Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Brugeravatar
AndreasN
Geografisk sted: Valby
Alder: 31

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af AndreasN » mandag, 26. okt, 2015 17:00

texy skrev:Umiddelbart tænker jeg en kantspiller. Den perfekte spiller hedder Reus, og ham får vi ikke. Men hvad med Lavezzi i en to-årig periode? Han har kontraktudløb til sommer, så måske man kan hente ham forholdsvis billigt. Han er både hårdtarbejdende, rimelig hurtig og har øje for mål. Jeg tror, at han kunne være en god spiller for Klopp.
Lavezzi har jeg altid synes var en spændende spiller, som noget på egen hånd og så er han lige præcis den type, vi ikke har udover Ibe.

Ved du, eller andre for den sags skyld, hvordan han har gjort det de sidste par sæsoner? Såvidt jeg ved, så får han meget småt med spilletid i PSG, hvor de bruger Lucas, Cavani og Di Maria frem for ham. Nogle stærke konkurrenter må man også sige, men er hans manglende spilletid et signal om, at han ikke er i nærheden af hans gamle niveau, eller er de andre bare bedre end det?
Liverpool Football Klopp

Robbie_God_Fowler

Indlæg af Robbie_God_Fowler » mandag, 26. okt, 2015 19:00

Det er rigtigt, at vi mangler en eller måske endda to spillere, der typemæssigt minder om Lavezzi.

Lavezzi er dog kendt for at være lidt af en festabe, der til tider skejer lige lovligt meget ud. Hvem husker ikke episoden sidste sommer, hvor Lavezzi lagde et billede op af sig selv på vej til at tage en dukkert i et kvindeskræv. Det er måske ikke lige en spiller med denne personlighed vi står og mangler.

Hvad angår det fodboldmæssige, synes jeg Lavezzi er en spændende type. Han virker dog til at have peaket og ser ud til at have mistet noget af den fart, der gjorde ham dødsensfarlig i tiden i Napoli.

Måske man i stedet skulle kigge mod yngre spillere, hvis udviklingspotentiale er stort. En Karim Bellarabi tror jeg vil kunne passe fantastisk ind hos Klopp. Han har gjort det godt i halvanden sæson under Rodger Schmidt, hvis spilkoncept minder en smule om Klopps.

texy
Geografisk sted: København
Alder: 49

Indlæg af texy » tirsdag, 27. okt, 2015 08:47

Jeg har ikke fulgt så meget med i, hvad Lavezzi har foretaget sig, siden han skiftede fra Napoli. Det er vel overvejende, når man tilfældigvis skifter over på en PSG-kamp og han så også er på banen, at man lige har kunnet se ham an en smule. Men jeg må blankt erkende, at jeg ikke har det store overblik over, hvor hans niveau er lige nu.

Når jeg kom til at tænke på ham, så er det fordi han med sit indhop for PSG imod Real Madrid gjorde en kæmpe forskel. Han så hurtig og målsøgende ud og bidrog langt mere, end Di Maria, Cavani og Zlatan gjorde i hele kampen.

Og jeg tænkte så samtidig, at netop det faktum, at Cavani, Di Maria og Lucas Moura overvejende har gjort ham til en udskiftningsspiller ville betyde to ting.

1) Vi ville kunne få fat i ham. Både fordi PSG tydeligvis ikke har den store brug for ham. Og også fordi han snart har kontrktudløb.
2) Han ville være motiveret. Det gætter jeg i hvert fald på. At han gerne vil bevise for sig selv og omverdenen, at PSG tog fejl og landsmanden Di Maria ikke er bedre end ham.

For min skyld må han feste og tweete alt det han vil, så længe han leverer på banen og overholder loven udenfor.
Kloppite

Brugeravatar
nikand
Alder: 45

Indlæg af nikand » tirsdag, 27. okt, 2015 15:20

Texy du har ovenfor opgjort en detaljeret status på Ronaldo og Sterlings slut produkt. Her synes jeg ikke at Lavezzi i PSG har gjort det imponerende. Jeg kan dog godt lide Lavezzis fart, acccelation, driblinger og vildskab.

En kantspiller mangler vi dog i truppen.
We need a new Fowler...

texy

Indlæg af texy » tirsdag, 27. okt, 2015 15:39

nikand skrev:Texy du har ovenfor opgjort en detaljeret status på Ronaldo og Sterlings slut produkt. Her synes jeg ikke at Lavezzi i PSG har gjort det imponerende. Jeg kan dog godt lide Lavezzis fart, acccelation, driblinger og vildskab.

