Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Brugeravatar
Niels K
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » søndag, 11. jan, 2015 21:53

Oomph242 skrev:
Niels K skrev:
Oomph242 skrev:
Niels K skrev:
Oomph242 skrev:
Niels K skrev:
thefugle skrev:Man skal jo os spørge sig selv hvilken Gerrard man vil ha erstattet?

1. Den nye(gamle) Gerrard. En leder, som spiller holding midt, som ligger og diktere spillet og smider afleveringerne dernede fra.

2. Den gamle Gerrard som spillede med oppe omkring 10'er positionen, og som skal kunne levere assists OG mål.

Umiddelbart ville jeg jo nok mene vi skulle hente nr 1, da vi har nok spillere til vores forreste positioner, altså på den offensive midtbane.

Gerrard er bare så komplet en spiller at jeg slet ikke ville vide hvor vi skulle kigge hen. Umiddelbart ville drømmen være Vidal eller Pogba, men det er jo nærmest utopi. Det bliver umuligt at erstatte ham.

Men hvis vi kender LFC ret, så erstatter vi ham jo nok med 8 middelspillere.
Jeg ville gerne have den komplette midtbanespiller, som Stevie var, eller en Henderson type, der bare er bedre teknisk, bedre til at slå de lange bolde og som er mere målfarlig.

De bedst betalte spille i Prl:

http://www.plbold.dk/2014/08/27/top-20- ... e-spillere

Den fortæller måske, hvorfor Costa ikke røg til os (hvis der ellers var forhandling), og hvorfor det nok ikke bliver Cech.

Ellers efterlader Stevie en løn, som burde kunne tiltrække nogle af de nævnte spillere, som sikkert ikke har en sådan løn i deres respektive klubber ?
Lønnen er jeg måske bange for ikke er nok. Mange af den slags spillere ønsker også, at spille sammen med andre topspillere, garanti for CL, spille med om mesterskab osv. Det kan vi desværre langt fra tilbyde...
Der er mange spillere med mange forskellige ønsker. man city kunne ikke tilbyde noget som helst andet end en fed løn. Når alt kommer til alt, så tror jeg, at lønnen vejer tungest for de fleste spillere.
City kunne dog udover lønnen, også tilbyde andre topspillere og ambitioner om et storhold hvor prisen ikke var en hindring.
Småusmageligt i min verden. Der er mere stil over at blive en bærende spiller i en af historiens absolut største klubber. Vi har masser af gode landsholdsspillere i vores trup.

Lønnen er meget afgørende, og vi giver også fornuftige lønninger i Liverpool, og der er rigtig gode spillere, vi kan tiltrække og andre, vi ikke kan.
Ja men mange af nutidens fodboldspillere, var end ikke født da vi var en rigtig storklub. Så jeg ved ikke hvor meget prestige der er i, at komme til en tidligere storklub som nu er midterklub. Indtil videre ser det ikke ud til, vi på nogen måde er særligt attraktive for de rigtig gode spillere.
Vi er jo ikke en midterklub, otg naturligvis kender alle professionelle fodboldspillere Liverpool, og det gør deres fædre og bedstefædre også.
Der er helt sikkert spillere, vi ikke kan hente af flere årsager, men hvor løn er meget afgørende, og vi vil/kan ikke give lønninger som manure, manure city og chel$ski.

Der er dog rigeligt med gode spillere derude, vi kan tiltrække, så det skal nok gå alt sammen.

Brugeravatar
Niels K

Indlæg af Niels K » søndag, 11. jan, 2015 22:00

thefugle skrev:
Repsej skrev:
Aggerdoo skrev:
rnh skrev:Efter min overbevisning har vi Gerrards afløser allerede og han hedder Henderson.
Vi mangler mest af alt en verdensklasse keeper.
Mener du så, at vores midtbane i næste sæson skal hedde Henderson-Lucas? Bro....
Lucas er nok ikke i klubben, vil jeg tro.
Så den kunne vel hedde Hendo - Can?

Det ville jeg ikke være utilfreds med.
Altså nok er Can god, men skal vi nu ikke lige tage den med ro? Han er 20 år gammel, og han er altså ikke en stjernespiller, det er Hendo heller ikke.

Så gerne den hed Hendo-Stjernespiller....Can er en fin backup...
Det er vel spillere som Vidal, Strootman, Pogba, Cabaye, Ross Barkley, vi går efter ?

