Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Repsej
Geografisk sted: Aabybro
Alder: 53

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Repsej » fredag, 11. aug, 2017 11:12

Hr. Drejer skrev:Vi er top 4 kandidater, men vi har brugt færre pund end Man C har brugt på Kyle Walker. Det er altså skidt. Men jeg tror også at denne sæson er en mellemsæson. Klopp har ikke fået hans toptargets, og som nogle herinde er inde på, så har vi ikke alternativer til dem. Det tyder på at vi venter med at købe dem, hvilket igen betyder at holdet ikke er på plads. Det indikerer for mig at denne sæson er en sæson, hvor vi vil prøve at udvikle nogle spillere (Moreno, Kent, Woodburn, TTA), for at få større bredde på holdet fremover.

Jeg har altid plæderet for kvalitet fremfor kvantitet. Men hvis vi ser på de 'alternativer' vi har i truppen, så er de da kvalitet (Mane i stedet for Götze; Gini i stedet for Dahoud osv.) Gode køb, og som var alternativer.

Truppen mangler kvalitet i midteraksen, enig med R_G_F. Det går altså ikke at vi går ind til en sæson med Klavan som førstereserve. Det er uholdbart, hvis man har ambitioner om top 4. I front har vi en Firmino, som ikke scorer mange mål, en skadet Sturridge, en ung Solanke og en svingende Origi. Det lugter ikke af at vi har en måltyv. Dog håber jeg at Solanke kan fortsætte sine positive takter i PL.

Der er for mange spørgsmål til truppen. Desværre. Nå ja, og vinduet. Det har været det mest skuffende i mange år for mig. Få nu fat i VVD!
En mellemsæson kan vi bare ikke bruge til alverden, hvis vi skal og vil hente de bedste spillere hedder det altså CL hvert år.
Hvis vi ender som 5-7 i denne sæson så er jeg 200% sikker på vi mister Coutinho næste år, det gør vi nok alligevel, men samtidig får vi ikke lov til at hente spillere fra øverste hylde, for de vil ikke spille for os.
I min verden gælder det om at komme videre til Cl gruppespillet og så ellers satse 110% på PL og en top placering.

Vi har efterhånden haft mellemsæsoner nok, hvorefter vi får en god sæson og starter forfra igen. Det ville være dejligt hvis man begyndte at sætte barren lidt højere og bygge på de gode sæsoner vi har.
Bill Shankly :
"Some people believe football is a matter of life and death, I am very disappointed with that attitude.
I can assure you it is much, much more important than that."

Hr. Drejer
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Hr. Drejer » fredag, 11. aug, 2017 11:18

Fuldstændig enig Repsej. Det er selvfølgelig også blot min fortolkning. Årsagen til at jeg tolker det således er fordi vi ikke (endnu) har fået vores to top targets, og at vi ikke går efter alternativer.

ilusio
Geografisk sted: Midtjylland
Alder: 46

Indlæg af ilusio » fredag, 11. aug, 2017 11:26

Sidste år var vi det mest skadesramte holde i top 6.
Inden det blev slemt var vi nummer 2 i PL.

Da vi også har/havde et af de absolut yngste hold i top 6 (og PL), så kan man kun formode at vi er mindst lige så stærke i år med de samme spillere.

Med Salah/Robberts, hvorfor tror vi så at vi er så meget dårligere?

Klavan er lige nu kun 4. valg da jeg ser Gomez som 3. valg. Får vi VVD, så mener jeg tværtimod at vi har haft et af de bedst transfervinduer i lang tid. Vi har nemlig købt det vi har brug for og ikke bare brugt penge i panik.

Og lige en kommentar til vores midtbane:
- Lallana blev af mange set som en af de absolut bedste midtbanespillere sidste år.
- Henderson havde en af de bedste (hvis ikke DEN bedste) afleveringsstatistik inden han blev skadet
- Gini ser jeg simpelt hen som en rigtig god PL spiller der har et stabilt højt bundniveau.
- Can er der muligheder i, specielt i en arbejdsom defensiv, men jeg ser ham faktisk som den svageste vi har
- Grujic har jeg så slet ikke bedømt
Og så ser jeg Coutinho som en af de bedste offensive midt i PL (centralt) næste sæson.
I alt, så har jeg svært ved at se hvad vi mangler der.

Giv os VVD og jeg ser vores hold LANGT mere komplet end sidste år, hvor vi som bekendt var nummer 2 næsten halvvejs i sæsonen.
I support two teams: Liverpool FC and any team playing scum.

