Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Hr. Drejer » mandag, 21. jun, 2021 15:21

Redtothebone skrev:
mandag, 21. jun, 2021 12:21
Må så også samtidig betyde at Klopp stadig ser Firmino have en fremtid i klubben,
Tværtimod. Jeg tolker situationen således at Klopp er på udkig efter en ny spiller til angrebet. Jeg synes det er korrekt, da Firmino har været helt væk på scoringsfronten i halvanden sæson. Og Mane havde ligeledes et formdyk i sidste sæson.

Måske har vi trukket os fra handlen, fordi vi kan få fat i noget bedre.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
Redtothebone
Indlæg: 2075
Tilmeldt: onsdag, 11. maj, 2011 10:32

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Redtothebone » mandag, 21. jun, 2021 15:27

Hr. Drejer skrev:
mandag, 21. jun, 2021 15:21
Redtothebone skrev:
mandag, 21. jun, 2021 12:21
Må så også samtidig betyde at Klopp stadig ser Firmino have en fremtid i klubben,
Tværtimod. Jeg tolker situationen således at Klopp er på udkig efter en ny spiller til angrebet. Jeg synes det er korrekt, da Firmino har været helt væk på scoringsfronten i halvanden sæson. Og Mane havde ligeledes et formdyk i sidste sæson.

Måske har vi trukket os fra handlen, fordi vi kan få fat i noget bedre.
Ja kan godt være du har ret, jeg kunne godt tænke mig at se Firmino brugt bagved en angriber med Mane og Salah på hver fløj i de kampe hvor vi møde holder der parkere bussen.
YNWA

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Filos of Isk » mandag, 21. jun, 2021 15:40

Redtothebone skrev:
mandag, 21. jun, 2021 15:27
Hr. Drejer skrev:
mandag, 21. jun, 2021 15:21
Redtothebone skrev:
mandag, 21. jun, 2021 12:21
Må så også samtidig betyde at Klopp stadig ser Firmino have en fremtid i klubben,
Tværtimod. Jeg tolker situationen således at Klopp er på udkig efter en ny spiller til angrebet. Jeg synes det er korrekt, da Firmino har været helt væk på scoringsfronten i halvanden sæson. Og Mane havde ligeledes et formdyk i sidste sæson.

Måske har vi trukket os fra handlen, fordi vi kan få fat i noget bedre.
Ja kan godt være du har ret, jeg kunne godt tænke mig at se Firmino brugt bagved en angriber med Mane og Salah på hver fløj i de kampe hvor vi møde holder der parkere bussen.
Da vi hentede Jota var vi jo også ude med snøren efter Jonathan David, der er lidt en omvendt Jota, der er bedst centralt, men som også kan spille wingangriber. Vi havde selvfølgelig også øjne på Werner. Og selv Minamino var muligvis købt for at have et alternativ til Firmino, det var selvfølgelig et long shot, men det var da alligevel et forsøg.

Det giver enorm god mening at Daka's agent fortæller ham; ro på, tag til Leicester og etabler dig i PL og så kan du kigge på at tage et skridt op derfra. Det er selvfølgelig ærgerligt for Liverpool, men jeg kan godt lide når de unge tager et fornuftigt mellem-skridt og ikke bare ender som Salah/KDB i Chelsea, Coutinho i Inter eller Aspas i Liverpool. Konkurrence er selvfølgelig sundt, men det kan også være for meget af det gode og spillere kan knække nakken på det, som jeg desværre lidt tror er sket for Origi.

Vi må jo se hvad der sker. Daka er måske det forkerte sted lige nu, han spiller ikke på et niveau hvor vi kan sælge Firmino og købe ham, det ville være for risikabelt, men han er så god at han er meget spøændende for os.

TG12
Indlæg: 1592
Tilmeldt: tirsdag, 13. jun, 2017 09:50

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af TG12 » mandag, 21. jun, 2021 16:01

Filos of Isk skrev:
mandag, 21. jun, 2021 15:40
Redtothebone skrev:
mandag, 21. jun, 2021 15:27
Hr. Drejer skrev:
mandag, 21. jun, 2021 15:21
Redtothebone skrev:
mandag, 21. jun, 2021 12:21
Må så også samtidig betyde at Klopp stadig ser Firmino have en fremtid i klubben,
Tværtimod. Jeg tolker situationen således at Klopp er på udkig efter en ny spiller til angrebet. Jeg synes det er korrekt, da Firmino har været helt væk på scoringsfronten i halvanden sæson. Og Mane havde ligeledes et formdyk i sidste sæson.

