LFC - Manchester Fucking United >> Kamptråden

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.

Stem på kampens spiller

1 - Alisson Becker
3
20%
66 - Trent Alexander-Arnold ud i 86. min.
0
Ingen stemmer
5 - Ibrahima Konaté
0
Ingen stemmer
4 – Virgil Van Dijk
1
7%
26 – Andy Robertson.
0
Ingen stemmer
38 - Ryan Gravenberch
2
13%
10 – Mac Allister.
8
53%
17 - Curtis Jones ud i 60. min.
0
Ingen stemmer
11 - Mohamed Salah
1
7%
7 - Luis Diaz ud i 60. min.
0
Ingen stemmer
18 – Cody Gakpo ud i 86. min.
0
Ingen stemmer
20 - Diogo Jota ind i 60. min.
0
Ingen stemmer
9 - Darwin Nunez ind i 60. min.
0
Ingen stemmer
19 - Harvey Elliott ind i 86. min.
0
Ingen stemmer
84 – Conor Bradley ud i 86.min
0
Ingen stemmer

Afgivne stemmer: 15

Brugeravatar
Cynwal
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 61

LFC - Manchester Fucking United >> Kamptråden

Indlæg af Cynwal » onsdag, 01. jan, 2025 13:43

Billede

Indgangsbøn:
Jeg HADER den klub! Hader, at den mener den har ejerskab på ordet: "United". Det siger alt om hvilken samling arrogante rektummer der er iblandt deres fans, og som gennemsyrer hele ånden i den klub. Derfor omtaler jeg dem konsekvent som MFU eller Man FU = Manchester Fucking United. Undskyld hvis jeg træder nogen over tæerne, men jeg mener det dybt og inderligt. En forumist, som jeg desværre ikke kan finde/huske hvem var, skrev for nylig med link til en udtalelse fra 2011, hvor Ryan Giggs proklamerer, at MFU aldrig ville kollapse, som Liverpool gjorde i 90'erne:
Billede
Hvis I vil more jer over hans fulde (..men ædru!1 ;) ) udtalelse, er artiklen her:
https://www.mirror.co.uk/sport/football ... ng-3335336)
han udtalelser er ganske enkelt: TOPMÅLET af ARROGANCE!!

MFU har simpelhen hele pladen fuld når det angår at få smurt deres fiasko ud over samtlige dele af klubben. INTET virker, så det er LIGE før - jeg gentar': LIGE før - man ikke kan få sig selv til at gi' banter til de MFU fans man/vi uvægerligt alle kender. Men nok om deres dejlige dårligdomme lige nu. Med god tid til kampen på søndag, vil jeg prøve at fyre op under kamptråden med følgende:
  • Det er den første kamp i hvad der potentielt - 7-9-13 og antijinx - kan blive et uforglemmeligt år for os fans. Så jeg vil opfordre jeg til at være med til at fyre godt op under kedlerne, ved at fortælle hhv. jeres bedste og værste oplvelse, med kampe vi har spillet mod Man FU, fra lige præcis jeres subjektive synsvinkel. Jeg lægger selv for:
VÆRSTE oplevelse med kamp mod MFU:
Der er faktisk 2, som jeg altid vil huske:
Den første var tilbage i 1977. I perioden fra 1973/74, hvor jeg begyndte at se Tipsfodbold, blev jeg gradvist Liverpool Fan. Glæden var derfor stor i maj 1977, da mesterskabet var i hus, Idenfor 5 dage skulle Liverpool spille FA Cup finale om lørdagen mod Man FU og onsdagen efter Mesterholdsfinale mod Borussia Mönchen Gladbach. Liverpool var storfavorit mod MFU, men taber på et rigtigt tøf-mål scoret af Lou Macari. Det var første gang jeg var dybt ulykkelig og følte mig snydt af et ufortjent Liverpool nederlag, men desværre ikke sidste gang. Kampens mål kan ses her, og når I ser det sidste mål, tror jeg I vil forstå hvad jeg mener med et "tøf-mål":
:cry:

