LFC - Manchester Fucking United >> Kamptråden PL runde 8

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.
Brugeravatar
Cynwal
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 61

Indlæg af Cynwal » fredag, 17. okt, 2025 21:31

Billede

Indgangsbøn:
Er det bare mig? ....eller er der en mærkelig mat stemning omkring LFC i øjeblikket? Normalt ville jeg være godt oppe at køre allerede, med under 48 timer til kampen mod hadeklub nr. 1. Men det er ligesom...nåh! Er det fordi Manchester FU er ved at cementere sig som midterhold og blød mellemvare i PL? Det er jo ren glæde, som vel kun kan overgåes hvis de skulle komme til at rykke ned! Eller er det skuffelsen over egne præstationer? Ovenpå at have udlignet til 20-20 i den indbyrdes duel med MFU, så lavede LFC et lækkert og ambitiøst transfervindue, så stort set alle pundits var ude og forudsige, at mesterskabet var afgjort: Liverpool ville vinde igen. Nu sidder vi så her, og må bare konstatere, at det er ikke det bedste fodboldspillere, der vinder kampene. Det er de bedste hold, som vinder, og der er der et stykke vej at gå endnu for Arne Slot på træningsbanen. Der er faktisk lang vej, føles det som lige nu, for en del af de nye spillere lader til at være påvirkede af de nye omgivelser, og at sammenspillet ikke sidder i skabet endnu. Skal vi allerede nu til at indstille os på, at en plads i top 4-5 stykker og Champions League bold næste sæson også er det realistiske mål?

Indbyrdes statistik alle turneringer:
Billede
Begge klubber har hver haft deres storhedstider, men samlet set har MFU vundet lidt flere kampe end LFC. Vi har dog halet ind på den statistik over de sidste 10 år. Man FU har ikke vundet på Anfield siden 2016, og Liverpool har kun tabt een gann i de sidste 14 kampe mod MFU. Det var på Old Trafford i august 2022, hvor MFU vandt 2-1.

Formbarometer:
Billede
Det er ikke kønt at kigge på, og bestemt ikke befordrende for selvtilliden. ...eller kan man finde lidt statistisk håb i at modstanderen taber hver kamp efter at de har vundet, og at de vandt sidste kamp?

De sidste 5 indbyrdes opgør i PL:
Billede
Det er lidt ærgerligt, "Syv-nulleren" ryger ud af listen over de 5 sidste kampe efter dette opgør.

I sidste opgør på Anfield spillede Slots tropper en mærkeligt uinspireret kamp. Kom bagud 0-1, men kom så foran 2-1 på noget så sjældent som at Michael Oliver (som også dømmer på søndag) blev kaldt ud til et VAR-check på skærmen, som gav et straffespark, som Salah scorede på. Der er et fyldigt uddrag af kampen her:
Liverpool
Det lader til, at alle er kommet tilbage fra landsholdskampe uden skader, og Konaté er tilbage i træning. Så forsvaret tror jeg giver sig selv: Det bliver Bradley, Konaté, VVD og Kerkez foran Marmadashvili på kassen. Det giver mulighed for at vi kan stille med succes-trioen fra sidste sæson på midten: Grav-Macca-Szobo. Jamen hvad så med Wirtz? Hvad med at give Wirtz den plads, hvor han styrede alt fra hos Leverkusen, altså som 10'er? Så er der jo kun 2 pladser tilbage, og Mo Salah starter altid!! ...eller gør han? Han har Satme ikke gjort sig fortjent til det på det sidste. Skulle vi prøve at se, om Ekitike og Isak kunne spille ved siden af hinanden med Wirtz lige bagved til at støbe kuglerne? Jeg tror næppe det sker, men jeg kunne godt ønske mig at se det ske, så jeg går med denne her opstilling:

Billede

.... er jeg urimelig overfor Salah?
Hit me!
Vi SMADRER det PIShold !

mortenbak

Indlæg af mortenbak » lørdag, 18. okt, 2025 09:50

Jeg er meget enig med dig Cynwal.
Salah bør få en tur på bænken. Han har spillet som en pose nødder indtil videre.
Ifht Kerkez, har jeg ikke meget fidus til endnu og vil foretrække Robbos rutine fra start i sådan en kamp. Så kan Kerkez komme ind, hvis Robbo har en offday.
Robbo, VvD, Konate og Bradley kender hinanden bedre.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Emmy
Geografisk sted: Gjessø
Alder: 47

Re: LFC - Manchester Fucking United >> Kamptråden PL runde 8

Indlæg af Emmy » lørdag, 18. okt, 2025 17:04

Mathed er måske det rette ord. Skuffelse er også et ord jeg vil bruge. Vi har ret beset fået en virkelig dårlig start på sæsonen og med tre nederlag i træk er vi i mini krise. Det er ikke hverdagskost og ganske givet ikke noget mange havde forudset. Forventningen er jo at vi bare cruiser igennem. Det mener jeg så hele tiden har været helt urealistisk. Selvom vi i voldsom grad har åbnet den helt store portmonee, så har vi dels skiftet alt for meget ud og vi har ikke handlet særligt klogt. Tragiske omstændigheder har selvfølgelig betydet, og betyder med sikkerhed i lang lang tid endnu, en masse i klubben og staben. Det er ikke noget man bare sådan lige kommer sig over. Vi har et helt nyt angreb, som slet ikke klikker sammen endnu. Og ham der burde holde sammen på det hele, ja han er så jammerligt ringe, at han ikke burde spille fra start igen foreløbigt. Forsvaret er ikke overhovedet blevet styrket. Vi er ikke dygtige nok på de fire bagerste pladser. Udover Virgil, er der bare for lidt klasse på de pladser. Det er ikke mesterskabs spillere. Det tager tid og det kommer sikkert til at tage hele denne sæson. Mht kampen, så ser jeg også ikke på nogen måde være så store favoritter som vi gøres til. Jeg tvivler på mere end 1 enkelt point desværre.
"We're not racist, we only hate the mancs"

