tjoo, men den formation har vi kun brugt i nemme hjemmekampe, så jeg ved ikke lige om det er den nye standard eller hvad der sker. imod Cardiff spillede vi sådan lidt af hvert og jeg er ikke klar over om det var med vilje eller om spillerne glemte systemet og faldt tilbage i 4-3-3 for så at komme i tanke om at de skulle spille 4-2-3-1.ilusio skrev:Med Salah foran Firmino i en 4-2-3-1 gør at vi har Mane og Shaqiri på fløjene.
Der vil altså være masser af spilletid til ham.
I alt har vi følgende spillere til 4 offensive pladser:
Firmino - Sturridge - Brewster
Salah - Shaqiri - Mane
Keita - Lallana (til den offensive midt mod lidt sværere hold)
I og med at vi taler 3-4 pladser, så er det ikke for meget med mere end 3-4 stjerner. Vi skal kunne stille en stærk offensiv med 1-2 mand ude.
de 3-4 stjerner skal jo også kunne fordeles på de 3-4 pladser der er ledige og for det meste har det været den kreative midtbane/10'er pladsen der har stået ledig siden vi sagde farvel til Coutinho.
men ja går vi over og mere konsekvent spiller med 4 desiderede offensive spillere, så skaber det en ekstra plads på holdet og skubber vi samtiddig Salah ind centralt foran Firmino, så åbner det en plads ude på kanten, som Shaqiri nupper lige nu, men han er lidt nemmere at vippe af pinden end Salah er. Problemet bliver så mere om vi kan stole på Dembele's defensive egenskaber og vilje til at komme med tilbage, for kanterne bliver mere defensive i et 4-2-3-1 system i forhold til 4-3-3 fordi midtbanen ikke kan støtte backerne så meget som de kan i 4-3-3.
Så der er helt klart plads til en ekstra kantspiller, der også vil få spilletid, spørgsmålet er bare om det er en fuldtidsstilling eller om det bliver i de nemme kampe. Hvis det kun er i de nemme kampe, så tvivler jeg på at Dembélé er interesseret.