Indgangsbøn
Jeg er ikke i tvivl: Hvis vi spiller som i første halvleg mod Wolves, så vinder vi over City. De vil også frem på banen og spiller med en høj forsvarslinje, så det bør være nams for vores angreb, hvis altså bare de kan ramme inden for målrammen.
Guardiola's tropper kommer frisk fra en nedsabling fra Real Madrids side af, og de er i den grad til at snakke med i deres forsvar. Vi bør ikke gå fra banen uden at have scoret mindst 2 og helst 3 mål. Helst 3, fordi vi ser ikke for sikre ud bagtil for tiden, og jeg tror altså størstedelen af årsagen til dette er, at Gravenberch slet ikke er på det niveau, han ellers har været hele sæsonen. Han ligner lidt en spiller, som kunne have godt af lige at få en lille 10 dages ferie, som Mac Allister f.eks. fik, da han havde karantæne både i PL og CL. City har været i krise hele efteråret og over vinteren, og deres løsningsmodel har som sædvanlig været at åbne checkhæftet og købe Omar Marmoush, Vitor Reis og Abdukodir Khusanov for tilsammen £ 126 mill.
Men hva...., de mener jo nok, at nu kan de dope dem selv med oppustede sponsorkontrakter med Abu Dhabi statsejede firmaer, og så det til at ligne, at de er verdens bedste forretningsfolk. Jeg kan roligt sige, at i dette tilfælde håber jeg inderligt, at vi SMADRER det PIShold!
Indbyrdes statistik PL:

LFC har stadig den statistiske overhånd. Long may it last!
De sidste 5 indbyrdes opgør i PL:

Vi spillede dem baglæns ud ad Anfield tilbage i december, og kunne have vundet større end de 2-0. Gense højdepunkterne her:

Deres selvtillid må stadig være sårbar, efter nylige øretæver fra Arsenal og Real Madrid, så lad os få stoppet, at de ellers er ved at finde vej tilbage til lidt bedre resultater.
Statistik for hele sæsonen PL:

Liverpool
Det er godt nok svært at forudse, hvor og hvordan Slot vælger at rotere, hvis han overhovedet gør det, altså. Der blev roteret lidt mod Villa, hvor Diaz startede på bænken, og Curtis Jones var inde i stedet for. Problemerne kan koges ned til 3 ting:
1: Med Gakpo ude, er det for tiden kun Mo Salah, som ikke har vådt krudt i støvlerne
2: Midtbanen med Grav-Macca-Szobo har spillet uhytligt mange minutter, og ser slidte ud
3: Den slidte midtbane forplanter sig til flere chancer til modstanderne, og højere scoringsfrekvens imod os
Vi må sætte vores lid til, at hullerne i City forsvaret er større end hullerne i LFC's rækker, og så håbe, at Gakpo er blevet så klar, at han kan komme ind fra bænken og afgøre kampen. Så det bliver en helt ordinær opstilling, som jeg forventer fra Slot:
Målmand: Alisson Becker.
Forsvar: Trent på HB. Eneste alternativ for tiden til ham er at spille Quansah ude af position, eller måske Endo. VB tror jeg bliver Robbo, da Slot har større tillid til ham, og så selvfølgelig VVD + Konaté centralt.
Midtbane: Det bliver "The 3 amigos": Gravenberch-Mac Allister-Szoboszlai. Eneste tvivst jeg kan forstille mig er, hvis han hviler Gravenberch lidt, og kører Mac Allister på 6'eren og Curtis Jones på midtbanen. Jeg tror det dog ikke.
Angreb: Mo Salah som vi kan håbe på igen er god for en scoring og en assist. Han må dog hjertens gerne score mere end én gang! På den anden fløj skal vi have Diaz fra start, og så kan Jota simpelthen ikke være så uskarp én gang til, så han starter på toppen.
Det ser sådan her ud:

Hva si'r I?