Hvornår: Lørdag den 17. august kl. 13:30 - Arne Slot kan ligeså godt lære fra starten, at LFC får ALT for mange 13:30 KO's
TV: INGEN TV TRANSMISSION. Viaplay har solgt alle 13:30 kampe i den kommende sæson til Amozons streamingtjeneste Prime Video. Så selv hvis du har prøvet at gardere dig for at se alle LFC kampe via et (alt for dyrt) Viaplay Sport abonnement, så kan du ikke se denne kamp! Så det er kr. 59,- mere om måneden, som blodsugerne vil trække ud af os fans. Til den første kamp kan man lave et 7 dages gratis - men du skal aflevere kortoplysninger og acceptere automatisk trækning - prøveabonnement. Jeg har tidligere prøvet Prime Video, og havde en konto, men siden accepterede, at jeg lavede et 7 dages prøveabonnement. Du kan læse mere om Viaplays salg her: https://www.tipsbladet.dk/nyhed/premier ... kampe-i-dk
Der er forløbig sat TV-kanaler på kampene til udgangen af oktober, og i oktober får vi een mere "early KO" lørdagskamp, når vi 5. oktober skal til Selhurst Park i London, og slås med Palace om at få 3 point med hjem til Merseyside.
Hvor: Ipswich, Portman Road Stadium
Dommer: Tim Robinson (Billedet) VAR: Stuart Atwell

Tim Robinson er en ung dommer, som blev forfremmet til PL ved starten af 2023/24 sæsonen. Han har dømt én PL kamp med Liverpool, da LFC på Anfield vandt 3-1 over Burnley. I kamptråden var der en del kommentarer om, at han ikke dømte frispark til Darwin Nunez, uanset hvor hårdt Burnley forsvarerne behandlede ham, når bolden blev lagt frem til ham. Nå - Lad os krydse fingre for en sæson, hvor vi ikke konstant skal snakke dommere og VAR Robinson har også dømt LFC i to Liga-Cup kampe mod hhv Leicester og West Ham, som begge blev vundet sikkert.
Indbyrdes statistik

Ipswich har aldrig været i Premier League, da de rykkede ud lige inden PL blev dannet. Så statistikken er over gamel 1. divisionskampe, og dermed ret intetsigende. Når jeg tænker på Ipswich, så er det deres storhedstid i slutningen af 70'erne / begyndelsen af 80'erne med Bobby Robson som manager der træder frem. De havde et fantastisk hold den gang, med hollanske Arnold Mühren og Frans Thijsen på midtbanen, og så Paul Mariner og Alan Brazil assisteret af John Wark på midtbanen til at score kasserne. De snuste til at vinde en trebel i 1981 af Mesterskab, FA Cup og UEFA Cup'en, men en smal trup på kun 16 spillere betød, at de tabte pusten og måtte nøjes med at vinde UEFA Cuå'en med sammenlagt 5-4 over hollandske AZ Alkmar.
Ipswich' historiske placeringer over de sidste små 20 år ser sådan ud:

Modstanderen: Ipswich Town (Det følgende er skrevet fredag aften, og står som selvstændig indlæg på side 2)
Historien om Ipswich i den bedste række, er historien om markante trænerpersonligheder, som tager en klub fra de lavere rækker, og fører dem til markante resultater i den bedste række. I halvtredserne ansatte man Alf Ramsey som manager, og han førte i 1961 Ipswich op i 1. divison, hvorefter de blev mester det første år i den bedste række. Den success gjorde, at FA ansatte Alf Ramsey som engelsk landstræner, og i 1966 vandt han med England VM i fodbold på Wembley i 1966. Trænertabet betød, at Ipswich rykkede ud af bedste række. I 1969 ansatte Ipswich så Bobby Robson som manager, og han fik dem tilbage i 1 divison. 1. pokal kom i hus i 1978, da de fandt FA Cup'en. Både i 1980/81 og 1981/82 sæsonerne sluttede Ipswich på 2. pladsen, og i 1981 vandt de UEFA pokalen over AZ Almar fra Holland. i 1982 blev Robson engelsk manager og hans største success kommer ved VM 1990, hvor England når semifinalen, hvor de efter 1-1 taber på straffespark til Tyskland.
I 1986 tabte de i kvartfinalen 2-3 til Argentina. Det var den berømte kamp, hvor Maradona scorede med Guds hånd og Maradonas hovede.
Nu er Ipswich måske på vej til at gentage fortidens success historier en 3. gang. Efter at de i 2021 har fået styr på økonomien og gælden, ved at amerikanske ORG har købt klubben gennem selskabet Gamechanger 20. De har ansat en ung, forholdvis uprøvet manager i Kieran McKenna, og han har i express fart ført Ipswich tilbage til den bedste række, med oprykning i de to sidste sæsoner. Dette er vel at mærke sket ved at fokusere på udvikling af egne talenter, samt investere i infrastruktur som træningsanlæg og fysiske rammer, frem for dyre spillernavne. I sidste sæson var Ipswichs netspend beskedne € 5,7 mill:

