Southampton FC - Liverpool >> Kamptråden

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.

Stem på kampens spiller

62 - Caoimhin Kelleher
8
24%
84 – Conor Bradley
0
Ingen stemmer
5 - Ibrahima Konaté
0
Ingen stemmer
4 – Virgil Van Dijk
0
Ingen stemmer
26 – Andy Robertson
0
Ingen stemmer
38 - Ryan Gravenberch
9
26%
17 - Curtis Jones ud i 62. min.
0
Ingen stemmer
8 – Dominik Szoboszlai
2
6%
11 - Mohamed Salah
10
29%
9 - Darwin Nunez ud i 90. min.
1
3%
18 – Cody Gakpo ud i 62. min.
1
3%
7 - Luis Diaz ind i 62. min.
3
9%
10 – Mac Allister ind i 62. min.
0
Ingen stemmer
3 – Wataru Endo ind i 89. min.
0
Ingen stemmer

Afgivne stemmer: 34

Brugeravatar
Cynwal
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 61

Southampton FC - Liverpool >> Kamptråden

Indlæg af Cynwal » onsdag, 20. nov, 2024 07:44

Billede

Indgangsbøn:
Første kamp efter David Cootes "German Cunt-gate", så genierne hos PGMOL disker op med Sam Barrott, som kun har dømt LFC én gang, nemlig 28. januar 2024 iFA cup 4. runde, hvor David Wagners Norwich blev sendt hjem fra Anfield med en huskekage på 5-2. Barrott er født senere end min søn, og således kun 29 år gammel. og født i Yorkshire (det sku' lige med),
Han startede med at dømme i PL i sidste sæson, og har dømt 7 kampe inden på søndag. Det ser umiddelbart ud til, at han deler mange gule kort ud, hvis denne statistik står til troende:
Billede
Det er mere end 6 pr. kamp i gns., og det ser ud til at holde stik iflg. denne opgørelse, hvor I også kan se hvilke kampe han dømte, og resultaterne:
Billede
Nå - Ikke mere om dommeren, om VAR i stedet for: Det er Michael OliVAR - Manden, som elsker at bringe sig selv i begivenhedernes centrum, hvor han er ligeglad med hvad folk tænker om ham, bare han bliver bemærket. Så et godt bet til søndag kunne være: Mere end 5 kort og så min 1 gang at dommeren kaldes til gennemsyn af en situation på sidelinjen (hvis man altså kan bette på det)
Så vi møder PL's bundprop, så skal der vel spares spillere? NEJ!! Jamen, der skal da spares lidt spillere til kampen på onsdag mod Real Madrid? NEJ!!! PL er nu og her langt vigtigere, og hvert point kan risikere at blive tungen på vægtskålen om mesterskabet i hus eller endnu en 2. plads bag Abu Dhabi Cheaters. i CL kan vi 7-9-13 snart ikke undgå at blive blandt de 8 første, selv hvis Real sku' få lov at tage fra Anfield med 3 point på onsdag.

Southampton
The Saints er tilbage i det bedste selskab efter at de i sommers vandt play off finalen på Wembley mod Leeds med 1-0, efter at være sluttet på 4. pladsen i The Championsship. Deres placeringer de sidste 20 år ser sådan ud:
Billede
Som det fremgår, havde de en stabil periode i PL fra 12/13 til 21/22, inden det gik galt for dem i 22/23 sæsonen. I mine øjne kan deres stabile periode i høj grad tilskrives Les Reed, som fra 2010 til 2018 var sportsdirektør. Han stod bag en periode, som i høj grad minder en den "rolle" som Brighton har i dag. Altså ansættelse af gode managers med en spillestil som står for en bestemt spillestil, tilsat dygtige indkøb af upcomming spillere og udvikle dem til lige under verdensklasse niveau. LFC købte en overgang stort ind hos Southamton med bl.a. Adam Lallana, Sadio Mané og Virgil Van Dijk som tydelige eksponeter for udviklingsstratetien. Les Reed arbejder i dag med udvikling for The FA. På trofæsiden har The Saints kun vundet noget én gang. Det var i 1976, da de spillede i 2. division (som The Championship hed dengang) og hvor de slog storfavoritterne Manchester Fucking United med 1-0 på Wembley :D

