Dagens Kampe

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
AJJ

Re: Dagens Kampe

Indlæg af AJJ » onsdag, 06. dec, 2017 11:53

Og eksemplet på en spiller, som godt ved, at han ikke har evnerne til at spille 1. violin længere fremme på banen i en topklub. Men som i stedet har fundet sig en fin og værdifuld taktisk rolle længere tilbage på banen. Og vigtige mål er det da også blevet til.

Filos of Isk
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 37

Indlæg af Filos of Isk » onsdag, 06. dec, 2017 12:29

AJJ skrev:Og eksemplet på en spiller, som godt ved, at han ikke har evnerne til at spille 1. violin længere fremme på banen i en topklub. Men som i stedet har fundet sig en fin og værdifuld taktisk rolle længere tilbage på banen. Og vigtige mål er det da også blevet til.
Så Draxler som ny højreback? :D

Ej han har vel en kropsbygning, der ikke ville være helt skidt på midten, så en af de to lidt mere offensive midtbanepladser er en mulighed, selvfølgelig er der kanten, men jeg har svært ved at se hvorfor vi skal bruge så mange penge på at sætte Salah eller Mané ud på bænken.

Brugeravatar
Emmy
Geografisk sted: Gjessø
Alder: 47

Indlæg af Emmy » onsdag, 06. dec, 2017 12:54

Hr. Drejer skrev:Jeg er også vild med Gini. Meget dygtig taktisk spiller.
Jeg er også meget dygtig taktisk. Men knap så god en fodboldspiller. Get the point...
"We're not racist, we only hate the mancs"

texy
Geografisk sted: København
Alder: 49

Indlæg af texy » onsdag, 06. dec, 2017 15:18

Emmy skrev:
Jeg er også meget dygtig taktisk. Men knap så god en fodboldspiller. Get the point...
Jeg deler nogenlunde din holdning Emmy. Jeg synes ikke, at Gini har taget et skridt fremad fra sidste sæson, som jeg ellers havde håbet. For mig er han stadig overvejende en alibispiller, når vi er i boldbesiddelse. Jeg skriver overvejende, fordi at manden selvfølgelig godt kan spille fodbold og da bestemt i perioder eller kampe bidrager positivt. Og hans defensive arbejdsindsats er der ikke noget at klage over.

Men han bidrager sjældent så meget, at jeg ikke forestiller mig, at det skulle være både realistisk og muligt at finde en bedre spiller til pladsen. Faktisk er jeg ganske sikker på, at vi allerede har fundet og købt denne spiller i Keita.

Synes i øvrigt ikke, at Gini udmærker sig bedre taktisk end nogen anden i truppen.
Kloppite

Brugeravatar
Surf
Alder: 34

Indlæg af Surf » onsdag, 06. dec, 2017 15:50

For mig at se er Gini ingenlunde "alibispiller". Han er ikke spektakulær med bolden, men er til gengæld ganske boldsikker, og formår ofte at skærme og slippe bolden fornuftigt under pres. Han er udover Lallana for mig at se den taktisk dygtigste spiller på midtbanen - den spiller, der dækker for de andre midtbanespillere når de går på skovtur. Han er disciplineret, og ved hvornår han skal presse op, dække de andres huller, trække sig tilbage, følge modstandere i løb og slippe bolden. For mig at se er Gini god, fordi han gør de andre spillere bedre når han spiller. Han ofrer sig for at de kan udmærke sig eller sågar begå fejl ved selv at spille enormt disciplineret - og dermed også have mindre lejlighed til at gå fremad med bolden.

Han er ikke perfekt, og jeg forventer også at Keita kan true hans plads på holdet. Han kunne også godt være bedre på bolden ift. visioner og lange afleveringer, samt have en bedre træfsikkerhed når han endelig kommer med frem.

Det jeg godt kan lide ved ham er netop hans stille arbejdsindsats, der for mig at se gør holdet bedre når han spiller.
"Anybody who plays for me should be a bad loser."

Hr. Drejer
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Hr. Drejer » onsdag, 06. dec, 2017 16:54

Emmy skrev:
Ahhh, ikke helt enig :) Hvis vi sammenligner ham med Hendo og Can, så er han klart den bedste, men det er vel også et meget ringe sammenligningsgrundlag.

Men det bliver spændende at se, hvordan vores midtbane kommer til at se ud når Keita kommer. Vores midtbane kan være fuldstændigt forandret til næste sæson.

