LFC - Paris Saint-German >> Kamptråden CL-8.-dels finale returkamp

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.

Stem på kampens spiller

1 - Alisson Becker
2
8%
66 - Trent Alexander-Arnold ud i 73. min.
5
21%
5 - Ibrahima Konaté ud i 111. min.
1
4%
4 – Virgil Van Dijk
3
13%
26 – Andy Robertson
1
4%
38 - Ryan Gravenberch
1
4%
10 – Mac Allister ud ved pause inden forlængning
4
17%
8 – Dominik Szoboszlai ud i start 2. halvleg forlængning
1
4%
11 - Mohamed Salah
0
Ingen stemmer
20 - Diogo Jota ud i 73. min.
1
4%
7 - Luis Diaz ud i 101. min.
2
8%
9 - Darwin Nunez ind i 73. min.
1
4%
78 - Jarell Quansah ind i 73. min.
1
4%
17 - Curtis Jones ind ved pause inden forlængning
1
4%
18 – Cody Gakpo ind i 101. min.
0
Ingen stemmer
19 - Harvey Elliott ind i start 2. halvleg forlængning
0
Ingen stemmer
3 – Wataru Endo ind i 111. min.
0
Ingen stemmer

Afgivne stemmer: 24

Fowler89
Geografisk sted: Nordsjælland
Alder: 35

Re: LFC - Paris Saint-German >> Kamptråden CL-8.-dels finale returkamp

Indlæg af Fowler89 » onsdag, 12. mar, 2025 08:27

Hr. Drejer skrev:
Fowler89 skrev:
tirsdag, 11. mar, 2025 23:50
TG12 skrev:Alison har ikke reddet et straffespark i 3 år.
Til sammenligning har Keheller 3 i år.

Alison er generelt ikke særligt imponerende til straffe, det er dog nok også hans eneste svaghed..
Det er mig en gåde hvordan han ikke reddede den første straffe fra Vitinha

Sent from my iPhone using Tapatalk
Hvis det ikke var for Alisson, så vil vi slet ikke være nået til straffesparkskonkurrencen. Så vil vi være røget ud på røv og albuer lang tid inden.
Jeg er da enig med dig. Vi havde kun en chance pga Alisson i første opgør. De vandt pga Donnarumma i går, tænker det er fair.

Det var ikke en kritik mod Alisson, han er top 3 i klubben.

Men første skud var dårligt og Alisson sprang den rigtige retning og fik også berøring med bolden, jeg forstår stadig ikke, hvordan han ikke kunne redde den.

Fowler89
Alder: 35

LFC - Paris Saint-German >> Kamptråden CL-8.-dels finale returkamp

Indlæg af Fowler89 » onsdag, 12. mar, 2025 08:30

Vi er desværre også en klub der er så afhængig af Salah, at når han ikke præsterer så har vi ikke andre til at tage over.

Og jeg vil også lige sige, at ramadan Salah fænomenet er ægte. Han har altid formdyk i ramadan.

Brugeravatar
JudgeArdaStudge

Indlæg af JudgeArdaStudge » onsdag, 12. mar, 2025 08:39

I går er jo vaskeægte uheld og stolpe ud, lidt som PSG måtte have følt i Paris, men i går blot med endnu større chancer til hjemmeholdet. Vi kendte ikke vores besøgstid, selvom chancerne var rigelige til at score to eller tre mål. At der var en herinde, der skrev, at PSG skulle have vundet 5-0 i Paris er decideret komisk, men de var bedst i Paris og vi var bedst på Anfield og som sådan kunne begge hold jo været gået videre. I går fornemmede man hurtigt, at det kunne blive en af de aftener, hvor det bare ikke skulle lykkes uanset, hvor meget bedre og hvor meget tættere man var. Drønærgerligt at indskiftede Quansah header på stolpen og lige så ærgerligt og uheldigt, at en fremragende Alexander-Arnold udgik og det samme med en knap så fremragende Konaté.