Den anden gang var, hvor jeg lod mig overtale til at arrangere en rejse til Manchester. Fra Ringe Boldklub havde jeg forbindelse til "Møller-Familien", hvor faderen er Liverpool Fan, men moderen og hendes 3 sønner er MFU-fans. Gennem sortbørs 8som jeg officielt ikke kan anbefale) købte jeg billetter: 2 til Udebaneafsnittet og 4 til Stretford End. Far-Mølle og jeg var storoptimister. Det var marts 2018, og Klopp var manager med en trup, som kom nærmere og nærmere det absolutte topniveau, med Salah, Firmino og Mané på toppen, og en VVD, som begyndte at få bedre styr på de bagerste geledder. Men MFU havde Mourinho i dug out'en, og han var pissekold mht at stille en defensiv opstilling på hjemmebane, og så leve på kontrastik. Det fik han og Man FU desværre held med den dag, for det var inden Marcus Rashford nåede til erkendelsen: "Hvad fanden laver jeg i denne her lorteklub.....?", så han var motiveret og spillede en god kamp. Kampen var om lørdagen, og vi rejste først hjem mandag, og det var eddermame én af de længste/værste weekender i mit liv. Kampens højdepunkter kan ses her:
:cry:

BEDSTE oplevelse med kamp mod MFU:
Der er heldigvis mange at plukke iblandt, og I skal jo også have noget at skrive om, men for mig, er der én som specielt står frem. Det var den lørdag 14 marts 2009, og jeg var til et weekend-seminar i FDA (Forende Danske Antennelaug), og skulle sidde til et gennemgå en kedelig præsentation om noget, som jeg for længst har glemt, samtidig med at Liverpool under Benitez, skulle møde Mr. Fergusons Man FU på Old Trafford. MFU kom foran 1-0 på et tyndt straffe dømt mod Reina, men derfra tog FANDEN ved Steven Gerrard og Fernando Torres. Først udligner Torres på et fantastisk mål, hvor han fuldstændig "bulli'er" Vidic, og dernæst trækker Gerrard et straffe , som han selv scorer på til 2-1. På det tidspunkt var der lige kommet Web-TV, så jeg mente jo, at det var indenfor rammerne af FDA-aktiviteter at følge med i kampen via min pc og en earplug i det ene øre. Men jeg kunne vist ikke helt skjule min begejstring, for da der var en pause i foredraget, kom flere ned på bagerste række og spurgte: "Hvad står det?", og flere af dem valgte at blive siddende ved siden af mig, resten af foredraget, så de også også Aurelios geniale frispark og Andrea Dossena's andet mål (inden for 5 dage, da han også scorede det fjerde og sidste mål storsejren mod Real Madrid i midtugen forinden), med et følt lob over Van der Saar. Den føltes RIGTIG godt den sejr mod et MFU hold i deres prime og med portvinstuden som manager. Gense højdepunkterne her:
Det var mine, subjektive værste og bedste LFC-MFU opleveler og jeg håber I vil lege med og fortælle om jeres ditto her i løbet af ugen, så vi får rigtig godt fyret op under kamptråden inden:

Vi SMADRER det PIShold!

Jeg fortsætter nu med en normal optakt, men I kan jo tænke over jeres bedste/værste mens I læser videre, og så give den gas i kommentarerne herefter.

Indbyrdes statistik i PL:
Billede
For en sjælden gangs skyld, møder vi en klub, som har overhånden rent statistisk i PL æraen. men der skal vi huske, at den tid indeholde Man FU's absolutte prime under Spritfjæset*, mens den tilsvarende rummer det Liverpool kollaps, som Ryan "jeg er et menneskeligt rektum" Giggs arrogant mener, ALDRIG kunne ramme MFU :lol:
Billede
Ovenstående er ubetinget mit yndlingsbillede med Mr. Ferguson!

Sidste 5 indbyrdes opgør i PL:
Billede
5. marts 2023 vil for evigt være mejslet i granit i Liverpools historie. En fantastisk dag på Anfield, hvor ALT lykkedes, og MFU bare gik mere og mere i opløsning. Gense et dejligt fyldigt sammendrag af røvfulden her:
"GOOD NIGHT and GOOD LUCK" som kommentatoren udbryder efter Salah smadrer den ind til 4-0!
MEN.... Inden der nu kommer for godt gang i explicitte drømme om at overgå ovenstående drømmekamp og resultat, vil jeg lige minde om, at der er noget som hedder Hybris og Nemesis, som er Gudernes hævn (Nemesis) som kan ramme mennesket, når de tror for meget om sig selv (Hybris). MFU kan nogengange spille overmåde, når LFC er modstanderen, og vi skal kun tilbage til marts 2024 før et totalt udstillet og udspillet MFU hold stjal en sejr i FA Cup'en, først ved en sen udligning i ordinær spilletid og dernæst to lucky punch i overtidens overtid. Det gør stadig for ondt at se levende billeder fra den kamp, så jeg nøjes med et billede af kampens data:
Billede
Enste positive der er at sige om den kamp er, at den var medvirkende til at give Ten Hag ½ år mere i sædet med miserabel status quo. En Man FU virus, som det heldigvis ser ud til, at Amorin ikke har/er kuren imod.

