Manchester City - LFC >> Kamptråden PL runde 26

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.

Stem på kampens spiller

1 - Alisson Becker
1
3%
66 - Trent Alexander-Arnold ud i 91. min.
0
Ingen stemmer
5 - Ibrahima Konaté
9
23%
4 – Virgil Van Dijk
6
15%
26 – Andy Robertson ud i 73. min.
0
Ingen stemmer
38 - Ryan Gravenberch
2
5%
10 – Mac Allister
1
3%
17 - Curtis Jones ud i 73. min.
0
Ingen stemmer
8 – Dominik Szoboszlai
9
23%
11 - Mohamed Salah ud i 91. min.
10
26%
7 - Luis Diaz ud i 79. min.
1
3%
3 – Wataru Endo ind i 73. min.
0
Ingen stemmer
21 - Kostas Tsimikas ind i 73. min.
0
Ingen stemmer
18 – Cody Gakpo ind i 79. min.
0
Ingen stemmer
19 - Harvey Elliott ind i 91. min.
0
Ingen stemmer
78 - Jarell Quansah ind i 91. min.
0
Ingen stemmer

Afgivne stemmer: 39

Brugeravatar
Cynwal
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 61

Manchester City - LFC >> Kamptråden PL runde 26

Indlæg af Cynwal » fredag, 21. feb, 2025 17:08

Billede

Indgangsbøn
Jeg er ikke i tvivl: Hvis vi spiller som i første halvleg mod Wolves, så vinder vi over City. De vil også frem på banen og spiller med en høj forsvarslinje, så det bør være nams for vores angreb, hvis altså bare de kan ramme inden for målrammen.
Guardiola's tropper kommer frisk fra en nedsabling fra Real Madrids side af, og de er i den grad til at snakke med i deres forsvar. Vi bør ikke gå fra banen uden at have scoret mindst 2 og helst 3 mål. Helst 3, fordi vi ser ikke for sikre ud bagtil for tiden, og jeg tror altså størstedelen af årsagen til dette er, at Gravenberch slet ikke er på det niveau, han ellers har været hele sæsonen. Han ligner lidt en spiller, som kunne have godt af lige at få en lille 10 dages ferie, som Mac Allister f.eks. fik, da han havde karantæne både i PL og CL. City har været i krise hele efteråret og over vinteren, og deres løsningsmodel har som sædvanlig været at åbne checkhæftet og købe Omar Marmoush, Vitor Reis og Abdukodir Khusanov for tilsammen £ 126 mill.
Men hva...., de mener jo nok, at nu kan de dope dem selv med oppustede sponsorkontrakter med Abu Dhabi statsejede firmaer, og så det til at ligne, at de er verdens bedste forretningsfolk. Jeg kan roligt sige, at i dette tilfælde håber jeg inderligt, at vi SMADRER det PIShold!

Indbyrdes statistik PL:
Billede
LFC har stadig den statistiske overhånd. Long may it last!

De sidste 5 indbyrdes opgør i PL:
Billede
Vi spillede dem baglæns ud ad Anfield tilbage i december, og kunne have vundet større end de 2-0. Gense højdepunkterne her:
FormbarometerPL:
Billede
Deres selvtillid må stadig være sårbar, efter nylige øretæver fra Arsenal og Real Madrid, så lad os få stoppet, at de ellers er ved at finde vej tilbage til lidt bedre resultater.

Statistik for hele sæsonen PL:
Billede

Liverpool
Det er godt nok svært at forudse, hvor og hvordan Slot vælger at rotere, hvis han overhovedet gør det, altså. Der blev roteret lidt mod Villa, hvor Diaz startede på bænken, og Curtis Jones var inde i stedet for. Problemerne kan koges ned til 3 ting:
1: Med Gakpo ude, er det for tiden kun Mo Salah, som ikke har vådt krudt i støvlerne
2: Midtbanen med Grav-Macca-Szobo har spillet uhytligt mange minutter, og ser slidte ud
3: Den slidte midtbane forplanter sig til flere chancer til modstanderne, og højere scoringsfrekvens imod os
Vi må sætte vores lid til, at hullerne i City forsvaret er større end hullerne i LFC's rækker, og så håbe, at Gakpo er blevet så klar, at han kan komme ind fra bænken og afgøre kampen. Så det bliver en helt ordinær opstilling, som jeg forventer fra Slot:

Målmand: Alisson Becker.