Jeg under ikke PSG noget godt, de er indbegrebet af den ulækre kynisme, der præger fodbold i dag med shady ejere og suspekte foretagender, hvilket er synd, for jeg har egentlig ikke så meget imod Enrique. Exit føles lidt mere letfordøjeligt, fordi vi stadig har øjnene på mesterskabet. Nu skal spillerne så bare hanke op i sig selv og endegyldigt cementere det og nej, det skal ikke være med 77 point, fordi det er glemt om nogle år, eller hvad man ellers kan læse af vanvittige ting herinde. Det skal cementeres så det runger og så alle kan se, at vi har været og er det bedste hold i verdens sværeste liga.
Senest rettet af JudgeArdaStudge onsdag, 12. mar, 2025 08:54, rettet i alt 1 gang.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Hr. Drejer

Indlæg af Hr. Drejer » onsdag, 12. mar, 2025 08:53

Fowler89 skrev:
onsdag, 12. mar, 2025 08:30
Vi er desværre også en klub der er så afhængig af Salah, at når han ikke præsterer så har vi ikke andre til at tage over.

Og jeg vil også lige sige, at ramadan Salah fænomenet er ægte. Han har altid formdyk i ramadan.

Selvom vores spillere var fri foran mål, så søgte de Salah igen og igen. Selvom han stod dårligere placeret eller var dækket op, så skulle bolden hen til Salah, så han kunne afslutte.

TG12

Indlæg af TG12 » onsdag, 12. mar, 2025 08:54

Hr. Drejer skrev:
onsdag, 12. mar, 2025 00:39
Fowler89 skrev:
tirsdag, 11. mar, 2025 23:50
TG12 skrev:Alison har ikke reddet et straffespark i 3 år.
Til sammenligning har Keheller 3 i år.

Alison er generelt ikke særligt imponerende til straffe, det er dog nok også hans eneste svaghed..
Det er mig en gåde hvordan han ikke reddede den første straffe fra Vitinha

Hvis det ikke var for Alisson, så vil vi slet ikke være nået til straffesparkskonkurrencen. Så vil vi være røget ud på røv og albuer lang tid inden.
Det er jeg helt enig i.

Men det er meget få målmænd der er rigtigt gode til straffespark, og Ali er ikke en af dem. Kehellerer har i denne sæson faktisk været temmelig god til straffe, samt han har vundet straffesparks konkurrencer før.

Derfor kunne det have været en taktisk overvejelse at skifte Kehellerer ind til straffesparks konkurrencen.

Brugeravatar
JudgeArdaStudge

Indlæg af JudgeArdaStudge » onsdag, 12. mar, 2025 08:57

Emmy skrev:
tirsdag, 11. mar, 2025 23:12
Cynwal skrev:Curtis Jones har én af sine sløsede aftener
Ham har jeg bare aldrig haft fidus til. Ham og Diaz kan godt finde en anden klub til sommer
Diaz var bedste mand i kampen.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Brugeravatar
JudgeArdaStudge

Indlæg af JudgeArdaStudge » onsdag, 12. mar, 2025 09:05

Sledgehammer skrev:
tirsdag, 11. mar, 2025 22:14
JudgeArdaStudge skrev:
tirsdag, 11. mar, 2025 21:58
Fowler89 skrev:
tirsdag, 11. mar, 2025 21:54
JudgeArdaStudge skrev:
tirsdag, 11. mar, 2025 21:52
Ret beset skulle vi have ført 2-0 efter to kæmpe chancer, men omvendt havde vi ikke behøvet at spille så blottet ude på siderne.
Ret beset skulle vi have tabt sidste kamp 5-0. :alcohol:
Styr dig selv. De havde to store chancer, resten var ikke nævneværdige og var skud udefra.
Og Alisson havde alligevel 5-7 verdensklasseredninger? ;)
Værsgo. Her har du Alissons redninger fra Paris. Så kan du pakke dine 5-7 verdensklassredninger sammen. Han har to verdensklasseredninger, som de skal score på, resten er indlæg eller skud langt ude fra. Vi elsker at overdrive modstanderne herinde og tale eget hold ned, men det er toppen af fjollet at mene, Paris skulle have vundet 5-0 i Paris. :doh1:

AJJ

Indlæg af AJJ » onsdag, 12. mar, 2025 09:11

Den umiddelbare følelse (inden man begynder at efterrationalisere...) dagen derpå er selvfølgelig skuffelse.

