Dagens Kampe

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
AJ
Geografisk sted: København SV
Alder: 34

Re: Dagens Kampe

Indlæg af AJ » onsdag, 30. sep, 2015 13:13

@ Texy

Barca klarede sig da udmærket uden Xavi, da de vandt The Treble i sidste sæson. Busquets, Rakitic og Iniesta spillede jo alle de vigtige kampe.

Brugeravatar
AndreasN
Geografisk sted: Valby
Alder: 31

Indlæg af AndreasN » onsdag, 30. sep, 2015 13:15

Hr. Drejer skrev:
IanRush skrev:
Hr. Drejer skrev:Vi skal være ekstremt heldige for at komme i top 4. Vi har ikke økonomien og truppen. Men vi skal kæmpe en vis legemsdel ud af bukserne.
Økonomien er vel ikke dårligere end Arsenals? Jeg er dog enig i truppen. Den er håbløs set i forhold til de midler, vi har
Ikke dårligere, vi har bare langt færre penge ;)

Og hvis England kun får 3 CL pladser, vil det rammer os hårdt. Klubber der ligger i sub-toppen vil opleve en nedgang i økonomien.
Men vi vil stadig tjene langt mere end vores ligesindede i de andre ligaer.
Liverpool Football Klopp

Hr. Drejer
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Hr. Drejer » onsdag, 30. sep, 2015 14:40

AndreasN skrev:
Hr. Drejer skrev:
IanRush skrev:
Hr. Drejer skrev:Vi skal være ekstremt heldige for at komme i top 4. Vi har ikke økonomien og truppen. Men vi skal kæmpe en vis legemsdel ud af bukserne.
Økonomien er vel ikke dårligere end Arsenals? Jeg er dog enig i truppen. Den er håbløs set i forhold til de midler, vi har
Ikke dårligere, vi har bare langt færre penge ;)

Og hvis England kun får 3 CL pladser, vil det rammer os hårdt. Klubber der ligger i sub-toppen vil opleve en nedgang i økonomien.
Men vi vil stadig tjene langt mere end vores ligesindede i de andre ligaer.
Ja. Det har vi. Selvom det ikke skinner igennem i CL og EL. :(

Brugeravatar
AndreasN

Indlæg af AndreasN » onsdag, 30. sep, 2015 15:46

Nej, og det kan også forklare, hvorfor du ikke partout vinder noget, fordi du har en stærkere økonomi. Det handler først og fremmest om at have det helt rigtige sportslige setup - har du det er en enorm økonomi mindre vigtigt.
Liverpool Football Klopp

Hr. Drejer

Indlæg af Hr. Drejer » onsdag, 30. sep, 2015 16:14

AndreasN skrev:Nej, og det kan også forklare, hvorfor du ikke partout vinder noget, fordi du har en stærkere økonomi. Det handler først og fremmest om at have det helt rigtige sportslige setup - har du det er en enorm økonomi mindre vigtigt.
Du har en pointe, når det gælder internationalt fodbold. Specielt når engelske klubber er involveret. Dog spiller økonomi også en væsentlig rolle. Men når talen falder på engelsk fodbold, har vi igen og igen set, at økonomi er den altoverskyggende faktor.

Brugeravatar
AndreasN

Indlæg af AndreasN » torsdag, 01. okt, 2015 10:28

Det er heller ikke for at få det til at lyde som om, at økonomi ikke er vigtig - for det er det selvfølgelig. Man kan bare med rette spørge sig selv, hvorfor den engelske liga ikke er bedre med tanke på dens økonomiske styrke.
Liverpool Football Klopp

Mazter81
Geografisk sted: Paphos
Alder: 43
Kontakt:

Indlæg af Mazter81 » torsdag, 01. okt, 2015 16:09

Der er kæmpe forskel på det fodbold der spilles i pl og europæisk. Primært mht taktisk niveau og dommerlinjen ifht fysikken

IMO

Hr. Drejer

Indlæg af Hr. Drejer » torsdag, 01. okt, 2015 16:09

Jeg giver dig ret. Personligt synes jeg også standarden i Serie A er den ringeste i 10 år, og alligevel kommer Juve i finalen. Hvorfor er engelsk fodbold ikke bedre internationalt? Er det landsholdssyndromet som er overført til klubberne? Eller betaler engelske klubber blot overpris for middelmådige spillere grundet en lukrativ TV aftale? Er PL bare en hårdere liga end andre ligaer? Jeg ved det ikke. Men ret interessant.