En kantspiller mangler vi dog i truppen.
Jeg ser ikke Lavezzi værende helt på niveau med Sterling. Men jeg tror stadig, at han kunne forstærke os i vores nuværende forfatning. I sidste sæson så Lavezzi's "end product" stats således ud.

2014/15: Kampe 47, mål 9, assists 9.

Det er vel ganske glimrende. I denne sæson har han så spillet 13 kampe og har kun en enkelt assist. Men med til den statistik hører også, at han gennemsnitligt har spillet 19 minutter i de 13 kampe. Og hvis man fjerner de to kampe, hvor han fik henholdsvis 69 og 65 minutter, så har han i de resterende 11 kampe fået gennemsnitligt næsten 10 minutter på banen. Det er ikke lang tid at have til at skulle lave en eller anden form for "impact".

Man kan måske udvide analysen til at inkludere, at PSG kun i 2 af de kampe, hvor han er blevet skiftet ind, har skulle jagte en sejr. I de andre har de været foran, og lagde dermed måske ikke et specielt stort pres på modstanderne for at score yderligere. Den ene af de to kampe, hvor PSG så skulle jagte en sejr, var den kamp imod Real Madrid, som jeg tilfældigvis så. Og han gjorde det virkelig godt i de 11 minutter, som han fik i den kamp. Også godt nok til, at 3+ kommentatorerne måske hældte til, at man burde have startet med ham på banen.

Jeg ser bestemt ikke Lavezzi som en sikker succes for os. Men han er bare mit umiddelbare bedste bud på en spiler, som vi formentlig kan tiltrække og som formentlig kan købes for den slags penge, der er tilgængelige i Liverpool i januar. Samtidig tror jeg, at han kan finde ud af at spille Klopp'sk. Hans tilgang til fodbold minder mig en del om Tevez og Suarez. Sulten efter hele tiden at få fat i bolden.
Kloppite

Brugeravatar
Mads T.
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 40

Indlæg af Mads T. » tirsdag, 27. okt, 2015 19:29

I ved godt at Lavezzi er 30 år og bliver 31 inden næste sæson ikke?

AllanShore

Indlæg af AllanShore » tirsdag, 27. okt, 2015 19:33

Han er på alder med Robben og Valencia, der stadig ikke har mistet noget af deres speed. Så han burde nok kunne holde et par år endnu.
Fan af Manchester United

Robbie_God_Fowler

Indlæg af Robbie_God_Fowler » tirsdag, 27. okt, 2015 19:45

Jeg synes helt klart du har en pointe, Texy. Jeg mener også, at vi i den grad mangler en spillertype som Lavezzi. Vi mangler lidt fandenivoldskhed i truppen i øjeblikket.

Jeg ser dog hellere, at vi finder den næste Lavezzi fremfor en snart 31 årig spiller, der formentlig kun har 1-2 gode sæsoner i sig endnu og vil forlange en enorm hyre.

Skal Klopp kickstarte Liverpool, er der behov for 2-3 klassesignings i stil med da vi hentede Coutinho og Sturridge i sin tid. Signings der har udviklingspotentiale, da de er forholdsvis unge og derfor går under radaren hos de bedste klubber, men som samtidig har et givent niveau til med det samme at kunne flytte holdet i den rigtige retning i årene fremover.

Dette er et område vi skal kunne eksellere i, hvis vi nogensinde vil kunne bide skeer med de bedste klubber i ligaen. Dermed ikke sagt, at vi ikke kan hente færdigudviklede spillere, da vi selvfølgelig skal kunne mønstre en homogen trup.

Brugeravatar
Mads T.
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 40

Indlæg af Mads T. » tirsdag, 27. okt, 2015 20:42

AllanShore skrev:Han er på alder med Robben og Valencia, der stadig ikke har mistet noget af deres speed. Så han burde nok kunne holde et par år endnu.
Ville ikke røre nogen af dem med en ildtang. Robben primært grundet skader og høj løn. Valencia kræver ingen forklaring.

texy

Indlæg af texy » tirsdag, 27. okt, 2015 21:43

Mads T. skrev:I ved godt at Lavezzi er 30 år og bliver 31 inden næste sæson ikke?
Ja, det er jeg fint klar over. Og det er vel reelt en anden årsag til, at jeg gerne så ham hentet i januar. Han er erfaren, men ikke færdig. Forhåbentlig hjælper hans erfaring (også med at skifte klub og land) til, at han kan levere fra dag 1.

