nikand skrev:Texy du har ovenfor opgjort en detaljeret status på Ronaldo og Sterlings slut produkt. Her synes jeg ikke at Lavezzi i PSG har gjort det imponerende. Jeg kan dog godt lide Lavezzis fart, acccelation, driblinger og vildskab.
En kantspiller mangler vi dog i truppen.
Jeg ser ikke Lavezzi værende helt på niveau med Sterling. Men jeg tror stadig, at han kunne forstærke os i vores nuværende forfatning. I sidste sæson så Lavezzi's "end product" stats således ud.
2014/15: Kampe 47, mål 9, assists 9.
Det er vel ganske glimrende. I denne sæson har han så spillet 13 kampe og har kun en enkelt assist. Men med til den statistik hører også, at han gennemsnitligt har spillet 19 minutter i de 13 kampe. Og hvis man fjerner de to kampe, hvor han fik henholdsvis 69 og 65 minutter, så har han i de resterende 11 kampe fået gennemsnitligt næsten 10 minutter på banen. Det er ikke lang tid at have til at skulle lave en eller anden form for "impact".
Man kan måske udvide analysen til at inkludere, at PSG kun i 2 af de kampe, hvor han er blevet skiftet ind, har skulle jagte en sejr. I de andre har de været foran, og lagde dermed måske ikke et specielt stort pres på modstanderne for at score yderligere. Den ene af de to kampe, hvor PSG så skulle jagte en sejr, var den kamp imod Real Madrid, som jeg tilfældigvis så. Og han gjorde det virkelig godt i de 11 minutter, som han fik i den kamp. Også godt nok til, at 3+ kommentatorerne måske hældte til, at man burde have startet med ham på banen.
Jeg ser bestemt ikke Lavezzi som en sikker succes for os. Men han er bare mit umiddelbare bedste bud på en spiler, som vi formentlig kan tiltrække og som formentlig kan købes for den slags penge, der er tilgængelige i Liverpool i januar. Samtidig tror jeg, at han kan finde ud af at spille Klopp'sk. Hans tilgang til fodbold minder mig en del om Tevez og Suarez. Sulten efter hele tiden at få fat i bolden.