Brugeravatar
Emmy
Geografisk sted: Gjessø
Alder: 47

Indlæg af Emmy » onsdag, 06. dec, 2017 17:07

Vores midtbane er forhåbentlig helt komplet ændret i næste sæson. Ingen af de nuværende er dygtige nok. Og da slet ikke Henderson og Gini.
"We're not racist, we only hate the mancs"

texy
Alder: 49

Indlæg af texy » onsdag, 06. dec, 2017 17:43

Surf skrev:For mig at se er Gini ingenlunde "alibispiller". Han er ikke spektakulær med bolden, men er til gengæld ganske boldsikker, og formår ofte at skærme og slippe bolden fornuftigt under pres. Han er udover Lallana for mig at se den taktisk dygtigste spiller på midtbanen - den spiller, der dækker for de andre midtbanespillere når de går på skovtur. Han er disciplineret, og ved hvornår han skal presse op, dække de andres huller, trække sig tilbage, følge modstandere i løb og slippe bolden. For mig at se er Gini god, fordi han gør de andre spillere bedre når han spiller. Han ofrer sig for at de kan udmærke sig eller sågar begå fejl ved selv at spille enormt disciplineret - og dermed også have mindre lejlighed til at gå fremad med bolden.

Han er ikke perfekt, og jeg forventer også at Keita kan true hans plads på holdet. Han kunne også godt være bedre på bolden ift. visioner og lange afleveringer, samt have en bedre træfsikkerhed når han endelig kommer med frem.

Det jeg godt kan lide ved ham er netop hans stille arbejdsindsats, der for mig at se gør holdet bedre når han spiller.
Mine anker imod Gini:

Han er ofte dræbende for hurtigt kombinationsspil.

Han spiller næsten altid sidelæns eller baglæns.

Han tager ofte så mange berøringer på bolden, at han presses - hvilket er årsagen til de to ovenstående anker.

Det er helt fint, at han leverer en stille arbejdsindsats. Men generelt ser jeg ikke en eneste spiller på vores hold, der ikke leverer en godkendt arbejdsindsats. Så han er på ingen måde unik i truppen på dette område. Og jeg synes personligt, at Lallana får dækket af for meget mere, når han spiller - men han ER til gengæld også unik i forhold til arbejdsindsats.

Jeg synes, at Gini er en fin spiller at have i truppen. Men stod det til mig, var han efter både Lallana, Coutinho, Hendo, Can, Ox og Milner i kampen om spilletid på den centrale midtbane. De har alle i mine øjne højere kvalitet end Gini. Heldigvis er det ikke sådan, at jeg sidder og tænker, at nu går det galt, bare fordi Gini starter. Jeg har intet horn i siden på ham. Der er bare andre, som jeg tror vil gøre vores hold bedre.

En lille sidenote. Hvad med Grujic? Jeg har svært ved at vurdere, om han er i udvikling. Det kunne i nogle kampe eller perioder være en spændende spiller at have med på banen på grund af hans højde. Men jeg ved ikke, om han er god nok eller bliver det. Han er umiddelbart ikke faldet igennem, når han har fået lidt spilletid, men det er til gengæld også så ufatteligt lidt spilletid, at det vel ikke tjener som noget vurderingsgrundlag. HVIS Grujic skal have en chance for at integrere sig på vores hold, så tror jeg, at han skal tilegne sig evnen til at spille en mere disciplineret og defensivt minded rolle, end han har gjort hidtil. Vi har SÅ mange gode offensive folk, at det er i den rolle, det nok er nemmest for ham at komme i betragtning. Og reelt passer hans fysik vel også næsten bedre til en sådan rolle?
Kloppite

Brugeravatar
Niels K

Indlæg af Niels K » onsdag, 06. dec, 2017 18:03

texy skrev:
Surf skrev:For mig at se er Gini ingenlunde "alibispiller". Han er ikke spektakulær med bolden, men er til gengæld ganske boldsikker, og formår ofte at skærme og slippe bolden fornuftigt under pres. Han er udover Lallana for mig at se den taktisk dygtigste spiller på midtbanen - den spiller, der dækker for de andre midtbanespillere når de går på skovtur. Han er disciplineret, og ved hvornår han skal presse op, dække de andres huller, trække sig tilbage, følge modstandere i løb og slippe bolden. For mig at se er Gini god, fordi han gør de andre spillere bedre når han spiller. Han ofrer sig for at de kan udmærke sig eller sågar begå fejl ved selv at spille enormt disciplineret - og dermed også have mindre lejlighed til at gå fremad med bolden.

Mine anker imod Gini:

Han tager ofte så mange berøringer på bolden, at han presses - hvilket er årsagen til de to ovenstående anker.