Samtidig betyder hans alder også, at pladsen ikke er permanent uopnåelig, hvis vores uge talenter som Ibe, Origi, Markovic, Ojo, Dunn (ham er jeg altså helt vild med, selvom han åbenbart ikke rigtigt har nærmet sig førsteholdet) og unge Harry Wilson skulle udvikle sig stærkt nok.

Og så er alderen vel med til at lægge en dæmper på prisen.

Januar er nogle gange et vindue, hvor det kan være svært at få fat i de rigtige spillere. Jeg tror, at Lavezzi i indeværende sæson kunne medvirke til at løfte vores niveau og forbedre vores resultater. At han er 30 år er slet ikke en show-stopper for mig. Det er samme alder som Tevez blev topscorer for Juve i, da de vandt mesterskabet sidste sæson.

Det er der et hav af andre spillere, der sikkert også kan. Og også mange yngre spillere. Men vil de være tilgængelige for os i januar?
Kloppite

Brugeravatar
Thommo
Geografisk sted: Randers

Indlæg af Thommo » onsdag, 28. okt, 2015 02:15

Mads T. skrev:I ved godt at Lavezzi er 30 år og bliver 31 inden næste sæson ikke?
Med andre ord, lige den perfekte alder. Hellere 31 end 21 i den trup vi har. Og har da noget Cou kreativitet, gætter på han ikke har mistet det siden OL i 08, hvor jeg kan huske jeg kaldte ham en fattigmands Messi, og det var ikke negativt ment. Jeg får spat af at det er negativt at være over 28 år når man rygtes til LFC, og det er også nævnt før, lige præcist af mig. Ikke fordi der er den store tilslutning til den holdning jeg har, men det får mig ikke til at tro mindre på jeg har ret. Ikke engang i superligaen kan man vinde noget med drenge....Cou er vist en der savner Ste G, som jeg ser tingene.....Sammen med 10 andre på holdet rent faktisk, men Cou det mest preserende eksempel. Hent 2 spillere til januar....Med en fødselsattest der er minimum 29 år gammel, og 3-350 kampe i en god liga på CV´et, helst den tyske.
Verden er smask fuld af hyklere....

Brugeravatar
nikand
Alder: 45

Indlæg af nikand » torsdag, 29. okt, 2015 15:21

@ Texy: god pointe med at sætte Lavezzis stats i kontrast til antal spilleminutter og om sejren skal jagtes eller om han spiller mere kontrabold.

Ligesom flere andre vil jeg mene at alderen er en fordel fremfor ulempe. Se fx på Ibe, som har speed og driblinger men er meget ujævn. Jeg mangler dog at se Lavezzi før jeg vil tillade mig at sige køb. I mellemtiden må jeg finde en anden kantspiller til klubben.
We need a new Fowler...

Aggerdoo

Indlæg af Aggerdoo » fredag, 30. okt, 2015 22:14

Ser slet, slet ikke Lavezzi som en Klopp-spiller. Alt for stor en humørspiller. Og så synes jeg i øvrigt, at han er stærkt overvurderet - har også været noget af en skuffelse i PSG.

ilusio
Geografisk sted: Midtjylland
Alder: 46

Indlæg af ilusio » lørdag, 31. okt, 2015 06:22

Lavezzi har altid været en superspiller i min verden, så ham tager jeg gerne i 2-3 år.

Er man bekymret over alderen, så tjek lige hvem der er topscorer i Holland....

Mål Spiller Klub
10 Dirk Kuyt Feyenoord
8 Anwar El-Ghazi Ajax
8 Luuk de Jong PSV Eindhoven

Han blev altså 35 i sommers...

Damn hvor ville jeg gerne se en 25 årig Kuyt på Klopps hold :D :D :D
I support two teams: Liverpool FC and any team playing scum.

Aggerdoo

Indlæg af Aggerdoo » lørdag, 31. okt, 2015 19:54

ilusio skrev:Lavezzi har altid været en superspiller i min verden, så ham tager jeg gerne i 2-3 år.

Er man bekymret over alderen, så tjek lige hvem der er topscorer i Holland....

Mål Spiller Klub
10 Dirk Kuyt Feyenoord
8 Anwar El-Ghazi Ajax
8 Luuk de Jong PSV Eindhoven

Han blev altså 35 i sommers...

Damn hvor ville jeg gerne se en 25 årig Kuyt på Klopps hold :D :D :D
Der er godt nok også stor forskel på PL og Æresdivisionen.

Besvar