Indgangsbøn:
Nu skal der bygges videre på de positive takter fra Spurs kampen i Carabo, og een ting kan helt sikkert hjælpe det på vej:
Liverpool spillede tirsdag mens B'mouth spillede TORSDAG på udebane i Real Sociedad, hvor de vandt 2-1 i klubbens første europæiske kamp. Det må betyde lidt "tømmermænd" og trætte ben og hoveder i B'mouth truppen, mens LFC har haft to dages yderligere restitution og mulighed for målrettet træning. For hvis der er én mand som ved, hvordan B'mouth skal spilles, så må det være Andoni Iraola. Han har trods alt coachet og udviklet trup og spillestil over 3 år, og B'mouth har været fornuftige i deres valg af ny Headcoach Marco Rose, som fortsætter samme spillestil. Altså højt pres og stor dynamik, med hurtigt spil i længderetningen, når bolden er vundet - Gerne så højt oppe på banen som muligt. Marco Rose har haft en stort set uændret trup at arbejde videre med, i hvert fald uden at blive drænet for store profiler, som f.eks. Alex Scott som styrer midtbanen. Her er deres vigtigste transfers i sommervinduet:

Så små £ 60 mill i netspend, hvilket nærmest er småpenge i dagens opskruede transfermarked!
Statistik for sæsonen indtil nu - PL:

Holdenes form - Reultater i de sidste 4 PL kampe:

Bournemouth har kun tabt til Man City, og det var vel at mærke en kamp de førte det meste af tiden, efter en Tavernier scoring i 26' min.
City udlignede i 86' min og Guehi scorede til 2-1 i tillægstiden. Bemærk også, at B'mouth spillede uafgjort med Brentford, som igår aftes (fredag) vaskede gulv med Chelsea med en knusende 3-0 sejr til The Bee's. Bournemouth er IKKE noget dårligt HOLD!

LFC's resultater er et stykke fra det forventede, hvor specielt magre resultater på Anfield ser skidt ud.
Indbyrdes statistik i PL:

LFC sejr i 78% af kampene lyder knusende, men alle B'mouths sejre er kommet på Vitality Stadium i Bournemouth. Den ene af de tre så sent som i sidste sæson, hvor B'mouth vandt på et mål i 94' minut:
Jeg har ligget på stranden i Lissabon, og ladet mig inspirere af denne The Athletic analyse af LFC's foreløbige udvikling under Iraola:
Men som videoen når frem til, er bl.a. Wirtz ikke effektiv i Iraolas hybrid af zone/mandsopdækning i det høje presspil. Så wirtz ryger en tur på bænken i min ønskeopstilling, hvor han kan få lov til at sidde ved siden af Gravenberch, for der skal være plads til Nyoni efter hans solide kamp i tirsdags mod Spurs. ....og så skal Gakpo spille, da han er i topform, selv om Iraola nok hellere vil have Munoz speed på højrefløjen. Så her er mit bud på hvordan jeg ville stille op:

Tanken er også, at det er Gakpo, som kan finde Isak, og spille ham god! Har Isak en dårlig dag, som han desværre har alt for mange af, så må han ud i pausen, og Gakpo spille falsk 9'er og Munoz ind og sprinte på højrefløjen.
Hvad siger I?
Er det for tidligt at "slagte" Wirtz? ....og Gravenberch?