Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Brugeravatar
rnh
Geografisk sted: Fredericia

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af rnh » mandag, 27. maj, 2013 17:43

LFC-Aaby skrev:Hvis Suarez sælges for de 50 mio £ som der er snak om i 'hvem skal ud?' tråden, så gad jeg egentlig godt høre jeres bud på hvordan vi skal/kan forstærke os. Jeg ser umiddelbart ikke de store muligheder for at gøre os bedre. Vi har en mand der scorer 20+ mål i PrL. Vi er ikke specielt attraktive for de helt store spillere pga manglende europæisk bold. Hvad tænker i?
Jeg tror ikke at vi vil kunne forstærke os ved køb af en allerede etableret angriber da det jo nok vil være imod vores løn politik.
En sådan type vil jo normalt kræve kassen i kompation for manglende spilletid i de store turneringer.
Men når det så er sagt ser jeg heller ikke kun et Suraz salg til 50 min £ som et tab.

punkt 1 så har jeg har svært ved at tro at det blir hans sidste karantæne.
punkt 2 han starter med at være ude i de første 6 kampe.
Punkt 3 så frygter jeg at han ville kunne gi problemer hvis han skal bruge så meget som 5 min på bænken når han er klar og man kan jo ikke engang gi Suraz garanti for spilletid hvis holdet spiller helt fantastisk uden ham og vinder de 6 første kampe. :D

Det ville være dejligt hvis Rodgers kunne hive en kanin op af hatten ala Coutinho, hvis vi ender med et Suraz salg dog gerne med en del mere erfaring en Coutinho.

Jeg tænker lidt at Torres kunne være en lille bitte mulighed alt efter hvad der sker i Chelsea når Mourinho begynder at købe ind.

Fy for fanden en spænende måned vi skal igennem.

Brugeravatar
LFC_20

Indlæg af LFC_20 » mandag, 27. maj, 2013 18:18

Det bliver også bare svære og svære for os at komme 100 % tilbage, hvis vi ikke kan lave flere scoop som Coutinho, pga. der hele tiden kommer nye rigmænd til mindre klubber og køber dem store.(Monaco, City, PSG, Anzhi etc.)

- Men, tror på vi med Rodgers ved roret kan lave en "Dortmund", og stille og roligt tage små skridt, og så måske om 1-3 år, være fast inventar i top 4 igen... - Syntes efterhånden også de nyrige klubber skuffer lidt, i forhold til hvad de bruger af midler, tænk City og PSG, som langt fra har spillet glorværdigt fodbold, i forhold til hvilket hold de besidder...

- Hvad tænker i om emnet, at det bliver sværere pga. rigmændene, for en klub som vores der gerne vil "leve sundt"?

Brugeravatar
TomViolence
Alder: 36

Indlæg af TomViolence » mandag, 27. maj, 2013 18:34

Jeg tænker Benteke. ;)
Scouser by heart.

Siden 2009.

Brugeravatar
rnh
Geografisk sted: Fredericia

Indlæg af rnh » mandag, 27. maj, 2013 19:33

TomViolence skrev:Jeg tænker Benteke. ;)
Spænende spiller men jeg er ikke sikker på at han vil "nøjes med Liverpool" hvis han skifter og når jeg siger nøjes mener jeg løn og mangel på Champions og Europa League.

Brugeravatar
Alonso
Alder: 36

Indlæg af Alonso » mandag, 27. maj, 2013 19:35

rnh skrev:
Spænende spiller men jeg er ikke sikker på at han vil "nøjes med Liverpool" hvis han skifter og når jeg siger nøjes mener jeg løn og mangel på Champions og Europa League.
Benteke vil acceptere Liverpool uden at tøve. I den genre vil jeg dog hellere have Lukaku.

kristiank
Alder: 28
Kontakt:

Indlæg af kristiank » mandag, 27. maj, 2013 20:17

Alonso skrev:
rnh skrev:
Benteke vil acceptere Liverpool uden at tøve. I den genre vil jeg dog hellere have Lukaku.
Lukaku er også en jeg godt kan lide. Hurtig, fysisk stærk og spændende talent. Dog tror jeg ikke at Chelsea vil sælge ham. Han minder mig faktisk meget om Drogba. Jeg vil meget hellere have Lukaku frem for Benteke, men da det virker meget usandsynligt at vi får ham, så vil jeg ikke være medvirkende til at gejle en stemning op.
Man kan ikke være lige heldig hver gang

Brugeravatar
Surf
Geografisk sted: København
Alder: 34

Indlæg af Surf » mandag, 27. maj, 2013 20:47

LFC-Aaby skrev:Hvis Suarez sælges for de 50 mio £ som der er snak om i 'hvem skal ud?' tråden, så gad jeg egentlig godt høre jeres bud på hvordan vi skal/kan forstærke os. Jeg ser umiddelbart ikke de store muligheder for at gøre os bedre. Vi har en mand der scorer 20+ mål i PrL. Vi er ikke specielt attraktive for de helt store spillere pga manglende europæisk bold. Hvad tænker i?
Synes vi skal sige til Real Madrid, at vi skal have for Suarez hvad Stoke vil have for Crouch plus 15 mio. pund. Plejer at være et godt trick, plus Crouch kender klubben og vil falde hurtigt til, og har mange års erfaring i ligaen, hvilket vi mangler. Og bum, så har vi også en plan B, selvom vores plan A måske er svækket ved salget af Suarez.
"Anybody who plays for me should be a bad loser."