Måske har vi trukket os fra handlen, fordi vi kan få fat i noget bedre.
Ja kan godt være du har ret, jeg kunne godt tænke mig at se Firmino brugt bagved en angriber med Mane og Salah på hver fløj i de kampe hvor vi møde holder der parkere bussen.
Da vi hentede Jota var vi jo også ude med snøren efter Jonathan David, der er lidt en omvendt Jota, der er bedst centralt, men som også kan spille wingangriber. Vi havde selvfølgelig også øjne på Werner. Og selv Minamino var muligvis købt for at have et alternativ til Firmino, det var selvfølgelig et long shot, men det var da alligevel et forsøg.

Det giver enorm god mening at Daka's agent fortæller ham; ro på, tag til Leicester og etabler dig i PL og så kan du kigge på at tage et skridt op derfra. Det er selvfølgelig ærgerligt for Liverpool, men jeg kan godt lide når de unge tager et fornuftigt mellem-skridt og ikke bare ender som Salah/KDB i Chelsea, Coutinho i Inter eller Aspas i Liverpool. Konkurrence er selvfølgelig sundt, men det kan også være for meget af det gode og spillere kan knække nakken på det, som jeg desværre lidt tror er sket for Origi.

Vi må jo se hvad der sker. Daka er måske det forkerte sted lige nu, han spiller ikke på et niveau hvor vi kan sælge Firmino og købe ham, det ville være for risikabelt, men han er så god at han er meget spøændende for os.
Altså mon ikke også visse agenter anvender tricket til at mele deres egen kage. Mig bekendt får de komission som er en % af salget hvergang en spiller sælges. Kan man sælge fra lille -> mellem -> stor klub kan de virkelig score kassen. Da salgsprisen næsten stiger ekspontielt fra mellem til stor klub. Hoppes mellem klubben over og får den store klub vedkommende billigt er det potentielt stor tab i komission.

Dog er jeg enig i det er fornuftigt for unge spillere i mange tilfælde, selvom jeg også vil mene er talentet stort nok skal de nok få spilletid.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Filos of Isk » tirsdag, 22. jun, 2021 10:42

Jo, det er da klart at agenter også tjener penge, men det er jo fint nok når agenten tjener på at tjene spillerens langsigtede bedste interesse.

Ja, er talentet stort nok skal det nok gå, men problemet er jo at der er mere end bare fodboldtalent på spil og at man ikke helt ved om talentet er stort nok før det er prøvet af. Spilleren skal også håndtere presses for at levere fra første minut foran et forkælet topholdspublikum og de bedste spillere stiller store krav til hinanden.

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10260
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Thommo » onsdag, 23. jun, 2021 21:42

bblauritzen skrev:
søndag, 20. jun, 2021 23:01
@Thommo..


Mht. din kommentar om transfer vinduet så er det til gængæld noget af det mest underlige og malplacerede jeg længe har hørt. Hvordan kan nogen overhovedet dømme et vindue som først lige er åbnet samtidig med at der spilles EM for en kæmpe fiasko. Hvad havde du helt præcist regnet med at der ville være sket allerede nu?

-----------------
bblauritzen
helt enig, jeg var stiv da jeg skrev det(dårlig undskyldning siger nogen, men hva´ fa´en), men er bare SÅ træt af de penge der er smidt i forsvaret(Alison, Dijk, ham grækeren som jeg har glemt navnet på, og nu Konate) I og med det for mig definerer min klub som klam købe klub, efter min mening altså. Hvis man så smider kassen på en som udelukkende har beskæftiget fysioerne hidtil i karrieren, så er man bare skævt på den når han koster transfer penge. Med den historik burde han være tæt på gratis og et beskedent agent tillæg og meget lav løn.
Verden er smask fuld af hyklere....