Forsvar: Trent på HB. Eneste alternativ for tiden til ham er at spille Quansah ude af position, eller måske Endo. VB tror jeg bliver Robbo, da Slot har større tillid til ham, og så selvfølgelig VVD + Konaté centralt.

Midtbane: Det bliver "The 3 amigos": Gravenberch-Mac Allister-Szoboszlai. Eneste tvivst jeg kan forstille mig er, hvis han hviler Gravenberch lidt, og kører Mac Allister på 6'eren og Curtis Jones på midtbanen. Jeg tror det dog ikke.

Angreb: Mo Salah som vi kan håbe på igen er god for en scoring og en assist. Han må dog hjertens gerne score mere end én gang! På den anden fløj skal vi have Diaz fra start, og så kan Jota simpelthen ikke være så uskarp én gang til, så han starter på toppen.

Det ser sådan her ud:

Billede

Hva si'r I?
Vi SMADRER det PIShold !

Hr. Drejer
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Manchester City - LFC >> Kamptråden PL runde 26

Indlæg af Hr. Drejer » fredag, 21. feb, 2025 17:49

Med februars resultater in mente, så har denne kamp udviklet sig til en must-win kamp. Vi skal have stoppet den kæmpe lækage i vores forsvar. Målene vælter ind på os i spandevis; 5 mål i de seneste tre kampe. Det vinder man ikke mesterskaber på! Det er lidt bekymrende at Slot ikke har kunne organisere forsvaret således, at der ikke scores så mange mål mod os.

Men Man C defensiv er heller ikke tæt. De lukker også mange mål ind. Arsenal scorede 5 mål mod dem for et par uger siden. Hvis Arsenal slår West Ham, så er der pres på Liverpool.

Denne kamp kan være et pejlemærke på hvordan foråret bliver for os. Det er nu vi skal vise mesterskabsstyrke, og vinde en kedelig 2-0.

mortenbak

Indlæg af mortenbak » lørdag, 22. feb, 2025 06:14

Enig! Det er en kamp der skal vindes.

Min største frygt er, gummiben mod en historisk (i nyere tid) svær modstander, som er langt fra deres tidligere niveau. De har dog stadig en vild trup, der, hvis de får lov og rammer topniveau, kan køre de fleste hold baglæns.
Det positive er at de ikke har spillerne til at blive rigtig fysiske, hvilket har været et af vores store problemer efter nytår.
Deres forsvar sejler også, som vores..... spørgsmålet er så, hvis angribere der kan ramme målet :shock:

Hvis vi stepper op kan vi godt vinde, men vi skal præstere bedre end de foregående kampe.

Jeg ville gå efter en stærk defensiv organisation og holde nullet. Vores ofte lange afleveringer frem i banen kan godt drille Shittys vaklende forsvar. Det er set i en del af deres øvrige kampe.

Nunez har haft sin chance, så han må starte på bænken.

Jeg håber Jota får chancen fra start igen. Han kan ikke brænde så meget som han gjorde mod Villa igen.
Ellers bliver det jo nok "tordenskjolds soldater" på de øvrige pladser.

Stik mod hvad jeg tror, ville jeg gerne se Kelleher på kassen. Jeg synes ikke Alisson ser specielt skarp ud for tiden, men om det skyldes vores shaky forsvar er self muligt.
:D Jeg står nok meget alene med dette. Men jeg vægter Kelleher meget højt og jeg forstår ikke snakken om at han skal videre. Jeg mener han er fremtidens mand og ikke en georgier, som jeg intet ved om og som ikke har bevist sig i Premier League...... Nå det var en sidebemærkning.

