LFC - Manchester City FC >> Kamptråden

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.

Stem på kampens spiller

62 - Caoimhin Kelleher
1
3%
66 - Trent Alexander-Arnold ud i 73. min.
1
3%
2 - Joe Gomez
6
18%
4 – Virgil Van Dijk
4
12%
26 – Andy Robertson
0
Ingen stemmer
38 - Ryan Gravenberch
7
21%
10 – Mac Allister
3
9%
8 – Dominik Szoboszlai
5
15%
11 - Mohamed Salah ud i 84. min.
3
9%
7 - Luis Diaz u
2
6%
d i 91. min.
0
Ingen stemmer
18 – Cody Gakpo ud i 73. min.
1
3%
9 - Darwin Nunez ind i 73. min.
0
Ingen stemmer
78 - Jarell Quansah ind i 73. min
0
Ingen stemmer
17 - Curtis Jones ind i 84. min.
0
Ingen stemmer
19 - Harvey Elliott ind i 91. min.
0
Ingen stemmer

Afgivne stemmer: 33

mortenbak

LFC - Manchester City FC >> Kamptråden

Indlæg af mortenbak » søndag, 01. dec, 2024 22:31

Hr. Drejer skrev: p.s. Jeg har det lidt svært med tidligere Liverpool spillere som bliver kommentatorer.
Det forstår jeg godt!
Generelt har mange eks sportsfolk svært ved at forstå opgaven. De har svært ved at det ikke længere handler om dem selv. Derfor prøver de hele tiden at sætte dem selv i scene med udtalelser der kan frembringe en overskrift med deres navn på.

Bare se på Joakim B Olsen..(godt nok ikke fodbolde han kastede med)
Et helt liv på overførselsindkomst mens han kastede med blykugler, hvorefter han pludselig havde en mening om folks arbejdsmoral og arbejdsløse.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Redtothebone

Re: LFC - Manchester City FC >> Kamptråden

Indlæg af Redtothebone » mandag, 02. dec, 2024 11:29

Fowler89 skrev:
søndag, 01. dec, 2024 22:29
Hr. Drejer skrev:
søndag, 01. dec, 2024 22:11
Fedt at VVD og Salah giver lidt igen til Carra for hans kommentar om at Salah er selvisk, da han nævner sin kontraktsituation til en journalist efter en kamp for noget tid siden.

https://talksport.com/football/2343345/ ... her-keane/

p.s. Jeg har det lidt svært med tidligere Liverpool spillere som bliver kommentatorer.
Gary Neville er sgu langt mere fornuftig at høre på end Carra
Jeg synes Neville og Carra's største problem er at de er ALT for bias når det gælder Liverpool og United, det holder bare ikke rigtig i længden når de skal sidde og kommentere. Det er jo helt tydeligt at Neville decideret hader Liverpool og det går bare så meget ud over hans objektivitet, i går fokusere han nærmest 95% på at City var ringe og 5% på at Liverpool var gode efter kampen. Henry og Keane formår faktisk at være rimeligt objektive når de skal udtale sig.

Desuden mangler de lidt forståelse for moderne fodbold, det er trods alt gået 10-15 år siden de selv spillede, dels er selve spillet meget anderledes - hurtigere og mere krævende og meget mere taktisk. Uden for banen er situation også en helt anden, synes mere og mere vi bevæger os mod at spillerne nærmest er et brand, mange har pr folk til at stå for deres sociale profiler, og det er jo nærmest helt komisk at de altid skal holde sig for munden når de taler, de er så bange for at træde ved siden af, hvilket også afspejles i alle interview, de tør nærmest ikke udtale sig om noget som helst, brandet skal passes.