Oomph242

Indlæg af Oomph242 » fredag, 11. aug, 2017 11:33

ilusio skrev:Sidste år var vi det mest skadesramte holde i top 6.
Inden det blev slemt var vi nummer 2 i PL.

Da vi også har/havde et af de absolut yngste hold i top 6 (og PL), så kan man kun formode at vi er mindst lige så stærke i år med de samme spillere.

Med Salah/Robberts, hvorfor tror vi så at vi er så meget dårligere?

Klavan er lige nu kun 4. valg da jeg ser Gomez som 3. valg. Får vi VVD, så mener jeg tværtimod at vi har haft et af de bedst transfervinduer i lang tid. Vi har nemlig købt det vi har brug for og ikke bare brugt penge i panik.

Og lige en kommentar til vores midtbane:
- Lallana blev af mange set som en af de absolut bedste midtbanespillere sidste år.
- Henderson havde en af de bedste (hvis ikke DEN bedste) afleveringsstatistik inden han blev skadet
- Gini ser jeg simpelt hen som en rigtig god PL spiller der har et stabilt højt bundniveau.
- Can er der muligheder i, specielt i en arbejdsom defensiv, men jeg ser ham faktisk som den svageste vi har
- Grujic har jeg så slet ikke bedømt
Og så ser jeg Coutinho som en af de bedste offensive midt i PL (centralt) næste sæson.
I alt, så har jeg svært ved at se hvad vi mangler der.

Giv os VVD og jeg ser vores hold LANGT mere komplet end sidste år, hvor vi som bekendt var nummer 2 næsten halvvejs i sæsonen.
Husk at tage minimum 10 kampe ekstra og at vores nærmeste konkurrenter også er styrket med i regnestykket. Holdet så meget træt ud efter Julen og derefter begyndte skaderne, at komme på samlebånd. Så en bredere kvalitets trup mener jeg kræves. Der hvor holdet er svagest er endnu ikke blevet styrket.

Brugeravatar
Thommo
Geografisk sted: Randers
Alder: 49

Indlæg af Thommo » fredag, 11. aug, 2017 11:48

Robbie_God_Fowler skrev: Vi kan ikke gå ind til denne sæson med Ragnar Klavan som første reserve til midterforsvaret. Det vil være en falliterklæring med tanke på de yderst svingende præstationer, der blev leveret sidste sæson..
Præcis, Klavan som 3. valg ville godt nok koste point, men regner det for utænkeligt at det ender sådan. Er Klopp ikke også blødt lidt op, og åbnet døren på klem for Sakho?Mener jeg læste lidt om det for en 3-4 uger siden, men fordi døren er på klem, er det jo ikke sikkert den åbnes alligevel. 3. valget SKAL bare være bedre end Klavan, kort og godt.
Verden er smask fuld af hyklere....

Repsej
Geografisk sted: Aabybro
Alder: 53

Indlæg af Repsej » fredag, 11. aug, 2017 11:48

Sidste år havde vi kun PL og de 2 cups at koncentrere sig om.
Dvs vi havde en del uger hvor spillerene havde 4-5-6 dage hvor de kunne restituere fra deres små skavanker og derfor kunne vi tillade os at bruge få spillere.

I år får vi altså brug for alt hvad der kan krybe og kravle pga CL, i værste tilfælde EL, med 3 kampe stort set hver uge, plus div landsholdspauser.
Så truppen skal udvides med kvalitet der som minimum er bedre end de mange unge spillere vi helt sikkert vil komme til at bruge.

Kald mig bare pessimist, det er jeg ellers ikke normalt, men hvis vi ikke får tilføjet 2-3-4 mand mere tror jeg ikke vi når noget som helst i nogen af de 4 turneringer vi er med i.
Bill Shankly :
"Some people believe football is a matter of life and death, I am very disappointed with that attitude.
I can assure you it is much, much more important than that."

Larry Dillman

Indlæg af Larry Dillman » fredag, 11. aug, 2017 12:27

Havde vi kun haft EL, havde jeg nærmest glædet mig til at se TAA, Gomez, Grujic, Ejaria, Woodburn, Kent og Solanke få chancen hér og bygge vitalt og fremadrettet på...........men de bør naturligvis hverken være alternativ grundstamme i PL eller CL, og så mangler vi åbenlyst de 2-3 ekstra spillere!
Men ellers er jeg langt hen ad vejen enig med Ilusio (og Klopp); hellere lidt kvalitet end semi-meget kvantitet, der blokerer for ovenstående perlerække af udviklingsmodne talenter.