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10260
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Thommo » onsdag, 23. jun, 2021 21:50

Oomph242 skrev:
lørdag, 19. jun, 2021 22:21
Thommo skrev:
lørdag, 19. jun, 2021 22:15
TG12 skrev:
fredag, 18. jun, 2021 08:46
Dårligt nyt, hvis Leicester lykkedes med at opsnappe Daka, fordi vi ikke kan købe før vi har solgt :wall:


https://www.liverpool.com/liverpool-fc- ... o-20842887
Hvis der virkelig er så små mønter at gøre med, er dette allerede det mest katastrofale vindue i de 25-26 år jeg har fulgt LFC, er med på der ikke var vinduer i sin tid, men i forstår vel. Så har man brugt alle pengene på et 3-4. valg(i 1. omgang og som reelt er fodbold indvalid når man ser på den skades historik) .

og er før skudt i skoen at jeg ikke er fan af Klopp, der er 100 % tilfældet,hans spillestil med en midtbane uden assist og mål og en falsk 6´er eller 9´er kald det hvad du vil, der heller ikke kan score er bare ikke rock´n roll fodbold i min verden, men pisse mozart efter min mening altså. Og hans kroniske klynk er jo også træls at høre på...Jeg venter spænd på han klynker over Konate er skadet, på trods af han burde juble over de minutter han er fit
Jeg vil nu mene Klopp er det bedste vi kan få pt og en kæmpe opgradering i forhold til BR. Men uden store penge går det ikke i toppen af PL, Klopp og co må jo lidt tage chancer, Konate vil jeg dog mene er en noget stor chance at tage.
Jeg forstod godt man signede Klopp, men tiden har for mig vist at det var en nedgradering, jeg synes vi spillede det bedste bold under BR, og han havde jo ikke de midler at gøre med, men fred være med det. Jeg begriber ikke folk synes vi spiller godt, men okay, i sin tid synes alle tiki taka var fedt, nu er det nærmest lidt til latterligt og træls blandt mange fodbold fans. Hvis Wijnaldum og Firmino havde byttet plads for længe siden, tror jeg at jeg var mere pro LFC spillestilen, idet det havde resulteret i flere mål fra front trioen og assist fra midten.
Verden er smask fuld af hyklere....

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14340
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Emmy » onsdag, 23. jun, 2021 21:51

Er du også fuld i dag Thommo?
"We're not racist, we only hate the mancs"

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10260
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Thommo » onsdag, 23. jun, 2021 21:53

nej men er du på crack?
Verden er smask fuld af hyklere....

Brugeravatar
Mugge
Forum administrator
Indlæg: 6992
Tilmeldt: onsdag, 30. maj, 2007 19:46
Geografisk sted: Skive
Alder: 49
Kontakt:

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Mugge » onsdag, 23. jun, 2021 22:12

Emmy/Thommo.
I har begge været her så længe, at I også begge så udmærket kender reglerne. Far er måske ikke sur, men far er skuffet!
SNAK ORDENTLIG TIL HINANDEN!

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14340
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Emmy » onsdag, 23. jun, 2021 22:16

Du må meget gerne uddybe hvad i alverden jeg gør forkert her?
"We're not racist, we only hate the mancs"

Oomph242
Indlæg: 5649
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Oomph242 » onsdag, 23. jun, 2021 22:37

Thommo skrev:
onsdag, 23. jun, 2021 21:50
Oomph242 skrev:
lørdag, 19. jun, 2021 22:21
Thommo skrev:
lørdag, 19. jun, 2021 22:15
TG12 skrev:
fredag, 18. jun, 2021 08:46
Dårligt nyt, hvis Leicester lykkedes med at opsnappe Daka, fordi vi ikke kan købe før vi har solgt :wall:


https://www.liverpool.com/liverpool-fc- ... o-20842887
Hvis der virkelig er så små mønter at gøre med, er dette allerede det mest katastrofale vindue i de 25-26 år jeg har fulgt LFC, er med på der ikke var vinduer i sin tid, men i forstår vel. Så har man brugt alle pengene på et 3-4. valg(i 1. omgang og som reelt er fodbold indvalid når man ser på den skades historik) .