I dag er Russell Martin manger for Saints, og han sørgede for oprykningen fra Championship med en boldbesiddende spillestil, med småbolds-opspil helt fra de bagerste rækker af. Denne spillestil har han holdt fast i i denne sæson, og reultaterne har mildest talt IKKE været prangende. Bundprop placeringen i tabellen gør, at han blandt kommentatorer betragtes som både naiv og dum-stædig, og spillestilen bør være "nams" for LFC's aggressive front- og midtbanetrio. Læg dertil, at keeper Aaron Ramsdale og forsvarsgeneralen Jan Bednarek er ude med skader, så opspillet er endnu mindre sammenspillet end normalt. ....men det kan jo være netop de to skader får Russell Martin til at satse på en lav blok med et par London-busser foran kassen, og så én lang konkurrence om at sparken klatten længst ud ad kommunen og egen forsvarszone ved enhver given lejlighed, Jeg tvivler dog på det sker, for det er jo ikke i en hjemmekamp mod Liverpool, at Southampton skal redde sig fra nedrykning. På indkøbsiden brugte Saints i netspend små £ 70 mill af den øgede PL indtægt til at forstærke sig til livet i den bedste række med disse indkøb i sommers:
Billede

Indbyrdes statistik i PL:
Billede
Solidt overtag til LFC med sejre i over ½-delen af kampene, dog med lidt færre sejre ude end hjemme på Anfield

Sidste 5 indbyrdes opgør i PL:
Billede
Ser vi bort fra "freak-resultatet" 4-4 i sidste spillerunde af 2022/23 sæsonen, hvor LFC inden kampen ikke kunne nå 4. pladsen eller miste 5. pladsen, og hvor Soton var rykket ned, så er der lutter LFC sejre.

Formbarometer sidste 5 kampe i PL:
Billede
Formbarometeret understreger endnu mere LFC kæmpe favoritværdighed. Skulle man overveje at bygge et væddemål på over 3 kort, Mo Salah scorer eller har assist, og mere end 2,5 mål i alt?

Statistik for indeværende sæson PL:
Billede
Det er da pudsigt, at Soton indkasserer 1,91 mål pr. kamp hvilket er præcis det antal LFC scorer i gns pr. kamp!

Individuelle statistikker PL:
Billede
Også her er der LFC dominans!

Liverpool
Det er første kamp efter en landskampspause, så spørgsmålet er,, hvor meget vi kommer til at se til Mac Allister, Nunez og Diaz. Som skrevet håber jeg Macca tilbringer hele kampen på bænken, så han ikke risikerer karantæne mod Man C. Trent meldes tvivlsom, og Slot sagde i hvert fald ikke noget tydeligt om han på pressekonferencen. I fredags havde TAA endnu ikke trænet med truppen, så jeg gætter på Conor Bradley starter inde på HB. VVD er også 100 % klar, så det bliver vel PL's bedste midterforsvar der stiller op, og så er det 50/50 om Tsimikas eller Robertson starter inde. Det er dog som om Tsimikas indlæg sidder lidt mere lige i skabet for tiden end Robertsons, så for at udnytte hovedstødsstyrken i front og fra midterforsvaret på dødbolde, så tror jeg The Greek Scouser foretrækkes. Midtbanen gir' sig selv med Gravenberch-Curtis Jones-Szoboszlai (...og fyr nu for HELvede den KANON af for LIverpool også, Dominik!!), mens fronttrioen er mere tvivlsom. Jeg er ikke i tvivl om, at Gakpo og Salsh bestyrer hhv venstre og højre flanke, men på toppen? Hmm, set i lyset af Sotons sårbarhed overfor dødbolde og indlæg går jeg med Nunez' 1 meter og 87, så mit færdige bud ser sådan her ud:

Billede

Ovenstående burde være næsten garanti for 3 point, hvis ellers spillere tager modstanderen alvorligt.

PS: En personlig kommentar: Dejligt med lidt mere energi/tid/lyst til at skrive kampoplæg efter en pause grundet landskampe. Hvis nogen vil af med feed back, tager jeg gerne imod
Vi SMADRER det PIShold !

Brugeravatar
Redtothebone

Re: Southampton FC - Liverpool >> Kamptråden

Indlæg af Redtothebone » onsdag, 20. nov, 2024 11:02

Alexis Mac Allister er på 4 gule kort, hvis han får advarsel i denne får han karantæne mod Manchester City
YNWA

Brugeravatar
Cynwal

Indlæg af Cynwal » onsdag, 20. nov, 2024 21:39

Redtothebone skrev:
onsdag, 20. nov, 2024 11:02
Alexis Mac Allister er på 4 gule kort, hvis han får advarsel i denne får han karantæne mod Manchester City
Med den dommers gennemsnit for gule kort, så er det værd at lade Macca sidde over. Grav-Curtis-Szobo kan også godt klare den.
Vi SMADRER det PIShold !