Brugeravatar
Jesper

Indlæg af Jesper » torsdag, 01. okt, 2015 16:29

Eller også er deres taktiske kundskaber og tilgang ikke gearet ift udvikling og niveau i international fodbold
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Brugeravatar
AndreasN

Indlæg af AndreasN » fredag, 02. okt, 2015 14:15

Jesper skrev:Eller også er deres taktiske kundskaber og tilgang ikke gearet ift udvikling og niveau i international fodbold
Og det er lige der, nøglen ligger gemt. England har simpelthen glemt at følge med udviklingen og lever i deres egen illusion om, at de stadig er verdensførende. Faktum er bare, at udviklingen i engelsk fodbold er stagneret de sidste 5-6 år, mens andre er i fremgang.

Kig da forhelvede på hele setuppet i tysk fodbold og tag ved lære og læg arrogancen på hylden!

Selvom det går udover os selv, så synes jeg ærligt talt, at det er pisse fryd, hvid England mister en Champions League-plads.
Liverpool Football Klopp

Aarde
Geografisk sted: København Ø

Indlæg af Aarde » fredag, 02. okt, 2015 17:09

AndreasN skrev:
Jesper skrev:Eller også er deres taktiske kundskaber og tilgang ikke gearet ift udvikling og niveau i international fodbold
Og det er lige der, nøglen ligger gemt. England har simpelthen glemt at følge med udviklingen og lever i deres egen illusion om, at de stadig er verdensførende. Faktum er bare, at udviklingen i engelsk fodbold er stagneret de sidste 5-6 år, mens andre er i fremgang.

Kig da forhelvede på hele setuppet i tysk fodbold og tag ved lære og læg arrogancen på hylden!
England kigger da netop på de succesfulde systemer, man har etableret i lande som Tyskland og Spanien. Klubber såvel som landshold er godt nok kommet aaaalt for sent i gang med det - det kan der ikke herske nogen tvivl om. Men at de stadig lever i en illusion om, at de er "verdensførende", synes jeg bestemt ikke, der er noget belæg for at hævde.

City har en spansk træner og et sportsligt setup tyvstjålet fra Barcelona. Arsenal kan man mildt sagt heller ikke beskylde for at tænke i klassiske engelske baner, hverken i forhold til spillermateriale eller spillestil. Chelsea har en portugiser som træner og lægger også store kræfter i at rekruttere og oplære efter kontinentale principper. Det samme kan siges om United, der både i forhold til førstehold og akademi er blevet langt mere kontinentalt tænkende siden dagene under Ferguson og Moyes. Tottenham, Southampton og sågar Everton kan heller just siges at være præget af klassiske, britiske dyder længere. Det nye 'Stokelona' er sidste oplagte eksempel at bringe i spil.

Liverpool under Rodgers er vel det eneste top-/subtophold i England, der insisterer på at tænke meget i britiske spillere. Og det er ifølge Rodgers netop med et mål, der går på at få engelsk fodbold til at spille moderne, pasningsorienteret fodbold.