og er før skudt i skoen at jeg ikke er fan af Klopp, der er 100 % tilfældet,hans spillestil med en midtbane uden assist og mål og en falsk 6´er eller 9´er kald det hvad du vil, der heller ikke kan score er bare ikke rock´n roll fodbold i min verden, men pisse mozart efter min mening altså. Og hans kroniske klynk er jo også træls at høre på...Jeg venter spænd på han klynker over Konate er skadet, på trods af han burde juble over de minutter han er fit
Jeg vil nu mene Klopp er det bedste vi kan få pt og en kæmpe opgradering i forhold til BR. Men uden store penge går det ikke i toppen af PL, Klopp og co må jo lidt tage chancer, Konate vil jeg dog mene er en noget stor chance at tage.
Jeg forstod godt man signede Klopp, men tiden har for mig vist at det var en nedgradering, jeg synes vi spillede det bedste bold under BR, og han havde jo ikke de midler at gøre med, men fred være med det. Jeg begriber ikke folk synes vi spiller godt, men okay, i sin tid synes alle tiki taka var fedt, nu er det nærmest lidt til latterligt og træls blandt mange fodbold fans. Hvis Wijnaldum og Firmino havde byttet plads for længe siden, tror jeg at jeg var mere pro LFC spillestilen, idet det havde resulteret i flere mål fra front trioen og assist fra midten.
Hvad! BR rykkede os nærmere midten end toppen. Hans indkøb var helt væk. (Coutinho, Firmino og Sturridge var ikke BR scoutet) dyre BR indkøb som Benteke, Allen, Lallana, Borini og Lovren var bestemt ikke topklub materiale. Samt har Klopp et lavere netspend end BR. .

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10260
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Thommo » onsdag, 23. jun, 2021 23:39

Spillet var det bedste jeg har set, og det er jo immervæk individuelt, jeg er fan af teknik og angribere der scorer, det fik jeg i SteG, Cou, Sturr og Suarez osv, jeg er ikke fan af rugbrødsspillere og angribere uden mål, men igen smag og behag. Jeg vil skrub skide på om Klopp er sympatisk, han har taget meget af glæden fra mig ved at se det LFC, det gik da vi vandt kampe og vores (kun) to offensive sprudlede, men det er slut....Som jeg ser det altså ;)

Og igen, jeg har min egen holdning til hvad der er fed fodbold, mange idag har den holdning flertallet har, sådan er det bare i den moderne verden. Bare se på tiki taka, og vores helt egen no goals (bemærk flertal) da Firmino, Solanke, Brewster osv jo alle var deres bedste i deres årgang i hver deres årgang, for 1-2-3 år siden, der er løbet meget vand gennem åen siden dengang, og spillet mange kampe uden mål og assist ligeledes.

At spille så kedeligt kan til nød accepteres når man ender nummer et ellers er det ikke i min bog, men hvorfor overhovedet spille kedeligt når man sagtens kan vinde med flot spil.

Jeg skal nok ændre mening om Klopp hvis bare 2 præmisser sker. Hvis vi spiller godt og ikke mindst, samtlige elendige præstationer der varer bare 1,5-2 kampe i træk har konsekvens. D

Nå nok om det herfra, for ved godt Kloppsters ikke ændre mening.
Verden er smask fuld af hyklere....

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af texy » torsdag, 24. jun, 2021 11:43

Thommo skrev:
onsdag, 23. jun, 2021 23:39
Spillet var det bedste jeg har set, og det er jo immervæk individuelt, jeg er fan af teknik og angribere der scorer, det fik jeg i SteG, Cou, Sturr og Suarez osv, jeg er ikke fan af rugbrødsspillere og angribere uden mål, men igen smag og behag. Jeg vil skrub skide på om Klopp er sympatisk, han har taget meget af glæden fra mig ved at se det LFC, det gik da vi vandt kampe og vores (kun) to offensive sprudlede, men det er slut....Som jeg ser det altså ;)

Og igen, jeg har min egen holdning til hvad der er fed fodbold, mange idag har den holdning flertallet har, sådan er det bare i den moderne verden. Bare se på tiki taka, og vores helt egen no goals (bemærk flertal) da Firmino, Solanke, Brewster osv jo alle var deres bedste i deres årgang i hver deres årgang, for 1-2-3 år siden, der er løbet meget vand gennem åen siden dengang, og spillet mange kampe uden mål og assist ligeledes.