Liverpool har selv sat sig i en uheldig situation ved at lade 3 kontrakter næsten løbe ud, jeg ved godt der er mange ting der spiller ind, økonomi, længden på kontrakter, ffp, psr, image rettigheder, moneyball, fysiske spiller data osv.
Jeg synes bare det er mærkværdigt at vi nu står med 3 spillere, hvor klubben ikke vil melde ud om man ønsker at beholde spillerne og spillerne vil ikke entydigt melde ud om de ønsker at blive i klubben, det stiller ikke nogen af parterne i bedre lys hos os fans.
YNWA

Brugeravatar
JudgeArdaStudge

Indlæg af JudgeArdaStudge » mandag, 02. dec, 2024 11:36

Har stemt på Szoboszlai, Mac Allister og Gomez. Man kunne også have argumenteret for Gravenberch, men ham har jeg stemt så mange gange på, at de andre også fortjener lidt kredit. Samme kan siges om van Dijk, der kunne have scoret hattrick på hovedstød, men som får lidt malurt i bægeret ved hans foræring til de Bruyne som Kelleher dog redder. Lidt lignende kan man indvende om Salah, fantastisk assist og køligheden selv på straffespark, men brænder også en kæmpe friløber. Szoboszlai var en maskine uden lige, Mac Allister tog tempoet på kampen, satte det op og ned efter behag og dikterede midtbanen og Gomez var sikkerheden selv i defensiven, hvor man bestemt ikke kunne mærke savnet af Konaté.
En fantastisk præstation hele vejen rundt i en overlegen præstation, der burde være endt med en 5-0 snitter.

Først Real Madrid og nu Man City, outstanding!
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Brugeravatar
JudgeArdaStudge

Indlæg af JudgeArdaStudge » mandag, 02. dec, 2024 11:40

Hr. Drejer skrev:

p.s. Jeg har det lidt svært med tidligere Liverpool spillere som bliver kommentatorer.
Carragher har alle dage været en klovn. Han har i mine øjne aldrig været en Liverpool legende, blot fordi han har spillet mange kampe for klubben, tillykke, du er også kendt for en helvedes masse selvmål. Hans niveau var langt under Hyypia og van Dijk har ret i, at han ville ikke komme i nærheden af nutidens trup. Derudover er han et fjols, der råbte og skreg af Arbeloa, har vist tenderende racistisk opførsel, han undede hvertfald ikke de sydafrikanske spillere så meget som et blik i følge forskellige beretningen, var en af katalysatorerne bag at fyre Benitez og hente Hodgson til klubben og så skal hans spytten efter en pige og hendes (skovl af en) far heller ikke gå ham stille forbi. Han er ulidelig og han udtalte i øvrigt selv nøjagtig det samme som Salah udtaler for tiden og Salah udtalte i 2022, forskellen er bare, at ingen klubber gad købe Carragher.

Daniel Sturridge derimod er faktisk en ret habil kommentator og ekspert, når han får chancen blandt de gamle nisser. Sky burde lue ud i Carragher, Keane, Neville og Redknapp, egentlig også Richards selvom han ikke er en gammel nisse. Men okay, det kunne bestemt også være værre, de kunne have Martin Jørgensen, Jan Mølby og Peter Kjær ansat.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Fowler89
Geografisk sted: Nordsjælland
Alder: 35

Indlæg af Fowler89 » mandag, 02. dec, 2024 12:04

Richards er deres token negro. Han har intet at byde ind med udover sine åndsvage klovnerier.

Redtothebone: Du har fuldkommen ret i, at fodboldspillere er blevet til et brand, og de fremstår overfladiske i ekstrem grad. Ingen ved, hvordan spillerne i virkeligheden er; det hele er et glansbillede på deres sociale medier.

Læg mærke til, at der ikke længere er nogen badboys i fodbold. Spillere som Roy Keane, Cantona, Vinnie Jones, Goikoetxea osv.

Der er ingen karakter; alt er overfladisk, og som du selv siger, holder de sig for munden, når de skal tale på banen.

MotM. Szobo. Den eneste grund til, at denne 4-2-4 fungererede i går, og vi ikke blev eksponeret på de brede områder, er Szobo. Defensivt dækker han begge brede områder i omstillinger, alt efter hvor bolden er. Det var topklasse. Han kan selvfølgelig forbedre sine G/A men det vigtigste mod et hold som City er W.