Hvad angår landsholdene, er Gareth Southgate blevet U21-landstræner, og han er efter sigende en af hovedfigurerne bag den modernisering af engelsk fodbold - og især talentudvikling - som FA selv har meldt ud, at de stræber efter. Southgate er netop en af de få moderne tænkende britiske trænere, og han har selv peget i retning af Spanien i forhold til, hvordan engelsk fodbold skal bedrive talentudvikling og sørge for at implementere en moderne fodboldfilosofi over en bred kam. Den her artikel siger en del om, hvor udtalt viljen til at forandre fodbold i England er (tak til Google for hurtigt at bekræfte min opfattelse af situationen): http://www.dailymail.co.uk/sport/footba ... tball.html

Så nej, England er ikke Tyskland, og nej, England er ikke Spanien. De er stadig mange år efter, og det er i sig selv katastrofalt og udtryk for en enorm stædighed og arrogance, at man overhovedet er kommet så langt bagud til at starte med. Men det betyder ikke, at engelske klubber og forbund stadig lever i troen på, at måden man gjorde ting på for 20 år siden stadig er den bedste.

Alt peger på, at England selvfølgelig arbejder mod en modernisering af deres fodboldsystem, men frugterne af den slags arbejde høster man altså ikke bare lige over 5-10 år. Det tog rigtig mange år for både Tyskland og Spanien at bygge de imponerende systemer op, som de nyder godt af i dag, og det skyldes netop, at et er brede og velimplementerede systemer, der søger at præge fodbolden helt ned på de laveste U-niveauer. Præcis som England lader til at arbejde hen imod i disse år.

Et stilskifte i forhold til arbejdet med spillere på U5-U10 niveau er selvsagt ikke noget, man ser resultater af lige med det første. Men det er noget, man vil se på længere sigt, præcis som det har været tilfældet med de store talenter, Tyskland og Spanien spytter ud i disse år. Jeg har svært ved at forestille mig, at Englands fodboldfilosofiske og strategiske revidering ikke begynder at vise sig frem engang ude i fremtiden - for retningen er lagt, og klubber såvel som forbund har enorme summer at spendere på at forbedre ungdomsarbejdet, både i forhold til at tilbyde gode faciliteter, gode trænere og de bedste ungdomsspillere fra hele verden.

Hvis man skal se isoleret på de engelske klubbers aktuelle problemer i Europa, så har jeg ærligt talt svært ved at se, at problemet skulle være manglende taktiske kundskaber og en forældet tilgang til fodbold. Eller jeg har i hvert fald svært ved at se, at de faktorer skulle være knyttet til de engelske klubber, FORDI DE ER ENGELSKE KLUBBER.

For det er jo ikke klubberne, der står for de taktiske oplæg. Det er trænerne - der spanske og franske og hollandske og portugisiske (og som for det meste spiller alt andet end old school engelsk). Og det er ikke klubberne, der eksekverer de taktiske oplæg. Det er spillerne - der er spanske og franske og hollandske og portugisiske (og jo, til tider også engelske og et par andre nationaliteter).

Og de omtalte trænere og spillere er jo langt fra dårlige - tværtimod. Det har de vist både i Premier League og de forskellige succesfulde ligaer, de er kommet fra. Så for mig er og bliver det her en af de helt store gåder, og jeg bliver mere og mere tilbøjelig til at spille preskortet som forklaring - simpelthen i mangel på bedre. Som sagt har jeg nemlig svært ved at knytte forældet taktisk tænkning til de engelske hold, der spiller i Europa, for let's face it; hverken Pellegrini, Mourinho, Wenger, Van Gaal, Koeman, Pocchetino Martinez eller Rodgers kan anklages for at være grebet af den britiske filosofi, mange bruger som begrundelse for Englands Europa-deroute. Til gengæld kan man godt argumentere for, at Premier Leagues medie-pres, høje konkurrenceniveau i toppen og ubarmhjertige kampprogram måske godt kan være forskellen på sejr og nederlag i de supertætte opgør, der kendetegner Europæisk fodbold.
Senest rettet af Aarde fredag, 02. okt, 2015 20:12, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Jesper

Indlæg af Jesper » fredag, 02. okt, 2015 18:18

Rigtig godt indlæg. En fornøjelse.
Jeg synes nu godt man kan "angribe" den engelske tilgang, for nok er både managere og klubber inspireret andetsteds, men det er fansene ikke. Derfor ser man ofte en noget naiv tilgang til kampene, hvor eksempelvis det høje tyske pres, holdånd, fokus på det defensive osv smadrer britiske hold, da de til tider ikke har de dyder på banen. Og jeg tror det langt hen ad vejen skyldes at fansene lidt firkantet råber "angreb".
Dernæst fornemmer jeg på uforklarlig vis bare en uprofessionalisme i mange opgør med utallige banale fejl. Hvorfor kan jeg ikke svare på.