Formbarometer PL:
Billede
Endnu er tyk streg under LFC's favoritværdighed. MFU's eneste positive resultat er mod bysbørnene, som åbenbart også har fået "Manchester-Virus", dog foreløbig i en noget mildere udgave - desværre!

Nøgledata / Statistik for PL sæsonen indtil nu:
Billede
Igen: Himmelvid forskel på de 2 klubber!

Liverpool
Som alle andre kampe LFC spiller i PL for tiden, så er det bare én der SKAL vindes. Jo mere vi kan holde fuld damp på maskinerne, mens de øvrige hold klokker i det gang på gang, jo bedre. Så selv om der er 4 dage til kampen, så kaster jeg mig ud i et bud på en startopstilling. ....og det er hurtigt overskuet, for med resultatet in mente fra sidste kamp, og den gode rotation med udskiftninger, så kan jeg ikke forstille mig andet, end at Arne Slot giver genvalg over hele linjen.
Så dette er mit bud på startopstillingen - med forbehold for ændringer, hvis der meldes om skadede spillere under træning op til kampen:

Billede

Så sæt gang i debatten:
  • Hvad er dine værste og bedste oplevelser med kampe mod Man FU

...og tror I Szoboszlai foretrækkes frem for Curtis Jones? Hans karantæne er jo overstået.....
Vi SMADRER det PIShold !

Brugeravatar
Emmy
Geografisk sted: Gjessø
Alder: 47

Re: LFC - Manchester Fucking United >> Kamptråden

Indlæg af Emmy » onsdag, 01. jan, 2025 14:55

JEG HADER DEN FUCKING LORTE KLUB
OG VI SMADRER DET PISHOLD
Godt nytår
"We're not racist, we only hate the mancs"

TG12

Indlæg af TG12 » onsdag, 01. jan, 2025 15:41

Med Uniteds form og Anfield i ryggen, skal vi levere et festfyrværkeri af en nytårskur til at indvie 2025.

Brugeravatar
JudgeArdaStudge

Indlæg af JudgeArdaStudge » onsdag, 01. jan, 2025 17:44

Emmy skrev:
onsdag, 01. jan, 2025 14:55
JEG HADER DEN FUCKING LORTE KLUB
OG VI SMADRER DET PISHOLD
Godt nytår Billede
Vi har brug for en moderator, der kan ændre lidt på tonen herinde.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Fowler89
Geografisk sted: Nordsjælland
Alder: 35

Indlæg af Fowler89 » onsdag, 01. jan, 2025 18:00

Szobo i stedet for Curtis Jones. Selvom Jones har G/A på sin konto på det sidste synes jeg han godt kunne bruge pause.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Tom_Jorsal
Alder: 37

Indlæg af Tom_Jorsal » torsdag, 02. jan, 2025 10:06

Jeg tror, kampen bliver mere tricky end som så. Vi er klare favoritter, men United har nærmest intet at spille for mere i denne sæson. Derfor vil det være en kæmpe motivationsfaktor for dem at kunne stikke en kæp i hjulet på vores run mod mesterskabet. Den skal dog vindes.

Jeg vil også fremhæve 4-1 sejren på det gamle træhus i 2009 som et højdepunkt i vores rivalisering med dem. Fantastisk kamp. Især af Torres. Og så klassemål fra Aurelio og Dossena(!!!).

Brugeravatar
Sledgehammer
Geografisk sted: The Klopp

Indlæg af Sledgehammer » torsdag, 02. jan, 2025 13:39

Havde det nu blot været endnu en kamp mellem "Hjemmeholdet" og "Udeholdet", ville odds på hjemmesejr næppe være meget over 1,02. Det er et sprudlende "Hjemmehold", Europas, ja måske hele Verdens, mest formstærke hold p.t., et hold der fyrer på alle cylindre, mod et kriseramt "Udehold", hvor både holdet og klubben sejler på alle parametre, og ingen aner deres levende råd.