Vi fortjente lige så meget den samlede sejr som PSG. Og det gør sgu nas at ryge ud på Anfield til et hold, der er kommet lidt ud af ingenting (hvem regnede PSG for noget i efteråret?)

1/8 er bare for tidligt at ryge ud af CL i en i øvrigt fantastisk sæson med et godt kørende hold. Det er 2020 om igen.

Og Aston Villa ventede i 1/4 - dem havde vi selvfølgelig slået over 2 kampe.

Og lige nu føles det lidt fladt, at resten af sæsonen - ud over liga cup finalen selvfølgelig! - kun handler om at binde en sløjfe på mesterskabet.

Og så efterrationaliseringen:

Den smalle A-kæde har brugt rigtigt mange kræfter på at sikre os det suveræne forspring. vi har i PL. Og særligt den sidste 1½ måned har været voldsom. Der var ingen "vinterpause" under sydens sol til os. Og det er tydeligt for enhver, at det har kostet. Og så kan man ryge ud af CL til et godt hold - særligt et hold, der modsat kan bade sig gennem sin egen liga med et halvt b-hold.

Real Madrid ventede nok også i semifinalen, og der skal altså virkeligt meget intensitet og et topniveau til for at slå dem - det ved vi.

Med forstærkninger i både forsvar, på midtbane og i angreb, så er vi forhåbentligt bedre rustet til både PL og CL næste sæson. En Jota ude af form samt Nunez er bare ikke tilstrækkeligt oppe foran, hvis man vil vinde CL. "Prime"-Firmino og så havde vi vundet i går. Det var også uheldigt med Gakpos skade, for så kunne vi have stillet med Diaz som midterangriber.

Nu får vi længere mellem kampene og kan forhåbentligt sende Everton hjem med en lammer og lige vise Stokenal, hvem der er det bedste hold i år. Og vi skal naturligvis have to pokaler til paraden.

PS. Jeg håber, at A. Madrid eller Inter vinder. Det er de eneste sympatiske klubber, der er tilbage i CL.
Senest rettet af AJJ onsdag, 12. mar, 2025 09:58, rettet i alt 2 gange.

Brugeravatar
Emmy
Geografisk sted: Gjessø
Alder: 47

Indlæg af Emmy » onsdag, 12. mar, 2025 09:50

JudgeArdaStudge skrev:
Emmy skrev:
tirsdag, 11. mar, 2025 23:12
Cynwal skrev:Curtis Jones har én af sine sløsede aftener
Ham har jeg bare aldrig haft fidus til. Ham og Diaz kan godt finde en anden klub til sommer
Diaz var bedste mand i kampen.
Nej det var edderhugme ikke. Og han blev skiftet for sent ud.
"We're not racist, we only hate the mancs"

Brugeravatar
Emmy
Geografisk sted: Gjessø
Alder: 47

Indlæg af Emmy » onsdag, 12. mar, 2025 09:55

Salah kan iøvrigt glemme alt om den gyldne bold efter i går. Et evt mesterskab er ikke nok i den konkurrence
Men det bliver hyggeligt at se lille Vini tude når Mbappe får den overrakt
"We're not racist, we only hate the mancs"

Brugeravatar
JudgeArdaStudge

Indlæg af JudgeArdaStudge » onsdag, 12. mar, 2025 10:14

Is på, Emmy. To kampe alene gør jo ikke, at Salah ikke fortjener Ballon d'Or. Salah fortjener den pt. Om billedet er et andet efter sæsonen handler om, hvor mange pokaler Real Madrid får tiltusket sig og hvor meget de piver og truer med at boykotte gøgler showet.

PS. Diaz var bedste mand.

Brugeravatar
Olle

Indlæg af Olle » onsdag, 12. mar, 2025 10:25

Emmy skrev:
tirsdag, 11. mar, 2025 23:51
Det nye Champions League format stinker iøvrigt. Hvad fanden er det for noget pis at man som vinder af grundspillet skal møde så godt et hold? Det er alt for tilfældigt og der er jo ingen fidus i at præstere godt i gruppespillet, nærmest tværtimod. Nå det var bare et opkast
Man kan altid være uheldig med lodtrækningen.

