texnymann skrev:Jeg synes for alt i verden, at vi skal undgå at sælge Agger og Johnson, hvis vi kan. Skadet eller ej. Løntung elle ej. Når de spiller til deres niveau (hvilket er ofte), så er de blandt de bedste på deres pladser i PL.
Johnson bidrager med assists og mål samtidig med, at han har fart, så vi ikke skal frygte hurtige wings hos modstanderne. Jeg synes, at hans defensive arbejde er undervurderet. I kampe, hvor han ikke kommer meget med frem, er der ikke meget der kommer forbi. Der er helt naturligt mere hullet, når han er super offensivt indstillet. Sådan er det med de offensivt indstillede backs.
Agger bidrager med ro og overblik både defensivt og i opspillet. Han har en helt utrolig indstilling. Han er verdensmester i at gøre bod for sine fejl. I CL-semifinale mod Chelsea kunne han måske tage noget af skylden for, at Drogba scorede på Stamford Bridge. Så scorede han bare selv i returen og Drogba blev lukket ned. Jeg husker også, at han lavede en kæmpe fejl (husker ikke kampen), som forærede modstanderne et mål, da han netop var kommet tilbage fra langvarig skade. I minutterne efter spillede han som en besat rent offensivt og fik da også lavet assisten til udligningen. For mig er han et perfekt forbillede for alle unge knægte med hans jordnære indstilling. En anfører in spe. Og nu seks en halv kamp for Liverpool i streg, hvor forsvaret med ham i, har holdt nullet. Han skal ikke sælges - vi skal bare have en bedre backup til når han er skadet.
Der er rigeligt med spillere, som vi kan sælge uden at man vil savne dem i truppen (Jova, Konchesky, Poulsen og måske endda Cole og Maxi). Lad os fokusere på at udskifte dem i stedet for at udskifte dem, der bidrager med noget - uanset skadesfrekvens og løn.
Jeg ville prioritere en god venstre back og minimum en god kantspiller. Derefter kan vi overveje, om der er økonomi og fornuft i en ekstra central forsvarsspiller og en ekstra defensiv midtbanespiller. Det hele afhænger også lidt af, hvad der sker med Aquilani og Insua.
Til sidst vil jeg lige sige, at HVIS vi ender med at hente endnu en central forsvarer (måske Cahill) og en dygtig fremadrettet venstre back (måske Coentrao), så tror jeg, at vi kommer til at se meget mere til 3-5-2 (5-3-2) og behovet for gode wings vil være væsentligt mindre.
Tænker:
--------------------Reina
-------Cahill--------Carra--------Agger
Johnson------------Lucas------------Coentrao
-----------Gerrard---------Meireles
----------------Suarez
-------------------------Carroll
Hvor er vi enige. Til denne opstilling ville Insua og Aquilani være rigtig gode at få hjem som garderinger + flere reserver i Kelly, Skrtel, Sotos, ny fløj, Kuyt, måske Maxi og N'Gog. Den nye fløj er vigtig i forhold til at spille 4-4-2.
-------------- Reina -------------
Johnson - Cahill - Agger - Coentrao
-------- Lucas ---- Stevie --------
Kuyt ----------- A. young/Sanchez
--------- Caroll ------ Suarez -----
Reserver: Kelly-Skrtel-Carra-Insua-Meireles-Aquilani-Maxi-N'Gog