Aarde
Geografisk sted: København Ø

Indlæg af Aarde » fredag, 02. okt, 2015 20:23

Jesper skrev:Rigtig godt indlæg. En fornøjelse.
Jeg synes nu godt man kan "angribe" den engelske tilgang, for nok er både managere og klubber inspireret andetsteds, men det er fansene ikke. Derfor ser man ofte en noget naiv tilgang til kampene, hvor eksempelvis det høje tyske pres, holdånd, fokus på det defensive osv smadrer britiske hold, da de til tider ikke har de dyder på banen. Og jeg tror det langt hen ad vejen skyldes at fansene lidt firkantet råber "angreb".
Dernæst fornemmer jeg på uforklarlig vis bare en uprofessionalisme i mange opgør med utallige banale fejl. Hvorfor kan jeg ikke svare på.
Det sidste undrer også mig helt vildt. At City smider en føring hjemme mod et pauvert Juventus-hold - vel at mærke i en kamp, de ellers har haft rigtig fin kontrol over - er et godt eksempel. Det synes simpelthen uforklarligt, og det er derfor, jeg er blevet tilbøjelig til at tænke, at det måske kan skyldes det ekstra voldsomme pres, der er på klubber i Premier League.

Den nærmest groteske medie-dækning med konstant kritik og tabloidpresse overalt, de konstante PR-initiativer, spillerne dagligt underlægges og et sammenlignet med resten af Europa sindssygt kampprogram. De her faktorer er bare skruet op på et helt andet niveau i England, end vi ser det i eksempelvis Spanien og Tyskland (i forhold til presse og PR er de helt store kanoner selvfølgelig undtaget her). Og med den ekstreme intensitet og det ekstreme fokus, der omringer en Champions League-kamp, kan den slags små ting måske godt være forskellen på, hvem der lige har det ekstra fokus, når det gælder mest.

Jeg ved det ikke, men jeg køber ærligt talt ikke fan-argumentet (fans er sgu også utålmodige og chance-hungrende i resten af Europa), og jeg køber slet ikke det taktiske argument. Så det er næsten presfaktoren, jeg tror mest på efterhånden.

Brugeravatar
Jesper

Indlæg af Jesper » fredag, 02. okt, 2015 21:12

Måske. Nu kan jeg ikke lige hitte artiklen, men der var en engelsk artikel for nylig, hvor fremtrædende skribenter gav et bud på, hvorfor det gik engelsk fodbold så dårligt og her var der flere (så vidt jeg husker), der fremhævede tilgangen til kampene (kan ikke huske mediet). Det er dog sikkert ret kompleks, men en spændende diskussion

Brugeravatar
DAGGER!
Geografisk sted: Herning
Alder: 30

Indlæg af DAGGER! » lørdag, 03. okt, 2015 16:20

SÅDAN, Newcastle foran mod de blå fra Manchester efter 17 minutter... GOD lørdag -Endtil videre. :lol:

Man C har nu tabt til West Ham... også Newcastle?? Krisetider for titel-favoritterne, og det kan man også sige om Chelsea der nok skal vinde for og følge med top4 i år... (SMILE-FACE) :alcohol:

Flot så fik Kun Aguero vendt den med to scoringer. 2-1 til de store favoritter, mon de er kommet ovenpå efter deres nederlag mod Juventus i deres første CL kamp?
You'r Never Walk Alone. ///

Besvar