Brugeravatar
Cynwal

Indlæg af Cynwal » lørdag, 18. okt, 2025 17:39

mortenbak skrev:
lørdag, 18. okt, 2025 09:50
Ifht Kerkez, har jeg ikke meget fidus til endnu og vil foretrække Robbos rutine fra start i sådan en kamp. Så kan Kerkez komme ind, hvis Robbo har en offday.
Robbo, VvD, Konate og Bradley kender hinanden bedre.
Robbo brændte ikke ligefrem banerne af for Scotland i landskampspausen, hvis man kan tage pundits for gode varer. han virkede slidt, langsom og gammel, iflg. det jeg har læst. Det er også Robbo der "sover" ved bagerste stang, og står og hviler med armene på knæene, og lader sin mand slippe afsted med ½ meters forspring, så han kan score til 2-1 for Chelsea.
Vi SMADRER det PIShold !

peter42
Geografisk sted: Haderslev
Alder: 60

Indlæg af peter42 » lørdag, 18. okt, 2025 17:57

Og med sejre til Chelsea og City skal vi vinde imorgen.

søren
Geografisk sted: Aarhus
Alder: 62

Indlæg af søren » søndag, 19. okt, 2025 11:18

Jeg synes, vores højreside halter gevaldigt, når vi har bolden. Konate fra højre midtforsvar og Bradley som højre back er ikke i nærheden af at kunne føre bolden frem som Trent kunne + Bradley ikke kan supplere midtbanen som Trent, når det var påkrævet. Måske Salah også lider under det. Han er i hvert fald på langt lavere niveau end normalt. Sobo. på højreback er en mulig løsning, som jeg faktisk hælder til lige pt.

Brugeravatar
Cynwal

Indlæg af Cynwal » søndag, 19. okt, 2025 11:19

peter42 skrev:
lørdag, 18. okt, 2025 17:57
Og med sejre til Chelsea og City skal vi vinde imorgen.
...og gooners ligeså på endnu en ulidelig dødbold!
Wilson var en stor synder igår og kunne snildt have scoret 2 gange for Fulham.
Vi SMADRER det PIShold !

Fowler89
Geografisk sted: Nordsjælland
Alder: 36

Indlæg af Fowler89 » søndag, 19. okt, 2025 11:30

Du er ikke urimelig overfor Salah men jeg kan ikke se Slot starte med Ekitike og Isak inde, så skulle det være fordi Ekitike spiller på Gakpos plads. 4-4-2 diamant er meget usandsynlig.

Brugeravatar
Cynwal

Indlæg af Cynwal » søndag, 19. okt, 2025 12:38

Fowler89 skrev:
søndag, 19. okt, 2025 11:30
Du er ikke urimelig overfor Salah men jeg kan ikke se Slot starte med Ekitike og Isak inde, så skulle det være fordi Ekitike spiller på Gakpos plads. 4-4-2 diamant er meget usandsynlig.
Jeg tror heller ikke at Slot stiller op, som jeg har skitseret. For det første er Mo Salah næsten med statsgaranti med i start-opstillingen. Dernæst vil han spille 4-3-3 eller 4-2-3-1 alt efter temperament. Det er bare den opstilling hvor jeg kan se os stille med de stærkeste 3 midbanespillere: Grav-Macca-Szobo og så + Wirtz som en fri 10'er. Det efterlader kun 2 pladser yderligere i front, og jeg tvivler endnu mere på, at Slot vil lave en start-11'er med kun 3 i bagkæden. Det har vi jo slet ikke folk til at kunne spille for tiden med mindre det er en nødsituation, og vi er bagud kort før tid.
Vi SMADRER det PIShold !

Hr. Drejer

Indlæg af Hr. Drejer » søndag, 19. okt, 2025 16:03

Jeg er meget forsigtig optimist. Jeg vil heller have en uafgjort, og så der er markant fremgang i vores spil, end en sejr, og der ingen fremgang er i vores spil.

Vi skal vise at vi kan spille til 0 i dag, og at vores back kan spille en god kamp samtidig. Dernæst vil jeg gerne se en boldkontrollerende midtbane, som ikke spurter frem og tilbage som hovedløse høns, men som tager fat i kampen og diktere spil og tempo! Og så vil jeg gerne se skarphed foran mål.

Fowler89

Indlæg af Fowler89 » søndag, 19. okt, 2025 16:17

[IMG]//uploads.tapatalk-cdn.com/202510 ... cbdaa4.jpg[/IMG]

Brugeravatar
Cynwal

Indlæg af Cynwal » søndag, 19. okt, 2025 16:21

Startopstilling og bænk:
Billede
Salah får endnu en chance, og Ekitike på bænken.
Jeg håber jeg tager fejl, men her inden kampen mener jeg begge ting er en fejl!
Vi SMADRER det PIShold !

Brugeravatar
Cynwal

Indlæg af Cynwal » søndag, 19. okt, 2025 16:29

Man FU opstilling:
Billede
Man FU bænk:
Billede
Vi SMADRER det PIShold !

Fowler89

Indlæg af Fowler89 » søndag, 19. okt, 2025 16:29

Jeg er enig Cynwal. Ekitike burde have startet.

Brugeravatar
Cynwal

Indlæg af Cynwal » søndag, 19. okt, 2025 17:33

Min bare RØV......!!!!!!!!!!!
Vi SMADRER det PIShold !

Besvar