AJ
Geografisk sted: København SV

Indlæg af AJ » mandag, 27. maj, 2013 20:55

:laughin:

Årets indlæg.

mawope

Indlæg af mawope » mandag, 27. maj, 2013 21:04

Good stuff :D

Oomph242

Indlæg af Oomph242 » mandag, 27. maj, 2013 21:08

Hehe. Indlægget giver virkelig god mening. Sådan skal det gøres!

Brugeravatar
Fribytter

Indlæg af Fribytter » tirsdag, 28. maj, 2013 01:03

Hehe. Forklaringen var da tåbelig, og Carroll var da et mærkeligt køb alt taget i betragtning, men at sælge sin topscorer uden at købe en erstatning på et tidspunkt, hvor nedrykningsstregen ikke er langt væk, er et farligt eksperiment.

@ Niels K

Jeg tror heller ikke, at Rodgers vil få problemer med at skrabe flere penge sammen ud over de £20 mio., som ejerne angiveligt har sat af før spillersalg, men udbud og efterspørgsel er en underlig størrelse for tiden. De helt store (CL)klubber og rigmandsklubberne bruger selvfølgelig en masse penge, men ellers lader det til, at de almindelige klubber rundt om er ramt af lidt krisetider.

Skrtel skal imø. sælges til en af de nyrige østeuropæiske klubber for, at LFC kan gøre en god handel. Jeg tror ikke, at de store (CL)klubber - udover de østeuropæiske - er interesserede i Skrtel; måske pånær Monaco. Hvis ikke det er muligt, så tror jeg, at vi er nede på £7-8 mio., og så skal Rodgers imø. grundigt overveje, hvad planerne er for talenter som Wisdom og Kelly, og hvis Papadopoulos købes, hvor meget han skal indgå i rotationen på midtbanen. Et af problemerne for CFC i denne sæson var imø., at en spiller som Luiz både var i spil til forsvaret og midtbanen, og at Ivanovic var førstereserve på højreback. Et centerforsvar skal have tid til at finde en rytme, og her er der som regel allerede nok afbrydelser i form af karantæner og skader. Et andet scenarie er også, at Papadopoulos som andre unge spillere har lidt problemer med overgangen til engelsk fodbold, og i det tilfælde er løsningen i hvert fald ikke Ilori, som jeg ser som en decideret udviklingsspiller, hvilket lader Touré og talenter tilbage. Det er heller ikke ideelt.

Det er lidt det samme med Downing som med Skrtel. Klubberne ved, at Downing ikke er en spiller efter Rodgers' hoved, og modsat Carroll er Downing ikke en spiller, man bygger et hold op omkring. Han er en god PL-spiller, men ikke helt ung længere, og han har imø. ikke vist noget i LFC, der burde gøre ham dyrere, end da han skiftede fra Middlesbrough snarere tværtimod alt taget i betragtning. Medmindre der er en engelsk klub, som går amok med lidt tv-penge, så tror jeg, at klubben skal være indstillet på at få det samme som for Skrtel, og så er det igen spørgsmålet, om et salg er til klubbens bedste. Downing har ikke været ubrugelig - han har faktisk haft rigtig gode kampe i denne sæson - og han har en del PL-erfaring. I forhold til et ungt hold, hvor der igen denne sommer vil komme mange nye spillere til, er det måske meget klogt at holde fast i Downing, medmindre der kommer et bud på £10 mio. eller mere.

Flanagan tror jeg ikke, at klubben kan få £2 mio. for pga. de få kampe i karrieren og skaderne i sidste sæson. Andre klubber ved ikke rigtig, hvor Flanagan står pt., så selvom Flanagan formentlig aldrig kommer til at overhale Johnson, Wisdom, Kelly og McLaughlin, så vil det imø. stadig give mening, hvis klubben holdt fast i Flanagan i en sæson mere og sendte ham på udlån for at give ham et udstillingsvindue.

I øvrigt frygter jeg lidt en ny mellemsæson, hvis en målmand, tre nye centerforsvarsspillere, en ny venstreback, en offensiv midt, to kanter og en angriber skal spilles ind, hvoraf mange af dem kommer fra andre ligaer og ikke er vant til presset i en klub som LFC.
"Put a shit hanging from a stick in the middle of this passionate, crazy stadium and there are people who will tell you it's a work of art. It's not: it's a shit hanging from a stick."