KOM SÅ DRENGE!!!
YNWA

TG12

Indlæg af TG12 » lørdag, 22. feb, 2025 19:21

Med Arsenals nederlag til West Ham håber jeg satme Arne taler med store bogstaver og sikre alle er 110% fokuserede på at trække et resultat hjem.

mortenbak

Indlæg af mortenbak » lørdag, 22. feb, 2025 19:27

Det SKAL simpelthen tænde en ild i vores drenge.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Cynwal

Indlæg af Cynwal » søndag, 23. feb, 2025 14:22

Der er en god artikel (den er lang) på BBC om hvordan Guardiola forsøger at transformere/ændre Citys spillestil.
Han citeres for at have udtalt, at perioden med kontrol af fodboldkampe gennem boldbesiddelse er forbi. Her er et lille udsnit af artiklen:
Billede

Der tales i artiklen også meget om, at eftersom Citys evne til at holde på bolden ikke er "som i gamle dage" er de begyndt at spille med flere lange afleveringer, for at spille hen over presset fra modstanderens angreb og midtbane. Bedst eksemplificeret ved Edersons mange, lange bolde i kampen mod Newcastle, som de jo vandt 4-0
Billede

Hele artiklen kan læses her: https://www.bbc.com/sport/football/arti ... 0l7lw3ypzo
Vi SMADRER det PIShold !

Brugeravatar
Cynwal

Indlæg af Cynwal » søndag, 23. feb, 2025 16:54

Dias i stedet for Jota:
Billede

Gakpo er blevet klar til at sidde på bænken.
Det bliver nok Szoboszlai eller Curtis ´Jones, som skal spille en falsk 9'er
Vi SMADRER det PIShold !

Fowler89
Alder: 35

Indlæg af Fowler89 » søndag, 23. feb, 2025 17:07

Irriterende line up med Diaz på spidsen.

TG12

Indlæg af TG12 » søndag, 23. feb, 2025 17:20

Fowler89 skrev:
søndag, 23. feb, 2025 17:07

Men hvad er alternativet ? Jota var ikke særlig skarp imod Villa, Darwin kunne sparke en bold over en telefonbog selvom han stod inden i den og boksen var lukket.

mortenbak

Indlæg af mortenbak » søndag, 23. feb, 2025 17:31

Uhh deres ynkelige version af “Blue moon”
Kom så bois

mortenbak

Indlæg af mortenbak » søndag, 23. feb, 2025 17:33

Så nogen optakten?
Helt vildt så biased Peter S er
Han kan slet ikke holde ud at vi fører

Brugeravatar
Cynwal

Indlæg af Cynwal » søndag, 23. feb, 2025 17:38

TG12 skrev:
søndag, 23. feb, 2025 17:20
Fowler89 skrev:
søndag, 23. feb, 2025 17:07

Men hvad er alternativet ? Jota var ikke særlig skarp imod Villa, Darwin kunne sparke en bold over en telefonbog selvom han stod inden i den og boksen var lukket.
Diaz spiller på fløjen. Det er Szoboszlai / Curtis Jones som skal støde op.
Vi SMADRER det PIShold !

Brugeravatar
jockey
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af jockey » søndag, 23. feb, 2025 17:44

mortenbak skrev:
søndag, 23. feb, 2025 17:33
Så nogen optakten?
Helt vildt så biased Peter S er Billede
Han kan slet ikke holde ud at vi fører

Droppede at se det, da jeg så han deltog.

Han er bare et kæmpe fjols.

mortenbak

Indlæg af mortenbak » søndag, 23. feb, 2025 17:45

Fuck en vild hjørne finte

Fowler89
Alder: 35

Indlæg af Fowler89 » søndag, 23. feb, 2025 17:45

Tak Mohamed