TG12

Indlæg af TG12 » mandag, 02. dec, 2024 12:31

Redtothebone skrev:
mandag, 02. dec, 2024 11:29
Fowler89 skrev:
søndag, 01. dec, 2024 22:29
Hr. Drejer skrev:
Fedt at VVD og Salah giver lidt igen til Carra for hans kommentar om at Salah er selvisk, da han nævner sin kontraktsituation til en journalist efter en kamp for noget tid siden.

https://talksport.com/football/2343345/ ... her-keane/

Gary Neville er sgu langt mere fornuftig at høre på end Carra
Jeg synes Neville og Carra's største problem er at de er ALT for bias når det gælder Liverpool og United, det holder bare ikke rigtig i længden når de skal sidde og kommentere. Det er jo helt tydeligt at Neville decideret hader Liverpool og det går bare så meget ud over hans objektivitet, i går fokusere han nærmest 95% på at City var ringe og 5% på at Liverpool var gode efter kampen. Henry og Keane formår faktisk at være rimeligt objektive når de skal udtale sig.

Desuden mangler de lidt forståelse for moderne fodbold, det er trods alt gået 10-15 år siden de selv spillede, dels er selve spillet meget anderledes - hurtigere og mere krævende og meget mere taktisk. Uden for banen er situation også en helt anden, synes mere og mere vi bevæger os mod at spillerne nærmest er et brand, mange har pr folk til at stå for deres sociale profiler, og det er jo nærmest helt komisk at de altid skal holde sig for munden når de taler, de er så bange for at træde ved siden af, hvilket også afspejles i alle interview, de tør nærmest ikke udtale sig om noget som helst, brandet skal passes.

Liverpool har selv sat sig i en uheldig situation ved at lade 3 kontrakter næsten løbe ud, jeg ved godt der er mange ting der spiller ind, økonomi, længden på kontrakter, ffp, psr, image rettigheder, moneyball, fysiske spiller data osv.
Jeg synes bare det er mærkværdigt at vi nu står med 3 spillere, hvor klubben ikke vil melde ud om man ønsker at beholde spillerne og spillerne vil ikke entydigt melde ud om de ønsker at blive i klubben, det stiller ikke nogen af parterne i bedre lys hos os fans.
Jeg er fuldkommen enig i deres bias til tider er for meget, men med deres respektive historik som "one-club" spillere synes jeg faktisk det til en vis grad kan have sin charme. Der hvor Neville og Carra bliver for meget er når f.eks. Neville som i går sidder og holder med by-rivalen fra City. Det er jo decideret tåbeligt. Særligt nu hvor City i 10-15 år har været så dominerende.

Problemet er jo den måde FSG ønsker at drive klubben på forudsætter man er ekstremt objektiv hele tiden. Der er ganske enkelt for lidt plads til at efterkomme krav for at holde på f.eks. Salah. Det er meget fint man er finansielt veldrevne, men det bliver lidt for meget at spillere der har givet os så meget, bliver reduceret til et tre tal i et Excel ark når der skal træffes beslutninger.

Brugeravatar
JudgeArdaStudge

Indlæg af JudgeArdaStudge » mandag, 02. dec, 2024 15:00

Kan man ærlig talt fortænke spillerne i at holde sig for munden og være varsom med, hvad de siger, når Bentancur får syv dage i skyggen for at joke med, at han har svært ved at kende forskel på Son og Sons familiemedlemmer. Det al sammen samtidig med, at Greenwood stadig har en fodboldkarriere, Raul Asencio som vi bøllebankede i onsdags er under efterforskning for at have distribueret en sexvideo af mindreårige og Thomas Partey raskvæk får lov at spille uge efter uge for Arsenal til trods for en verserende efterforskning for voldtægt, hvor flere kvinder er begyndt at stå frem. Tankevækkende.

Her er lidt om Thomas Partey:
One of the five accusors: "I’ve had to sit & watch people celebrate a man who ruined my life, raped me and then tried to push me down a flight of stairs"

Another alleged victim said that, earlier this year, the player had forcibly continued sex with her by pinning her hands after she tried to push him off because she was in pain

The woman accusing the player of forcibly continuing sex with her said she had dismissed rumours of allegations against him because he had not been suspended. “Him playing was the absolute thing that made me think they were fake and not true,” she said. “It sent the message of, ‘We don’t believe them and we support him’"

Two of his five accusers have told the BBC that what allegedly happened to them could have been prevented if he had been suspended after the police began investigating claims against him or following his arrest.

Hr. Drejer
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Hr. Drejer » mandag, 02. dec, 2024 21:28

Dejligt at se at jeg ikke den eneste som har det lidt stramt med tidligere fodboldsspillere som kommentatorer.

Besvar