LFC - Arsenal FC >> Kamptråden PL runde 3

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.
Besvar
Brugeravatar
Cynwal
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 61

LFC - Arsenal FC >> Kamptråden PL runde 3

Indlæg af Cynwal » torsdag, 28. aug, 2025 06:52

Billede

Indgangsbøn:
Mine tanker op til kampen koncentrerer sig om:
  • Det var tidligt TOPkampen kom i år!
  • Er Kerkez nervøs, fordi scenen er blevet større? Det kan da ikke passe, at han forsvarer så dårligt?
  • Er det fordi jeg er håbløs optimist, at jeg synes jeg kan se lidt forbedring hos Wirtz fra gang til gang? Er han også nervøs (ligesom Kerkez .....)?
  • Skal Szoboszlai fortsætte på HB? ...for han var edderbrølme god! ...og Bradley så lidt rusten ud..
  • Kan Ekitike fortsætte stimen med et mål i hver kamp? Nu er det Saliba og Gabriel han står over for!
  • Er Gyökeres virkelig så langsom, som AJJ var ude og sige, så han får Elliot til at ligne en supersprinter?
Umidelbart kan jeg være bange for, at kampen kommer for tidligt, inden Slot har fået fintunet de mange nye spilleres rolle på holdet. Der er stadig situationer, hvor vi ser håbløst åbne ud defensivt, og det kan jeg være bange for, at gunners udnytter dette, specielt på nogen af deres dødbolde. Jeg synes kampen lugter langt væk af uafgjort, som resultatet også er blevet i 4 ud af de sidste 5 møder, ,,,,men det kan jo være holdet igen overrasker i overtiden og hiver sejren hjem. Arteta er med sine mange andenpladser ved at udvikle sig til at blive en "nearly-man", og gunners har i den grad haft den store pung fremme i sommerens transfervindue: Zubimendi, Eze, Gyökeres, Madueke, Mosquera, Nørgaard og Kepa Arrizabalaga bringer deres netspend op på £ 250 mill, da de kun har solgt 2 akademispillere for £ 7 mill. De har nu kastet SÅ mange penge efter Arteta, at forventningerne internt og dermed presset må være tårnhøjt på Arteta om at få brudt "forbandelsen" med andenpladser.

Indbyrdes statistik:
Billede
Det er tæt på at være ligeligt fordelt i tredjedele mht sejre til hver og uafgjorte, på møder i alle turneringer.

Kigger vi kun på PL tiden og møderne der, har LFC et lille overtag med sejre i 25 af ialt 66 kampe, hvor gunners kun har 18:
Billede

De 5 sidste opgør i PL:
Billede
Sidste kamp indbyrdes var i 3. sidste runde af PL, hvor LFC for længst var løbet med mesterskabet, og gassen var gået af truppen rent spillemæssigt, så trods en 2-0 føring lod man gunners komme tilbage i kampen og få 2-2.

Formbarometer:
Billede
Gunners har haft 2 lette kampe mod fortidens giganter Leeds (The Real) United og imploderende Manchester FU, så ingen har scoret mod dem endnu. LFC har scoret 7 gange mod langt skarpere modstandere, mod gunners 6 træffere.

Liverpool
Så hvordan ryster Slot posen? Angrebet kan jeg ikke se bliver ændret. Rio Ngumoha er - trods meget hype - ikke klar til at starte endnu. HB er en udfordring, da Bradley kun er på vej tilbage fra skade, og VB ser shaky ud, så skal Robertson støves af, og starte inde? På midtbvanen er Mac Allister forhåbentlig klar. Han døjer stadig med eferveer fra en skade som har ødelagt det meste af preseason for ham. Konen har ikke født endnu, men det var heller ikke det, som holdt ham ude af truppen mod Newcastle. Jeg krydser fingre for, at det bliver muligt for Slot at stille sådan her op:

Billede

Er Macca ikke klar, rykker Bradley ind på HB og Szobo frem på midten. ...og så tror jeg Wirtz scorer sit første mål for LFC på søndag!!
Vi SMADRER det PIShold !

Hr. Drejer
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: LFC - Arsenal FC >> Kamptråden PL runde 3

Indlæg af Hr. Drejer » fredag, 29. aug, 2025 15:03

Sæsonens vanskeligste kamp! Den bliver svær, og med tanke på vores store defensive problemer, vil jeg være ganske tilfreds med en uafgjort. Arsenal har scoret 6 mål, vi har scoret 7. De har lukket 0 mål ind, vi har lukket 4 ind. To dygtige offensive linjer.

Vi er ringe på dødbolde, specielt omkring Konate, og jeg tror Arsenal vil angribe hårdt i Konates side, ligesom Newcastle gjorde. Både på dødbolde, men også i deres opspil.

Det er vigtigt at vi får Macca tilbage, han vil styrke vores midtbane. Og Wirtz må gerne spille sig gevaldigt op. Denne kamp ligger bedre til ham end Newcastle kampen. Og vi får brug for ham mod Ligaens bedste forsvarskæde. Det er ham der skal trylle og servere boldene til vores angribere.

Brugeravatar
Emmy
Geografisk sted: Gjessø
Alder: 47

Indlæg af Emmy » fredag, 29. aug, 2025 18:18

Bradley er klar til kamp, han har trænet med hele ugen. MacA burde også blive klar, men kan han komme på holdet? Szobo bliver vel næppe sat af efter sidste kamp og Gravenberch og Wirtz er sikre startere.
Jeg ville personligt gå med rutinen og starte med Robbo. Kerkez virker ikke helt klar til sådan topkamp
"We're not racist, we only hate the mancs"

TG12

Indlæg af TG12 » fredag, 29. aug, 2025 20:58

Tror det bliver en kedelig taktisk affære.

Da det er tidligt i sæsonen og begge stadig er “rustne”.

Arsenal vil givetvis være defensivt orienteret og prøve at lave midtbanen til en kampplads, hvor de gerne vil lukrere på kontra.

Vi skal så vidt muligt holde på bolden og lægge tryk på dem.

Det kan meget vel ende uafgjort, som på nuværende tidspunkt nok er et resultat begge vil være “ok” med.

Besvar