Og så imponerende er de andres sommervinduer vel heller ikke i forhold til vores?

Spurs vinder på kontinuiteten, mens city vinder på profil-indkøb...og så ligger de resterende klubber vel nogenlunde derimellem.
Scum og chelski (og Arsenal?) mangler deres væsentligste goalgetter fra sidste sæson med de ændringer i spilpraksis, der kan ligge der - både chelski og spurs mangler bredde, arse er wenger-ramt, city skal spille et spritnyt forsvar ind...osv.

Det skal sgu nok blive en fed sæson :headbang: :)
Tonic wa'er...did you say tonic wa'er? If it's tonic wa'er you want, it's tonic wa'er you get!

Niche
Geografisk sted: Frederikssund
Alder: 52

Indlæg af Niche » fredag, 11. aug, 2017 20:35

Larry Dillman skrev:Havde vi kun haft EL, havde jeg nærmest glædet mig til at se TAA, Gomez, Grujic, Ejaria, Woodburn, Kent og Solanke få chancen hér og bygge vitalt og fremadrettet på...........men de bør naturligvis hverken være alternativ grundstamme i PL eller CL, og så mangler vi åbenlyst de 2-3 ekstra spillere!
Men ellers er jeg langt hen ad vejen enig med Ilusio (og Klopp); hellere lidt kvalitet end semi-meget kvantitet, der blokerer for ovenstående perlerække af udviklingsmodne talenter.

Og så imponerende er de andres sommervinduer vel heller ikke i forhold til vores?

Spurs vinder på kontinuiteten, mens city vinder på profil-indkøb...og så ligger de resterende klubber vel nogenlunde derimellem.
Scum og chelski (og Arsenal?) mangler deres væsentligste goalgetter fra sidste sæson med de ændringer i spilpraksis, der kan ligge der - både chelski og spurs mangler bredde, arse er wenger-ramt, city skal spille et spritnyt forsvar ind...osv.

Det skal sgu nok blive en fed sæson :headbang: :)
Og så vinder Spurs vel heller ikke mere på kontinuiteten i forhold til os, med én solgt back og muligvis én mere på vej ud. To af deres nøglespiller, som de ikke kan råde over i næste sæson. Vi har trods alt kun mistet Lucas, og oven i købet fået et par spillere tilbage fra lange skadespauser. Spillere, som allerede er en del af klubben, og som kan gå direkte ind på holdet, uden at rykke på hierarkiet i truppen.
Jeg ser heller ikke så sort på transfer vinduet, som flere af jer andre herinde. Jeg ser kontinuiteten som værende vores stærkeste våben i denne sæson. Naturligvis vil jeg rigtig gerne have VvD ind, og det kan ske endnu. Keita så jeg også rigtig gerne i klubben, men jeg synes Cm ser ganske fornuftig ud med Can, Milner, Grujic, Gini, Hendo og Coutinho, som forhåbentlig ikke ryger til Barca. Jeg er yderst optimistisk og mener, at vi har en god chance for at forbedre sidste sæsons placering. Vi har i Salah fået endnu en trussel mod de mindre hold, der pakker sig, og i de sidste par kampe i sidste sæson, så vi hvor god Coutinho kan være i en tilbagetrukket rolle på midten netop imod de hold, der pakker sig. Dertil er det værd at huske på, hvor godt vi spillede imod hold, der ville fremad banen selv i de perioder, hvor vi manglede nøglespiller. Jeg ser ingen grund til, at dette skulle have ændret sig, tværtimod tror jeg, vi bliver endnu farligere med Mané på den ene fløj og og Salah på den anden. Det er rigtigt, at vi ser tynde ud på et par pladser især i det centrale forsvar, men jeg krydser stadig fingre for VvD. VB ser heller ikke for skarp ud, men at det skulle være katastrofalt ringe hopper jeg altså ikke med på. Vi har to deciderede venstrebacks. Robertson, som har potentiale og Moreno, som i øvrigt er blevet kritiseret på et niveau, hvor det nærmest var en hetz. Han har haft sine blunder og han har sine begrænsninger specielt i det defensive, men han har så absolut også sine kvaliteter, og så har vi Milner ovnen i som ekstra gardering. Der bliver skrevet den ene dommedagsprofeti efter den anden herinde, men jeg køber den sq ikke, og jeg har ikke engang været ind over Klopp endnu. Efter min mening én af de bedste tre trænere i verden (med lidt røde briller på vil jeg hævde, han er dén bedste - i hvert fald for Liverpool). Op med hovederne sæsonen begynder først nu, vinduet er ikke lukket endnu, og vi har i hvert fald ikke tabt sæsonen endnu.