Milner og Delph ser jeg derudover også gerne i klubben, da den ene er gratis og den anden meget billig grundet kontraktudløb til sommer. Derudover er de begge rigtig dygtige.

Can må være til den defensive midt.

Repsej
Geografisk sted: Aabybro
Alder: 53

Indlæg af Repsej » søndag, 11. jan, 2015 22:03

Er der seriøst nogen der tror på vi henter feks Pogba, Vidal, Strootman eller Barkley?

Ikke fordi jeg ikke gerne ser mindst en af dem i klubben, men helt ærlig?
Bill Shankly :
"Some people believe football is a matter of life and death, I am very disappointed with that attitude.
I can assure you it is much, much more important than that."

Brugeravatar
Niels K

Indlæg af Niels K » søndag, 11. jan, 2015 22:06

Er der nogle, der kan udtale sig om Berahino ?

thefugle

Indlæg af thefugle » søndag, 11. jan, 2015 22:08

Niels K skrev:
thefugle skrev:
Repsej skrev:
Aggerdoo skrev:
rnh skrev:Efter min overbevisning har vi Gerrards afløser allerede og han hedder Henderson.
Vi mangler mest af alt en verdensklasse keeper.
Mener du så, at vores midtbane i næste sæson skal hedde Henderson-Lucas? Bro....
Lucas er nok ikke i klubben, vil jeg tro.
Så den kunne vel hedde Hendo - Can?

Det ville jeg ikke være utilfreds med.
Altså nok er Can god, men skal vi nu ikke lige tage den med ro? Han er 20 år gammel, og han er altså ikke en stjernespiller, det er Hendo heller ikke.

Så gerne den hed Hendo-Stjernespiller....Can er en fin backup...
Det er vel spillere som Vidal, Strootman, Pogba, Cabaye, Ross Barkley, vi går efter ?

Milner og Delph ser jeg derudover også gerne i klubben, da den ene er gratis og den anden meget billig grundet kontraktudløb til sommer. Derudover er de begge rigtig dygtige.

Can må være til den defensive midt.
Jeg regner ikke med vi holder 3-5-2, så det er kun 2 CM'ere vi snakker. Og der er der mig bekendt en holding eller playmakeren af de 2, og en defensiv midt lidt ligesom Fabregas og Matic hos Chelsea, der har vi det som jeg siger Hendo-Def midt, og den def midt skulle gerne forstærkes mere end bare Can, han er ikke dygtig nok endnu.

Hvis vi derimod kører med Diamanten, ligger der vel en def midt og 2 decideret centrale midtbaner. Uanset hvad synes jeg ikke Can er "den" defensive midt vi skal ha. Han er som sagt fin som backup, men ikke god nok endnu til et top 4 hold.
Repsej skrev:Er der seriøst nogen der tror på vi henter feks Pogba, Vidal, Strootman eller Barkley?

Ikke fordi jeg ikke gerne ser mindst en af dem i klubben, men helt ærlig?
Nej, vi smider nok ikke pengene for Barkley. Men Barkley og Strootman er ikke urealistiske. Det er derimod Vidal og Pogba. Medmindre Pogba bare gerne vil pisse Man Utd maksimalt af, og det ville jo være fint. Men nej.
Niels K skrev:Er der nogle, der kan udtale sig om Berahino ?
Fin spiller, men engelsk talent så sikkert rigtig dyr. Desuden er han ikke svaret. Så hellere smide 5 ekstra til sommer og så hente Lacazette, som er lige hvad vi mangler og ville passe perfekt ind, og han laver et hav af mål for tiden. Origi kommer os tilbage så tror ikke vi henter en angriber i dette vindue.
- Den der siger et billede siger mere end 1000 ord....Ja han er da godt nok ordblind.

Robbie_God_Fowler

Indlæg af Robbie_God_Fowler » søndag, 11. jan, 2015 23:33

Nedenstående af Paul Tomkins beskriver meget godt, hvorfor vi som fans skal mane til besindelse og være mere realistiske i vores forventninger til hvad der er økonomisk muligt.

Jeg er ikke helt enig i den nærmest overbeskyttende facon i forhold til vores ageren på transfermarkedet. Men Tomkins er spot on, når han nævner, at vi økonomisk er langt efter Arsenal, City, Chelsea og Manchester United. Ironisk nok vil FFP skævvride denne afstand yderligere, hvorfor vi fremover skal være markant dygtigere end vores konkurrenter til at spotte og udvikle talenter.