Men det er det ikke. Det er et af klodens mest ikoniske arvefjendeopgør, og al erfaring viser, at kampe mellem LFC og ManFU lever deres eget liv, uafhængigt af aktuel placering i tabellen. Dog, forskellen på de to holds niveau har vel sjældent været større end den er lige nu, og det må være rimeligt både at håbe og tro, at det bærer os igennem til en klar sejr. Vores forsvar er ikke helt dirkefrit, men vores angreb er p.t. nærmest ustoppeligt, og det mere end kompenserer for svaghederne bagude.

Jeg er dog ikke mere overbevist, end at en hårdt tilkæmpet, eller endda lettere ufortjent, 2-1 eller 3-2 sejr vil være helt godkendt :headbang:
Anfield Iron

Liverpool Football Klopp

Brugeravatar
JudgeArdaStudge

Indlæg af JudgeArdaStudge » torsdag, 02. jan, 2025 16:38

Klubben har også lige uploadet highlights fra 7-0'eren. Tænker godt, vi kan tåle også at poste deres video herinde, så vi kan sammenligne de to videoer.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Brugeravatar
Cynwal

Indlæg af Cynwal » torsdag, 02. jan, 2025 17:32

Mens vi venter, så er der også sluppet en video ud fra Amorins træning med truppen:
Vi SMADRER det PIShold !

Brugeravatar
RedRedRed
Alder: 36

Indlæg af RedRedRed » torsdag, 02. jan, 2025 17:43

Kan simpelthen ikke se andet for mig end en Liverpool sejr denne gang.
Udover at United sejler rundt i Amorims system, så har spillertruppen vel aldrig været ringere, spiller for spiller, post rødvinstuden. Det er simpelthen så fornøjeligt ringe hvad de kan stille med, at jeg ikke kan forestille mig andet end at vi vitterligt smadrer det pishold.

mortenbak

Indlæg af mortenbak » torsdag, 02. jan, 2025 18:17

Med fare for at jinxe, kan jeg heller ikke forestille mig andet.
Selv med plads til forbedring er vi et langt bedre hold end Man FU

Hr. Drejer
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Hr. Drejer » torsdag, 02. jan, 2025 20:00

Ja, det er svært at forestille sig andet end en sejr. Man U er simpelthen så ringe, at det sagtens kan ende som i 1973/74 sæsonen. Den gang slot Birmingham Norwich, og så var deres skæbne besejlet. Smukt. Så smukt. Større sko går jeg ikke i 8-)

Det jeg kan frygte er at Man U vil kæmpe så blodet sprøjter, og med deres manglende fodboldevner kan de nemt komme til at skade en eller flere af vores spillere.
Tom_Jorsal skrev:
torsdag, 02. jan, 2025 10:06
Jeg vil også fremhæve 4-1 sejren på det gamle træhus i 2009 som et højdepunkt i vores rivalisering med dem. Fantastisk kamp. Især af Torres. Og så klassemål fra Aurelio og Dossena(!!!).
En fantastisk uge, specielt for Dossena. Vi slog Real Madrid 4-0 på Anfield, og Dossena scorede også et mål i den kamp.

Brugeravatar
Cynwal

Indlæg af Cynwal » fredag, 03. jan, 2025 10:38

Slots "pre-presser" inden Man FU kampen:
Det eneste nævneværdige er, at både Konaté og Conor Bradlley vil træne normalt med truppen i dag. Jeg tvivler dog på, at vi ser nogen af dem i start-11 på søndag, og da slet ikke Konaté som for en hvis herres skyld ikke skal risikere at få en ny fiber/muskel-skade ved at starte højintensivt for tidligt.
Vi SMADRER det PIShold !

Brugeravatar
Emmy
Geografisk sted: Gjessø
Alder: 47

Indlæg af Emmy » fredag, 03. jan, 2025 11:59

Vi tabte første leg 6-1 i går. Bunting kunne ikke besejre Littler desværre. Bunting havde ellers lovet at præsentere VM trofæet på Anfield søndag, hvis han gik hele vejen.
Lad os bare vinde den rigtige kamp med samme cifre...
"We're not racist, we only hate the mancs"

mortenbak

Indlæg af mortenbak » fredag, 03. jan, 2025 17:55

Cynwal skrev:Slots "pre-presser" inden Man FU kampen:
Det eneste nævneværdige er, at både Konaté og Conor Bradlley vil træne normalt med truppen i dag. Jeg tvivler dog på, at vi ser nogen af dem i start-11 på søndag, og da slet ikke Konaté som for en hvis herres skyld ikke skal risikere at få en ny fiber/muskel-skade ved at starte højintensivt for tidligt.
Han er sgu cool ham Arne!

Besvar