Det er helt fint, at han leverer en stille arbejdsindsats. Men generelt ser jeg ikke en eneste spiller på vores hold, der ikke leverer en godkendt arbejdsindsats. Så han er på ingen måde unik i truppen på dette område. Og jeg synes personligt, at Lallana får dækket af for meget mere, når han spiller - men han ER til gengæld også unik i forhold til arbejdsindsats.

Jeg synes, at Gini er en fin spiller at have i truppen. Men stod det til mig, var han efter både Lallana, Coutinho, Hendo, Can, Ox og Milner i kampen om spilletid på den centrale midtbane. De har alle i mine øjne højere kvalitet end Gini. Heldigvis er det ikke sådan, at jeg sidder og tænker, at nu går det galt, bare fordi Gini starter. Jeg har intet horn i siden på ham. Der er bare andre, som jeg tror vil gøre vores hold bedre.

En lille sidenote. Hvad med Grujic? Jeg har svært ved at vurdere, om han er i udvikling. Det kunne i nogle kampe eller perioder være en spændende spiller at have med på banen på grund af hans højde. Men jeg ved ikke, om han er god nok eller bliver det. Han er umiddelbart ikke faldet igennem, når han har fået lidt spilletid, men det er til gengæld også så ufatteligt lidt spilletid, at det vel ikke tjener som noget vurderingsgrundlag. HVIS Grujic skal have en chance for at integrere sig på vores hold, så tror jeg, at han skal tilegne sig evnen til at spille en mere disciplineret og defensivt minded rolle, end han har gjort hidtil. Vi har SÅ mange gode offensive folk, at det er i den rolle, det nok er nemmest for ham at komme i betragtning. Og reelt passer hans fysik vel også næsten bedre til en sådan rolle?
Enig omkring Grujic. Jeg tror dog, at det vil gøre alle parter rigtig godt, hvis han i januar blev lejet ud til et top Championship-hold eller et PL-hold, hvor han bliver garanteret spilletid i den position, Klopp helst ser ham spille på, hvis man da kan stille sådanne krav ?

AJ
Geografisk sted: København SV

Indlæg af AJ » onsdag, 06. dec, 2017 19:01

Godt, at det er Klopp, der bestemmer, om Gini skal spille eller ej.

Robbie_God_Fowler

Indlæg af Robbie_God_Fowler » onsdag, 06. dec, 2017 19:48

Helt enig. Gini er skolet i den hollandske totalfodbold, hvor det er påkrævet, at spillerne besidder den fornødne taktiske forståelse. Kigger man alene på spillernes placeringsevne, er Gini blandt de dygtigste på holdet. Offensivt udmønter dette sig i veltimede løb ind i feltet, hvilket vi så flere eksempler på i sidste sæson.

Men der er selvfølgelig også åbenlyse mangler. Gini er ikke dygtig nok i den kreative rolle, hvorfor midtbanen har været meget rigid, når Gini har indtaget rollen på den offensive midtbane. Tilsvarende fylder Gini ikke så meget i duelspillet i de kampe, hvor der bliver gået meget fysisk tilværks.

Gini er en taktisk dygtig "jack of all trades", hvis mangler i højere grad udstilles ved at spillerne omkring ham ofte besidder mange af de samme svagheder. Her tænker jeg specifikt på Henderson, Milner og Can. Ingen af disse besidder kvaliteterne til at udføre rollen som 6'er eller 10, hvorfor ansvaret der følger med i disse roller ofte delvist overføres til Gini.

Netop af den grund var Gini også markant bedre i efteråret 16, hvor Lallana indtog rollen som playmaker, mens Henderson gjorde det markant bedre på den defensive midtbane. Gini kunne således gøre det han er bedst til - skabe balance mellem de tre kæder. Dermed ikke sagt, at der ikke er plads til en opgradering på denne position. Dette mener jeg, at Klopp allerede har sørget for i Naby Keita.

Bojangles
Alder: 46

Indlæg af Bojangles » torsdag, 07. dec, 2017 09:04

Jeg syntes der har været alt for mange kampe, hvor Gini bestemt ikke har leveret noget som helst af værdi (ja, ok, måske lige hårdt nok sagt) Og så har han haft kampe, hvor det er gået rigtigt godt og han har været over alt og gjort alt det rigtige. Nogen kampe har han været rigtig god offensivt og har og har tilbudt sig hele tiden. Andre har han været rigtig god til at bryde spillet og få stoppet alt hvad modstanderne kommer med i hans område af banen.

