Sledgehammer skrev: ↑tirsdag, 14. jan, 2020 06:53Lige netop det bliver alfa og omega. Min lommepsykologiske fornemmelse siger mig, at såfremt vi formår at slutte sæsonen som den er begyndt, dvs med en PL-titei og et godt CL-run, så vil det være meget vanskeligt, måske umuligt, at undgå, at der hos i hvert fald nogle af nøglespillerne indsniger sig en mæthedsfølelse og en fornemmelse af at man ikke kan opnå mere i Liverpool.Filos of Isk skrev: ↑mandag, 13. jan, 2020 10:09Jeg tror mere det er to-tre sæsoner nede af vejen der er i fare hvis vi handler forkert på transfermarkedet.liverpoolfc86 skrev: ↑søndag, 12. jan, 2020 19:12Vi skal helt op og hente nogle af de største eller kommende stjerne, som har niveau til det. Som eks. dem Klopp har hentet og som i forvejen er og var i gang med at blive stjerner. Mané som allerede var til UG i Southampton, Salah som havde vist sig frem. Bobby som var vild i en middel klub osv osv.
Hvis ikke vi henter spillere på højeste niveau, så tror jeg denne sæson bliver en enlig svale
Altså vi har et kanon hold og de fleste stjerner er stadig nogle år fra sidste salsgsdato. Eller sagt på en anden måde, det er meget usikkert om vi kan købe os til at have endnu en sæson med så få pointtab på en sommer. Nu skal vi jo lige have sluttet sæsonen af, men henter vi mesterskabet er det jo en sæson til et 12-tal uanset om vi tager den på en plat-eller-krone runde efter 38. spillerunde.
Succesen næste sæson handler i høj grad om at bevare motivationen og sammenholdet i truppen, samt at fortsætte med at arbejde på at forbedre vores spillere(herunder, men ikke begrænset til, transfers).
Af den grund kan det blive nødvendigt at skaffe frisk blod til truppen, og måske ikke alene marginalspillere som Lallana, Lovren, Origi. Faktisk kan jeg godt forestille mig, at man giver Salah eller Mane lov at tage videre, selvfølgelig mod en hel vognladning penge den anden vej, som man kan bruge til en klasse-erstatning.
Den risiko er der jo altid, der har Klopp, Edwards og resten jo den kæmpe fordel at de kan snakke med spillerne under fire øjne. For man kan jo også vende det om og påstå at det at vinde den anden store titel på to år, plus det løse, vil betyde at spillerne indser at de ikke behøver at skifte for at opnå flere titler, at bedste mulighed for store titel nummer tre er ved at blive og det kan jo også være en motivation at ville vinde igen nu man har smagt sejrens sødme.
Men du har helt ret, nogle mennesker trives ved forandring og nye udfordringer, og det er så fint, det gør dem ikke til forrædere(medmindre de vil stil Manchester naturligvis) eller uhæderlige typer, men det er bare sådan de er og den slags mennesker er der også brug for i samfundet og på titelvindende fodboldhold. Der må man også bare erkende at det i de tilfælde vil kunne være bedst for alle parter at skilles.
Jeg syntes dog ikke at Champions League titlen har præget holdet af mæthed og det er vel det højeste man kan opnå med et klubhold, ihvertfald for de ikke-engelske spillere. Så det er jo ikke en naturlov at spillerne bliver mætte og det kan være svært at udpege hvilke spillere der bliver det på forhånd.
-Det kan være tilfældigt, men der er aldrig nogen der foreslår at van Dijk kunne tænkes og ville søge nye udfordringer eller blive mæt....