Så gælder det "Årets første trofæ", eller.....? I mine øje er Community Shield ikke et trofæ, som skal tælle med når der skal måles "forplantningsekstremitet" op mod andre klubber. Manchester FU vil gerne tælle den med, da de har så mange af dem, men kan man seriøst tælle en pokal med, når den i mange år blev delt mellem klubberne, hvis kampen endte uafgjort, og hver klub fik trofæet i skabet i ½ år men fik "en hel pind" i sammentællingen af antal vundne?
Men det gør mig da ikke noget, hvis LFC vinder, som vi senest gjorde i 2022, med en 3-1 sejr over Manchester C. Det var 16. gang at LFC vandt Community Shield.
Men jeg glæder mig til at se en kamp, hvor der er lidt mere på spil end der har været i preseason kampene. Generelt har jeg ikke været imponeret over spillet indtil nu. Vi har været alt for åbne i forsvaret, og det har været tydeligt, at de mange nye spillere har gjort, at truppen ikke er spillet sammen. Af de nytilkomne, er det Kerkez som står stærkest i billedet hos mig. Han virker bundsolid defensivt, og er virkelig klar til at ofre "liv og lemmer" for trøjen. Wirtz kan nogen ting, men har indtil nu ikke levet op til hypen. Der har været mange boldtab og løb ud i ingenting, men jeg tillægger det, at kampformen ikke er der endnu. Ekitike har heller ikke shinet, men viste dog noget af det han kan, med en fin assist til Mo Salah, da Hugo gik til baglinjen i vestre side, og fandt Salah med en cutback ovre i højre side af straffesparksfeltet. Til gengæld virker Gakpo og Szoboszlai til at have fundet fornyet energi og spillelyst i ferien.
Så hvordan stiller vi så op? Det meste giver sig selv, men der er to-tre spørgsmål:
Bradley eller Frimpong på HB?
Hvem skal på bænken af Mac Allister, Szoboszlai eller Gravenberch på en 3-mands midtbane, hvor Wirtz er den offensive?
Eller flyttes Wirtz til angrebet, så alle tre kan spille?
Mit bud på hvordan Stormester Slot stiller brikkerne på Wembleys fodboldskakbræt er følgende:

God kamp og UP THE MIGHTY REDS!