Det kan være deprimerende læsning for de der konstant prædiker indkøb af stjernespillere, og ikke kan eller vil forholde sig til fakta. Jeg synes dog det er nærliggende at tage vores økomomiske situation i betragtning, da det er med til at nuancere debatten. At snakke om Pogba, Vidal m.fl når vi er under efterforskning i forhold til FFP er i mine øjne mangel på realitetssans. Og så har jeg endda valgt at se bort fra de sportslige perspektiver.

http://tomkinstimes.com/2015/01/in-defe ... er-policy/

Brugeravatar
JudgeArdaStudge

Indlæg af JudgeArdaStudge » søndag, 11. jan, 2015 23:46

Jeg kan egentlig godt følge Tomkins og den sans for realisme, han ønsker, vi alle skal indgyde i vores opfattelse af LFC, men på den anden side - Og det her, er bestemt ikke et ord, jeg ofte tager i brug og det er heller ikke 100% opsummerende for hele min holdning til Tomkins artikel, for jeg kan jo godt følge ham - så synes jeg, at artiklen bærer bræg af en - Ja, af mangel på bedre ord, beklager jeg altså - ... Men lidt af en tabermentalitet.

Især det sidste og opsummerende, er altså lidt noget juks:
Tomkins skrev: As Liverpool fans we need to be patient and wait for those seasons when things click. We need to enjoy rides like last season, as they will not be the norm. And we need to know that unless FSG, the manager and the transfer committee have an unusually high success rate in the transfer market, and that the manager oversees ‘a perfect season’ which isn’t beset with injuries, then Liverpool, when everything comes to rest, are most likely to finish 5th. Because, over the past decade, the team with the 5th-costliest £XI happens to average … you guessed, it – 5th.
Sådan en mentalitet, kommer man ingen vegne med. Vi burde derimod stile efter, at alle sæsoner bliver som den forrige, i stedet for at sidde med forventninger om en 5. plads. Hvis man aldrig forventer mere end det næstbedste, så bliver man aldrig mere end det næstbedste.

Men jeg kan heller ikke helt finde ud af om det næstbedste rent faktisk bare er godt nok for ham, for han udgav jo tilmed en bog om, hvordan LFC blev de næstbedste sidste sæson.

Jeg forventer Champions League og får vi ikke det, så bliver jeg pisse sur og skuffet og sådan skal det også være! Sådan er gamet og det er da i sidste ende det, som gør sport interessant - Konkurrencen og det, som er på spil.
Senest rettet af JudgeArdaStudge søndag, 11. jan, 2015 23:58, rettet i alt 8 gange.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Mazter81
Geografisk sted: Paphos
Alder: 43
Kontakt:

Indlæg af Mazter81 » søndag, 11. jan, 2015 23:48

Realisme = tabermentalitet???

...

Aarde
Geografisk sted: København Ø

Indlæg af Aarde » mandag, 12. jan, 2015 00:06

@Arda

Jeg tror ikke, Tomkins mener, at vi som fans skal stille os tilfredse med subtopplacering efter subtopplacering. Jeg tror snarere, han prøver at påpege, at vi med det setup og den økonomiske politik, klubben drives under pt, ofte vil blive svært skuffede, hvis vi forventer mere end det, da tæt på alle historiske realiteter peger i retning af det modsatte.

Om det så er en kritik af vores ejere eller af eller de økonomiske forhold, der efterhånden hersker i topfodbold, er svært at vurdere. Jeg er selv meget i tvivl om netop den afvejning.

Brugeravatar
Niels K

Indlæg af Niels K » mandag, 12. jan, 2015 07:47

Aarde skrev:@Arda

Jeg tror ikke, Tomkins mener, at vi som fans skal stille os tilfredse med subtopplacering efter subtopplacering. Jeg tror snarere, han prøver at påpege, at vi med det setup og den økonomiske politik, klubben drives under pt, ofte vil blive svært skuffede, hvis vi forventer mere end det, da tæt på alle historiske realiteter peger i retning af det modsatte.

Om det så er en kritik af vores ejere eller af eller de økonomiske forhold, der efterhånden hersker i topfodbold, er svært at vurdere. Jeg er selv meget i tvivl om netop den afvejning.
Præcis. Det vil jo være at overpræstere, hvis vi gør det bedre end klubber, der giver spillerne dobbelt så meget i løn, og som kan matche et hvert prisforlangende for en spiller.
Jeg ved ikke, om vi rent faktisk kan, men vi har valgt ikke at gøre det, og så skal vi jo kunne noget andet.

