente et stort navn. Forsvaret skal ligeledes forstærkes, og her tror jeg også der vil ske udskiftning af formentlig Matip med en ny stærk forsvarsspiller. Kabak kommer formentlig ind som 4. valg.

Nået ja, og så glemte jeg faktisk fan-faktoren. Vi er nok det hold i Europa der nyder bedst opbakning på hjemmebane. Vi vil formentlig derfor få vores store hjemmebanefordel tilbage.

Kelly
Indlæg: 4627
Tilmeldt: søndag, 12. dec, 2010 15:53
Geografisk sted: Viborg
Alder: 55

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Kelly » lørdag, 17. apr, 2021 07:20

Kabak er 20 år og ved at falde til, lad os nu udnytte vi har det talent på hånden og kan udvikle ham færdig de næste 3-4 år. Det ville helt sikkert være en fornuftig forretning. Jeg er slet ikke i tvivl om han får 5 år til sommer.
Hvis de kan sælge Matip hentes der endnu en spiller til midterforsvaret.
Der bør hentes en klassespiller til højre back, Trend hører hjemme på midten.
Og en kølig afslutte lidt som Kane. Og sidste en stærk midtbanespiller.
Om muligt bør bænken erstattes med mere talent fra egne rækker eller ved udskiftninger der hentes ind.
Liverpool FC for ever. You will never walk alone.

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Hr. Drejer » lørdag, 17. apr, 2021 10:08

Mads T. skrev:
fredag, 16. apr, 2021 17:59
Hr. Drejer skrev:
torsdag, 15. apr, 2021 17:50
Chris Bascombe skriver at dette hold vandt Cl i 2019 - de eneste ændringer var Phillips, Kabak og Hendo som var ude med en skade. Det er tankevækkende.

Vi skal handle fra allerøverste hylde til sommer, ellers kommer vi ikke i nærheden af hverken PL eller Cl titel. Og gerne en supersigning til hver kæde.
Ovenstående fjerner jo fuldstændig træthed, mentalt og fysisk fra ligningen over en hel sæson. Vi har haft så mange skader hele sæsonen, ikke kun til vigtige spillere der burde spille fra start og dermed har svækket vores opstilling, men også over længere tid, hvor vores spillere ikke har fået nok hvile, da vi ikke har kunne rotere. Derudover skal man ikke undervurdere hvor hård de sidste to sæsoner har været for spillerne, først med CL triumfen og jagten på City og derefter med sidste sæsons liga og world cup triumf. Imellem de to sæsoner havde spillerne en meget kort pause, ligesom de efter sidste sæson, igen havde en meget meget kort pause og optakt til sæsonen (særligt Mané virker nu fuldstændig udkørt). Derudover så var det netop de signings, som skulle gøre forskellen for os i denne sæson og så ud som om de var ved at kommer godt i gang, som blev skadet i længere perioder (Thiago og Jota). Hermed er vi så igen tilbage ved de manglende rotationsmuligheder.

Hvis vi kommer i top fire i denne sæson, vil jeg nærmest anse det som et mirakel. Selv uden signings, skal vi nok performe langt bedre næste sæson er jeg overbevist om, men det er klart at der selvfølgelig skal handles. Særligt skal vi erstatte Wijnaldum. Der kan heller ikke være tvivl om, at der mangler noget firepower foran. Her kunne det godt blive til en udskiftning af en af Firmino, Salah og Mané, for at kunne hente et stort navn. Forsvaret skal ligeledes forstærkes, og her tror jeg også der vil ske udskiftning af formentlig Matip med en ny stærk forsvarsspiller. Kabak kommer formentlig ind som 4. valg.

Nået ja, og så glemte jeg faktisk fan-faktoren. Vi er nok det hold i Europa der nyder bedst opbakning på hjemmebane. Vi vil formentlig derfor få vores store hjemmebanefordel tilbage.
Enig i et langt stykke hen af vejen. Der er blevet drevet rovdrift på vores spillere. De har haft en meget kort pause, og sæsonen er blevet skubbet, med den konsekvens at vi spiller det samme antal kampe, men på kortere tid. Men det er vel også gældende for Man C, Chelsea og Man U? Vilkårene er vel ens for alle. Spørgsmålet er så om Liverpool er hårdere ramt?