Brugeravatar
Thommo
Geografisk sted: Randers
Alder: 49

Indlæg af Thommo » tirsdag, 28. maj, 2013 01:31

Fribytter skrev:
I øvrigt frygter jeg lidt en ny mellemsæson, hvis en målmand, tre nye centerforsvarsspillere, en ny venstreback, en offensiv midt, to kanter og en angriber skal spilles ind, hvoraf mange af dem kommer fra andre ligaer og ikke er vant til presset i en klub som LFC.
Synes offensiven efterhånden er ganske habil, så det ser jeg ikke som grund til en mellemsæson, men forsvaret som har været misserabelt kan(og skal) vække bekymring. Ser gerne to super midter der kan presse Agger, og hvis Robinson vejes for let, hældes ud til venstre, håber dog han vises lidt tillid, jeg har tro på ham, men BR er i sædet. hvis Glen fortsat skal være 2. valg i venstre siden, må Robbo ud. Længere er den ikke, som jeg ser det. Og en der kan presse Jose hentes, Glen skal spille i højre.

Hvis Suarez sælges(byttes) håber jeg på en byttehandel, specielt en Real M handel kunne ende lykkeligt. Har tidligere talt varmt om Higuain, men alle 3 parter skal være med på den desværre, og det er nok tvivlsomt Gonzalo er fresh.

Er efterhånden for Suarez exit, da han kun er klar omkring 25-30 kampe pr sæson, karantæne i resten, og tænk hvis han begynder at få skader :wall: . Og man skal vel heller ikke undervurdere hans bad-will, blandt sponsorer, tror han er rigtig dyr i sidste ende. Men det er jo altså bare min mening. Holdet sluttede tilmed rimeligt godt af uden ham, endnu et plus, der taler for salg.

Når jeg vågner imorgen har jeg muligvis skiftet mening, da jeg er på vippen, når vi snakker Luis
Verden er smask fuld af hyklere....

mawope

Indlæg af mawope » tirsdag, 28. maj, 2013 07:01

@ Fribytter
Ja, vi havde brug for en erstatning for Torres. Det var der vel ikke en eneste fan af klubben som ikke mente. Men at smide al initiativ over på den anden side af forhandlingsbordet (Newcastle) i stedet for først at færdigforhandle Torres og så herefter Carroll er jo i bedste fald skørt og amatøragtigt. Carroll havde haft 1/2 god PL-sæson og dermed vel næppe nogen (og vel egentlig stadig ikke) proven goalgetter. At han så oveni var skadet og først kom til at spille i marts, gør jo bare det hele endnu mere absurd.

Jeg deler ellers din skepsis over for vores tilsyneladende strategi omkring defensiven. Et ønske kunne være at holde på Skrtel og så købe Papadopoulos. Det kræver selvfølgelig, at Skrtel kan acceptere konkurrencen. Men en Papadopoulos kan jo efter sigende også spille en defensiv midt. Og så skal vi nok heller ikke glemme, at Agger kan have sine perioder med skader, selvom sidste sæson gik rigtig godt. Så der burde være udsigt til noget spilletid for Skrtel selv hvis han har svært ved at tilspille sig spilletid. Men der er selvfølgelig et økonomisk aspekt i det for os og så en vurderingssag for ham i det.

Brugeravatar
Niels K
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Niels K » tirsdag, 28. maj, 2013 07:50

@ Fribytter:

Det med køb og salg må tiden jo vise. Altså er det os, der får nogle gode priser og kan lave lidt røverkøb. Jeg synes, niveauet ser realistisk ud.

Papa skal først spille def. midt, når Lucas ikke er klar, og/eller vi møder hold a lá Stoke. Andre spillere kan også varetage pladsen, hvor Allen forhåbentlig er klar til at gøre det en tand bedre. Nogle forventer, at Coady skal have lidt kampe næste sæson.
Ellers tror jeg, at Begovic og Papa vil købes ind som commanding forsvarsspillere, da vi mangler sådanne typer med Agger, Johnson og Enrique og vel egentlig også Lucas på den def. midt.
Dvs. de bør være stærke vindertyper typer, som er klar fra day 1.

Ellers må Touré og Ilori samt Kelly, som ikke er ubekendt med pladsen være rigeligt, og ellers må vi klare os med, hvad vi har, hvis alt går galt.

Udover disse 2, så behøver vi jo strengt taget ikke sætte andre af de indkøbte på banen, da vi i forvejen råder over meget stærke spillere fra midten over frem, men jeg synes vores bænk og de første 25 mand i truppen, bliver noget mere spændede med følgende:

Dignes, Touré, Papa, Ilori og Aspas, Eriksen, Atsu og Begovic og så Reina for Tello.

En anden ting er, at jeg ikke tror på scenariet, da det er voldsomt mange handler, der skal falde på plads den ene vej og den anden vej, men jeg ville stadig gerne bytte over.

AJ
Geografisk sted: København SV

Indlæg af AJ » tirsdag, 28. maj, 2013 08:30

@ Mawope

Jeg mente nu ikke, at det var nødvendigt at erstatte Torres med det samme. Vi kunne have kørt sæsonen færdig med Kuyt, Suarez og Ngog, og så finde den rigtige mand om sommeren.

Jeg hører Fribytters argument angående nedrykningsstregen, men 1) hvis var SÅ bange for at rykke ned, så burde vi nok slet ikke sælge Torres, og 2) hvordan vi kan have troet, at en skadet Carroll, kunne være forskellen på overlevelse og nedrykning er mig en gåde. Begge punkter har endda intet med priser at gøre.

Besvar