LFC - Crystal Palace Community Shield >> Kamptråden

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.
Brugeravatar
Cynwal
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 61

LFC - Crystal Palace Community Shield >> Kamptråden

Indlæg af Cynwal » torsdag, 07. aug, 2025 06:34

Billede

Så gælder det "Årets første trofæ", eller.....? I mine øje er Community Shield ikke et trofæ, som skal tælle med når der skal måles "forplantningsekstremitet" op mod andre klubber. Manchester FU vil gerne tælle den med, da de har så mange af dem, men kan man seriøst tælle en pokal med, når den i mange år blev delt mellem klubberne, hvis kampen endte uafgjort, og hver klub fik trofæet i skabet i ½ år men fik "en hel pind" i sammentællingen af antal vundne?
Men det gør mig da ikke noget, hvis LFC vinder, som vi senest gjorde i 2022, med en 3-1 sejr over Manchester C. Det var 16. gang at LFC vandt Community Shield.

Men jeg glæder mig til at se en kamp, hvor der er lidt mere på spil end der har været i preseason kampene. Generelt har jeg ikke været imponeret over spillet indtil nu. Vi har været alt for åbne i forsvaret, og det har været tydeligt, at de mange nye spillere har gjort, at truppen ikke er spillet sammen. Af de nytilkomne, er det Kerkez som står stærkest i billedet hos mig. Han virker bundsolid defensivt, og er virkelig klar til at ofre "liv og lemmer" for trøjen. Wirtz kan nogen ting, men har indtil nu ikke levet op til hypen. Der har været mange boldtab og løb ud i ingenting, men jeg tillægger det, at kampformen ikke er der endnu. Ekitike har heller ikke shinet, men viste dog noget af det han kan, med en fin assist til Mo Salah, da Hugo gik til baglinjen i vestre side, og fandt Salah med en cutback ovre i højre side af straffesparksfeltet. Til gengæld virker Gakpo og Szoboszlai til at have fundet fornyet energi og spillelyst i ferien.

Så hvordan stiller vi så op? Det meste giver sig selv, men der er to-tre spørgsmål:
Bradley eller Frimpong på HB?
Hvem skal på bænken af Mac Allister, Szoboszlai eller Gravenberch på en 3-mands midtbane, hvor Wirtz er den offensive?
Eller flyttes Wirtz til angrebet, så alle tre kan spille?

Mit bud på hvordan Stormester Slot stiller brikkerne på Wembleys fodboldskakbræt er følgende:

Billede

God kamp og UP THE MIGHTY REDS!
Vi SMADRER det PIShold !

mortenbak

Re: LFC - Crystal Palace Community Shield >> Kamptråden

Indlæg af mortenbak » torsdag, 07. aug, 2025 07:43

Selvom det er ikke er et trofæ jeg vægter overhovedet ville det denne gang være en god start at nappe det, så alle vores nye signings kan få lov at smage på sejrens sødme i en Liverpooltrøje, så håber at fansne giver den lidt ekstra gas i år
Lige om lidt bliver det alvor
YNWA

Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Redtothebone

Indlæg af Redtothebone » torsdag, 07. aug, 2025 11:22

Det bliver spændende at se en kamp med lidt mere seriøst tilgang.

Selvom der har været meget snak om at Liverpool har "vundet" transfervinduet, så er jeg da lidt bekymret for manglende indkøb til midterforsvaret og backup til Gakpo og Ekitike, der skal ikke gå meget galt før vi står med Endo, Rio og Chiesa i startopstillingen :?

Tænker start 11 bliver:

Allison
Frimpong, Konate, Virgil, Kerkez
Szobo, Gravenberch, Wirts
Salah Ekitike Gakpo

Tænker også Rio kommer på bænken, det er en god kamp til lige at give ham 15-30 minutter og se om han kan være med på PRL niveau.

Men skønt vi skal til at se bold igen :D
YNWA

Brugeravatar
Cynwal

Indlæg af Cynwal » lørdag, 09. aug, 2025 05:36

Arne Slots prematch pressekonference, afholdt fredag:
Conor Bradley er med sikkerhed ude af truppen, så Frimpong får højrebacken. Mac Allister er ikke klar til 90 minutter i hans retur efter skade fra sidst i sæsonen, hvor han var ude i de sidste 4 kampe, men Slot vil ikke udelukke at han kan starte.
Det tvivler jeg dog på, at han vælger at gøre, så jeg skifter Bradley ud med Frimpong og Mac Allister ud med Szoboszlai i min forventede startopstilling, så den nu ser sådan her ud:

Billede
Vi SMADRER det PIShold !

