Fordi klubben (godt nok i mindre grad) skal bruge ressourcer på at komme med udtalelser på grund af hans idioti. Fordi, at selvom han har ret til privatliv, så repræsenterer han også Liverpool. Fordi, han sætter sit helbred (og dermed måske Liverpools sæson) på spil.Mads T. skrev:Hvorfor? Han har brudt loven og bliver straffet for det jf. denne. Hvorfor skulle han ikke stå til rådighed for os i det omfang det er muligt? Vi er en fodboldklub og ikke moralens vogtere.texy skrev:Håber dælme, at der også er en hård intern straf, hvis Firmino er skyldig. Det er utilgiveligt, at køre spirituskørsel, og der kan aldrig være nogen undskyldning for det.
Til sammenligning, mener du så også man skal suspenderes fra sit kontorjob, hvis man køre spirituskørsel i sin fritid?
Er dog helt enig i, at det er hamrende dumt det han har gjort.
Jeg skriver ikke, at han skal suspenderes eller på anden måde udelukkes fra holdet. Men jeg synes, at en ordentlig bøde ville være på sin plads, hvis de interne regler tillader.
For mig er spirituskørsel at spille russisk roulette med eget og andres liv. Og hvis vi har mulighed for det, så skal det gøres klart, at vi ikke accepterer, at vores spillere render rundt og tror, at de er hævet over loven.
En eller anden lille bøde, som måske kan mærkes hos almindelige mennesker, betyder ikke en fis for Firmino eller andre topspillere i PL. Men den slags bøder, som klubben nogle gange er i stand til at udskrive - de kan mærkes.
Derfor.