Brugeravatar
JudgeArdaStudge

Indlæg af JudgeArdaStudge » torsdag, 21. nov, 2024 10:48

Redtothebone skrev:
onsdag, 20. nov, 2024 11:02
Det giver god mening at lade Macca sidde over så. Ikke nok med, at han er i karantænefare, så har han heller ikke just haft for vane at komme tilbage i den skarpeste forfatning, når han har været afsted med landsholdet. Om det så er jet lag eller, hvad der ligger til grund. Vi bør også kunne klare Southampton uden Macca.

Szoboszlai skulle angiveligt have gjort det ret godt for landsholdet, hvor han spiller venstrekant. I følge statistikkerne er han den mest chanceskabende spiller i Nations League med afstand ned til nummer to, han skal tage noget af det med på klubplan. Jones scorede for England, så han har også tanket selvtillid og Gravenberch er jo bare umulig at komme udenom. Har jeg selv set nogle af de landskampe? Nej, selvfølgelig ikke.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

AJJ

Indlæg af AJJ » torsdag, 21. nov, 2024 12:02

I det hele taget har Mac ikke været i højeste gear i den her sæson. Ikke, at han har været dårlig. Han har bare ikke spillet så godt, som vi ved, han kan,

Men han var også igennem en lang Copa America i sommers.

Håber han kan steppe op i 2. halvdel af sæsonen. Det bliver der brug for.

Brugeravatar
Cynwal

Indlæg af Cynwal » torsdag, 21. nov, 2024 19:43

Vi SMADRER det PIShold !

Hr. Drejer
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Hr. Drejer » torsdag, 21. nov, 2024 22:04

Jeg mener at Slot efter landsholdspausen sidste gang stillede op uden sydamerikanere. Det interessante spørgsmål er om han holder fast i at starte uden sydamerikanere, eller om han er nødsaget til at spille med enten Diaz og/eller Nunez oppe foran?

Kelleher på mål, med Trent, Konate, VVD, Robbo (Tsimikas), På midten Gravenberch og Jones. De er sikre. Og så er det interessant om han stiller med Mac Allister, og rykker Szobo op foran eller om Chiesa kan starte? Eller starter Slot med en sydamerikaner?

Brugeravatar
Cynwal

Indlæg af Cynwal » lørdag, 23. nov, 2024 08:26

Opvarmning til Saints kampen: En sammenklippet video med lidt fra Slots og Russell Martins (Saints manager) pressekonferencer, samt forskellige TV-programmers preview til weekendens spillerunde, idet videoen udelukkkende er om Soton-LFC:
Vi SMADRER det PIShold !

Brugeravatar
Cynwal

Indlæg af Cynwal » søndag, 24. nov, 2024 14:36

Start 11'er:
Billede

Tsimikas har åbenbart fået en lille skade, så Roberson ind i stedet for. Ellers som forventet:
Billede

GOD KAMP! YNWA
Vi SMADRER det PIShold !

Brugeravatar
Cynwal

Indlæg af Cynwal » søndag, 24. nov, 2024 14:43

Soton's opstilling:
Billede
Vi SMADRER det PIShold !

Brugeravatar
Redtothebone

Indlæg af Redtothebone » søndag, 24. nov, 2024 14:46

Fedt at se Elliot tilbage på bænken
YNWA

Fowler89
Alder: 35

Indlæg af Fowler89 » søndag, 24. nov, 2024 15:06

I havde ret mht MacAlister

Sent from my iPhone using Tapatalk

Fowler89
Alder: 35

Indlæg af Fowler89 » søndag, 24. nov, 2024 15:15

Southampton spiller godt under vores pres

Sent from my iPhone using Tapatalk

Tom_Jorsal
Alder: 37

Indlæg af Tom_Jorsal » søndag, 24. nov, 2024 15:17

Meget ufokuseret start. Den dommer der, mand.. døm dog juniorfodbold i stedet for.

Brugeravatar
Redtothebone

Indlæg af Redtothebone » søndag, 24. nov, 2024 15:18

Du fik ret mht. til gule kort Cynwal, de to indtil nu har dog været helt ok
YNWA

Besvar