De folk der mener, at det er urealistisk, at vi henter spillere som Pogba og Vidal, må vel samtidig være dem, der mener, at det er urealistisk med et mesterskab ?

Både Pogba og Vidal får en pæn del mindre i løn end vores bedst aflønnede spillere, så det er ikke der, problemet ligger, og den ene har spillet i manure.
Jeg sagde ikke, at vi helt sikkert får dem, for der er masser af klubber efter de mest interessante spillere, men den liste jeg nævnte er da spillere, som vi ikke burde opgive at få på forhånd.
Listen er meget længere med interessante spillere, men ellers er jeg enig i strategien omkring det at købe og udvikle de store/største talenter, det kan man komme langt med, men vi skal også kunne slå til, hvis vi har mulighed for at købe en etableret stjernespiller.
Jeg kan sagtens se logikken i at forfølge spillere som Milner, Delph, Pjanic og Berahino, da de alle allerede er rigtig gode, er inde omkring det engelske og bosniske landshold og for de 3 sidstes vedkommende er der masser at udvikle på.
Det er vel spillere vi med ret stor sandsynlighed kan hente, og som sikkert rigtig gerne vil os, og så kan vi fiske efter et stort navn samtidig, hvor en hulens masse andre klubber sikkert også er med i kampen.

bblauritzen
Geografisk sted: Odder
Alder: 52

Indlæg af bblauritzen » mandag, 12. jan, 2015 08:33

Mazter81 skrev:Realisme = tabermentalitet???

...
Spørg enhver elite udøver og de vil sige ja. Hvis du ikke stiler efter toppen så kommer du aldrig derop.

Brugeravatar
Surf
Geografisk sted: København
Alder: 34

Indlæg af Surf » mandag, 12. jan, 2015 09:11

Det handler jo overhoved ikke om tabermentalitet. Det er en deskriptiv artikel om, hvordan det hænger sammen i toppen af PL. At den så har en konklusion der strider i mod mange fans opfattelse af, hvad Liverpool er, er jo bare synd. Pointen er ikke, at vi ikke skal stile efter toppen - pointen er at vi ikke kan forvente at spille med om mesterskabet sæson efter sæson. Men vi skal selvfølgelig stadig gå efter at vinde hver eneste kamp.
"Anybody who plays for me should be a bad loser."

texy
Geografisk sted: København
Alder: 49

Indlæg af texy » mandag, 12. jan, 2015 09:33

Robbie_God_Fowler skrev:Nedenstående af Paul Tomkins beskriver meget godt, hvorfor vi som fans skal mane til besindelse og være mere realistiske i vores forventninger til hvad der er økonomisk muligt.

Jeg er ikke helt enig i den nærmest overbeskyttende facon i forhold til vores ageren på transfermarkedet. Men Tomkins er spot on, når han nævner, at vi økonomisk er langt efter Arsenal, City, Chelsea og Manchester United. Ironisk nok vil FFP skævvride denne afstand yderligere, hvorfor vi fremover skal være markant dygtigere end vores konkurrenter til at spotte og udvikle talenter.

Det kan være deprimerende læsning for de der konstant prædiker indkøb af stjernespillere, og ikke kan eller vil forholde sig til fakta. Jeg synes dog det er nærliggende at tage vores økomomiske situation i betragtning, da det er med til at nuancere debatten. At snakke om Pogba, Vidal m.fl når vi er under efterforskning i forhold til FFP er i mine øjne mangel på realitetssans. Og så har jeg endda valgt at se bort fra de sportslige perspektiver.

http://tomkinstimes.com/2015/01/in-defe ... er-policy/
Jeg nyder selv, at læse Tomkins' artikler. Der er ingen tvivl om, at han gør et grundigt arbejde og har stor indsigt i klubben.

Men, som alle andre med en forudindtaget holdning, så kan man dreje resultaterne af sin research i en retning, der understøtter den holdning. Og det føler jeg i høj grad, at Tomkins har gjort i sin artikel. Efter sigende var Tomkins en af de personer, som FSG havde kontakt til, da de efter overtagelsen af LFC skulle til at lære noget om fodbold. Så det overrasker mig ikke, når han nu springer til deres redning i forhold til transferkritikken.