TG12

Indlæg af TG12 » fredag, 11. aug, 2017 21:24

Jeg er ligesom andre ganske skuffet over transfer vinduet indtil nu. Ryger Cou er det en ren katastrofe.

Omvendt hvis jeg tager de positive briller på ser jeg følgende elementer som en forbedring:

1) klubben har vist villighed til at bruge penge primært baseret på vores forsøg på VVD og Keita.

2) selvom nogen nok er uenige ser jeg det som positivt vi ikke går ud og spendere penge på middelmådige spillere når vores første prioritet ikke lykkedes. Dette synes jeg pga vi tidligere har brændt ballerne på at købe middelmådighed.

3) jeg ser det som et tegn på de ikke mener en "transitionsspiller" er bedre end det vi allerede har og ikke værd at købe.

4)Sidst men ikke mindst er der positivt fordi vi simpelthen ikke har råd til at købe spillere der ikke styrker os, modsat ManC eller Chelsea hvor 200-500m spildt er peanuts. Derfor ser jeg det som rettidig omhu ikke at købe hvis de rette ikke er tilgængelige.

Det sagt er jeg stadig skuffet såfremt vi får VVD og beholder Cou så er det godkendt.

Brugeravatar
Niels K
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Niels K » fredag, 11. aug, 2017 22:21

Når vi givetvis må sige farvel til Cou og Can næste sæson (hvis ikke før), så er det altså vigtigt at få sine ønskespillere handlet hjem nu eller i det mindste gøre alting klar med spilleren, så han kan hentes med det samme til januar eller næste sommer.

Virgil van Dijk
Naby Keita
Oxlade-Chamberlain
Moussa Dembele
Manuel Lanzini

Ville alle virkelig pynte i vores trup, og det ville være super, hvis vi hentede 2-3 stykker allerede i dette vindue.

Brugeravatar
Mads T.
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 40

Indlæg af Mads T. » fredag, 11. aug, 2017 22:29

Sælg Coutinho og hent Mahrez og Aubameyang for pengene - Bum vi er styrket.

Oomph242

Indlæg af Oomph242 » fredag, 11. aug, 2017 22:31

Mads T. skrev:Sælg Coutinho og hent Mahrez og Aubameyang for pengene - Bum vi er styrket.
Utroligt at Leicester stadig kan holde på Mahrez. Han er fanme en god spiller.

khede

Indlæg af khede » fredag, 11. aug, 2017 23:28

Niels K skrev:Når vi givetvis må sige farvel til Cou og Can næste sæson (hvis ikke før), så er det altså vigtigt at få sine ønskespillere handlet hjem nu eller i det mindste gøre alting klar med spilleren, så han kan hentes med det samme til januar eller næste sommer.

Virgil van Dijk
Naby Keita
Oxlade-Chamberlain
Moussa Dembele
Manuel Lanzini

Ville alle virkelig pynte i vores trup, og det ville være super, hvis vi hentede 2-3 stykker allerede i dette vindue.
Kan kun se de to første gå ind og styrke os, de andre er kun til bredden, hvis vi sælger Cou så skal Auba ind og gerne de to første på din liste og så kan jeg ikke se hvorfor vi ikke skulle kunne blive mestre. Naturligvis er der andre der kan, men vi ville have en god chance med de 3 spillere.

Brugeravatar
Captain Fantastic
Geografisk sted: Nørrebronx

Indlæg af Captain Fantastic » fredag, 11. aug, 2017 23:32

Glem Keita.

Køb Vardy og knald ham ned på midtbanen.
Han løber mere og rydder mere end Can og Henderson tilsammen og
så laver han også 15 kasser, da modstanderne på ingen måde fatter det koncept :-)

Med en defensiv midt målsluger :-)

Aggerdoo

Indlæg af Aggerdoo » lørdag, 12. aug, 2017 00:17

Niels K skrev:Når vi givetvis må sige farvel til Cou og Can næste sæson (hvis ikke før), så er det altså vigtigt at få sine ønskespillere handlet hjem nu eller i det mindste gøre alting klar med spilleren, så han kan hentes med det samme til januar eller næste sommer.

Virgil van Dijk
Naby Keita
Oxlade-Chamberlain
Moussa Dembele
Manuel Lanzini

Dembele og særligt Lanzini har intet at gøre i Liverpool.

Besvar