Ja, de sidste to sæsoner har været hårde. Vi indhentede Man C, men med en klart smallere trup, hvilket har betydet, at enkelte af vores spillere, har spillet utrolig mange minutter. Og det er jo også et argument for at vi skal styrke os, Vores spillere holdere ikke så lang tid , som Man C, da de rotere mere, og de holdes friske. Vores spiller flere minutter, hvilket må betyde flere skader og mange trætte ben. Men der gives også mulighed til forskellighed i vores system, bare se på Hendo som kun kan spille en kamp om ugen, og alligevel er der plads til ham i truppen. Det synes jeg er stort!

Hvis vi ikke kommer i top 4, vil det efter min mening være en kæmpe fiasko. Det ville være et fald fra tinderne, som ikke har set større i engelsk fodbold i mange, mange år. Økonomisk bombes vi flere år tilbage i jagten på Man C. Men samtidig var det også kæmpe stort at vi vandt mesterskabet over dem på et langt mindre budget. Man kan vel uden at fornærme nogen, betegne denne periode som Man C æra; De har den absolut bedste trup, alle de penge de kan bruge krydret med en super træner. De er vanskelige at have med at gøre. Alligevel vandt vi over dem i sidste sæson, og det var vildt!

Vi må heller ikke glemme African Nations Cup som afholdes i januar 2022, og det betyder at Salah og Mane er væk i en måned - hvis ikke mere.

Enig i at der skal signings til. Og vi taler om signings i VVD, Allison eller Fabinho klassen. Ikke Shaq eller Oxen klassen. Hvis altså vi har forhåbninger om at følge Man C til dørs i næste sæson. Det bliver utrolig vanskeligt, men vi skal da have en top 4 placering. Hellere to kvalitetsspillere, end fire fra en lavere hylde. Vi har jo en del talenter på vej, og Elliott kan vel tage Shaq's plads næste sæson. Og et skridt længere tilbage har vi også en James Balagizi, Melkamu Frauendorf og Kaide Gordon. Spændende!
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Filos of Isk » søndag, 18. apr, 2021 16:43

Man Utd har imø haft en ekstra fordel denne sæson af deres mange næsten fejlkøb. De har kunnet rotere meget blandt arbejdshestene på midtbanen med Pogba, Matic, Fred og Mctomminay. Hvor hos os har Wijnaldum stået meget alene med det. På den front vil vi stå stærkere sammenlignet med man Utd igen efter sommeren.
Men skaden kan muligvis være sket for nogle af vores stjerner, Manè og Firmino måske.

Men jeg er helt klart enig i at det ideelle ville være at hente et par spillere af meget høj kvalitet. Så vi måske går fra 14 til 16 spillere, der kæmper om de 11 pladser. Men også få spillere ind, der har en realistisk chance for at komme på holdet uafhængig af skader og træthed. Positionen kunne være midtforsvar og så en central midt eller en angriber.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10260
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Thommo » mandag, 19. apr, 2021 15:10

Mads T. skrev:
fredag, 09. apr, 2021 19:58
Thommo skrev:
fredag, 09. apr, 2021 13:42
Det var ihvertfald filosofien for en 6-7 år siden, og min påstand dengang var at så taber man spillere som "den nye" Ste G(den nye X er lige så træls som LFC DNA pladder, men alligevel ;) ) Carra og Luis Suarez på gulvet, idet de vil vinde mere end 99% andre spillere. Man skal også lære at vinde, men okay der kommer jo spillere igennem til 1. holdet i tiden så det er jo fint nok, men giga vindere som Ste G,23 og Luis kommer der ikke gennem er min påstand. de gider da ikke rende rundt og tabe på LFC akademiet hele ungdommen, netop da man bare kan "shoppe" en ny klub som spillere rask væk gør som senior.

Brugte de 3 spillere da de havde det største vinder gen(og ikke lige meget talent) i min tid som LFC fan, set fra min trone ihvertfald.
Det er nu filosofien i alle topklubber vil jeg vove at påstå, så jeg ved ikke helt hvor de så skulle skifte hen.
Til dem der konkurrerer med om medaljerne i de respektive årgange, og jeg kan reelt ikke se hvorfor det ene udelukker det andet. og er med på man i dag, vil gøre bold åh så pisse kompliceret, men jeg tror man kan udvikle og vinde på en og samme tid uden på nogen måde at gå på kompromis.
Verden er smask fuld af hyklere....

Besvar