Men, jeg er bestemt ikke tryk ved ham. Sammelignet med f.eks Lucas, så var man rimelig sikker på, hvad man fik med lucas. En helhjertet Fighterindsats, der ville dø for holdet. Bundniveauet var relativt højt, og top niveauet var genialt (desværre så vi ikke alt for meget til topniveauet efter hans skade) Det får vi ikke med Gini. Der er simpelthen for mange gange han render rundt og gemmer sig. Bundniveauet er simpelthen for lavt imø. Til forskel fra Lucas laver han så stort set ikke nogen af de der hovedklaskende dumheder, som når Lucas lavede unødvendige frispark på kanten af feltet imod hold, der havde de vildeste frisparkskonger. Men jeg ville have en hel anden respekt og tro på Gini, hvis jeg så ham fighte som en gal og trække et halv dumt frispark i kampe, hvor det ikke rigtigt kører for os, istedet for at han i sådanne kampe lunter rundt og gemmer sig.

Jeg håber, at det niveau vi har set de sidste par kampe, bliver den Gini vi kommer til at se i fremtiden, for der har han spillet rigtigt godt. (mod Brighton og Spartak M) Med det spil, så har han fortjent en start plads.

Spørgsmålet er? Er det Hendo/Gini kombinationen der ikke rigtigt fungerer? For han har netop ikke haft Hendo som makker i de to kampe (da han var i forsvaret imod Brighton, var det netop ikke med Hendo som Makker, til trods for at Hendo jo var på banen)

Jeg håber at Hendo kan finde frem til sit topniveau igen. Det er alt for længe siden vi har set det. Som det er nu, så burde han ikke starte - og var han ikke vores kaptajn, så er jeg også sikker på, at han ville trække det korte strå oftest, når der skulle vælges spillere til midten.

Brugeravatar
Surf

Indlæg af Surf » torsdag, 07. dec, 2017 09:42

texy skrev: Mine anker imod Gini:

Så tror jeg ikke der er nogen grund til at debattere længere, for jeg ser ham godt nok helt omvendt. Jeg mener han er en god link-spiller, der formår at slippe bolden hurtigt og sikre et fint tempo i spillet omkring midten af banen, når bolden skal gå fra 6'er til 10'er. Ofte med 1-2 berøringer og videre med bolden. Jeg synes din beskrivelse passer bedre på Can. Bortset fra, at han ikke spiller sidelæns og baglæns, men til gengæld nogle gange godt kunne gøre det.
"Anybody who plays for me should be a bad loser."

YNWA96

Indlæg af YNWA96 » torsdag, 07. dec, 2017 10:14

Synes man skal med i betragtningen når man vurdere Gini, at han aldrig er skadet. Han er måske ikke en spiller der helt er god nok til rykke LFC derop, hvor man spiller med om mesterskabet. Men Can render altid rundt med skavanker - Coutinho er skrøbelig - Lallana kan man heller ikke regne med - Hendo er osse skrøbelig og AOC var osse meget skadet i sin Arsenal tid. Disse “type spillere” har alle trænere brug for i en trup, som kan spille +45 kampe i en sæson. Selvfølgelig skal man have et vist niveau for at være i LFC, men niveauet Gini har vist i sin tid i LFC er helt fint imo. til at være “trupspiller”.

Hr. Drejer

Indlæg af Hr. Drejer » torsdag, 07. dec, 2017 10:15

Gini er en intelligent spiller, som laver mange dybde løb, som er med til at skabe plads for fab four. Hans sene løb ind i feltet minder mig om Scholes i sine velmagtsdage. Han lukker mange gange hullet efter Can, når han stormer op ad banen, og gør rummene på midten mindre, som er med til at give modstanderen mindre plads at spille på.

Hans kombinationsspil er også helt klart bedre end Hendo og Can. Førstnævnte spiller meget ofte bolden ud til siden eller bagud, hvor Gini meget ofte forsøger at finde offensive løsninger. Han er jo opdraget i den hollandske fodboldskole.

Can kan nogle gange miste koncentrationen, men det sker (næsten) aldrig for Gini. Han er altid utrolig fokuseret på hans arbejdsopgaver, hvilket vi også så i går mod Spartak, hvor han spillede en god kamp.

Jeg har tit og ofte ros hans taktiske egenskaber. Ud over at det kommer konkret til syne i hans løb (som næsten ikke åbner rum for modstanderen på midten), så kommer det også til syne i hans offensive aktioner.

Som vi så mod Spartak, så er Gini bedst, når hans arbejdsopgave er klart defineret. For mit vedkommende, så er Gini mere sikker på midten end Can og Hendo.

Besvar