Indgangsbøn:
Er det bare mig? ....eller er der en mærkelig mat stemning omkring LFC i øjeblikket? Normalt ville jeg være godt oppe at køre allerede, med under 48 timer til kampen mod hadeklub nr. 1. Men det er ligesom...nåh! Er det fordi Manchester FU er ved at cementere sig som midterhold og blød mellemvare i PL? Det er jo ren glæde, som vel kun kan overgåes hvis de skulle komme til at rykke ned! Eller er det skuffelsen over egne præstationer? Ovenpå at have udlignet til 20-20 i den indbyrdes duel med MFU, så lavede LFC et lækkert og ambitiøst transfervindue, så stort set alle pundits var ude og forudsige, at mesterskabet var afgjort: Liverpool ville vinde igen. Nu sidder vi så her, og må bare konstatere, at det er ikke det bedste fodboldspillere, der vinder kampene. Det er de bedste hold, som vinder, og der er der et stykke vej at gå endnu for Arne Slot på træningsbanen. Der er faktisk lang vej, føles det som lige nu, for en del af de nye spillere lader til at være påvirkede af de nye omgivelser, og at sammenspillet ikke sidder i skabet endnu. Skal vi allerede nu til at indstille os på, at en plads i top 4-5 stykker og Champions League bold næste sæson også er det realistiske mål?
Indbyrdes statistik alle turneringer:

Begge klubber har hver haft deres storhedstider, men samlet set har MFU vundet lidt flere kampe end LFC. Vi har dog halet ind på den statistik over de sidste 10 år. Man FU har ikke vundet på Anfield siden 2016, og Liverpool har kun tabt een gann i de sidste 14 kampe mod MFU. Det var på Old Trafford i august 2022, hvor MFU vandt 2-1.
Formbarometer:

Det er ikke kønt at kigge på, og bestemt ikke befordrende for selvtilliden. ...eller kan man finde lidt statistisk håb i at modstanderen taber hver kamp efter at de har vundet, og at de vandt sidste kamp?
De sidste 5 indbyrdes opgør i PL:

Det er lidt ærgerligt, "Syv-nulleren" ryger ud af listen over de 5 sidste kampe efter dette opgør.
I sidste opgør på Anfield spillede Slots tropper en mærkeligt uinspireret kamp. Kom bagud 0-1, men kom så foran 2-1 på noget så sjældent som at Michael Oliver (som også dømmer på søndag) blev kaldt ud til et VAR-check på skærmen, som gav et straffespark, som Salah scorede på. Der er et fyldigt uddrag af kampen her:
Det lader til, at alle er kommet tilbage fra landsholdskampe uden skader, og Konaté er tilbage i træning. Så forsvaret tror jeg giver sig selv: Det bliver Bradley, Konaté, VVD og Kerkez foran Marmadashvili på kassen. Det giver mulighed for at vi kan stille med succes-trioen fra sidste sæson på midten: Grav-Macca-Szobo. Jamen hvad så med Wirtz? Hvad med at give Wirtz den plads, hvor han styrede alt fra hos Leverkusen, altså som 10'er? Så er der jo kun 2 pladser tilbage, og Mo Salah starter altid!! ...eller gør han? Han har Satme ikke gjort sig fortjent til det på det sidste. Skulle vi prøve at se, om Ekitike og Isak kunne spille ved siden af hinanden med Wirtz lige bagved til at støbe kuglerne? Jeg tror næppe det sker, men jeg kunne godt ønske mig at se det ske, så jeg går med denne her opstilling:

.... er jeg urimelig overfor Salah?
Hit me!