Brugeravatar
RedRedRed
Alder: 36

Indlæg af RedRedRed » lørdag, 09. aug, 2025 07:15

Ja, enten gør han som du gætter på og starter Szobo. Eller, hvis han nu ser Community Shield som en glorificeret træningskamp, så starter han måske netop Mac Allister inde og giver ham de første 60 min.
Jeg tror det kommer an på tilgangen til kampen.

Brugeravatar
Cynwal

Indlæg af Cynwal » lørdag, 09. aug, 2025 07:33

RedRedRed skrev:
lørdag, 09. aug, 2025 07:15
Ja, enten gør han som du gætter på og starter Szobo. Eller, hvis han nu ser Community Shield som en glorificeret træningskamp, så starter han måske netop Mac Allister inde og giver ham de første 60 min.
Jeg tænkte samme tanker, men valgte at skifte til Szobo, da han i mine øjne er een af dem, der har set "mest frisk" ud i de foreløbige preseason kampe. Det skal også belønnes lidt, men Arne S. var meget tvetydig i sine formuleringer på pressemødet.
Vi SMADRER det PIShold !

Brugeravatar
RedRedRed

Indlæg af RedRedRed » lørdag, 09. aug, 2025 11:35

Cynwal skrev:
lørdag, 09. aug, 2025 07:33
RedRedRed skrev:
lørdag, 09. aug, 2025 07:15
Jeg tænkte samme tanker, men valgte at skifte til Szobo, da han i mine øjne er een af dem, der har set "mest frisk" ud i de foreløbige preseason kampe. Det skal også belønnes lidt, men Arne S. var meget tvetydig i sine formuleringer på pressemødet.
Enig, ift Szobo. Han har været klasse denne forsæson. Så kan sagtens se dit rationale. Omvendt har der, grundet hans langsomme genstart denne sommer, ikke været mange minutter til at få noget kamptræning i Mac Allister. Så måske Slot ville benytte denne kamp til netop det.

Brugeravatar
Cynwal

Indlæg af Cynwal » lørdag, 09. aug, 2025 14:05

Lidt nyheder om Community Shield her op til kampen:

Liverpool stiller op i den nye udebane spilledragt: Hvid trøje, sorte bukser:
Billede

Bud på Palace's opstilling:
Billede

Hvis resultatet efter 90 min + tillæg er uafgjort, går man direkte til straffesparkskonkurrence.
Hvert hold må udskifte 6 spillere, og der må sidde 9 på bænken, så bruttotrup på 20 mand.

Der vil blive 1 minuts stilhed inden kampen til minde om/ære for Diogo Jota.
Vi SMADRER det PIShold !

Brugeravatar
Cynwal

Indlæg af Cynwal » søndag, 10. aug, 2025 11:32

En forbandelse eller bare en tilfældighed.....?
Vi SMADRER det PIShold !

Brugeravatar
YNWA!
Alder: 28

Indlæg af YNWA! » søndag, 10. aug, 2025 15:00

Liverpool XI: Alisson; Frimpong, Konate, Van Dijk, Kerkez; Jones, Szoboszlai; Salah, Wirtz, Gakpo; Ekitike.

Subs: Mamardashvili, Endo, Mac Allister, Chiesa, Elliott, Robertson, Nyoni, Doak, Ngumoha.

No Ryan Gravenberch in the squad due to his partner giving birth.
You cannot have an impartial Football Association when members of that board are also executives at Manchester United football club! - Rafael Benitez.

Brugeravatar
Cynwal

Indlæg af Cynwal » søndag, 10. aug, 2025 15:09

Start 11'er og bænk til dagens kamp mod Palace:
Billede
Gravenberch er helt ude af truppen så midtbanen er: Szoboszlai, Curtis Jones og Wirtz
Vi SMADRER det PIShold !

Fowler89
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Fowler89 » søndag, 10. aug, 2025 15:10

Uhhh Ekitike fra start. Overraskende

Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Redtothebone

Indlæg af Redtothebone » søndag, 10. aug, 2025 15:34