At spille så kedeligt kan til nød accepteres når man ender nummer et ellers er det ikke i min bog, men hvorfor overhovedet spille kedeligt når man sagtens kan vinde med flot spil.

Jeg skal nok ændre mening om Klopp hvis bare 2 præmisser sker. Hvis vi spiller godt og ikke mindst, samtlige elendige præstationer der varer bare 1,5-2 kampe i træk har konsekvens. D

Nå nok om det herfra, for ved godt Kloppsters ikke ændre mening.
Vi skal heldigvis ikke være enige.

Men jeg har dælme svært ved at forstå, hvordan man ender med den opfattelse, at Rodgers skulle stå for underholdende fodbold, mens Klopp repræsenterer det modsatte.

Ingen tvivl om, at 2013/14 var en forrygende sæson med nogle vanvittigt underholdende kampe. Og den sæson har Rodgers naturligvis en del af æren for. Nok især fordi han på det tidspunkt ikke var defensivt taktisk dygtig nok, hvilket så betød, at vi måtte lægge alle forhåbningerne i, at vores 4 fremragende offensive spillere holdte sig rimelig skadesfrie og leverede næsten hver gang. Hvilket de så heldigvis gjorde.

Men den første sæson (12/13)? I ved, den sæson hvor Rodgers ville bytte en ung Henderson for en "over-the-hill" Dempsey? Det var en ørkenvandring af dimensioner at nå frem til den skuffende 7. plads i maj.

Og sæsonen efter den gode sæson i 13/14? Det var endnu værre. Vi havde langt sværere ved at skabe chancer og score mål, end det har været tilfældet i denne vanvittige, covid-plagede, skadesforpestede, tilskuerforladte og dermed intensitetsdrænede skodsæson. Det var ganske enkelt en forkastelig sæson, hvor Rodgers illustrerede, at han ikke var klar til at håndtere både europæisk og hjemlig fodbold samtidig. Og det var sæsonen, hvor han også illustrerede (personligt ville jeg sige igen), at han ikke havde løsningerne klar transfermæssigt, selvom han i en hel sæson havde vidst, at Suarez ville forsvinde om sommeren.

Og så var der den skandaløse start på 15/16 sæsonen, hvor vi lå og rodede på en 10. plads med 12 point for de første 8 kampe og en negativ målscore på 8-10.

Baseret på de 3+ sæsoner med Rodgers, hvor vi i 2+ sæsoner slet ikke sprudlede eller vandt kampe på særligt imponerende vis, kan jeg ikke finde den indsigt jeg skal bruge til at finde forståelse for synspunktet.

Jeg er ikke under nogen illusion om, at noget som helst hold kan spille fantastisk fodbold i hver eneste kamp igennem en hel sæson. Men Klopps version af Liverpool har leveret præstationer, der har givet mig glæde og stolthed over at se holdet spille. Det startede i allerførste kamp imod Spurs, hvor et hold, der havde set modløse og ideforladte ud under Rodgers i runderne inden, pludselig leverede den slags fight og gnist, som det kræves af et hold i krise.

Og derfra er højdepunkterne kommet med små mellemrum, og med nogle fuldkommen vanvittige tårnspringere i form af EL-kampene imod Man Utd og især Dortmund, PL-opgørene imod Man City og ikke mindst sejren hjemme over Man Utd i mesterskabssæsonen, samt de to suveræne opgør imod Barcelona i CL.

Det har for mig været en smuk rejse under Klopp, og jeg håber, at det fortsætter længe endnu. Men som sagt, så skal vi ikke partout være enige. Jeg kunne bare ganske enkelt ikke lade være med at redegøre for min side af den sag.
Kloppite

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af texy » torsdag, 24. jun, 2021 13:54

Ny angriber, jeg ikke kender til, som vi nu er linket til via Sky Sports Germany.

Donyell Malen fra PSV.

https://www.mirror.co.uk/sport/football ... p-24386765

Kender ham ikke. Men interessante stats.
Kloppite

Besvar