Han starter med at pointere, at hans efterfølgende logik ikke står at anfægte af den almindelige supporter, fordi den er baseret på 5 års intensiv analyse. Alligevel tøver han ikke med at konkludere, at eksempelvis Markovic ovenpå samlet to gode præstationer og måske et enkelt opløftende indhop, som dog endte i rødt kort er ved at vise sin klasse (Markovic is starting to show that he’s a class act). Han undskylder også manglende præstationer med spillernes alder. Men den artikel, som hans svarer på, påpeger og kritiserer jo netop, at denne sommer var muligheden for at hente etablerede spillere og ikke talenter på grund af CL. Så når Tomkins undskylder manglende præstationer med spillernes alder, så giver han rent faktisk Mark Pearson implicit ret i, at transferstrategien (i hvert fald denne sommer, hvor vi kunne tilbyde CL) er forfejlet.

Tomkins antyder også, at det tager tid for nye spillere at falde til og begynde at performe. Den debat kan han så passende tage med Ronald Koemann, som uanset hvor mange bøger Tomkins researcher til, har uanet meget mere indsigt i alle aspekter af professionel fodbold. Og som Koemann har sagt flere gange i denne sæson, så præsterer spillere med det samme, hvis de er gode nok.

Vi har efter min mening ganske enkelt ikke købt godt ind. Uanset, at Tomkins mener noget andet - eller mener at det ikke har været muligt for os at gøre det meget bedre.

Der hvor jeg er helt enig med Tomkins, er i forhold til FFP. Det er et system, der er skabt til at bevare status quo i forhold til hvem, der udgør toppen af europæisk fodbold.

EDIT: Og så ændrer intet af det, som Tomkins skriver om, på at man sagtens kunne have et setup med flere stjerner og flere akademi-spillere, og færre billigt indkøbte squad-players.
Kloppite

Brugeravatar
richs
Geografisk sted: Hinnerup

Indlæg af richs » mandag, 12. jan, 2015 10:25

Realistisk eller ej, hvis vi skal bare lidt op i toppen igen er vi nød til at hente en top spiller af og til.

Korrekt er det dog, at vi grundet vores økonomiske formåen er nød til at spotte up comming spillere til billige penge. Vores eneste problem der er vel at De økonomisk stærke klubber også prøver at opsnappe dem og de frister med flere penge. Og som det ser ud lige nu, er der en del klubber som fortrækkes før os alene pga. deres navn og pga. lønninger.
I 9 ud af 10 tilfælde tror jeg spillere ville vælge : Man C, Man U, Chelsea, Arsenal før os. Mens vi så skal kæmpe om det de store ikke vil have, med konkurrence fra Tottenham, Southampton og lign.

Når der dukker spillere op fra toppen, skal vi være bedre til at rykke hurtigt, især på de spillere hvor top klubberne syntes at have spillere nok og ikke byder ind.

Mange spillere er blevet nævnt her i december og januar:
Higuain
Pjanic
Delph
Barahino
Gray (Birningham)

Flere kunne være spændende især håber jeg på:
Higuain : som har vist klassen, 27 år, Opstår muligheden skal vi prøve.
Pjanic : god, men desværre nok urealistisk - da Man U og andre vil føre an
Gray : en ung og spændende spiller , kunne være en ny stjerne, 18 år , Har set ham to gange og han er en rimelig hurtig wing (jamacia), sparker med begge fødder og kan spille begge wing, mangler nok lidt def. arbejde, men det kan vel tillæres.

Delph og Barahino er jeg lidt i tvivl om , mener sidst nævnte er for dyr (over 150 mill er nævnt). Delph har jeg ikke set nok til, er dog på landsholdet (godt nok er det hodson der udtager). Men der er vel en grund til at prisen kun er omkring 50 mill. og at han stadig spiller i Aston Villa.

thefugle

Indlæg af thefugle » mandag, 12. jan, 2015 10:47

bblauritzen skrev:
Mazter81 skrev:Realisme = tabermentalitet???

...
Spørg enhver elite udøver og de vil sige ja. Hvis du ikke stiler efter toppen så kommer du aldrig derop.
Nej.

Og det desuden det samme som at sige til en mand der mangler et halv ben, at han skal stile efter at blive verdens bedste fodbold spiller. Det er ikke muligt, og når noget ikke er muligt. Ja,...så er det ikke muligt. Økonomisk kan vi ikke følge med, sådan er det bare.
- Den der siger et billede siger mere end 1000 ord....Ja han er da godt nok ordblind.

Besvar