Den store brøler i nuværende system er jo at nummer 1 og 2 IKKE trækkes mod de 2 dårligste hold.

Liverpool / Barcelona blev sat op imod nummer 15/16/17 og 18 fra grundspillet ud af de 24 der gik videre.

Man burde vente med lodtrækning til ottendelsfinalen til efter nummer 9 til 24 havde mødt hinanden.

Derefter skulle 1 og 2 så trækkes op imod de 2 dårligste hold fra grundspillet osv.

Det havde i år været Club Brugge og Feyenoord så vidt jeg kan se.

TG12

Indlæg af TG12 » onsdag, 12. mar, 2025 10:58

Olle skrev:
onsdag, 12. mar, 2025 10:25
Emmy skrev:
tirsdag, 11. mar, 2025 23:51
Det nye Champions League format stinker iøvrigt. Hvad fanden er det for noget pis at man som vinder af grundspillet skal møde så godt et hold? Det er alt for tilfældigt og der er jo ingen fidus i at præstere godt i gruppespillet, nærmest tværtimod. Nå det var bare et opkast
Man kan altid være uheldig med lodtrækningen.

Den store brøler i nuværende system er jo at nummer 1 og 2 IKKE trækkes mod de 2 dårligste hold.

Liverpool / Barcelona blev sat op imod nummer 15/16/17 og 18 fra grundspillet ud af de 24 der gik videre.

Man burde vente med lodtrækning til ottendelsfinalen til efter nummer 9 til 24 havde mødt hinanden.

Derefter skulle 1 og 2 så trækkes op imod de 2 dårligste hold fra grundspillet osv.

Det havde i år været Club Brugge og Feyenoord så vidt jeg kan se.
Naturligvis er der noget lodtræknings held, men vi hæfter os også for meget i at vi "dominerede" gruppespillet. Det gamle format var der også altid 1-2 af de store, som sluttede toer i en gruppe, i 18/19 var det os selv og vi mødte Bayern i første runde af knock-out fasen.

Det er da også flot at vi vandt gruppe spillet, men faktum er også at gruppespillet er temmelig ligegyldigt, udover at man skal sikre avancement. Uden at have ført statistik på det, så synes jeg sjældet holdet der har domineret gruppespillet (også i det gamle format), som vinder. Vi selv er et eksempel herpå, i 18/19 fik vi 9 point i gruppespillet og snyder Napoli, der også fik 9p for avancement. I 04/05, samme historie, hvor vi snyder Olympiacos der også fik 10p fra avancement. Real har også vundet med samme opskrift flere gange.

Pointen er man i en turnering som CL skal man toppe i foråret, og i efteråret skal man bare "over-the-line". Særligt når vi ikke har en bredere trup end vi. Jeg synes vi har fejlet lidt ifht. hvornår vi topper i CL. Ingen vil huske, hvem der dominerede gruppespillet og det, som vil stå i bøgerne er primært at vi blev slået ud i første knock-out runde.

mortenbak

Indlæg af mortenbak » onsdag, 12. mar, 2025 11:11

Sledgehammer skrev:
onsdag, 12. mar, 2025 06:16
Øv bøv. Men vi havde nok alligevel tabt til RM i næste runde, så ...

Nu bliver det pludselig supervigtigt at vinde Carabao, hvis vi ikke skal gå ud af denne uge og ind i PL-slutspurten med en sur smag i munden.

Gad i øvrigt nok vide hvad Arne tænker om Carabao-finalen? Skal han beholde Alisson, der lader til at være i kanonform for tiden, på kassen, eller skal han lade Kelleher, der jo nærmest "ejer" den turnering, få tjansen?
Kan han så ikke i det mindste skifte Kelleher ind 1 minut før en evt straffeafgørelse :lol:

Hr. Drejer

Indlæg af Hr. Drejer » onsdag, 12. mar, 2025 11:53

Emmy skrev:
onsdag, 12. mar, 2025 09:55
Salah kan iøvrigt glemme alt om den gyldne bold efter i går. Et evt mesterskab er ikke nok i den konkurrence
Ja, chancerne er meget små for at han tager den, selvom han overordnet har været bedst i år.

Besvar