Med udsigt til Premier League penge har de så handlet lidt mere ind til denne sæson, men i en fodboldverden hvor Tod Boehlys Chelsea jonglerer rundt med en spillertrup på omkring 60 spillere og smider om sig med milliarder, kan man ikke sige at Ipswich er gået bersærk i transfermarkedet. Her er deres tilgang af spillere:

og det giver et netspend på € 82 mill:

Kieran McKennas Ipswich er kendetegnet ved hurtigt spil, pres og hurtige omstillinger, så det kan være de bliver et positivt bekendtskab i PL. .....og hvem ved, om historen gentager sig så meget, så det er en fremtidig engelsk landstræner, som Slot skal op imod i sin første PL kamp?
Liverpool
LFC's sommerindkøb er et hurtigt overstået kampitel, som hvis nogen ønsker det uddybet, så kig i Transfertråden "Hvem skal ind", hvor der er gang i en dejlig, livlig debat. Personligt er jeg ikke i panik - Endnu! Slot har overtaget en langt bedre og specielt mere talentful spillertrup, end den som Klopp overtog i efteråret 2015. Men vi har et åbenlyst hul i truppen, hvor Fabinho aldrig er blevet erstattet ordentligt. Endo er for tung og langsom i sin boldomgang til at kunne spille hurtig Slot ping-pong bold på små områder. Det mestrer Zubimendi, men nu foretrak han jo de verdenberømte kødgryder og restauranter i San Sebastian frem for Fish & Chips nede på Dock'en. Men vi kan godt stille et stærkt hold i morgen, og mit bud er som følger:
Keeper: Verdens Bedste Alisson Becker på kassen
Forsvar: Jeg er helt vild med Conor Bradley og hans ungdommelige energi, men jeg er sikker på Slot satser på rutinen og TAA. Jeg kunne dog godt ønske mig, at lidt af Bradleys energiniveau kunne smitte af på / inpspirere Trent til lidt mere sved på panden. Men det bliver en mere traditionel HB vi kommer til at se ham spille, og ikke den invertede midtbane playmakerrolle som Klopp eksperimenterede med. I midterforsvaret starter Captain VVD selvfølgelig, men det er 50/50 hvem der bliver makker med ham. Igen er jeg vild med ungdommen og Jarell Quansah, men jeg tror hans blunder mod Sevilla, som burde have kostet et mål, koster ham pladsen til en mere defensivt orienteret Konaté. På venstra back håber jeg Robertson er klar, men er han ikke helt frisk endnu, så må Tsimikas tage en tur.
Midtbane Jeg kan slet ikke forestille mig, at Endo kommer til at starte. Jeg tror vi kommer til at se en opstilling med det nye buss-word "dobbelt pivot" med Mac Allister og Gravenberch på midten foran forsvaret, og så en glædeligt smilende og tilsyneladende skadesfri og glad Dominic Szoboszlai på den offensive midt. Han har i preseason mere lignet den spiller, som tog PL med storm i de 10 første runder af sidste sæson.
Angrebet: Det er hurtigt overstået. Vi stiller op med: Salah - Jota - Diaz.
Så mit bud på Slots første PL opstilling ser sådan her ud:

Men hvad siger I derude? Tager Slot røven på os, og foretrækker en række af de spillere, som han har haft mere tid med på træningsbanen i preseason, fremfor ovenstående, hvor en stol del først lige er stødt til truppen?